Πρόκειται για την αντίδραση που λείπει και εκφράζεται περίφημα στην αγωνιστική 944 της PetroRetro, που δοκιμάσαμε και σχολιάζουμε.

Με μότο τους «στην Ελλάδα όλα γίνονται», οι PetroRetro αφήνουν την «911» και τις δικές της τέλειες και ειδικές διαδρομές, και επικεντρώνονται στην «944». Με αποκλειστικά αγωνιστικό προσανατολισμό, και με στόχο την ευχαρίστηση με αποτέλεσμα. Οπότε ο 30χρονος δημιουργός-οδηγός Νικόλας Γ. Πετρόπουλος βάζει κόπο και τέχνη στο σύγχρονο ατελιέ της Λυκόβρυσης, με «συνοδηγό» τον πατέρα του, Γιώργο. Στη συνέχεια αλλάζει ρόλο και, από το μπάκετ πλέον, «εξελίσσει» σε ειδικές διαδρομές, έχοντας δίπλα του τον κ. Ανδρέα Περίδη. Στο συντονισμό ο πολύπειρος Σωτήρης Σκαλτσάς, που ποτέ δεν έκρυψε την ευαισθησία του για την αγωνιστική προσπάθεια νέων ανθρώπων. Ειδικά μάλιστα όταν η εξέλιξη συνδυάζεται με οδήγηση, και το πεδίο δοκιμών είναι οι αγώνες. Χώρος όπου έλαμψαν τόσο ο Γιώργος Πετρόπουλος όσο και ο Σωτήρης Σκαλτσάς, σε διαφορετικούς ρόλους.

Όταν η εμπειρία συνδυάζεται με το μεράκι της έρευνας και τη γνώση της εξέλιξης...
Ο εύκολος δρόμος θα ήταν η εξέλιξη μίας ακόμα «911», οπότε μονόδρομος η αντιπαράθεση με τους πελάτες της PetroRetro στους αγώνες. Αν επισκεφθείς τη «μόνο Porsche» εγκατάστασή τους στη Λυκόβρυση, θα αντιληφθείς ότι πίσω από την άψογη αισθητική λειτουργεί η άποψη μέσα από την εμπειρία και τις αξίες της οικογένειας. Φυσικό επακόλουθο, λοιπόν, η εξέλιξη της «944», και συγκεκριμένα αυτής με τον υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο των 2,5 λίτρων, που, έπειτα από ηρωική εξέλιξη στο καπάκι του κινητήρα και νέα χαρτογράφηση του εγκεφάλου, αποδίδει 314 ίππους, αλλά και 453 Nm ροπής! Θυμίζουμε: τοποθετημένος μπροστά, με την κίνηση πίσω. Κινητήρας που αντέχει σε εξέλιξη και δένει περίφημα με το μακρύ αμάξωμα με τις έξυπνες διαστάσεις και την υποδειγματική ισορροπία, αποτέλεσμα και του τρόπου κατανομής του βάρους. Άλλωστε, εκεί εργάστηκαν με τους συνεργάτες τους. Στην κατανομή ειδικώς και στο πλαίσιο γενικώς, αφού για τα μηχανικά μέρη έχουν φροντίσει στο Τσουφενχάουζεν. Το αμάξωμα αποσυναρμολογήθηκε στα εξ ων συνετέθη και το σασί ενισχύθηκε σε όλα τα σημεία στήριξης πριν από τη συναρμολόγησή του, ενώ η καλωδίωση κατασκευάστηκε όλη από την αρχή, με τη χρήση κορυφαίων υλικών, όπως καλωδίων αεροπορικού τύπου. Παράλληλα, η εξειδικευμένη ομάδα της PetroRetro911 σχεδίασε και κατασκεύασε στο δικό της χώρο τον κλωβό ασφαλείας, ενώ το ζύγισμα του πλαισίου πραγματοποιήθηκε με ειδικές ζυγαριές, επιτυγχάνοντας το ιδανικό «303 κιλά σε κάθε τροχό της “944”»! Εκεί οι μάγοι-δημιουργοί αφήνουν πάντα περιθώριο για βελτιώσεις. Έχεις τη σωστή βάση και δημιουργείς - και επί του προκειμένου σωστή βάση είναι και το πλαίσιο, λόγω αρχιτεκτονικής.

