top icon
Συγκριτικές δοκιμές

BMW X1 18i sDrive – VW Tiguan 1.4 TSI 150 PS ACT

Από καταβολής του το VW Tiguan έφερε τα πάνω κάτω σε μια κατηγορία που έως τότε κυριαρχούνταν από Ιάπωνες κατασκευαστές. Σήμερα, στη δεύτερη εκδοχή του, όχι απλώς έχει βελτιωθεί σε κάθε σημείο, αλλά πλέον μπορεί και να κοιτάζει στα ίσια τον premium γερμανικό ανταγωνισμό.

ΜΕ διαφορά μόλις τριών μηνών, BMW και VW επέλεξαν να ρίξουν στις κατά τόπους αγορές τους αντικαταστάτες των X1 και Tiguan. Νωρίτερα, και συγκεκριμένα από το 2009 η Χ1 και από το 2008 το Tiguan, καθένα έγραψε τη δική του επιτυχημένη πορεία για λογαριασμό του εργοστασίου του, με τη μικρότερη εκπρόσωπο της σειράς Χ της BMW, με 730.000 πωλήσεις, να γίνεται το τρίτο πιο επιτυχημένο μοντέλο της φίρμας, και το Tiguan, με πολύ περισσότερες ταξινομήσεις (2,8 εκατομμύρια), να αναδεικνύεται σε ηγέτη της κατηγορίας. Βίοι παράλληλοι, θα μπορούσε να πει κανείς, ωστόσο ουδέποτε η VW ισχυρίστηκε ότι σε επίπεδο πολυτέλειας κοντράρει την BMW. Για εκεί το Group έχει την Audi. Παρ’ όλα αυτά, χωρίς τυμπανοκρουσίες, η νέα γενιά του Tiguan, το οποίο από καταβολής του τα έκανε όλα καλά, έρχεται αναβαθμισμένη σε κάθε επίπεδο, συμπεριλαμβανομένου αυτού της απτής ποιότητας, κάτι που, κατ’ επέκταση, το τοποθετεί ένα βήμα (σ.σ.: ή και αρκετά) πιο κοντά στον premium ανταγωνισμό. Εν προκειμένω, επιλέγουμε να βάλουμε απέναντι δύο από τις πιο προσγειωμένες προτάσεις κάθε γκάμας, κάτι που εκ πρώτης σημαίνει ότι είναι προσθιοκίνητες, ενώ επιπλέον είναι εξοπλισμένες με το μικρότερο βενζινοκινητήρα κάθε εργοστασίου. Άρα, τρεις κύλινδροι, 1.500 κ.εκ. και 136 ίπποι για την Χ1, τέσσερις κύλινδροι, 1.400 κ.εκ. και 150 ίπποι για το Tiguan, που εδώ φοράει τον TSI με τεχνολογία απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων. Κοινοί παρονομαστές η υπερτροφοδότηση και τα αυτόματα κιβώτια 6 σχέσεων.

