top icon
Δοκιμές

Δοκιμή: Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC

Μπορεί το νέο Civic να βρίσκεται πλέον προ των εμπορικών πυλών, παρ’ όλα αυτά όμως, η… μπογιά της ένατης γενιάς του μοντέλου και ειδικότερα της έκδοσης Tourer με τον καταξιωμένο πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων της Honda, φαίνεται πως ακόμα περνά.

Μπορεί οι αγοραστές της Ευρώπης να έχουν εμφανώς στρέψει την προσοχή τους στα πάσης λογής SUV μοντέλα, αυτό όμως δε σημαίνει πως οι… πατροπαράδοτες στέισον βάγκον προτάσεις έχουν χάσει την όποια αίγλη και αξία τους. Και φυσικά τις γνώριμες μεταφορικές και όχι μόνο ικανότητές τους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της έκδοσης Tourer του Honda Civic, η οποία επανέφερε και πρακτικά τους Ιάπωνες, μετά το «ξεχασμένο» Aerodeck που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το μακρινό 1998, στην κατηγορία των μικρομεσαίων προτάσεων του είδους.

Φυσικά, το Tourer βασίζεται στο 5θυρο Civic ένατης γενιάς διατηρώντας αναλλοίωτα τα σχεδιαστικά γνωρίσματα του τελευταίου έως και τη μεσαία κολώνα. Γιατί, από εκεί και πίσω, τα πάντα είναι διαφορετικά. Αλλά και… μεγαλύτερα βέβαια, με την τολμηρή σε αισθητική ουρά να προσθέτει στο συνολικό μήκος της κατασκευής επιπλέον 235 χλστ. Το δίχως άλλο, η φουτουριστική διάθεση του αυτοκινήτου σε επίπεδο αισθητικής είναι κάτι παραπάνω από πασίδηλη, επιλογή που έγινε συνειδητά ώστε το Tourer να διαφέρει από τις άχρωμες, ως επί το πλείστον, προτάσεις του είδους. Χωρίς να προκαλεί στο μάτι, το Civic Tourer είναι, κατά γενικά ομολογία, ένα από τα πιο κομψά αυτοκίνητα του είδους. Αλλά και ένα από τα πιο συμπαγή, μιας και το συνολικό του μήκος υπερβαίνει οριακά τα μόλις 4,5 μ. Μάλιστα, το σμίλευμα των εξωτερικών επιφανειών επέφερε σημαντικά επιτεύγματα και στον τομέα της αεροδυναμικής με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να μην ξεπερνά την τιμή 0,31.

Αν η εξωτερική περιβολή αποτελεί ένα σημαντικό, πλην όμως υποκειμενικό, ατού στη φαρέτρα του Civic Tourer, τότε σίγουρα οι μεταφορικές ικανότητες του χώρου φόρτωσης είναι ο αδιαμφισβήτητος άσσος στο μανίκι του. Ανοίγοντας την πέμπτη πόρτα, η «φαμίλια» ή τα μέλη μιας πολυμελούς παρέας, θα αντικρύσουν ένα επίπεδο και πρακτικό στη φόρτωση πόρτ μπαγκάζ, με «τετράγωνο» άνοιγμα, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης που απέχει κάτι περισσότερο από μισό μέτρο από το έδαφος, και χωρητικότητα 624 λίτρα. Σε αυτά προστίθενται τα επιπλέον 117 λίτρα του κρυφού αποθηκευτικού χώρου που βρίσκεται κάτω ακριβώς από το δάπεδο, στον οποίο μπορούν να βολευτούν έως και δύο μικρές βαλίτσες. Από εκεί και πέρα, το Tourer μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε μίνι… φορτηγάκι με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, των γνωστών Magic Seats της Honda, κάτι που αυτομάτως εκτινάσσει τις μεταφορικές δυνατότητες του οχήματος σε αντικείμενα και αποσκευές σχεδόν στα 1,7 κυβικά μέτρα.