Νέα δεδομένα. Δεν είχαν κάτι τέτοιο, και πλέον το έχουν και αυτό στη φαρέτρα τους, δημιουργώντας νέα δεδομένα και πονοκεφάλους, κυρίως στις γερμανικές υπερδυνάμεις της κατηγορίας. Οδηγούμε την ιδιαίτερη έκδοση της Mercedes-AMG με τον κωδικό «Α 35 4MATIC», που διαθέτει ένα 2λιτρο κινητήρα τούρμπο 306 ίππων και έξυπνη τετρακίνηση.

Μετά το επίσημο ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, έφτασε η στιγμή να την οδηγήσουμε στη Μαγιόρκα, και μάλιστα στις κορυφαίες διαδρομές του νησιού, οι οποίες διασχίζουν τα όρη Τραμουντάνα.

Mercedes-AMG A 35

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Dieter Rebmann (Mercedes-Benz)

Ο λόγος για τη νέα Mercedes-AMG A 35 4MATIC, μια έκδοση της νέας A-Class που έρχεται να τοποθετηθεί ανάμεσα στην Α 250 και την επερχόμενη (από το 2019) Α 45 4MATIC, η οποία φέρνει μαζί της πολλές σκοτούρες για όλους τους υπόλοιπους, κυρίως για τις Audi και BMW, που για πολλά χρόνια έπαιζαν μόνες τους σε ένα πολύ ιδιαίτερο και εμπορικό τερέν.

Η μεν Audi με το ξεχωριστό και αγαπημένο μας, επίσης 2λιτρο S3 των 310 ίππων, το οποίο συγκαταλέγεται στις επιλογές μας -όπως και σχεδόν όλα τα «S», ακόμα και σε σχέση με τα «RS»-, αλλά και η BMW με την πιο θεωρητική για την ελληνική πραγματικότητα 3λιτρη M140i των 340 ίππων, και μάλιστα για να ακριβολογούμε ως xDrive, με την έξυπνη τετρακίνηση να παίζει το δικό της, καθοριστικό ρόλο στην ιδιαίτερη αυτήν υποκατηγορία.

Νέα τάξη πραγμάτων, λοιπόν, αφού στο τραπέζι μπαίνει πλέον και η Mercedes-AMG και, όπως καταλαβαίνετε, όχι για να το συμπληρώσει, αλλά για να πρωταγωνιστήσει σε αυτό.

Mercedes-AMG A 35


Σπορ, αλλά πολιτισμένο
Με δεδομένο ότι εμφανισιακά δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μια «φουσκωμένη» A-Class, οπότε το αισθητικό αποτέλεσμα είναι το αναμενόμενο, σημείο αναφοράς στη νέα Α 35 4MATIC δεν είναι η εμφάνιση, αλλά η καρδιά της. Ο λόγος για τον 2λιτρο (1.991 κ.εκ.) 4κύλινδρο Μ 260 twin-scroll τούρμπο κινητήρα, ο οποίος είναι ρυθμισμένος για την περίσταση προκειμένου να αποδίδει 306 ίππους στις 5.800 σ.α.λ., σε συνδυασμό με ροπή της τάξης των 400 Nm από τις 3.000 έως και τις 4.000 σ.α.λ.

Στα δε τεχνολογικά highlight του μοτέρ περιλαμβάνονται το ανανεωμένο CAMTRONIC, το νέο σύστημα διαχείρισης της θερμοκρασίας λαδιού, οι νέοι εκχυτήρες καυσίμου, καθώς και το πιο «άγριο» σύστημα εξαγωγής. Παρ’ όλα αυτά, για να αρχίσουμε σιγά σιγά να σας περιγράφουμε την οδηγική μας εμπειρία με το αυτοκίνητο, ο ήχος δεν είναι αυτός ο ωμός ή «μπρουτάλ» που μας έχουν συνηθίσει τα κοσμήματα με έντονη προσωπικότητα που προκύπτουν από το τμήμα της AMG, κάτι που προμηνύει από την αρχή κιόλας ότι μπορεί να υπάρχει το DNA, αλλά σε πιο εξευγενισμένο επίπεδο.

