top icon
Παρουσιάσεις

Dirt Games by Subaru!

Όταν βρίσκεσαι παρασκευιάτικα σε χωμάτινη πίστα για να οδηγήσεις Subaru Forester αλλά και Kartcross της Speedcar, δε γίνεται να μην απολαύσεις τη γεμάτη από σκόνη και δράση ημέρα σου και τον ιδανικό επίλογο της εβδομάδας!

Καλεσμένοι της Πλειάδες Motors AE, βρεθήκαμε στην Πίστα Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Χαλκίδας, για να ζήσουμε από μέσα την εμπειρία του φετινού -γεμάτου κέφι- θεσμού των Dirt Games Challenge, δοκιμάζοντας τα Kartcross της Speedcar GREECE, ενώ παράλληλα σε μια ειδικά διαμορφωμένη διαδρομή μέσα στην πίστα -για να αναδεικνύονται τα χαρακτηριστικά της τετρακίνησης της Subaru- οδηγήσαμε και τα Forester 2.0i με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και 2.0d με το γνωστό μας CVT.

Δεν έχουμε κρυφτεί ποτέ. Το Subaru Forester πάντα μας άρεσε και εξακολουθεί να μας αρέσει, ακόμα και τώρα, στην ανανεωμένη γενιά του, αφού αποτελεί ένα όχημα που δίνει προτεραιότητα στην άνεση, συνδυάζοντας όμως και το «μάχιμο» χαρακτήρα. Από χωροταξικές δυνατότητες άλλο τίποτα, με το εσωτερικό του να είναι άνετο ακόμα και για πέντε επιβάτες, την ίδια ώρα που και το πορτ μπαγκάζ των 505 έως 1.564 λίτρων (με κάτω τα καθίσματα) εξασφαλίζει μεγάλες δυνατότητες φόρτωσης. Άφθονες θήκες για μικροαντικείμενα αλλά και αρκετά καλούδια, όπως πρίζες παροχής και θύρες USB, συμπληρώνουν την απόλυτα εργονομική και λειτουργική καμπίνα του.

Ας το οδηγήσουμε! Βρίσκουμε εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, χάρη στις στάνταρντ ηλεκτρικές ρυθμίσεις του καθίσματος του οδηγού, και ξεκινάμε. Όπως το θυμόμαστε. Το γνωστό, τίμιο Forester… Περνάει από παντού, με ταλαντώσεις και κοπανήματα να λάμπουν διά της απουσίας τους. Η εξαιρετική τετρακίνηση (με κεντρικό συνεκτικό διαφορικό στις χειροκίνητες εκδόσεις και πολύδισκο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη στις αυτόματες), τα σωστά ελαστικά Yokohama Geolandar και η απόσταση των 220 χλστ. χαρίζουν απίστευτες δυνατότητες για ένα «μαμά»-σύνολο, ενώ ο εύχρηστος συμπλέκτης και το σωστό σε αίσθηση (θετικό κούμπωμα των σχέσεων) και πράξη (καλή κλιμάκωση) κιβώτιο συμπληρώνει την καλή εικόνα.

Ο ατμοσφαιρικός μπόξερ κινητήρας των 1.995 κ.εκ. με τους 150 ίππους και τη ροπή των 198 Nm σε καμία περίπτωση δεν εντυπωσιάζει, είναι όμως σχετικά ευχάριστος, γραμμικός, χωρίς κομπιάσματα στην απόκριση, προσφέροντας μια εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία. Αν θελήσεις παραπάνω πράγματα από αυτόν θα δείξει κάποια δυσφορία, η οποία φαίνεται κυρίως στον τομέα της κατανάλωσης, που κυμαίνεται περίπου στα 9,5 λίτρα/100 χλμ. Μειώνεται ωστόσο πολύ εύκολα στα 8 λίτρα, με πιο νορμάλ ρυθμό αλλά και μέσα από το σύστημα SI Drive, με το οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το οικονομικότερο πρόγραμμα λειτουργίας «i», κάτι που επηρεάζει την απόκριση, η οποία βελτιώνεται σημαντικά στο πρόγραμμα «s». Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το ροπάτο, επίσης 2λιτρο (1.998 κ.εκ.) ντίζελ μοτέρ των 147 ίππων και των 350 Nm ροπής μόλις από τις 1.600 σ.α.λ. του ταιριάζει καλύτερα, μετατρέποντας το καλό σε καλύτερο, και σαφέστατα στο πιο ολοκληρωμένο Forester, την ίδια ώρα που καταφέρνεις μαζί του και περιορισμένη μέση κατανάλωση, επιπέδου 7 λίτρων/100 χλμ.