Ο λόγος στους αριθμούς

Το ζήτημα της εμφάνισης δε θα πάψει ποτέ να είναι υποκειμενικό. Κάτι που σημαίνει ότι εδώ δε θα σταθούμε στο ποιο είναι το πιο όμορφο (σ.σ.: άποψή μας η BMW), αλλά στην ουσία της υπόθεσης, που έχει να κάνει με χώρους και ποιότητα. Τόσο η Χ1 όσο και το Tiguan είναι μεγαλύτερα συγκριτικά με τους προκατόχους τους, είναι όμως το Tiguan στη μεταξύ τους μάχη ο αδιαμφισβήτητος νικητής. Τα επιπλέον 47 χλστ. ως προς το μήκος και τα 18 ως προς το πλάτος του Tiguan έναντι της Χ1 αντικατοπτρίζονται σε κάθε άλλο παρά αμελητέα διαφορά υπέρ του πρώτου στους διαθέσιμους χώρους. Ήδη τα συν 115 λίτρα στο χώρο αποσκευών του Tiguan λένε πολλά, αλλά δε χρειάζεται αυτό για να δεις τη διαφορά. Η X1, που στην προηγούμενη γενιά της είχε πολλάκις κατηγορηθεί για τους περιορισμένους χώρους για τους πίσω επιβάτες, πλέον, πατώντας στην προσθιοκίνητη πλατφόρμα του Mini, μεταφέρει σχετικά άνετα ακόμα και τρεις στα πίσω συρόμενα καθίσματά της (συρόμενα και του Tiguan). Όχι όμως με τον επιπλέον αέρα που παρέχει το Tiguan, τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια τους – χάρη και στην κατά 75 χλστ. ψηλότερη οροφή του. Νικητής το Tiguan και στους διαθέσιμους χώρους για μικροαντικείμενα, που συγκριτικά είναι περισσότεροι, καθώς και μεγαλύτεροι, την ίδια ώρα που η είδηση είναι πως το ίδιο, σε επίπεδο ποιότητας, έχει καταφέρει να κλείσει σε σχεδόν οριακό σημείο την ψαλίδα που το χώριζε από τα premium SUV. Τα υλικά του μπορεί να υπολείπονται σε αίσθηση και ποιότητα των κορυφαίων της Χ1, είναι παρ’ όλα αυτά πολύ καλά και, σε συνδυασμό με τη στάνταρντ για την έκδοση κεντρική οθόνη 8 ιντσών (5 ιντσών για την έκδοση με τους 125 ίππους) με το κορυφαίο σύστημα πολυμέσων, το μοντέλο αποκτά μια πιο πολυτελή υπόσταση. Ο διαδραστικός ψηφιακός πίνακας οργάνων αποτελεί ακόμα ένα ατού του Tiguan, ωστόσο παρέχεται ως μέρος της πλουσιότερης έκδοσής του, οπότε δε θα τον βάλουμε στην εξίσωση, την ώρα που, αν θέλουμε να καταγράψουμε τα μεταξύ των δύο υπέρ και κατά επιγραμματικά, θα σημειώσουμε πως η Χ1 έχει μακράν καλύτερης απεικόνισης head-up display (έξτρα και στα δύο), το Tiguan υπερέχει αναφορικά με την απόδοση του κλιματισμού, ενώ, αν και διαθέτει οριακά πιο άνετα καθίσματα, δεν κερδίζει στο ζητούμενο «θέση οδήγησης», όπου όχι μόνο η Χ1 παρέχει την καλύτερη στην κατηγορία, αλλά και το ίδιο χωλαίνει, λόγω μιας ελαφράς κλίσης του τιμονιού προς τα εμπρός.

Ψυχή τε και σώματι

Έχοντας ήδη βρεθεί πίσω από το τιμόνι αρκετών εκδόσεων των δύο μοντέλων, σημειώνουμε ότι εδώ δε στεκόμαστε στη γενικότερη αίσθηση, παρά μόνο σε ό,τι έχουν να δώσουν οι παρούσες εκδόσεις. Επομένως, ήδη από το ξεκίνημα θα πρέπει να… δεχτούμε ότι το καλύτερο πλαίσιο της κατηγορίας, που δεν είναι άλλο από αυτό της Χ1, δεν έχει παρά να «μεταφέρει» έναν κινητήρα, που από τα στοιχεία και μόνο δε δείχνει ικανός να ξυπνήσει τις αρετές του αμαξώματος. Και είναι πολλές αυτές, με πρώτη και καλύτερη την ακαμψία του πλαισίου, που απέχει όχι μόνο από το Tiguan, αλλά και από οτιδήποτε σχετικό. Δε χρειάζεται να οδηγήσει κανείς για περισσότερο από λίγα χιλιόμετρα για να καταλάβει ότι αυτό το πλαίσιο μπορεί να σηκώσει ακόμα και 300 ίππους. Σε συνδυασμό με τη σφιχτή, αλλά όχι ξερή ανάρτηση, η μικρότερη «Χ» περνάει υποδειγματικά πάνω από οποιασδήποτε κατάστασης άσφαλτο, κυλάει με χαρακτηριστική άνεση, δεν… κοπανάει και επιπλέον δε γέρνει όταν θα την πιέσεις σε κάποια σβέλτη διαδρομή. Εκεί, ωστόσο, η υπερστροφή θα έρθει εύκολα και, μετά το στιγμιαίο «άσε», ο κινητήρας δεν έχει τη δύναμη ώστε να σου επιτρέψει να φύγεις από την κορυφή της στροφής με το ρυθμό που θα ήθελες. Το ίδιο και το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων, που δυστυχώς δε θυμίζει σε ταχύτητα αλλαγών το 8άρι Steptronic, την ίδια ώρα που εντύπωση (σ.σ.: για BMW!) προκαλεί ένα στιγμιαίο «νεκρό σημείο» του συστήματος διεύθυνσης, την ώρα που οι εμπρός τροχοί γλιστρούν – κυρίως σε ανωφέρειες. Περνώντας από την Χ1 στο Tiguan, στιγμιαία αισθάνεσαι σαν να μην έχεις τιμόνι! Τόσο μεγάλη είναι η διαφορά βάρους μεταξύ των συστημάτων διεύθυνσής τους. Εντούτοις, δεν υστερεί σημαντικά σε επίπεδο πληροφόρησης, ενώ, χάρη και στα ελαφρύτερα ελαστικά (run-flat της Χ1), oι όποιοι κραδασμοί -ακόμα και στο χώμα- σπάνια φτάνουν στα χέρια του οδηγού. Εδώ η λειτουργία του κινητήρα είναι μακράν πιο ραφιναρισμένη, ενώ η υπεροχή σε ισχύ και ροπή αποτυπώνεται και στις επιδόσεις. Από την άλλη, το 6άρι DSG του Tiguan μπορεί να είναι πιο μακρύ από εκείνο της Χ1, κάπως δύστροπο στο ξεκίνημά του (κυρίως με το Start/Stop), αλλά συνολικά θα ανταποκριθεί καλύτερα σε ένα γρήγορο ρυθμό (σ.σ.: τα κατεβάσματα και στα δύο θέλουν βελτίωση), την ώρα που εντός πόλης φυσικά θα αποτελέσει σύμμαχο. Συγκριτικά, το Tiguan μπορεί να παρουσιάζει μεγαλύτερες κλίσεις, αλλά στο τέλος, με δεδομένο το χαρακτήρα των δύο αυτοκινήτων, που απευθύνεται στην οδηγική καθημερινότητα, δεν μπορείς παρά να καταγράψεις ότι η ανάρτησή του είναι το μαγικό χαλί της κατηγορίας και επιπλέον παίζει χαρακτηριστικό ρόλο στην υποδειγματική ομοιογένεια του αμαξώματος υπό πίεση.

