top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Hyundai i30 1.6D 110ps Auto

Οδηγούμε την πετρελαιοκίνητη εκδοχή του Hyundai i30 με το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων, και ονομαστική ισχύ 110 ίππων.

Η 3η γενιά του Hyundai i30 αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων, όντας αναβαθμισμένο σε σχέση με το παρελθόν. Εκτός από τους βενζινοκινητήρες, το i30 προσφέρεται και με τρία σύνολα πετρελαίου με χωρητικότητα 1.600 κ.εκ., αλλά ιπποδύναμη 95, 110 και 136 ίππων. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού είχαμε τη δυνατότητα όχι απλά να οδηγήσουμε, αλλά να “ζήσουμε” ένα αρκετά μεγάλο διάστημα με το i30 εφοδιασμένο με τον πετρελαιοκινητήρα των 110 ίππων. Μάλιστα, στη δική μας περίπτωση το συγκεκριμένο σύνολο συνδυαζόταν με το αυτόματου κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που έχει παρουσιάσει η Hyundai από το 2015. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν η κορυφαία της σειράς, Style-Navi, με την λίστα του εξοπλισμού να εντυπωσιάζει με όσα περιλαμβάνει!

Δεν είναι υπερβολή αν αναφέρουμε πως έχει τα πάντα! Και αν οι έξι αερόσακοι, το ESP, το ABS και VSM είναι σύνηθες στα περισσότερα σημερινά μοντέλα, το πακέτο προηγμένων τεχνολογικών ενεργητικής ασφάλειας το κάνουν να ξεχωρίζει, περιλαμβάνοντας συνολικά δέκα τεχνολογιές, όπως προειδοποίηση απόστασης, εκτροπής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και άλλες. Σε αντίστοιχο επίπεδο, όμως, είναι και ο εξοπλισμός αναφορικά με την άνεση. Εκτός από τον διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, συναντάμε έγχρωμη κεντρική οθόνη LCD αφής 8 ιντσών, με Bluetooth, audio streaming, φυσικά με MP3 Player και θύρες USB, AUX. Ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη είναι και η παρουσία του συστήματος πλοήγησης της TomTom που περιλαμβάνει όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Αυτός είναι και ο λόγος που του κόστος της συγκεκριμένες έκδοσης αγγίζει τα 22.190 ευρώ, αλλά ουσιαστικά με ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού.

Στον αισθητικό τομέα, μπορεί να μην αποτελεί την πλέον εντυπωσιακή κατασκευή, αλλά δεν είναι αδιάφορο και φυσικά καθόλου εξηζητημένο. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις του σε σχέση με το παρελθόν δεν διαταράσουν τις σχεδιαστικές του γραμμές, ενώ το κατά 15 χλστ. χαμηλότερο ύψος σε συνδυασμό με το σφηνοειδές εμπρός μέρος το καθιστούν αναμφίβολα σύγχρονο. Αντίστοιχα, στο εσωτερικό δεσπόζει η κεντρική οθόνη αφής που προσδίδει μία ευχάριστη εικόνα στη κεντρική κονσόλα. Εκεί συναντάμε μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος και σκληρά στο κάτω, με το σύνολο να αποπνέει ποιότητα. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλές, ενώ η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική ακόμα και για όσους το ύψος τους αγγίζει ή και ξεπερνάει το 1.90. Πολύ καλοί είναι και οι χώροι στο εσωτερικό, αφού μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερα άτομα ή και πέντε υπό συνθήκες, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών των 395 λίτρων.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα, όπως και στις βενζινοκίνητες εκδοχές του i30, άμεσα διακρίνεις τον πολιτισμένο και φιλικό χαρακτήρα του. Η ανάρτηση αποσβαίνει τις ανωμαλίες του δρόμου, χωρίς να κοπανάει και να περνάει ξερές αντιδράσεις στην καμπίνα των επιβατών. Στην περίπτωση μας, ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας των 110 ίππων, δεν σε εντυπωσιάζει με την απόδοση του. Η ροπή των 280 Nm από χαμηλά και συγκεκριμένα από τις 1.500 σ.α.λ. έως και τις 2.500 σ.α.λ., επιτρέπουν στο i30 να κινείται σβέλτα στην πόλη, αλλά και το εθνικό δίκτυο. Σύμμαχος είναι το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο είναι άμεσο και ξεκούραστο στο ταξίδι, διαθέτοντας μάλιστα και τρία προγράμματος λειτουργίας (eco, normal, sport). Η οδική του συμπεριφορά αποδεικνύεται απροβλημάτιστη, αφού είναι ουδέτερο με το πίσω μέρος να είναι ιδιαίτερα σταθερό. Σε γρήγορους ρυθμούς θα διαπιστώσει κανείς κάποιες κλίσεις του αμαξώματος, αλλά σε καμία περίπτωση δεν τρομάζουν τον οδηγό, όντας φιλικό και προβλέψιμο, με τις όποιες αντιδράσεις εύκολα ελεγχόμενες από το καλό σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική αίσθηση. Και όλα αυτά με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 6,5 λίτρα/100 χλμ., και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια!

Πλέον, το Hyundai i30 είναι κάτι παραπάνω από μία τίμια πρόταση στην κατηγορία, όντας ένα μοντέλο με ολοκληρωμένη άποψη και φιλοσοφία. Εξαιρετικά χρηστικό, φιλικό και στην περίπτωση μας με τον κινητήρα πετρελαίου συνδυάζει άνεση με χαμηλή κατανάλωση. Σε αντίστοιχο πνεύμα και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο έχε καλή λειτουργία και αποδεικνύεται ιδιαίτερα ξεκούραστο. Μπορεί η τιμή των 22.190 ευρώ να προκαλεί ερωτήματα αρχικά, αλλά μία ματιά στη λίστα του εξοπλισμού είναι αρκετή για να λύσει τις όποιες απορίες._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