Κάν’ το όπως ο Βάλτερ...
Ο Ρερλ συμμετείχε στο Γερμανικό Πρωτάθλημα με μια «φαρδιά» 924, ενώ αντίστοιχο ως βάση αυτοκίνητο χρησιμοποίησαν στους ελληνικούς αγώνες ο αείμνηστος Άρης Ιγγλέσης με τον Νίκο Τσάδαρη. Εμείς δοκιμάσαμε την PR944 στον Άγιο Μερκούριο, με συνοδηγό τον Δημήτρη Βαζάκα, αφήνοντας στα «pits» τον Σωτήρη Σκαλτσά με τους PR και τον Π.Τ. Μεταξύ φίλων η «γνωριμία».
Όπως φιλικό στη βόλτα αποδεικνύεται και το αυτοκίνητο-πολεμική μηχανή, χάρη στην εξέλιξή του. Ψηλός ο Βάλτερ, τεράστιος ο Νικόλας, θα αισθάνονται πιο άνετα σε αυτήν από ό,τι ο ίδιος ο Βάλτερ Ρερλ ή, για παράδειγμα, ο Νίκος Τσάδαρης και ο Ανδρέας Καροτσιέρης στην «911». Οπτικά, διαφέρει από το αντίστοιχο μοντέλο παραγωγής στα εμπρός φωτιστικά σώματα. Με στόχο τη μείωση του βάρους, καταργήθηκαν τα ανακλινόμενα φώτα και ο μηχανισμός τους, και στη θέση τους τοποθετήθηκαν σταθερά. Στο εσωτερικό της έχεις χώρο, και σου αρέσει. Φαρδύ το μπάκετ και χαμογελάς, ενώ η απόσταση από το τιμόνι δε σου κόβει το χαμόγελο. Ως γωνία και θέση σε σχέση με τιμόνι, όργανα και επιλογέα, κάθεσαι υποδειγματικά, ενώ «έχεις» γκάζι και φρένο, με το συμπλέκτη να απαιτεί την πλήρη έκταση του ποδιού. Επιλογέας για φιλί, και ας την περιμένεις την 3η για να μη χτυπήσει, οπότε τον θέλεις το συμπλέκτη. Απαραίτητη και η γνώση του δρόμου ώστε να κινηθείς γρήγορα, αξιοποιώντας το σασί με τον εξαιρετικό κινητήρα. Φορτωμένος με πολλά κιλά ροπής, απαιτεί ανέβασμα στροφών, οι σχέσεις είναι μακριές, αφού τόσο το κιβώτιο όσο και το μπλοκέ διαφορικό προέρχονται από το μοντέλο παραγωγής, και, για να πετύχεις περάσματα με τη μία σχέση επάνω που απαιτείται, πρέπει να ξέρεις πού βρίσκεσαι: τι έρχεται και τι ακολουθεί.
Τα φρένα, που φέρουν τετραπίστονες δαγκάνες με την υπογραφή της Brembo και τακάκια της Ferodo Racing εμπρός και πίσω, είναι επιπέδου πίστας και σε παρασύρουν να φρενάρεις δυνατά και αργά, οπότε ενίοτε υπερβάλλεις και χάνεις τη φόρα σου. Το σύνολο όμως είναι ελαφρύ «στο χέρι», ενώ έχεις και το σωστό τιμόνι, οπότε είναι δικό σου θέμα το να μην εξελιχθεί σε πρόβλημα η προσπάθεια να το «βρεις», να το αξιοποιήσεις, και το αποτέλεσμα να φανεί στο ρολόι. Στην αρχή πιστεύεις πως ατού είναι ο κινητήρας. Είναι όμως τόσο καλά δουλεμένο το πλαίσιο με την ανάρτηση της Ohlins, αλλά και ο συνδυασμός «σύστημα διεύθυνσης-φρένα», που γρήγορα αντιλαμβάνεσαι πως με αυτά πρέπει να δεθείς για να λάμψει η μηχανή στα χέρια σου. Δείχνει εύκολο, είναι φιλικό, αλλά θέλει τρόπο ώστε να μένει ψηλά ο δείκτης του ταχυμέτρου που επηρεάζει το χρονόμετρο. Το σημαντικό είναι να παραμένει αξιόπιστο και, με πλεονέκτημα ότι το σασί συγχωρεί όπως δεν το κάνει η «911», να συνδυαστείς αρμονικά μαζί του, να πυροβολήσεις και να διαπρέψεις, σε μια κατηγορία όπου η αξιοπιστία προηγείται των επιδόσεων.

