Δοκιμές Δοκιμές ελαστικών

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 και UltraGrip 8

Καλεσμένοι της Goodyear βρεθήκαμε στην Ισπανία για να παρακολουθήσουμε το διεθνές brand event της εταιρείας και φυσικά να δοκιμάσουμε το Eagle F1 Asymmetric 2, το νέο ελαστικό υπερ-υψηλών επιδόσεων και το UltraGrip 8.

Καλεσμένοι της Goodyear βρεθήκαμε στην Ισπανία για να παρακολουθήσουμε το διεθνές brand event της εταιρείας και φυσικά να δοκιμάσουμε το Eagle F1 Asymmetric 2, το νέο ελαστικό υπερ-υψηλών επιδόσεων και το UltraGrip 8.
 
Σχεδιασμένο εξ’ ολοκλήρου από την αρχή και με πολύ αυστηρή στοχοθέτηση σε ότι αφορά τη βελτιστοποίηση ειδικά των επιδόσεων στο φρενάρισμα, το λάστιχο διαθέτει νέα χάραξη, νέα μείγματα γόμας με περισσότερες εναλλαγές μαλακών και σκληρών διαβαθμίσεων, νέο σκελετό με νέα διαμόρφωση των «λινών» του καθώς και σημαντικά μειωμένο βάρος. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται η τεχνολογία Active Braking η οποία επιτρέπει ελεγχόμενη παραμόρφωση των τριών κεντρικών μπλοκ του πέλματος κατά το φρενάρισμα, προκειμένου να αυξάνεται το «net contact area», δηλαδή η «καθαρή επιφάνεια επαφής» με το δρόμο ή αλλιώς το βασικό ζητούμενο κατά την σχεδίαση όλων των ελαστικών. Εσωτερικές δοκιμές αλλά και τεστ που έγιναν το Δεκέμβριο από τον ανεξάρτητο φορέα TUV SUD Automotive έδειξαν ότι σε σχέση με τον ανταγωνισμό (τρία premium ελαστικά της νεότερης δυνατής γενιάς) υπάρχει προβάδισμα σε τομείς όπως το φρενάρισμα σε στεγνό ή βρεγμένο δρόμο (η σύγκριση γίνεται προς τη μέση επίδοση των τριών αντιπάλων). Στην πράξη και με βάση την αίσθηση που συλλέξαμε εμείς, οδηγώντας έστω και λίγο το νέο ελαστικό, τοποθετημένο σε ολοκαίνουρια Audi A7 και Mercedes CLS, ήταν απόλυτα θετική σε στεγνό δρόμο και εντυπωσιακή σε ότι αφορά τον έλεγχο του τιμονιού σε βρεγμένες συνθήκες. Η γνωριμία έγινε στην Ουέλβα, στην πίστα του Μοντεμπλάνκο, μια ώρα δρόμο από τη Σεβίλλη και σε διαφόρων ειδών ασκήσεις.
 
Ως ελαστικό κορυφαίων επιδόσεων το Eagle F1 Asymmetric 2 ξεκινά από ζάντες 17 ιντσών (π.χ. 215/45 17) και φτάνει μέχρι τις 19 ίντσες και διαστάσεις 275/30. Ενδιάμεσα υπάρχουν συνολικά 29 μεγέθη στα οποία από του χρόνου θα προστεθούν άλλες 21 επιλογές για ζάντες 20 ιντσών και πάνω.
 
UltraGrip 8
Στην ίδια εγκατάσταση γνωρίσαμε και το νέο χειμερινό ελαστικό της Goodyear, το UltraGrip 8. Σχεδιασμένος με ακόμα πιο «άγρια» χάραξη πέλματος, ο διάδοχος του UtraGrip 7+ μπορεί να ενδιαφέρει συγκριτικά λίγους οδηγούς στη χώρα μας, ωστόσο αυτό δεν αποκλείεται να αλλάξει στα επόμενα χρόνια, όσο τα χειμερινά καιρικά φαινόμενα γίνονται πιο απρόβλεπτα. Στο νέο αυτό ελαστικό οι τεχνικοί εφάρμοσαν μια νέα τεχνολογία (3D-BIS) η οποία επί της ουσίας δημιουργεί έντονο ανάγλυφο στο εσωτερικό των πολυάριθμων μικροσκοπικών αυλακώσεων που έχουν όλα τα ελαστικά του είδους. Έτσι αγκιστρώνεται καλύτερα το λάστιχο σε χιονισμένη ή παγωμένη επιφάνεια και μαζί με άλλα πιο μεγάλα αυλάκια πετυχαίνει υψηλό δείκτη ασφάλειας και σε βρεγμένο δρόμο. Συνυπολογίστε και εδώ νέα μείγματα γόμας (με γνώμονα και την αντοχή στο χρόνο, ευαίσθητο σημείο για τα χειμερινά ελαστικά) και συνολικά 3% βελτίωση σε συμπεριφορά και επιδόσεις σε χιόνη και βροχή.
 
Οι διαστάσεις εδώ ξεκινούν από τις 13 και φτάνουν μέχρι τις 16 ίντσες σε σειρές 55-60, 65 και 70. _K.M.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου