top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε τo Peugeot 308 SW 1.6

Η Peugeot δεν μπαίνει στο «χορό» του καθαρόαιμων MPV. Το «308» συνεχίζει την ανάμικτη λύση του «στέισον απέξω – πολυμορφικό από μέσα».

Το 307 SW μάς είχε προϊδεάσει για τον ιδιαίτερο τρόπο που η Peugeot βλέπει το θέμα «πολυμορφικό αυτοκίνητο» στη μικρομεσαία κατηγορία. Στέισον εικόνα -ιδιαίτερα προσφιλής στους Ευρωπαίους- και από μέσα δυνατότητες μεταβλητότητας του εσωτερικού που δεν έχουν να ζηλέψουν από ένα -σε ψυχή και σώμα- πολυμορφικό μοντέλο. Άλλωστε, η διαφοροποίηση είναι στοιχείο που η αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά διακαώς.
 
Η ιστορία, λοιπόν, επαναλαμβάνεται και στο «308» με τον κωδικό «SW», το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα T7, με το μεταξόνιο να έχει μεγαλώσει κατά 100 χλστ. και τον πίσω πρόβολο κατά 124, σε σχέση με το 5θυρο «308». Οπτικά το πίσω μέρος έχει την ιδιαιτερότητα που πάγια η γαλλική εταιρεία ακολουθεί, ωστόσο η ενσωμάτωσή του είναι απόλυτα αρμονική και το συνολικό αποτέλεσμα ομοιογενές.
 
Εντός ο σχεδιασμός και η ποιότητα δε διαφέρουν από το απλό «308», δημιουργώντας θετική αίσθηση από την πρώτη στιγμή. Τα ζητούμενα εδώ, ωστόσο, είναι οι δυνατότητες διαμόρφωσης και προσαρμογής και οι παρεχόμενοι χώροι. Στο σημείο αυτό το 308 SW έχει πολλά να προσφέρει.
 
Οι εσωτερικές διαστάσεις εξασφαλίζουν τον απαραίτητο χώρο σε πλάτος και ύψος, ενώ για τα γόνατα φροντίζει η αύξηση του μεταξονίου. Όσο για τα τρία ξεχωριστά πίσω καθίσματα, μετακινούνται εμπρός-πίσω, αναδιπλώνονται, οι πλάτες τους ανακλίνονται, ενώ μπορούν ακόμα και να αφαιρεθούν – παρ’ ότι το βάρος τους αποτελεί μια δυσκολία.
 
Φυσικά, όλα τα παραπάνω βρίσκονται σε αναλογία με το χώρο αποσκευών, που αυξομειώνεται από τα 508 έως τα 1.736 λίτρα. Η πρόσβαση σ’ αυτόν είναι εύκολη μέσω της τεράστιας πέμπτης πόρτας, της οποίας το άνοιγμα φτάνει αρκετά χαμηλά, ενώ ανοίγει χωριστά και το τζάμι, προσθέτοντας σε πρακτικότητα.
 
Όλα αυτά έχουν ανεβάσει το βάρος πάνω από τα 1.450 κιλά, και η επάρκεια του 1.600άρη των 120 ίππων μοιάζει οριακή. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 13,1 δλ., ενώ και οι ρεπρίζ δεν εντυπωσιάζουν, παρά την κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου. Ευτυχώς, η κατανάλωση δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα, αφού κατά μέσο όρο κυμαίνεται στα 11,7 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
 
Οδηγικά, πάντως, είναι σταθερό και άνετο κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, με την ποιότητα κύλισης να είναι αυτό που ξεχωρίζει εν κινήσει. Γενικότερα, τα σημεία που αφήνουν περιθώριο να σχολιαστούν αρνητικά είναι τα φρένα, με τη μετριότατη απόδοση των 63,4 μ. από τα 120 χλμ./ώρα και ο ασαφής σε αίσθηση επιλογέας.
 
Η τιμή της μίας έκδοσης (21.450 ευρώ) είναι πιο ψηλά από την αντίστοιχη βασική, μια C4 Picasso 1.8, αλλά ο εξοπλισμός του είναι σημαντικά πιο περιεκτικός από αυτόν της Citroen. Με λίγα λόγια, πρόκειται για μια ιδιαίτερη, αλλά ολοκληρωμένη και ανταγωνιστική των MPV πρόταση._ Σ. Σ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