Στο περιθώριο του Tannis-test, όπου και η πρώτη μαζική διάθεση της πλειονότητας των μοντέλων που θα διεκδικήσουν τον τίτλο “Αυτοκίνητο της Χρονιάς” για το 2020, συζητάμε με τον πρόεδρο του θεσμού, τον Γερμανό συνάδελφο Frank Janssen.

Βρίσκεστε στη θέση του προέδρου για μόλις δύο χρόνια κατά τα οποία έχουν γίνει κάποιες σημαντικές αλλαγές. Θα μπορούσατε να τις προσδιορίσετε; > Οι σημαντικότερες αλλαγές ξεκίνησαν το 2010, σε μια περίοδο που ήμουν Γενικός Γραμματέας. Εκείνη την εποχή, κατάφερα να πείσω τον τότε πρόεδρο, Χάκαν Μάτσον και τον αντιπρόεδρο, Σέρτζιο Πιτσόνε, να κάνουν αποδεκτή την πρόταση της Γενεύης. Έτσι, μέσα στα επόμενα χρόνια καθιερώσαμε τη ζωντανή ψηφοφορία και την ανακοίνωση του εκάστοτε νικητή για το “Αυτοκίνητο της Χρονιάς” στο ελβετικό Σαλόνι, κάτι που συνέβαλλε στην αύξηση της δημοτικότητας του θεσμού.

Πώς αντιμετωπίζετε τη δυσαρέσκεια και την απουσία της Mercedes από το θεσμό; Μπορεί να αλλάξει η απόφασή τους ή υπάρχει και η περίπτωση να βρεθούν μιμητές; > Σαφώς και με δυσαρεστεί η αδιαφορία κάποιου κατασκευαστή για το θεσμό. Θεωρώ πως το να επιλέγεις να αγνοείς ένα θεσμό μόνο και μόνο επειδή δεν κερδίζεις ποτέ δεν αποτελεί σωστό παράδειγμα. Κάθε κατασκευαστής έχει τις ίδιες πιθανότητες να κερδίσει. Για παράδειγμα, στον μαραθώνιο των Ολυμπιακών Αγώνων “κατεβαίνουν” πάρα πολλοί αθλητές, παρ' ό,τι τις περισσότερες φορές νικητής αναδεικνύεται κάποιος Αιθίοπας.

Γνωρίζετε για ποιο λόγο δε βρέθηκε το νέο Opel Corsa στο Tannis - test; > Σύμφωνα με την ενημέρωση του εργοστασίου, η παραγωγή των αυτοκινήτων για δοκιμή ήταν οριακή από πλευράς χρόνου και μόλις μία εβδομάδα μετά το Tannis-test ήταν προγραμματισμένη η δημοσιογραφική τους παρουσίαση.

Αίσθησή μου είναι πως το φετινό Τάνις ήταν κάπως φτωχό. Εξαιρώντας το Tesla Model 3 τα περισσότερα από τα διαθέσιμα αυτοκίνητα τα είχαμε ήδη οδηγήσει. Η δική σας εκτίμηση; > Θεωρώ πως η εκδήλωση στο Τάνις είναι πολύ σημαντική και για διάφορους λόγους. Κάθε συμμετέχων μπορεί να δοκιμάσει οποιοδήποτε διαθέσιμο αυτοκίνητο, αλλά και να το συγκρίνει με κάποιο ανταγωνιστικό. Επίσης, κατά τη διάρκεια του Tannis-test πραγματοποιούνται δοκιμές “αποφυγής ταράνδου” και φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, από τις οποίες επίσης εξάγονται ασφαλή συμπεράσματα, κάτι που σαφώς ενισχύει την εικόνα που έχουμε για ένα αυτοκίνητο που έχουμε οδηγήσει.

Δεν είναι κρίμα που τα νέα VW Golf, Peugeot 2008 και Ford Puma δε συμπεριλαμβάνονται στη λίστα μας; > Συνήθως έχουμε κάποιες εισόδους στη λίστα την τελευταία στιγμή. Ας περιμένουμε λίγο ακόμα...

Αντέχει σε συζήτηση η επιλογή του Stern, ενός εκ των ιδρυτικών μελών του θεσμού, να μη συνεχίσει μαζί μας; > Όπως έχουμε συζητήσει πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, είναι μια δύσκολη απόφαση, αλλά σεβαστή. Γενικότερα είμαι χαρούμενος που ο θεσμός έχει την υποστήριξη άλλων εκδοτικών ομίλων.

Μήπως αυτό (η αποχώρηση του Stern) είναι μήνυμα για ένα νέο εξελιγμένο μοντέλο που θα βασίζεται στις δυνάμεις των μελών και όχι σε ό,τι εκφράζουν τα ιδρυτικά Μέσα; > Ελπίζω στην ενεργή υποστήριξη του θεσμού από περισσότερα μέλη.

Αναφορικά με τη βράβευση και θεωρώντας σημαντική την εκδήλωση στη Γενεύη, το ότι κάποιοι κατασκευαστές έχουν επιλέξει να μην έχουν παρουσία σε εκθέσεις, πόσο επηρεάζει τη βαρύτητα του COTY; Φέτος για παράδειγμα, η I-Pace κατέκτησε τον τίτλο και στην πορεία σαν να... χάθηκε, αφού η Jaguar δεν είχε περίπτερο. > Λυπάμαι που ορισμένοι κατασκευαστές επέλεξαν να μη συμμετέχουν με περίπτερο στο Σαλόνι της Γενεύης, όπως αντίστοιχα και σε άλλες σημαντικές εκθέσεις. Σε κάθε περίπτωση, αυτή τους η απόφαση δε συνδέεται με το “Αυτοκίνητο της Χρονιάς”.

Εκτιμώ ότι μαζί με τους συνεργάτες σας στο προεδρείο, μπορείτε να εκσυγχρονίσετε το θεσμό μας, ο οποίος μόνο με μεγάλες αλλαγές θα αντέξει στη νέα εποχή. Έχετε έτοιμο το πλάνο ενός σύγχρονου COTY; Μπορείτε να μας εμπιστευθείτε κάποιες σκέψεις σας; > Νομίζω πως χρειαζόμαστε περισσότερη υποστήριξη από όλα τα μέλη μας. Αυτό που επιθυμώ είναι ο θεσμός να παραμείνει ανεξάρτητος και πλην των εκδοτικών οίκων ή των δημοσιογράφων να μη χρειαστεί να βασιστεί σε άλλου είδους οικονομική υποστήριξη.

Tannis Test

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά