top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε: VW Polo 1.4 TDI 90 PS & 1.2 TSI 90 PS

Το άρτι αφιχθέν στην ελληνική αγορά Polo της VW μάς δείχνει ότι ακόμα και ένα φαινομενικά απλό facelift μπορεί να κρύβει πολλές και μεγάλες εκπλήξεις. Ας τις δούμε αναλυτικά, λοιπόν.

Το άρτι αφιχθέν στην ελληνική αγορά Polo της VW μάς δείχνει ότι ακόμα και ένα φαινομενικά απλό facelift μπορεί να κρύβει πολλές και μεγάλες εκπλήξεις. Ας τις δούμε αναλυτικά, λοιπόν.

Όπως συμβαίνει πολλές φορές με τις δημιουργίες της VW, οι τόνοι κρατιούνται χαμηλά, και ανεβαίνουν όσο σκαλίζεις σε βάθος. Αν θα έπρεπε να μαντέψουμε μόνο από αυτά που βλέπουμε, δύσκολα θα ρισκάραμε τα χρήματά μας, μιας και μόνο οι Γερμανοί (και δη αυτοί της VW) κατέχουν την τέχνη του να αλλάζουν πολλά, αλλά να φαίνονται λίγα. Νέα φωτιστικά σώματα (για πρώτη φορά στην κατηγορία, οι εμπρός προβολείς μπορεί να είναι τεχνολογίας LED), ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες με μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα και διακοσμητικές λωρίδες χρωμίου χαρακτηρίζουν το νέο μοντέλο. Οι αλλαγές είναι ακόμα περισσότερες στο εσωτερικό, αλλά και πάλι μόνο οι ιδιαίτερα διαβασμένοι θα τις αντιληφθούν.

Το Polo συνεχίζει να διατηρείται στην κορυφή της κατηγορίας αναφορικά με την ποιοτική εικόνα των υλικών, τα οποία τώρα πλαισιώνονται από νέα όργανα, τιμόνι με επίπεδη βάση, διαφορετικά καθίσματα, καινούργια συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, μαζί με μικροαλλαγές στις επενδύσεις. Αν, μάλιστα, είχαν προχωρήσει και στον ανασχεδιασμό της παλιομοδίτικης κονσόλας και σε μια πρακτικότερη αναδιάρθρωση του τμήματος μεταξύ των καθισμάτων, τότε θα μπορούσε να απαντήσει αποτελεσματικότερα σε ανταγωνιστές με πρακτικότατες περγαμηνές (βλέπε Honda Jazz, Kia Rio και Toyota Yaris).


[[PAGEBREAK]]

Τεχνολογία αιχμής
Στην εποχή της συνδεσιμότητας, μπορεί για πολλούς να έχουν μεγάλη σημασία τα νέα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ή το M
irrorLink (επιτρέπει τoν έλεγχο των εφαρμογών και λειτουργιών ενός smartphone και γίνεται τώρα μέσω της οθόνης αφής του ηχοσυστήματος), αλλά εμείς θα θέλαμε να εστιάσουμε στον τομέα της υποβοήθησης του οδηγού με μια πλειάδα νέων συστημάτων που οριοθετούν τον πήχη στην κατηγορία, όπως τα Multi Collision Brake System, Fatigue Detection και Adaptive Cruise Control, αλλά το σημαντικότερο είναι το Front Assist, που λειτουργεί με ταχύτητες από 30 έως 210 χλμ./ώρα και ενημερώνει τον οδηγό σε τρία στάδια (οπτικό και ηχητικό σήμα, σύντομο προειδοποιητικό φρενάρισμα και, τέλος, με αυτόματη επιβράδυνση μέχρι και πλήρη ακινητοποίηση), στην περίπτωση που προπορεύεται πιο αργό όχημα. Το City Emergency Braking αφορά το αυτόματο φρενάρισμα, εάν το ραντάρ αντιληφθεί ότι εμπρός υπάρχει όχημα ακινητοποιημένο ή κινείται με μικρότερη ταχύτητα (συνολικό κόστος μαζί με Front Assist: 280 ευρώ).

