top icon
Blog

Τα σημεία αναφοράς

Κοκτέιλ σήμερα οι κατηγορίες, αλλά είναι μερικά αυτοκίνητα που τις σηματοδοτούν. Οι επιλογές μας δε συνδέονται με το κόστος, ούτε με το value for money, που εκθέτει τα υπερεκτιμημένα.

Μίνι

Hyundai i10, βέβαια, και αν είναι ακριβούτσικο το καινούργιο, που ίσως δεν είναι και άμεσα διαθέσιμο, ακόμα πιο δύσκολα θα βρεις μεταχειρισμένο. Αντίστοιχα, λες όχι στα μικρά με ρεύμα, που είναι υπερεκτιμημένα. Ποτέ δεν πείστηκες για το Aygo, που δεν είναι ένα μικρό Yaris, όταν το i10 σε καλύπτει, όποια εκδοχή και αν επιλέξεις.

Το σημαντικό – πατάει όπως ένα i20, που αποδεικνύεται ένα μεγαλύτερο i10, και από τους Κορεάτες τίποτα δεν είναι τυχαίο. Όπου και αν συναρμολογούνται, η αξιοπιστία τους αποτελεί το βασικό τους πλεονέκτημα.

Supermini

Peugeot 208, και η πριγκίπισσα είναι Γαλλίδα. Ένα οποιοδήποτε «208» τελευταίας γενιάς, γιατί είναι όμορφο και υποστηρίζει με στυλ την πλέον σημαντική κατηγορία της ελληνικής αγοράς που υπηρετούμε. Το ψηφίσαμε και μας δικαίωσε, πρωταγωνιστής και στο ράλλυ των πωλήσεων, και εδώ -σε αυτά τα μεγέθη- η γοητεία που εκπέμπει κερδίζει την αξιοπιστία όπως εκφράζεται από τις ανατολικές δυνάμεις, ενώ δείχνει και το δρόμο στο γερμανικό γκρουπ, που επί του προκειμένου υπολείπεται.

Δυσκολεύονται οι Γερμανοί να προσθέσουν στυλ στα σουπερμίνι, ενώ πλέον ο Γάλλος δεν υστερεί σε αξιοπιστία.

Χάτσμπακ

Το VW Golf, αφού μιλάμε για τα σημεία αναφοράς. Η καταγραφή τους δημιουργεί προϋποθέσεις για μάχη, αλλά στο τέλος Golf θα επιλέξεις. Ειδικά σήμερα, με πλουραλισμό εκδόσεων που δε διαθέτει ο ανταγωνισμός εκτός του γερμανικού γκρουπ. Ειδικά το όγδοης σειράς, σε GTi ή σε GTE, είναι και ερωτεύσιμο, με τον μπελά στη χρήση των infotainment να τον χαρακτηρίζεις γοητευτικό.

Σου ακονίζει το μυαλό και βελτιώνει την αφή στα δάχτυλα. Έρχεται γαλλικό ντεμαράζ στην κατηγορία, με γερμανική essence και από την Opel με το Astra, αλλά εδώ οι Γερμανοί καλά κρατούν. Ο βασιλιάς, το Golf, ζει και οδηγεί αυτή την κούρσα.

Σεντάν

Εδώ δεν προκύπτει ερώτημα. Αν σκέφτεσαι ορθόδοξα και επιμένεις στο all-time classic, μονόδρομος η Giulia. Ποια; Όποια. Λάμπουν όλες, και άλλωστε επιμένουμε σε μία όπως η αγαπημένη μας Benzina, σήμερα Sprint, όπως λέγεται. H σεμνή, με την κίνηση πίσω. Αρκούν οι 200 ίπποι για να αξιοποιήσεις αυτό το πλαίσιο, αλλά και το αυτόματο 8άρι που προσθέτει χαρά.

Όταν, γενικώς, με τα σεντάν χασμουριέσαι. Ακόμα και με τις «3άρες»-«4άρες», με τη «C» να χάνει από μια CLA. Η Giulia συνολικά πρόκειται για ένα ατσάλινο Rolex τύπου GMT master, με την πολύχρωμη στεφάνη. Γεγονός πως τότε, στα μέσα του 1970, η 2λιτρη Berlina που μεγαλώσαμε, όντας και δύστροπη, ήταν πολύ ειδική σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Τότε σκεπτόσουν τη «2002» παρά το 2θυρο αμάξωμα.

SUV

«Ψηφίζεις» ψύχραιμα και επιλέγεις τον ιδρυτή, που άλλωστε αντέχει στο χρόνο. Toyota RAV, αγαπητοί· τα παρατηρούσες στο Ράλλυ Ακρόπολις, κοσμήματα στη διάθεση της Οργάνωσης, και χαμογελούσες. Αυτό είναι το σωστό, σχολίαζες, και το επανέλαβες στη μέγιστη τιμή συνδυάζοντας τα πραγματικά παντός καιρού λάστιχα της Yokohama στο RAV των Αμαξόπουλου-Μουτόν, με την έκδοση Plug-in που δοκιμάσαμε αμέσως μετά τη μάχη. Για το συγκεκριμένο διάβασε τη γνωριμία του Σ.Τ. στο site μας.

Πολύ ψηλά ο πήχης, και τέτοιο SUV, όντας το γνήσιο στην απόλυτη έκφρασή του, μπορούν να φτιάξουν σήμερα μόνο στη Nissan και -στο παρελθόν- στη Subaru. Μετεξεταστέοι οι Ευρωπαίοι σε σχέση με το πολυεργαλείο που μόνο Ιάπωνες και Κορεάτες (Tucson/Sportage) μπορούν να προσφέρουν.

