Δοκιμές Ειδικές Διαδρομές

VW T-Roc R: Σε Κορινθία και Αργολίδα

Παρ' ότι τα SUV αποκτούν σταδιακά έναν πιο ασφάλτινο χαρακτήρα, ακόμα κι έτσι, πόσο συμβατή μπορεί να είναι η διασταύρωσή τους με την καρδιά ενός hot hatch, όπως συμβαίνει στην περίπτωση του VW T-Roc R;

 

 

Hot Hatch SUV

Ποιος θα το περίμενε ότι, έπειτα από εκείνο το «GΤi SUV» με το οποίο ο Σ.Χ. περιέγραφε τον Ιούλιο του 1994 το RAV4, θα έφτανε η στιγμή να μιλάμε για «Hot Hatch SUV» με 300 ίππους... Το VW T-Roc R, εν προκειμένω, είναι αυτό που ανεβάζει τον πήχη στο σήμερα, και καλούμαστε να το αξιολογήσουμε σε διαδρομές -εντός και εκτός δρόμου- της Κορινθίας και της Αργολίδας.

VW T-Roc R

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης

Νέα τάξη πραγμάτων, λοιπόν, στην παγκόσμια αυτοκίνηση, αφού, εκτός από τα τμήματα των εργοστασίων που -στο πνεύμα της εποχής- ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση, υπάρχουν και οι άλλοι, οι «αιρετικοί» ή «παλαιοημερολογίτες», που συνεχίζουν να εξελίσσουν αυτοκίνητα για τους petrolhead, όπως στο τμήμα «R» της VW, με επικεφαλής έναν άνθρωπο άμεσα συνδεδεμένο με το WRC, τον πρώην «αρχηγό της VW Motorsport», Γιοστ Καπίτο. Πρόκειται για μια σπορ κατασκευή σε «σώμα» C-SUV, βασισμένη στο Golf R και εξελιγμένη μεταξύ άλλων από τον Γερμανό οδηγό αγώνων Μπένι Λόιχτερ, σε δρόμους αλλά και πίστες όπως στην Πράσινη Κόλαση. Εμείς επιλέξαμε μια αγαπημένη μας διαδρομή, με πέρασμα από την Παλιά και τη Νέα Επίδαυρο, το Κρανίδι και επιστροφή από το Ναύπλιο, απ' όπου προσεγγίσαμε και πάλι την εθνική οδό για την επιστροφή μας. Ένας κύκλος για τον οποίο σας καλούμε να καθίσετε αναπαυτικά στα τύπου μπάκετ καθίσματα με το ραμμένο λογότυπο «R», και να απαντήσουμε μαζί στο βασικό ερώτημα της ημέρας: «Μπορεί ένα SUV να αφορά τον Πραγματικό Οδηγό;».

VW T-Roc R

Με έμφαση στην ουσία

Με την εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου να παραμένει διακριτική, είναι ο πιο παρατηρητικός και υποψιασμένος που, πέρα από το χαρακτηριστικό μπλε μεταλλικό (Lapiz) χρώμα, θα προσέξει τους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα και το διαχύτη, αντίστοιχα, τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου Pretoria με τα ελαστικά 235/40 R19 (διατίθεται και με 18άρια), τα τεράστια δισκόφρενα (αεριζόμενα εμπρός-πίσω) με το «R» να δεσπόζει στις δαγκάνες του συστήματος πέδησης, και φυσικά τις 4 (2+2) απολήξεις εξάτμισης (έξτρα και αυτές) με την ανάγλυφη υπογραφή της Akrapovic. Στοιχεία που προειδοποιούν ότι δε μιλάμε για απλό «λουκ», αλλά για φιλοσοφία με στόχο την ουσία.

VW T-Roc R

Η ίδια διακριτικότητα σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό συνεχίζεται και τώρα που τοποθετήσαμε τα φωτογραφικά στο χωρητικότητας 362 λίτρων πορτ μπαγκάζ και ανοίγουμε τις πόρτες του για να περάσουμε στο εσωτερικό. Οι όποιες διακριτικές πινελιές εντοπίζονται στα τύπου μπάκετ καθίσματα, τα οποία αγκαλιάζουν εξαιρετικά κάθε σωματότυπο, αλλά και στο flat-bottom τιμόνι, τα οποία φέρουν και το «R» λογότυπο. Φυσικά, σύμφωνα με τα «θέλω» της εποχής μας, υπάρχει μία οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Τα διακοσμητικά ένθετα Lapiz Blue Matte στο ταμπλό, στην κεντρική κονσόλα και στο εσωτερικό των εμπρός θυρών ολοκληρώνουν την όποια διαφορετική εικόνα του ειδικού αυτού T-Roc. Δεδομένης της αρχικής τιμής των 48.600 ευρώ (57.688 ευρώ η τελική τιμή του μοντέλου της δοκιμής μας), θα θέλαμε υψηλότερο επίπεδο ποιότητας υλικών σε μία τέτοια έκδοση, κάτι το οποίο δε σε ενοχλεί τόσο πολύ όταν μπαίνεις μέσα σε ένα «απλό» T-Roc.

