top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Deepal S07

Μετά και την επίσημη έλευση της Changan στη χώρα μας ήρθε η ώρα για τη δοκιμή, επί ελληνικού αυτή τη φορά εδάφους, του νέου Deepal S07, ενός e-SUV «νέας κοπής» που επιχειρεί να διεκδικήσει με αξιώσεις το δικό του μερτικό στην ηλεκτρική αρένα της ευρωπαϊκής αυτοκινητικής σκηνής.

Η εποχή που οι Κινέζοι κατασκευαστές προσπαθούσαν να μάθουν και εν συνεχεία να ακολουθήσουν με τις δημιουργίες τους τόσο τη Δύση όσο και τους εξ Ανατολών γείτονές τους έχει περάσει. Και μάλιστα ανεπιστρεπτί. Πλέον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες-γίγαντες από την Κίνα, όπως η Changan (μια εταιρεία με μακρά ιστορία που ξεπερνά τον ενάμιση αιώνα, παραγωγικό αποτύπωμα 39 στο σύνολο μονάδων και εξαγωγές ανά τον κόσμο σε περισσότερες από εκατό χώρες), έχουν καταφέρει όχι μόνο να καταθέσουν με σαφήνεια το δικό τους τεχνολογικό στίγμα, αλλά και να ξεχωρίσουν προτάσσοντας οχήματα με πλήθος διαπιστευτηρίων, καινοτομιών και ικανοτήτων που δικαίως επιδιώκουν να στριμώξουν στο καναβάτσο της παγκόσμιας αυτοκινητικής εμπορικής σκηνής καταξιωμένους κατασκευαστές.

Διόλου τυχαία, μέσα σ’ αυτό το κύμα επέλασης, η Changan φέρνει στην Ευρώπη -και τώρα και στην Ελλάδα μέσω του Ομίλου Βασιλάκη- την νεοφυή μάρκα Deepal, που σημαίνει «βαθύ μπλε», με πρώτο άρμα της όλης «απόβασής» της ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV της κατηγορίας D που φτάνει στη χώρα μας φιλοδοξώντας να δείξει σε όλους τι σημαίνει «ώριμη Κίνα». Τόσο με την ποιότητα και την πολυτέλεια, όσο και με τη σχεδίαση του, κοιτώντας στα μάτια και δίχως περιστροφές μοντέλα του είδους με εγνωσμένη αυτοκινητική αξία, όπως το Tesla Model Y, το Hyundai Ioniq 5 και το Skoda Enyaq.

Διαβάστε επίσης: Changan Automobile – Το μέλλον γράφεται στην Κίνα

Deepal S07

Εν αρχή είναι η (ελληνική) σχεδίαση

Το Deepal S07 είναι ένα αυτοκίνητο που είναι σχεδιασμένο για την Ευρώπη στην Ευρώπη – και συγκεκριμένα στο Τορίνο, από το στούντιο της κινεζικής Changan, υπό την εποπτεία μάλιστα του Έλληνα σχεδιαστή Γιώργου Κούκου. Και αυτό το ευρωπαϊκό αισθητικό του «ήθος» φαίνεται με την πρώτη ματιά. Οι αναλογίες του S07 είναι σοφά μελετημένες για τα δεδομένα των D-SUV, με το φαρδύ αμάξωμα μήκους 4,75 μ., τα έντονα φτερά, τον αιχμηρό εμπρός προφυλακτήρα και την χαμηλή οροφή που του χαρίζει μια κουπέ σιλουέτα -ιδίως στο πίσω μέρος- να δίνουν ξεκάθαρα το στίγμα. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με πολλές ακόμα λεπτομέρειες της αμφίεσής του, όπως οι λεπτές λωρίδες LED εμπρός και πίσω, οι pop-up χειρολαβές των θυρών και τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο, που σε συνδυασμό εξασφαλίζουν στο S07 (σε λίγο έρχεται και το μικρότερο S05) έναν συντελεστή οπισθέλκουσας που δεν ξεπερνά την καθ’ όλα ανταγωνιστική τιμή 0,26. Σίγουρα, δεν πρόκειται για ένα SUV που θα σε εντυπωσιάζει με υπερβολές και φτηνούς εντυπωσιασμούς· αυτό που σίγουρα το καθορίζει είναι η καθαρότητα των γραμμών και, κυρίως, το πόσο «ευρωπαϊκό» δείχνει.