Μηχανολογική αναβάθμιση


Στα ενδότερα του αυτοκινήτου, οι αλλαγές είναι πολλές, μιας και δε συνηθίζεται σε ένα φαινομενικά απλό
facelift να αλλάζει ολόκληρη(!) η γκάμα των κινητήρων, που θα φθάνει τις επτά εκδόσεις βενζίνης και τις τρεις πετρελαίου. Στη βάση, λοιπόν, βρίσκεται ο 3κύλινδρος κινητήρας που ξέρουμε από το up! με 60 και 75 ίππους, ενώ αργότερα, με την προσθήκη τούρμπο, η απόδοση θα ανέβει στους 95 ίππους. Ο νέος αλουμινένιος 16βάλβιδος με 2EEK 1.2 TSI προσφέρεται σε εκδόσεις με 90 και 110 ίππους. Μετά ακολουθεί η έκδοση BlueGT, που αποδίδει τώρα 150 ίππους από 1,4 λίτρα, ενώ στην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται το GTI των 192, πλέον, ίππων. Σε ό,τι αφορά το πετρέλαιο, δουλειά πιάνει ο νέος 3κύλινδρος 1.400άρης κινητήρας, ο οποίος θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις με 75, 90 και 105 ίππους, που θα αντικαταστήσουν τα απερχόμενα σύνολα των 1,2 και των 1,6 λίτρων.

Για τον TDI των 90 ίππων που δοκιμάσαμε, μπορεί σε σχέση με τον 1.6 που αντικαθιστά να έχει χαμηλότερες τιμές κατανάλωσης και εκπομπές CO2, χάρη και στην τεχνολογία BlueMotion, αλλά μέχρι εκεί. Η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας δοκιμάζεται από τη βαριά χαρακτηριστική 3κύλινδρη χροιά, ενώ, αντίθετα, οι κραδασμοί είναι πολύ περιορισμένοι. Οι επιδόσεις δεν έχουν μεταβληθεί, λόγω των ταυτόσημων τιμών απόδοσης, ενώ όσοι περίμεναν (μεταξύ αυτών και εμείς) ένα κιβώτιο 6 σχέσεων θα απογοητευτούν. Ενοχλητικό, όμως, είναι και ένα έντονο σκορτσάρισμα στην εκκίνηση, το οποίο, αν δε συνοδευτεί με λίγο πατινάρισμα (του σχετικά σκληρού συμπλέκτη), τότε το σβήσιμο του κινητήρα (ακόμα και εν κινήσει με χαμηλή ταχύτητα) είναι αναπόφευκτο. Έτσι, ντίζελ μοντέλα όπως το 6τάχυτο Yaris ή το 5τάχυτο Clio μπορούν να συνεχίζουν να απολαμβάνουν την κορυφή της κατηγορίας σε ό,τι έχει να κάνει με την ευκολία στη χρήση και τη λειτουργία του κινητήρα. Ο 90άρης TSI είναι αρκούντως ελαστικός για αστική χρήση, αλλά οι πιο ενθουσιώδεις θα πρέπει να στραφούν σε αυτόν των 110 ίππων, που συνδυάζεται μάλιστα με 6άρι κιβώτιο.


[[PAGEBREAK]]
Από εκεί και πέρα, είναι εμφανής η αναβάθμιση του Polo στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, χάρη στο νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα υποβοήθησης (έχει προσαρμοστεί πάνω στην κολόνα του τιμονιού), που έχει πλέον καλύτερη αίσθηση, και στη λίγο σφιχτότερη ανάρτηση, με τον αποτελεσματικότερο έλεγχο του αμαξώματος που εξασφαλίζει, χωρίς ουσιαστικές θυσίες στην άνεση. Την εικόνα μετριάζουν το μεσαίο πεντάλ με τη μικρή διαδρομή και τη σπογγώδη αίσθηση, αλλά και η συχνή ενεργοποίηση του ABS, κάτι που οφείλεται και στα ελαστικά Νexen. Ένα στοιχείο που θα πρέπει να τονιστεί αφορά τα διαστήματα σέρβις και αλλαγής λαδιών, που πλέον είναι κάθε 2 χρόνια ή στα 30.000 χλμ.

 
ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ
Οι τιμές του ανανεωμένου
Polo ξεκινούν από τα 12.400 ευρώ για την ατμοσφαιρική έκδοση των 75 ίππων, τη στιγμή που η εκκίνηση για τον 90άρη TSI είναι τα 13.350 ευρώ (12.390 ευρώ με απόσυρση), ενώ με επιπλέον 1.560 ευρώ μπορείτε να τοποθετήσετε το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Αντίστοιχα, για τα ντίζελ μοντέλα οι τιμές ξεκινούν από τα 14.465 ευρώ (13.330 ευρώ με απόσυρση) για την έκδοση των 75 ίππων και τα 15.480 ευρώ (14.269 ευρώ με απόσυρση) για αυτήν των 90 ίππων. Να σημειώσουμε τις νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου, ενώ πέντε από τις δώδεκα διαθέσιμες εξωτερικές αποχρώσεις είναι νέες.

ΥΠΕΡ

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ-ΕΙΚΟΝΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ-ΓΚΑΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

κατά ΑΙΣΘΗΣΗ ΠΕΝΤΑΛ ΦΡΕΝΩΝ-5ΑΡΙ ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ (1.4 TDI)

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