Δείτε παρακάτω, στο αντίστοιχο πεδίο, αναλυτικά τις τιμές (από 28.500 ευρώ) και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της γκάμας, η οποία ακόμα και από τη βασική έκδοση είναι πλούσια! Σε γενικές γραμμές, εκτός από τα απαραίτητα -και αναμενόμενα πια-, όπως ηλεκτρικά παράθυρα, ηλ. κλειδαριές και ηλ. θερμαινόμενους καθρέφτες, διαθέτει επίσης πρόσβαση χωρίς κλειδί, 17άρες ζάντες αλουμινίου, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, σύστημα πολυμέσων Starlink με 7άρα οθόνη αφής και αναβαθμισμένο ηχοσύστημα.

Και τώρα δράση! Αφήνουμε τα Forester και μπαίνουμε με «μανία» στα Kartcross της Speedcar GREECE. Για τους μη μυημένους, θυμίζουμε ότι η εταιρεία Πλειάδες Motors ΑΕ συνεργάζεται από τον Ιούλιο με την Industrias Lahoz, αναλαμβάνοντας την αποκλειστική πώληση και υποστήριξη των προϊόντων της Speedcar στην Ελλάδα. Είναι όμως και η αγάπη του ίδιου του Γιάννη Χεκιμιάν, Πρόεδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου του επίσημου εισαγωγέα της Subaru στην Ελλάδα, αλλά και ενός γνήσιου «ράλλυμαν», όπως κυρίως τον ξέρουμε εμείς, για το Kartcross και τους αγώνες γενικότερα, που δίνει άλλη διάσταση στην προσπάθεια – μια προσπάθεια που έρχεται να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο αυτό που έχει δημιουργηθεί στην Ελλάδα από μία παρέα «όμορφων τρελών», και ονομάζεται «Dirt Games Challenge».

Σημειώστε εδώ ότι σε αυτήν την πίστα, της Χαλκίδας, πραγματοποιείται την Κυριακή 22 Οκτωβρίου ο 3ος γύρος του θεσμού, με 35 συμμετοχές. Διαβάστε για αυτό εδώ!

Η Industrias Lahoz βρίσκεται στην πόλη Golmes, στην περιοχή Lleida της Ισπανίας. Πίσω από τη σχεδίαση και παραγωγή των οχημάτων Speedcar βρίσκεται ο πρωτοπόρος Delfin Lahoz, ο οποίος το 1998 παρουσίασε το πρώτο Speedcar, ένα compact όχημα autocross με εκπληκτικές επιδόσεις. Με συνεχείς βελτιώσεις σε όλες του τις κατασκευές, τα οχήματα του Lahoz έχουν διαπρέψει στους αγώνες autocross, πετυχαίνοντας τις περισσότερες νίκες τόσο σε εθνικό (Ισπανία) όσο και σε διεθνές επίπεδο. Το 2004 ιδρύθηκε η εταιρεία Industrias Lahoz, για να ενσωματώσει την παραγωγή αλλά και την εμπορική εκμετάλλευση των οχημάτων Speedcar, τα οποία διατίθενται πλέον σε διάφορες χώρες ανά την υφήλιο. Η επιμονή του Delfin στην ποιότητα και την αξιοπιστία έχει ως αποτέλεσμα μια γκάμα εξαιρετικών οχημάτων, τα οποία ακούν στα ονόματα «XTREM», «TTX» (autocross) και «GTR» (αναβάσεις/ πίστα). Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως οι κορυφαίοι οδηγοί στον κόσμο (όπως οι Sainz, Alonso, Gronholm, Hirvonen, Al-Attiyah, Sordo, Martin κ.ά.) οδηγούν ένα Speedcar!

Μέσα στα «δικά μας» τώρα, πράσινο και κόκκινο, Lahoz των 600 (υπάρχει και 750 κ.εκ. ενώ γενικά οι επιλογές για τα μοτέρ είναι από Suzuki GSX R 600, 750 ή Yamaha YZF R6R), καταλαβαίνουμε για ακόμα μία φορά ότι δε μιλάμε απλώς για… «χωμάτινα φορμουλάκια». Έχοντας την εμπειρία από την παρουσίαση του SR by ART στο Διαδρόμιο, είμαστε πλέον υποψιασμένοι, γνωρίζοντας ότι είναι πολύ φιλικά, μέχρι και εύκολα μπορείς να τα χαρακτηρίσεις όσο τα «χαϊδεύεις» και απλώς τα μετακινείς σβέλτα, αλλά πραγματικά αγωνιστικά(!) όταν προσπαθήσεις να γράψεις χρόνους μαζί τους.