Deepal S07

Το ίδιο «κλίμα» συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Η καμπίνα του S07 υποδέχεται του επιβάτες της με άπλετο φως, χάρη στην στάνταρ πανοραμική γυάλινη οροφή, και με μια διάχυτη αίσθηση μινιμαλισμού και απτής ποιότητας που θυμίζει premium κατασκευές. Και αυτό κάθε άλλο παρά υπερβολή είναι. Μαλακά υλικά καλύπτουν το ταμπλό και τις πόρτες, οι επιφάνειες έχουν ευχάριστη αφή, ενώ οι λεπτομέρειες και οι επενδύσεις από συνθετικό δέρμα, σε συνδυασμό με υφές που θυμίζουν ξύλο στα εσωτερικά πάνελ των θυρών προσθέτουν, μεταξύ άλλων, τις δέουσες πινελιές κομψότητας. Τα εμπρός καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα και αεριζόμενα – με ενσωματωμένα μάλιστα ηχεία στα προσκέφαλα – με τη θέση οδήγησης να είναι αρκούντως βολική, αν και «ψηλή και με ελλιπή στήριξη στο τμήμα της έδρας τους.

Deepal S07

Εν συνεχεία, το βλέμμα πέφτει αμέσως στις δύο θέσεις ασύρματης φόρτισης κινητού των 40 W στην κεντρική κονσόλα – και φυσικά στη μεγάλη οθόνη των 15,6 ιντσών που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Αυτή μπορεί να στραφεί ελαφρά είτε προς τον οδηγό είτε προς τον συνοδηγό – μια λειτουργία που η εταιρεία ονομάζει «Sunflower» κατά τα πρότυπα του ηλιοτρόπιου που στρέφεται προς αναζήτηση του… ήλιου. Με δεδομένη την απουσία φυσικών διακοπτών αλλά και κεντρικής οθόνης εμπρός από τον οδηγό (σ.σ.: αντ’ αυτής υπάρχει ένα head-up με λειτουργία AR), από την οθόνη αυτή ελέγχονται σχεδόν τα πάντα – από την πλοήγηση, τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό, έως την ενεργοποίηση των υαλοκαθαριστήρων και τη ρύθμιση τόσο των εξωτερικών καθρεπτών όσο και της ροής αέρα των αεραγωγών. Όλα αυτά θυμίζουν υπέρ το δέον Tesla, και σίγουρα το γεγονός αυτό απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης. Βέβαια, η μπάρα συντομεύσεων στο κάτω μέρος της οθόνης αφής, η οποία μπορεί να παραμετροποιηθεί ως προς τη σύνθεσή της, διευκολύνει αρκετά τα πράγματα. Από εκεί και πέρα, το όλο σύστημα αποδεικνύεται ταχύ και με καλή απόκριση, παρέχοντας πλήρη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, δυνατότητα ασύρματων αναβαθμίσεων και υποστήριξη 5G.

Deepal S07

Οι χώροι αποτελούν ένα ακόμα δυνατό χαρτί του S07. Παρά την κεκλιμένη οροφή, ο «αέρας» για τα κεφάλια των πίσω δεν περιορίζεται σημαντικά, ενώ γενναιόδωρος είναι και ο αντίστοιχος για τα πόδια τους, χάρη και στο μακρύ μεταξόνιο των 2,9 μ. Το «παραδοσιακό» δε πορτ-μπαγκάζ στο πίσω μέρος φτάνει σε χωρητικότητα τα 510 λίτρα, ενώ υπάρχει και πρόσθετος χώρος 125 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό (λέγε με frunk) – μια παροχή που σίγουρα διευκολύνει σημαντικά την πρακτικότητα και την ευταξία όσον αφορά την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.