Ανατροπή

Από όποια πλευρά κι αν το εξετάσει κανείς, κάνοντας αυστηρά λόγο για τις δύο συγκεκριμένες εκδόσεις, θα διαπιστώσει ότι το Tiguan μόνο κατ’ όνομα μπορεί να λέγεται «αυτοκίνητο του λαού». Σε αυτήν του τη δεύτερη έκδοση, σίγουρα δεν μπορεί να κερδίσει αβίαστα μία θέση στην ελίτ των premium κατασκευαστών, να όμως που, με τα συγκεκριμένα τεχνικά χαρακτηριστικά και δεδομένα, μπορεί να τοποθετηθεί ξεκάθαρα πάνω από έναν premium ανταγωνιστή. Η μικρότερη βενζινοκίνητη Χ1 χωλαίνει απέναντι σε ένα σαφώς αρτιότερο κινητήριο σύνολο, την ώρα που και οι αυξημένες διαστάσεις αλλά και η καλύτερη εκμετάλλευση χώρων, σε συνδυασμό με τον υπερπλήρη εξοπλισμό, κάνουν το Tiguan ίσως το πιο ολοκληρωμένο μικρομεσαίο SUV αυτήν τη στιγμή στην αγορά. Αναφορικά με οδηγικές συγκινήσεις, αν η Χ1 θελήσει να πάρει τα ηνία, θα πρέπει να επιστρατεύσει κάποιο 2λιτρο σύνολο, αλλά και εκεί χωρίς να προεξοφλείται η επικράτησή της._ 4Τ

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Στα 29.350 ευρώ της βασικής έκδοσης, η X1 διαθέτει μεταξύ άλλων Active Cruise Control, έξτρα αποθηκευτικούς χώρους κάτω από τα εμπρός καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης κ.ά., ενώ το αυτόματο κιβώτιο ανεβάζει κατά 2.197 ευρώ το κόστος. Απέναντί της, το Tiguan με 150 ίππους ξεκινάει από την πλούσια έκδοση Advance (33.200 και 34.700 με DSG) με επίσης επτά αερόσακους, πολυλειτουργικό τιμόνι, cruise control, αλλά και σημαντικά συστήματα ασφαλείας, όπως το Front Assist με City Emergency Braking & Pedestrian Monitoring (προστασία πεζών), Lane Assist (διατήρηση λωρίδας), Pre-Crash (προληπτική προστασία επιβατών), ενεργό καπό κινητήρα, σύστημα αυτόματης πέδησης έπειτα από σύγκρουση κ.ά. Επιπλέον, στάνταρντ διαθέτει αναδιπλούμενα τραπεζάκια στα πίσω καθίσματα (214 ευρώ στην X1), τριζωνικό κλιματισμό κ.ά., που στην περίπτωση της Χ1 εκτοξεύουν το κόστος.

BMW X1

ΥΠΕΡ/ΠΛΑΙΣΙΟ/ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ

ΚΑΤΑ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

VW TIGUAN

ΥΠΕΡ/ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ/ΧΩΡΟΙ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΚΑΤΑ/ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ/ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