Δεν είμαστε όλοι Αθανασούλας, Ζυμαρίδης, Καρανικόλας, Χριστόπουλος, Σωτήρχος, Χεκιμιάν και γενικά όπως είναι όλοι οι εξαιρετικοί αγωνιζόμενοι αλλά και τύποι(!) του Dirt Games Challenge, και πόσω μάλλον όταν μπαίνουμε σπάνια μέσα σε μια τέτοια -πολεμική- κατασκευή για να την οδηγήσουμε σε μια άγνωστη για εμάς χωμάτινη διαδρομή, όπως αυτή στη Χαλκίδα. Προσοχή και σεβασμός, λοιπόν, για αρχή, και προσπάθεια να εξοικειωθείς κάπως με το «όπλο», για να μη σε… σκοτώσει, ή έστω να μη σε εκθέσει με το καλημέρα.

Κάθεσαι τέλεια μέσα σε αυτό το κόκπιτ, θέτεις σε λειτουργία τον κινητήρα και ξεκινάς, νιώθοντας ήδη σαν αγωνιζόμενος. Ελαφριά (μόλις 312 κιλών) και γρήγορη κατασκευή (επιπέδου από 3,4 δλ. για το «0-100»), οπότε εκτίναξη στην εκκίνηση, αλλά μεγάλο μυστικό η επιλογή μίας μεγαλύτερης σχέσης στο σειριακό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων (δε διαθέτει πεταλούδες πίσω από το τιμόνι) από αυτήν που θα ήθελες -να μπορούσες- να έχεις μέσα, όταν αρχίζουν οι στροφές. Με αυτόν τον τρόπο, τη συγκρατημένη λογική γνωριμίας μαζί του, γλιτώνεις αστεία τετ-α-κε, τα οποία, αν δεν προσέξεις, έρχονται με καταιγιστικό ρυθμό ή στην καλύτερη ατελείωτη υπερστροφή-επιβάρυνση στον όποιο χρόνο καταφέρεις να γράψεις.

Έχεις κορυφαία φρένα, όμως, σωστό στήσιμο και κοφτερό τιμόνι, οπότε αρχίζεις να ξεθαρρεύεις εύκολα με το Speedcar και ανεβάζεις ρυθμό. Ήρεμα είπαμε… Στα υψηλά σημεία του στροφομέτρου αλλάζει χαρακτήρα, λες και το κλότσησες, όπως κάθε αγωνιστικό που σέβεται τον εαυτό του, με την αίσθηση να είναι σαν να περνάς από «road mode» σε… «stage mode»!

Πλέον πολεμάς μαζί του, σε ιδρώνει με χαρακτηριστική ευκολία, ενώ νιώθεις το ένα συναίσθημα μετά το άλλο, από ευτυχία, έκπληξη και φόβο μέχρι και στενοχώρια που έχεις αφήσει καιρό τώρα το γυμναστήριο, οπότε αντοχή, αναπνοές και χέρια δεν είναι στην κατάσταση που θα ήθελες για να το ευχαριστηθείς ακόμα πιο πολύ. Η εμπειρία όμως είναι και πάλι μοναδική, όπως και τότε στο Σπαθοβούνι με το SR Kartcross, αν και θέλουν διαφορετική αντιμετώπιση αυτά τα δύο. Δουλεύεις πολύ με το εμπρός μέρος και το τιμόνι στο SR ενώ με το Speedcar πρέπει να φλικάρεις για να γλιτώσεις τα “μούτρα” και να το απολαύσεις. Σε κάθε περίπτωση, στο τέλος της ημέρας έχεις καταλάβει απόλυτα γιατί αυτές οι κατασκευές είναι ικανές να εκθέσουν, πολύ εύκολα, αγωνιστικά επιπέδου Gr. N -και όχι μόνο- στα χέρια κανονικών αγωνιζομένων.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ, ότι αρωγός αυτής της προσπάθειας και στρατηγικός συνεργάτης της εταιρείας είναι η MOTUL, οπότε, για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκε η Speedcar-Motul Team Greece. Η αγωνιστική ομάδα η οποία υπό την εποπτεία του έμπειρου μηχανικού Θοδωρή Λασκαρίδη, καλείται να υποστηρίξει όλους τους αγωνιζόμενους με Speedcar.

Η τιμή του συγκεκριμένου “όπλου”; Από 23.560 ευρώ με ΦΠΑ.

Πατήστε εδώ για τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους!

Και εδώ για την κεντρική σελίδα της Speedcar GREECE

Όμορφη -σκονισμένη- Παρασκευή λοιπόν, με πολλή οδήγηση και ωραίες στιγμές, η οποία ολοκληρώθηκε ιδανικά, με καλό φαγητό, εξαιρετική παρέα και ενδιαφέρουσα συζήτηση για Dirt Games, Speedcar, Subaru και πολλά ακόμα. Καλό σαββατοκύριακο σε όλους!_ Μ. Σαλ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