Sport

Porsche 911, και εδώ έχουμε το αυτοκίνητο του προηγούμενου αιώνα, με «πόδι βαρύ» και σε αυτόν που τρέχει. Τουλάχιστον μέχρι να προκύψει Taycan κουπέ σε δίθυρο αμάξωμα, και με γεγονός πως εδώ κατατάσσεις μια οποιαδήποτε «911» από το 1970 μέχρι σήμερα. Πανάκριβη η «993», ο έρωτας ζωής, και αν δε βρεις μια 996/4S, θα βρεις μια «997». Οποιαδήποτε. Για τον τρόπο της τη θέλεις, και αποδεικνύει την αρχοντιά της ακόμα και με ένα άστοχο tiptronic.

Σε ρυθμούς GT που της ταιριάζουν, κρατάς τα ακούσματα και αυτή την τεμπελιά της στην άμεση τιμονιά που γοητεύει. Τιμόνι-ξυράφι στην GT3 και στις Cayman, αλλά εδώ κατατάσσουμε τα σημεία αναφοράς, και στην κατηγορία σπορ με τα δικά μας μέτρα, μόνο «911». Είναι και τρόπος ζωής.

Cabrio

Μονόδρομος το σημείο αναφοράς, και όποιο Mazda ΜΧ-5 και αν οδηγείς, κερδισμένος είσαι. Ήταν το πρώτο, που το έζησες υποδειγματικά, ήρθε το τρίτο με τα φουσκωμένα φτεράκια και το μπλοκέ. Δεν έτυχε να δοκιμάσω το σύγχρονο, αλλά έχοντας την εμπειρία προ πενταετίας στο Τάνις και στο Μορτφοντέν, το φαντάζεσαι εδώ και χαμογελάς.

Άλλωστε, το ταξίδι του Μανώλη με τον Θάνο στην Κέρκυρα θυμίζει το δικό μας στη Μονεμβασιά. Λευκό και εκείνο το πρώτης γενιάς 1.5, και μόνο η συντροφιά-συνοδηγός ήταν σε άλλη διάσταση. Άλλωστε με δαύτο, ήταν ζητούμενο και παραμένει ως απόλυτη ευστοχία της ευτυχίας η Τέλεια Διαδρομή. Το χαίρεσαι και μόνος. Σπάνια περίπτωση…

Στην πρίζα

Δεν τίθεται θέμα. Αν θέλεις να μπεις με το δεξί στη νέα εποχή και να τοποθετήσεις σωστά συνολικά την οικογένειά σου, Tesla και μόνο. Ένα ταπεινό «3άρι», και η συνέχεια έχει να κάνει με τις ανάγκες σου. Εμείς το Performance, άλλος το Long Range και εσύ το «Y». Πού φορτίζω; Είπαμε, με οδηγεί στη νέα εποχή και με παρασύρει με τον τρόπο το σωστό στο να προσαρμοστώ στη χρήση του, αποκτώντας εμπειρία σε σχέση με τη διαδικασία, και στην οδήγηση, αφού έχει δύναμη και πλαίσιο που πρέπει να αξιοποιώ. Μακριά από το παιχνίδι του «γκαζώνω/αφήνω» και ξανά.

Δε φτιάχτηκε για παιχνίδι το Telsa, που ήρθε για να μείνει διδάσκοντας. Άλλωστε, με αυτό θα πορευτούμε και σε σχέση με την αυτονομία που μας τρομάζει…

Pick-up

Νissan Νavara, γιατί αντικειμενικά θέλεις το best sailing, ενώ, σε πρώτο πρόσωπο, οφείλεις σεβασμό και στον πρόγονό του· το King Cab, που σημάδεψε τα αγωνιστικά σου χρόνια. Το Navara διατηρεί την αύρα του και είναι η αξιοπιστία του που το χαρακτηρίζει.

Δεν υπολείπεται σε επιμέρους συγκριτικές μετρήσεις των ισχυρών ανταγωνιστών του με πλεονέκτημα την άνεσή τους στην άσφαλτο. Το Nissan, από την άλλη, υπερκαλύπτει με την ποιότητα κύλισης στο χωματόδρομο. Πολυεργαλείο!

Πολυμορφικά

Δε θα πάρουμε. Ένα ήταν το Espace, άλλωστε, και από εκεί και πέρα πλημμυρίσαμε στα κακέκτυπα, που ήρθαν αλλά δεν έμειναν. Σε σχέση με αμάξωμα για επτά επιβάτες, έχεις την GLB απέναντι στο «5008», και ψηφίζεις γαλλικά. Ισορροπία σε ποιότητα κατασκευής αλλά και σε άλλα, όπως οι χώροι, είναι όμως το πάτημα του Peugeot που σου βελτιώνει τη διάθεση.

Στοιχείο που παραμένει προτεραιότητά μας, ακόμα και όταν πρόκειται για κατασκευές που δημιουργήθηκαν για να μεταφέρουν. Είναι και όμορφο το «5008», αλλά η αισθητική έχει τα υποκειμενικά της στοιχεία, οπότε και υπολείπεται ακόμα και σε ένα προσωπικό άρθρο._ Στράτης Χατζηπαναγιώτου

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Tesla Model 3
  • Ποιος θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Μόντε Κάρλο (20-23 Ιανουαρίου 2022);

    Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