Mercedes-AMG A 35

Συνδυάζεται δε με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη AMG Speedshift DCT 7G και το γνωστό, on-demand ασφαλώς, σύστημα τετρακίνησης 4MATIC της Mercedes, το οποίο μπορεί να μετατρέπει το σύνολο από προσθιοκίνητο 100:0 σε τετρακίνητο 50:50. Αυτό πραγματοποιείται με την αρωγή ενός ηλεκτρομηχανικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη, o οποίος βρίσκεται ενσωματωμένος στον πίσω άξονα, μιας και το αυτοκίνητο υπό νορμάλ συνθήκες έχει κίνηση μόνο εμπρός.

Σύμφωνα με το γερμανικό εργοστάσιο, η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε χρόνο 4,7 δλ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Η Mercedes ανακοινώνει πως οι εκπομπές CO2 είναι 167-169 γρ./χλμ. και η μέση κατανάλωση καυσίμου 7,3 έως 7,4 λίτρα/100 χλμ.

Mercedes-AMG A 35

Οδηγώντας στο «πάσο» της Μαγιόρκας
Βολευόμαστε στα εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα της Mercedes-AMG Α 35 4MATIC, πιάνουμε αποφασιστικά το σουέντ τριάκτινο τιμόνι και, αφού καταφέρνουμε να πάρουμε τα μάτια μας από τις τεράστιες οθόνες του εσωτερικού, σήμα κατατεθέν όλης της γκάμας A-Class και της B-Class πλέον, ξεκινάμε! Είμαστε μάλιστα τυχεροί, γιατί μπορεί να έχουμε ελάχιστη διαθέσιμη ώρα μπροστά μας, αλλά τα χιλιόμετρα που έχουμε να διανύσουμε είναι τα πιο ενδιαφέροντα ολόκληρου του νησιού.

Γνωρίσαμε μια διαφορετική Μαγιόρκα σε σχέση με αυτήν που έχουμε ζήσει σε αρκετές άλλες παρουσιάσεις. Διασχίζουμε τα βουνά Τραμουντάνα, και ονειρεμένα χωριά όπως τα Μπανιαλμπουφάρ και Εστελιένκς, μέσα από ένα φιδωτό ορεινό δρόμο με καλή ορατότητα σε αρκετά σημεία του, που εναλλάσσεται με άλλα, στα οποία ο δρόμος στενεύει πολύ, κρύβει υγρασίες, ενώ στις «τυφλές» στροφές παραμονεύει πάντα ο κίνδυνος να βρεθείς τετ-α-τετ με ατελείωτες ομάδες αθλητών και απλών φίλων της ποδηλασίας από όλη την υφήλιο, που έχουν το συγκεκριμένο μέρος στην κορυφή των επιλογών τους για την ιδανική προετοιμασία.

Mercedes-AMG A 35 και Μανώλης Σαλούρος

Μπάκετ καθίσματα που αγκαλιάζουν τέλεια το σώμα, συμβάλλοντας στην εξασφάλιση ιδανικής θέσης οδήγησης, αίσθηση ποιότητας και τεχνολογίας σε κάθε γωνιά, και επιλογή τριών διαφορετικών display: «Classic», «Sport» και «Supersport», ανάλογα με τη διάθεση και το ύφος της διαδρομής.

Αυτός ο τομέας, τα resort με τα τέλεια γήπεδα γκολφ και η φυσική ομορφιά του τόπου είναι άλλωστε τα βασικά στοιχεία που του χαρίζουν τουρισμό επιπέδου 16 εκατομμυρίων επισκεπτών τη χρονιά, όταν εμείς πανηγυρίζουμε με τα 20+ σε... ολόκληρη τη χώρα μας, με τη χαρισματική νησιωτική επικράτεια.

Μοναδικό πρόβλημα είναι πως η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε ημέρα Σάββατο, και είναι όλοι στο βουνό μαζί μας... Ακόμα μεγαλύτερη προσοχή, λοιπόν, και 3, 2, 1... Η δύναμη του 2λιτρου τούρμπο μοτέρ των 306 ίππων δε σε τρομάζει σε καμία περίπτωση, είναι όμως τόσο γεμάτη και γραμμική -χωρίς υστερίες- η λειτουργία του, που την απολαμβάνεις σε κάθε ρυθμό. Ειδικά από τις 2.500 σ.α.λ και μέχρι τις 4.500 (3.000-4.000 η μέγιστη ροπή των 400 Nm άλλωστε), νιώθεις ευλογημένος πίσω από αυτό το βολάν.

Εκμεταλλεύεσαι και αυτήν τη χρυσή τομή που έχει βρει η Mercedes σε συνεργασία με την AMG, στο συνδυασμό με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στο οποίο ξεχωρίζουν η νέα διάταξη των σχέσεων καθώς και η λειτουργία RACE START, η οποία συνεισφέρει στις καλύτερες και πιο άμεσες επιταχύνσεις της A 35 4MATIC από στάση, και μεταφέρεσαι νοητά κάπου εκεί στο Ακραίφνιο, σκεπτόμενος ότι θα κάνει εύκολα κάπου κοντά στα 4,5 δλ., επιβεβαιώνοντας το εργοστάσιο.

Mercedes-AMG A 35

Φυσικά, το «παρών» δίνει και το πρόγραμμα Μ (Manual), που επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τη διαδοχή των σχέσεων μέσω των μικρών paddles που βρίσκονται ενσωματωμένα στο τιμόνι. Ναι, όπως σε κάθε τέτοια κατασκευή, θα τα θέλαμε πιο μεγάλα, παρά το γεγονός ότι στην πράξη την κάνουν τη δουλειά τους, και οι αλλαγές έχουν καταιγιστικό ρυθμό.

Έχουμε όμως στη διάθεσή μας και μία σειρά από προγράμματα προκειμένου να διαφοροποιήσουμε, ανάλογα με τις απαιτήσεις μας, τα χαρακτηριστικά του συνόλου. Πρόκειται για τα Slippery, Comfort, Sport, Sport+ και Individual. Αξίζει να σημειωθεί πως στο Slippery η ισχύς του κινητήρα και η αμεσότητα διαδοχής των σχέσεων μετριάζονται, για προφανείς λόγους.

Από εκεί και πέρα, ο οδηγός έχει, χάρη στο Adaptive Damping System, τρεις επιλογές σε ό,τι αφορά τη σκληρότητα της ανάρτησης. Τι κατάφεραν στην πράξη; Δημιούργησαν μία διαφορετική A-Class, που μπορεί να είναι από το καθημερινό αυτοκίνητο για άνετη μετακίνηση εντός και εκτός πόλης, ειδικά στο Comfort, μέχρι ένα «όπλο» για να το χαρείς με την καρδιά σου σε τέτοιες διαδρομές, στα Sport προγράμματα. Τέλεια ισορροπία ανάμεσα σε δύο διαφορετικούς κόσμους, σαν μια συνταγή που πέτυχε από την πρώτη φορά που τη δοκίμασε κάποιος έμπειρος και διάσημος σεφ, οπότε η επιτυχία της ήταν σχεδόν εξασφαλισμένη ήδη από τα υλικά.

Η κρεμαγιέρα της Α 35 4MATIC διαθέτει μεταβλητό λόγο, μεταφέροντας τις πληροφορίες που αναζητάς την ώρα της μάχης, χωρίς όμως το σύστημα διεύθυνσης να αποτελεί σημείο αναφοράς.