Deepal S07

Το (υπόλοιπο) τεχνολογικό υπόβαθρο του Deepal S07

Το Deepal S07 βασίζεται σε μια έξυπνη, software-defined πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων της Changan που φέρει την ονομασία SDA (Smart Digital Architecture). Από εκεί και πέρα, η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός συστήματος κίνησης «7 σε 1» της Changan που ενσωματώνει τον ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, το κιβώτιο, το inverter και πέντε ακόμη βασικές μονάδες σε μία, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 218 ίππων (160 kW) και ροπή 320 Nm. Η απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια αντλείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου – ενσωματωμένη χαμηλά στο πάτωμα του οχήματος – με χημεία NMC και χωρητικότητα 79,97 kWh, η οποία εξασφαλίζει επίσημη μέση αυτονομία έως 475 χλμ. – ή διαφορετικά κοντά στα 430 με 440 πραγματικά χιλιόμετρα με δεδομένο ότι οι μέσες απαιτήσεις του S07 κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκαν πλησίον της ένδειξης «18». Μέσα στην πόλη, σε αντίθεση, παρά την απουσία δυνατότητας one-pedal οδήγησης, στο πλέον ήπιο πρόγραμμα λειτουργίας Eco, είδαμε στην πλειοψηφία των περιπτώσεων καταναλώσεις που κυμάνθηκαν μεταξύ 14 και 15 kWh για κάθε 100 χλμ. Πράγμα που μεταφράζεται αβίαστα σε περισσότερα από 500 αστικά χιλιόμετρα αυτονομίας.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι το ηλεκτρικό κύκλωμα του νέου Deepal S07 υποστηρίζει φόρτιση AC με μέγιστη ισχύ έως 11 kW (περίπου 8 ώρες για πλήρη φόρτιση) και έως 100 kW σε DC – τιμή που σίγουρα χρειάζεται αναθεώρηση με δεδομένες τις απαιτήσεις επαναφόρτισης στο ταξίδι και τις επιδόσεις του ανταγωνισμού στο συγκεκριμένο τομέα. Σε αυτό το σενάριο φόρτισης, το γέμισμα της μπαταρίας από το 30% στο 80% της μέγιστης χωρητικότητάς της ολοκληρώνεται σε 35 λεπτά της ώρας ή αλλιώς σε 48 λεπτά για το 10-80%.

Deepal S07

Στο δρόμο…

… το S07 βρίσκει τον τρόπο να κερδίσει τον οδηγό του. Το βάρος των περίπου 2,1 τόνων του αμαξώματος δεν γίνεται ιδιαίτερα αισθητό, με την πλατφόρμα της Changan και την ανάρτηση που την υποστηρίζει (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) να έχουν ρυθμιστεί με γνώμονα τη σταθερότητα και τον αίσθηση απόλυτου ελέγχου. Σε γενικές γραμμές, το set-up του S07 παίρνει σαφείς αποστάσεις σε σχέση με τα κάπως «χαλαρά» πρότυπα με τα οποία μας έχει συνηθίσει μέχρι σήμερα η πλειοψηφία των κινεζικών EV, καθώς εδώ και οι μηχανικοί της Deepal επέλεξαν πιο σφικτές και «δεμένες» ρυθμίσεις. Στο ίδιο μήκος κύματος και το τιμόνι, το οποίο έχει το σωστό βάρος και καλή αίσθηση γύρω από τη θέση της ευθείας, παρέχοντας υψηλά επίπεδα κατευθυντικότητας. Στην πόλη, η ανάρτηση απορροφά επαρκώς τις ανωμαλίες, χωρίς μάλιστα να «κοπανά», παρά τους στάνταρ τροχούς των 20 ιντσών, ενώ στον αυτοκινητόδρομο το αυτοκίνητο κινείται ευθύβολα και αθόρυβα. Εδώ, μόνο στις εγκάρσιες ανωμαλίες ή σε επιφάνειες με μικρές κυματοειδείς «αναταράξεις»  γίνεται αντιληπτή η επιλογή των ανθρώπων της Deepal να επιλέξουν πιο σπορτίφ ρυθμίσεις.

