top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Mitsubishi Lancer 1.5

Η αρχή έγινε με το Outlander και τώρα τη σκυτάλη παίρνει το Lancer, το οποίο δείχνει πιο σύγχρονο από ποτέ!

Η Mitsubishi έχει βαλθεί να ανανεώσει την γκάμα της μέσα σε λίγους μήνες! Έτσι, μετά την παρουσίαση του Outlander, ήρθε η σειρά του νέου Lancer να πάρει τη σκυτάλη, όντας το νέο απόσταγμα της πλατφόρμας, που ακούει στον κωδικό «Project Global». Τι εστί ακριβώς αυτό; Ουσιαστικά, πρόκειται για την πλατφόρμα που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το γκρουπ της Chrysler, μέρη της οποίας συναντάμε σε δέκα μοντέλα, και η οποία μεταβάλλεται ανάλογα με τις προσταγές και τις απαιτήσεις του εκάστοτε αυτοκινήτου.

Aπό πλευράς Mitsubishi, τη συναντάμε στα Outlander, Lancer και Delica, ενώ από πλευράς Chrysler στο Sebring, στα Jeep Patriot και Compass, στα Dodge Caliber και Avenger αλλά και στα νέα Peugeot 4007 και -φυσικά- στη Citroen C Crosser. Κοινοί παρονομαστές, λοιπόν, και στην περίπτωση του Lancer είναι το εμπρός μέρος του δαπέδου, η εμπρός ανάρτηση και τα ηλεκτρονικά συστήματα. Ενδιαφέρον; Ναι, αφού η βάση υπάρχει!

Όμορφο!
Ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα των προηγούμενων γενεών του Lancer ήταν η αισθητική του, η οποία και παρέπεμπε κατευθείαν στην Ιαπωνία, με αποτέλεσμα να μην αποτελεί ποτέ πόλο έλξης. Αυτό, όμως, ανήκει πια στο παρελθόν. Το νέο Lancer είναι ανανεωμένο και ξεχωριστό αισθητικά, έχοντας το δικό του χαρακτήρα και καμία σχέση με οποιοδήποτε άλλο μοντέλο. Ουσιαστικά, είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, αντίστοιχο με ό,τι επιτάσσει η σημερινή εποχή. Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού, η εικόνα στο εσωτερικό είναι αντίστοιχη. Μπορεί να μην ενθουσιάζει, αλλά δεν προδιαθέτει αρνητικά, καθώς είναι και αυτό από την πλευρά του σύγχρονο.

Βέβαια, οι ομοιότητες με το Outlander είναι σημαντικές, αλλά αυτό δεν αποτελεί αρνητικό -εντέλει- στοιχείο. Σίγουρα, όμως, παρά την ύπαρξη σκληρών πλαστικών, δεν υπάρχει αμφιβολία σχετικά με την ποιότητα της κατασκευής. Οι χώροι, και συγκεκριμένα στο πίσω μέρος, είναι άκρως ικανοποιητικοί για τέσσερις, αν και, εφόσον υπάρχει η σκέψη για τρίτο επιβάτη, σίγουρα η άνεση θα είναι μικρότερη. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα όσον αφορά το χώρο των αποσκευών, αφού, παρά τη χωρητικότητα των 400 λίτρων, ο αριθμός θεωρείται μέτριος για τα επίπεδα της κατηγορίας. Όμως, υπάρχει η δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων, σε ποσοστό 60/40, με αποτέλεσμα η χωρητικότητά του να αυξάνεται σημαντικά.

