Στη Γερμανία, και συγκεκριμένα στην πίστα Bilster Berg, η Continental παρουσίασε το νέο ελαστικό υψηλών επιδόσεων SportContact 6, το οποίο διαθέτει και μία σειρά από σημαντικές βελτιώσεις.

Μετά από τρία χρόνια εξέλιξης, η Continental παρουσίασε τη νέα γενιά της κορυφαίας σειράς ελαστικών της, την SportContact 6, αντικαθιστώντας την ήδη επιτυχημένη 5η σειρά. Η SportContact απευθύνεται σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων και σύμφωνα με τους Γερμανούς τεχνικούς η τελευταία γενιά του προσφέρει καλύτερη οδική συμπεριφορά, μεγαλύτερη ακρίβεια στο σύστημα διεύθυνσης, παρέχοντας παράλληλα και υψηλό δείκτη ταχύτητας. Καλεσμένοι της επίσημης ελληνικής αντιπροσωπείας, ταξιδέψαμε στη Γερμανία και συγκεκριμένα στην εξαιρετική πίστα του Bilster Berg, την οποία και έχει σχεδιάσει ο μετρ του είδους Hermann Tilke, και πήραμε μία γεύση από τις δυνατότητες του νέου κορυφαίου ελαστικού της Continental.

Η σειρά SportContact 6 θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά σε ζάντες 19 έως 23 ιντσών, και συνολικά σε 41 διαστάσεις. Το ελαστικό έχει δεχθεί σημαντικές αλλαγές αναφορικά με τη χημική σύνθεση του πέλματος, τη σχεδίαση αυτού και τη δομή του ελαστικού. Όπως μας ανέφεραν οι τεχνικοί της Continental, το νέο ελαστικό έχει σε κάποιους τομείς βελτιωμένη κατά 14% απόδοση. Καταρχήν, νέα είναι η σύνθεση της γόμας, η οποία και αποκαλείται “Black Chili”. Αυτή εξασφαλίζει σε νανοσκοπικό επίπεδο ισχυρότερους δεσμούς μεταξύ των ατόμων του ελαστικού και του οδοστρώματος στο ίχνος επαφής των δύο. Αυτό το στοιχείο εξασφαλίζει υψηλότερη πρόσφυση προς κάθε κατεύθυνση βελτιώνοντας σημαντικά τις επιδόσεις σε κάθε επίπεδο, δηλαδή το φρενάρισμα, στην επιτάχυνση και την οδική συμπεριφορά, τόσο στο βρεγμένο, όσο και στο στεγνό.

Παράλληλα, το σχέδιο του σκελετού εξασφαλίζει βελτιωμένη κατανομή των δυνάμεων και επομένως των φορτίσεων, προσφέροντας μεγαλύτερη ακρίβεια και αμεσότερη απόκριση, ενώ το πέλμα, έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά στο εξωτερικό, το εσωτερικό και το κέντρο του ελαστικού. Τέλος, το νέο SportContact 6 είναι εγκεκριμένο για ταχύτητες μεγαλύτερες των 350 χλμ./ώρα, το οποίο σημαίνει ότι εκτός από απόδοση-επιδόσεις, πρέπει να έχει την αντοχή να αντεπεξέλθει σε τόσο υψηλές ταχύτητες. Για να συμβεί αυτό, χρησιμοποιείται ένα νέο νέο υλικό με την ονομασία Aralon 350, το οποίο και αναπτύχθηκε-εξελίχθηκε αποκλειστικά για τη νέα σειρά. Πρόκειται για συνθετικές ίνες οι οποίες αποτελούνται από πλέξη νημάτων αραμιδίου με αντίστοιχα από ελαστικό πλαστικό υλικό. Μία στρώσης πλέξης αυτών των ινών ενσωματώνεται στη δομή του ελαστικού και ουσιαστικά λειτουργεί σαν μία επιπλέον ατσάλινη ζώνη ενίσχυσης βελτιώνοντας τα όρια αντοχής του ελαστικού, που μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 350 χλμ./ώρα

Την απόδοση των νέων ελαστικών είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε μέσα από την οδήγηση στην πίστα, όσο και από διάφορες ασκήσεις που είχαν προετοιμάσει για εμάς οι άνθρωποι της Continental. Οδηγώντας την Porsche Cayman GTS, αλλά και Mercedes A 45 AMG, Audi RS3 και VW Golf R, διαπιστώσαμε τα βελτιωμένα χαρακτηριστικά του νέου ελαστικού, τον ιδιαίτερα υψηλό δείκτη πρόσφυσης, αλλά και την αντοχή τους στην πίεση. Παράλληλα, οι επιδόσεις στο βρεγμένο φρενάρισμα ήταν εξίσου εντυπωσιακές, προσφέροντας πολύ μικρή απόσταση πλήρης ακινητοποίησης ακόμα και από ταχύτητες που άγγιξαν τα 100 χλμ./ώρα.

Σε γενικές γραμμές και εν κατακλείδι το SportContact 6 της Continental έχει βελτιωθεί σε επίπεδο ακρίβειας στο τιμόνι κατά 14%, ενώ ο χειρισμός σε στεγνές επιφάνειες είναι καλύτερος κατά 11%, πάντα σε σχέση με το ContiSporContact 5P. Το επίπεδο πρόσφυσης είναι μεγαλύτερο κατά 4% στην πίστα, ενώ κατά 2% βελτιωμένη είναι η απόδοση του στις βρεγμένες επιφάνειες. Σαν να μην έφτανε αυτό, τόσο η διάρκεια ζωής του, όσο και η άνεση έχουν βελτιωθεί κατά 7%._Π.Τ.