top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε: Nissan Qashqai 1.6 DIG-T

Με την ανανεωμένη έκδοση του Qashqai, η Nissan παρουσίασε την ισχυρότερη εκδοχή του με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.600 κ.εκ. και 163 ίππων, την οποία και δοκιμάζουμε στη χώρα μας.

Το Qashqai αποτελεί μία από τις σημαντικότερες επιτυχίες της Nissan τα τελευταία χρόνια, κατέχοντας σημαντικό μερίδιο στην κατηγορία των crossover, όντας μία από τις κορυφαίες επιλογές του είδους. Ιδιαίτερες συστάσεις δεν χρειάζονται, αφού δεν έχουμε κρύψει ότι μας αρέσει και ειδικά στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του διαθέτει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον συνδυάζοντας μία σειρά από προτερήματα της κατασκευής, με αυτά του 1.600άρη ντίζελ των 130 ίππων. Όμως, με το λανσάρισμα της τελευταίας φρεσκαρισμένης εκδοχής του ιαπωνικού crossover, η Nissan παρουσίασε και μία νέα έκδοση με βενζινοκινητήρα απόδοσης 163 ίππων, την οποία και δοκιμάσαμε στους ελληνικούς δρόμους.

Το ενδιαφέρον, όπως είναι λογικό, επικεντρώνεται στην κινητήρια μονάδα των 1.600 κ.εκ. Ουσιαστικά δεν είναι κάποιο άγνωστο σε εμάς σύνολο, αφού πρόκειται για το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο που προέκυψε από τη συνεργασία ανάμεσα σε Nissan και Renault. Τον είχαμε γνωρίσει στο Juke με απόδοση 190 ίππων και σήμερα στο Qashqai διατίθεται με απόδοση 163 ίππους στις 5.600 σ.α.λ., την ώρα που η τιμή της ροπής αγγίζει τα 24,5 χλγμ. στις 2.000 σ.α.λ. Η πρώτη εντύπωση όμως δεν είναι αντίστοιχη με αυτή που θα περίμενε κανείς από τις παραπάνω τιμές ισχύος. Ο κινητήρας αποδεικνύεται ράθυμος στις χαμηλές στροφές και επιβάλλεται να ξεπεράσει το όριο των 3.000 στροφών για να αποκτήσει ζωντάνια. Σε διαφορετική περίπτωση, αναγκάζεσαι να καταφύγεις στον πολύ καλό σε αίσθηση επιλογέα για να επιλέξεις μικρότερη σχέση και να επιταχύνεις. Από τις 3.000 στροφές και πάνω, αλλάζει χαρακτήρα και αποδίδει ικανοποιητικά και μάλιστα αρκετά ψηλά, σχεδόν μέχρι τις 6.000 σ.α.λ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε σχέση με την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1.600 κ.εκ. και απόδοση 130 ίππων, το βενζινοκίνητο Qashqai είναι ταχύτερο μόνο στις επιταχύνσεις από στάση, χάνοντας κατά κράτος στις ρεπρίζ. Και για του λόγου το αληθές σας παραθέτουμε μερικές από αυτές για να αποκτήσετε μία πλήρη εικόνα. Σημειώστε για βενζίνη/πετρέλαιο: 0-100 χλμ./ώρα (9,4/10,3 δλ.), 50-80 χλμ./ώρα με 3η (4,5/3,6 δλ.), 80-110 χλμ./ώρα με 4η (7,1/5,8 δλ.), 120-140 χλμ./ώρα με 5η (6,9/6,8 δλ.) και 120-140 χλμ./ώρα με 6η (10.8/8.5). Παράλληλα, το γεγονός ότι για να κινηθεί κανείς σβέλτα απαιτεί να χρησιμοποιείς τις αρετές του κινητήρα στις υψηλές στροφές έχει σαν αποτέλεσμα αυξημένη να είναι η κατανάλωση, που κατά τη διάρκεια της συμβίωσης μας μαζί του άγγιξε τα 9,6 λίτρα/100 χλμ., όταν στο πετρελαιοκίνητο Qashqai δεν ξεπερνάει τα 7 λίτρα.

Στο δρόμο, τα χαρακτηριστικά που διακρίνουν το ιαπωνικό crossover δεν έχουν διαφοροποιηθεί, παραμένοντας άνετο και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Στη δική μας περίπτωση, όμως, που το Qashqai ήταν εφοδιασμένο με τα ελαστικά των 19 ιντσών σε 45άρι προφίλ, οι εγκάρσιες ανωμαλίες των δρόμων ήταν πιο έντονες στην καμπίνα των επιβατών. Παράλληλα, ο τρόπος λειτουργίας του κινητήρα με την απότομη αύξηση της ισχύος μετά τις 3.000 σ.α.λ. έχει σαν αποτέλεσμα να εμφανίζονται τάσεις υποστροφής, αν και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα φροντίζουν ως άλλος φύλακας-άγγελος να μην υπάρχουν προβλήματα.

Το Nissan Qashqai με τους 163 ίππους αποτελεί μία ειδική εκδοχή του ιαπωνικού crossover, όντας και το ισχυρότερο της σειράς. Αν εν τέλει ο συγκεκριμένος κινητήρας ταιριάζει στην φιλοσοφία του συγκεκριμένου μοντέλου είναι μία τελείως διαφορετική ιστορία. Με τιμή εκκίνησης τα 22.710 με όφελος απόσυρσης, το κόστος δεν είναι απαγορευτικό, αλλά έχει να αντιμετωπίσει ισχυρό εσωτερικό ανταγωνισμό. Που δεν είναι άλλος πέρα από την πετρελαιοκίνητη έκδοση, η οποία προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση, καλύτερες επιδόσεις και λειτουργία κινητήρα, άνεση, ενώ έχει ακριβώς την ίδια τιμή εκκίνησης._Π.Τ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.618 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 163 ίπποι/5.600 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 24,5 χλγμ./2.000 σ.α.λ.

0-100 χλμ./ώρα: 9,4 δλ.*

50-80 χλμ./ώρα με 3η: 4,5 δλ.*

80-110 χλμ./ώρα με 4η: 7,1 δλ.*

120-140 χλμ./ώρα με 5η/6η: 6,9/10,8 δλ.*

120-0: 57,9 μ.*

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 9,6 λίτρα/100 χλμ.*

CO2: 134 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ: 22.710 ευρώ (βασική έκδοση με απόσυρση)

*Μετρήσεις 4Τ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