Επιστρέφοντας
Η «944» αποτελεί την εξέλιξη της «924». Θύμωσαν τότε στο Τσουφενχάουζεν, και απάντησαν με έργο στην κριτική για την πρώτη «924» που αδικήθηκε από τους ειδικούς, ενώ σήμερα αποδεικνύεται πως ως concept ήταν πολύ μπροστά. Συνδυασμός Porsche-Audi. Ατού σήμερα, μειονέκτημα τότε, οπότε προέκυψαν υπέροχες «924» και καταπληκτικές «944», πριν ή και σε συνδυασμό με τις «968» και «928», με αμφιλεγόμενες, αλλά και εξαιρετικές εκδοχές. Η «δική μας» θα ήταν το τέλειο αυτοκίνητο για καθημερινές μετακινήσεις σήμερα, και η συγκεκριμένη, με την αγωνιστική εξέλιξη, ένα εξαιρετικό σύνολο στη μάχη-πεδίο εξέλιξης των ειδικών διαδρομών σε αγώνες Ιστορικών αυτοκινήτων. Σε κάθε μορφής αγώνες.
Ξεπερνάει μάλιστα τα ουσιαστικά που συνδυάζονται με αποτελέσματα. Φτιαγμένη από ελληνικά χέρια στη Λυκόβρυση, σε χώρο εξέλιξης-συντήρησης που ξεπερνά τα σύνορά μας. Στην PetroRetro συντηρείς την Cayenne ή την Boxster σου, περιποιείσαι τη Macan ή την Panamera σου και έχεις πεδίο για την «911» με τη λογική ή και μακριά από αυτήν. Επιλέγεις και τους αφήνεις να δημιουργούν με ατού την άμυνά τους, συνδεδεμένη με το φανοποιείο-βαφείο τους, που λάμπει. Η δουλειά τους λοιπόν αντικατοπτρίζεται περίφημα στην αγωνιστική, γκρι «944», με τα χρώματα και του Motori, που εκδίδει ο Γιάννης Σταυρόπουλος, έχοντας δίπλα του εξαιρετικούς συνεργάτες. Ένα ομοιογενές σύνολο που εξελίσσεται κάθε μέρα, κάθε στιγμή και σε κάθε μέτρο που διανύει στις ειδικές διαδρομές και στην πίστα. Θα επανέλθουμε. Θα μας αναγκάσουν μέσα από τα αποτελέσματα που μπορεί να πετύχει αυτός ο συνδυασμός, όπου η τέχνη συναντάει το συναίσθημα στην τέλεια αναλογία._ Σ. Χ.

PORSCHE 944 TURBO
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.479 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 314 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 453 Nm/2.800-5.500 σ.α.λ.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον,
αντιστρεπτική
ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.288x1.735x1.275 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.400 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 1.212 κιλά
ΕΛΑΣΤΙΚΑ: 245x40x17
Pirelli P-Zero corsa

BOX
PetroRetro911
Διεύθυνση: Γεωργίου Παπανδρέου 163, Μεταμόρφωση
Τηλέφωνο: 210.2833.980
Url: www.petroretro911.com
FB Page: PetroRetro911
Instagram: #petroretro911