Deepal S07

Από εκεί και πέρα, στην καθημερινή χρήση, το αυτοκίνητο είναι ήσυχο και ευχάριστο. Στο πρόγραμμα Sport, η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο άμεση και το τιμόνι βαραίνει ακόμα περισσότερο, με την επιτάχυνση που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας να παραμένει ακόμα και σε αυτή την… σπορ περίσταση γραμμική (0-100 χλμ./ώρα: 7,9 δλ.). Στον αντίποδα, στο πρόγραμμα Eco, προτεραιότητα έχει η χαμηλή κατανάλωση, με το δεξί πεντάλ να εμφανίζεται (αναμενόμενα) πιο αδρανές. Διαθέσιμο είναι και το drive mode με την ονομασία Custom, το οποίο επιτρέπει σε κάθε χρήστη να επιλέξει εκείνος τις επιμέρους ρυθμίσεις που επιθυμεί. Ταυτόχρονα, παρέχεται σε αυτό και η δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης του βαθμού ανάκτησης – σε μια κλίμακα από 0% έως 100% – όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού.

Διαβάστε επίσης: Έτρεχε με 218 χλμ./ώρα στην Ιόνια Οδό – Αφαίρεση διπλώματος για 14 μήνες

Deepal S07

Εν τέλει;

Η Changan, με το κύρος και το μέγεθός της, δεν μπήκε στην Ευρώπη μέσω της Deepal για να κάνει θόρυβο· μπήκε για να μείνει. Και το νέο S07 είναι σίγουρα το πιο πειστικό της διαβατήριο, προσφέροντας ανταγωνιστική αυτονομία για τα δεδομένα της κατηγορίας, απόλυτα ικανοποιητικά επίπεδα απόδοσης, ευρωπαϊκή συμπεριφορά στο δρόμο και ένα ευρύχωρο, high-tech εσωτερικό με premium αύρα και αίσθηση. Η τιμή του στην ελληνική αγορά για την έκδοση Ultra ορίζεται στα 44.990 ευρώ, όμως με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και την τρέχουσα προωθητική ενέργεια Changan EV Bonus της ελληνικής αντιπροσωπείας ύψους 3.400 ευρώ, το S07 φτάνει να πωλείται σήμερα έναντι του ποσού των 38.590 ευρώ. Σε όλα τα παραπάνω προστίθεται τόσο η εγγύηση 7 ετών (ή 160.000 χλμ.) που συνοδεύει τα μεσαίο D-SUV της Deepal, όσο και εκείνη διάρκειας 8 ετών (ή 200.000 χλμ.) για την μπαταρία υψηλής τάσης.

Deepal S07

DEEPAL S07
ΙΣΧΥΣ: 218 ίπποι
ΡΟΠΗ: 320 Nm
ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς
KΙΒΩΤΙΟ: Μιας σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 79,97 kWh
ΜΗΚ. x ΠΛ. x ΥΨ.: 4.750 x 1.930 × 1.625 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.900 χλστ.
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 510 λίτρα + 125 λίτρα (frunk)
ΒΑΡΟΣ: 2.073 κιλά
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,9 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 18 kWh/100 χλμ.
AYTONOMIA: 440 χλμ.
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ (AC): 11 kW
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ (DC): 100 kW
ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ DC (30-80%): 35 λεπτά
TIMH: 44.990€ (38.590€ με επιδότηση και Changan EV Bonus)

Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης

Deepal S07

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Deepal S07_
  • Deepal S07
  • Deepal S07
  • Deepal S07
  • Deepal S07
  • Deepal S07
  • Deepal S07
  • Deepal S07
  • ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