Τα… δυναμικά χαρακτηριστικά!
Το όνομα του Lancer είναι συνυφασμένο με τους αγώνες ράλλυ και, φυσικά, με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Έτσι, η ένατη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου θα αποτελέσει και τη βάση για την κατασκευή της πολεμικής μηχανής που όλοι αναμένουμε, με τον κωδικό «EVO X». Ποια είναι, όμως, η σχέση μεταξύ τους; Καμία. Το «μικρό» αδερφάκι, με τον Mivec κινητήρα των 1.500 κ.εκ. απόδοσης 109 ίππων, είναι πραγματικό αρνάκι μπροστά στον «κακό λύκο». Όχι, όμως, και για τον ανταγωνισμό, αφού οι επιδόσεις είναι άκρως ικανοποιητικές. Και αυτό συμβαίνει ελέω της κοντής κλιμάκωσης του κιβωτίου των 5 σχέσεων, το οποίο, αν και έχει σφιχτή αίσθηση, είναι σαφές.

Βέβαια, αυτό έχει και το αντίστοιχο τίμημα, αφού τα επίπεδα θορύβου που περνούν στο εσωτερικό από τον κινητήρα είναι υπερβολικά, με αποτέλεσμα οι επιβαίνοντες να κουράζονται έπειτα από ένα εύλογο διάστημα. Πάντως, αν και ο 1.500άρης κινητήρας δείχνει την προτίμησή του στις υψηλές στροφές, διακρίνεται και για την ελαστικότητά του. Και όλα αυτά, με την κατανάλωση να κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα, αφού η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 10 λίτρα. Βρισκόμενοι στο δρόμο, η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης το χρίζει ιδιαίτερα άνετο, αφού ακόμα και οι εγκάρσιες ανωμαλίες δεν περνούν στο εσωτερικό και δεν ταλαιπωρούν τους επιβαίνοντες.

Όμως, το τελευταίο αυτό στοιχείο διαμορφώνει και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όσον αφορά την οδική συμπεριφορά του. Φιλικό και προβλέψιμο, το Lancer δεν πρόκειται να προδώσει τον οδηγό του. Η πίσω ανάρτηση, με την αρχιτεκτονική των πολλαπλών συνδέσμων, δεν επιτρέπει στην ουρά του αυτοκινήτου να μετατοπιστεί, με αποτέλεσμα οι όποιες τάσεις εμφανιστούν να έχουν τη μορφή της υποστροφής, αλλά και αυτό σε προβλέψιμο επίπεδο, ενώ είναι και εύκολα ελεγχόμενες. Όλα τα παραπάνω το καθιστούν απόλυτα ασφαλές, αν και μία ένσταση υπάρχει σχετικά με το πολύ ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης, το οποίο δεν πληροφορεί με τον καλύτερο τρόπο το χειριστή.

Εντέλει…
Σίγουρα, το «τίμια πρόταση» είναι μία τετριμμένη έκφραση, αλλά στην περίπτωση του Lancer ταιριάζει απόλυτα. Μπορεί να μη συγκινεί με τις οδηγικές αρετές του, αλλά είναι ασφαλές για το μέσο οικογενειάρχη. Παράλληλα, η ποιότητα μιας ιαπωνικής κατασκευής, σε συνδυασμό με τη σύγχρονη -πλέον- αισθητική, είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά του. Με τιμή που ξεκινά στη βασική του έκδοση στα 16.990 ευρώ και με ικανοποιητικό εξοπλισμό, αφού σε αυτόν μόνο το ASC -σύστημα ευστάθειας και αντισπιναρίσματος μαζί- δεν περιλαμβάνεται, έχει και ανταγωνιστικό κόστος κτήσης. Ο ανταγωνισμός, όμως, είναι το κυρίως θέμα. Με δεδομένο ότι η χάτσμπακ έκδοση θα παρουσιαστεί στο Παρίσι το 2008, το Lancer έχει να αντιμετωπίσει δύο διαφορετικές κατηγορίες· τα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας αλλά και τις σεντάν εκδόσεις, κάτι που μεταφράζεται και σε πληθώρα επιλογών. Μόνο που το Mitsubushi Lancer έχει πλέον τα δικά του -σύγχρονα- πολεμοφόδια._ Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