Mercedes-AMG A 35

Την ίδια ώρα, εκτιμήσαμε με το παραπάνω την αίσθηση, την αποτελεσματικότητα και την ακούραστη λειτουργία των φρένων του αυτοκινήτου, ακόμα και στην απαιτητική κατάβαση της διαδρομής, που από υψόμετρο 1.445 μέτρων φτάνει στο επίπεδο της θάλασσας, και παρά τον 1,5 τόνο που ζυγίζει το αυτοκίνητο. Σημειώστε εδώ ότι το σύστημα πέδησης αποτελείται από 4πίστονες (εμπρός) και μονοπίστονες (πίσω) δαγκάνες, σε συνδυασμό με δίσκους 350 και 330 χλστ., αντίστοιχα.

Ειδική μνεία αξίζει να γίνει στο AMG TRACK PACE, το οποίο είναι διαθέσιμο προαιρετικά για τη νέα A 35 4MATIC. Αυτός ο εικονικός θα λέγαμε... μηχανικός είναι μέρος του συστήματος πολυμέσων MBUX και καταγράφει μόνιμα περισσότερα από ογδόντα δεδομένα σχετικά με το όχημα (π.χ. ταχύτητα, επιτάχυνση) κατά την οδήγηση. Όταν βρεθείς μάλιστα σε πίστα με το αυτοκίνητο, παρέχονται στοιχεία για το χρόνο ενός πλήρους γύρου, καθώς και οι χρόνοι ανά τομέα.

Mercedes-AMG A 35

Επειδή τα συγκεκριμένα στοιχεία απεικόνισης εμφανίζονται με πράσινο ή κόκκινο χρώμα, ο οδηγός βλέπει πολύ εύκολα, με μια απλή ματιά, χωρίς να διαβάζει αριθμούς, αν οι επιδόσεις του είναι πιο γρήγορες ή πιο αργές από τις κορυφαίες που έχει πετύχει στο σύνολο των προσπαθειών του. Στα αξιοσημείωτα να αναφερθεί ότι δεδομένα γνωστών αυτοκινητοδρομίων-συμβόλων, όπως του «Ring» και του SPA, είναι ήδη αποθηκευμένα στο σύστημα.

Επιτέλους, αντίλογος!
Στην Ελλάδα θα μπορείτε να αποκτήσετε τη Mercedes-AMG A 35 από το Φεβρουάριο του 2019, με τίμημα 57.640 ευρώ. Αυτό όμως που αποκομίσαμε από την πρώτη οδηγική γνωριμία μαζί της στην υπέροχη και στριφτερή διαδρομή στη Μαγιόρκα είναι πως το Audi S3 (από 50.890 ευρώ) βρήκε επιτέλους, έπειτα από πολλά χρόνια, αντίπαλο. Μένει να δούμε ποιος έχει το πάνω χέρι, αυτήν τη φορά στις ελληνικές «ειδικές διαδρομές»._ Μ. Σαλ.

Mercedes-AMG A 35

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
MERCEDES-AMG A 35 4MATIC

ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ: 4
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.991 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 306 ίπποι/5.800 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 400 Nm/3.000-4.000 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ: Από 100:0 εμπρός έως 50:50 (4MATIC)
ΚΙΒΩΤΙΟ: AMG SPEEDSHIFT DCT 7G
ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Άξονας 4 σημείων στήριξης, αντιστρεπτική
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.436x1.797x1.405 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.729 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 1.480 κιλά
ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 370 λίτρα (1.210 μέγιστη δυνατότητα)
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 4,7 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,3-7,4 λίτρα/100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 167-169 γρ./χλμ.
ΤΙΜΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Από 57.640 ευρώ

Mercedes-AMG A 35

Mercedes-AMG A 35

Ως στάνταρντ, η Mercedes-AMG A 35 4MATIC εφοδιάζεται με τροχούς 18 ιντσών, ενώ διατίθενται προαιρετικά 19άρες ζάντες και μεγαλύτερη αεροτομή, που μετατρέπει σε πιο... άγρια την πίσω όψη του αυτοκινήτου.