VW T-Roc R

Το αυτοκίνητό μας όμως παίρνει το αίμα του πίσω με τον έξτρα εξοπλισμό που διαθέτει, αφού, εκτός των όσων έχουμε προαναφέρει, είναι εφοδιασμένο και με σκούρα θερμομονωτικά κρύσταλλα στα πίσω πλευρικά παράθυρα και στο πίσω παρμπρίζ, ηλεκτρική λειτουργία ανοίγματος/κλεισίματος πόρτας χώρου αποσκευών και Rear Assist-κάμερα οπισθοπορείας. Επίσης, με το Driver Assistance Pack, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αισθητήρα τυφλού σημείου Blind Spot Monitor Plus με προειδοποίηση κίνησης πίσω Rear Traffic Alert, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες και αυτόματη ρύθμιση καθρέφτη συνοδηγού κατά τη στάθμευση, Light Assist, Traffic Jam Assist και Emergency Assist.

VW T-Roc R

Κινητήρας διαμάντι - στήσιμο «R»

Περάσαμε ήδη τα Λουτρά Ωραίας Ελένης με κατεύθυνση την Επίδαυρο, έχοντας ταξιδέψει έως τώρα στην Ε.Ο. άψογα και με παροιμιώδη ποιότητα κύλισης. Σε ρόλο πρωταγωνιστή, φυσικά, για ακόμα μία φορά και για ακόμα ένα μοντέλο, το 2λιτρο TSI διαμάντι της εταιρείας, που συνδυάζεται ιδανικά και αποκλειστικά με το ημιαυτόματο DSG κιβώτιο των 7 σχέσεων, χαρίζοντας στο T-Roc R εντυπωσιακές επιδόσεις για ένα «ψηλωμένο» όχημα 1.500 κιλών. Για του λόγου το αληθές, σημειώστε ότι μιλάμε για κατασκευή που χρειάζεται μόλις 4,8 δλ. για την επιτάχυνση από στάση και μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Βασισμένοι στη λογική και στην παλτφόρμα του Golf, λοιπόν, οι Γερμανοί μηχανικοί τοποθέτησαν το 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο άμεσου ψεκασμού κάτω από το εμπρός καπό, το οποίο για την περίσταση αποδίδει 300 ίππους και 400 Nm ροπής στις 2.000 με 5.200 σ.α.λ., ενώ, όπως και στο Golf R, συναντάμε το σύστημα τετρακίνησης 4ΜΟΤΙΟΝ, το οποίο κάνει χρήση του γνωστού πολύδισκου συμπλέκτη Haldex.

VW T-Roc R

Στο χαλαρό ρυθμό της Ε.Ο. και έχοντας επιλέξει -μέσα από το Driving Profile Selection- είτε το πρόγραμμα Eco είτε το Comfort, όλα κυλούν ήρεμα και αγχολυτικά, θα λέγαμε, αφού ο έντονος βρυχηθμός φιμώνεται, ενώ το σύνολο σου επιτρέπει να δεις και μέσες καταναλώσεις κοντά στα 9 λίτρα/100 χλμ., γεγονός μάλιστα που σε συνδυασμό με το μεγάλο ρεζερβουάρ των 55 λίτρων σου χαρίζει και καλή αυτονομία, αν θες να ταξιδέψεις οικονομικά και με τις ελάχιστες δυνατές στάσεις.

Επιλέγοντας διαδοχικά τα προγράμματα Normal, Race και Individual, ο κινητήρας αρχίζει και ξεδιπλώνει τις αρετές του, που απολαμβάνουμε στις «πατημένες» διαδρομές προς το Κρανίδι, αλλά και τις πιο σφιχτές, αν αποφασίσεις να επιστρέψεις από Ναύπλιο. Οι μικρές ευθείες ανάμεσα στις στροφές εξαφανίζονται σε χρόνο dt, ενώ τα αναβαθμισμένα φρένα, όπως εκείνα που συναντάμε στην έκδοση Performance του Golf R, κάνουν ακούραστα τη δουλειά τους και σε προκαλούν να φρενάρεις όλο και πιο αργά, όλο και πιο μέσα στη στροφή, μέχρι να εκτιναχθείς και πάλι.

VW T-Roc R

Η διττή προσωπικότητα του VW T-Roc R προκύπτει και από τον περιστροφικό διακόπτη, μέσα από τον οποίο ο οδηγός έχει την επιλογή να επιλέξει προγράμματα όπως: Snow, Offroad και Offroad Individual.

Δε μιλάμε όμως για ένα σύνολο με έναν απλώς εξαιρετικό κινητήρα, ένα σωστό κιβώτιο και ένα αποτελεσματικό σύστημα πέδησης. Το πακέτο είναι ολοκληρωμένο, αφού η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση (PDD), η οποία και προσφέρεται στον επιπλέον εξοπλισμό ως Dynamic Chassis Control, απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος φιλτράροντας τις όποιες κακοτεχνίες του δρόμου στα δύο πρώτα προγράμματα και μετατρέποντας το «όπλο» σε καθημερινό C-SUV, με το μοναδικό άγχος να προκύπτει από τα χαμηλοπρόφιλα (40άρια) ελαστικά. Στην επιλογή Normal, τα αμορτισέρ αποκτούν πιο σκληρή ρύθμιση, που και πάλι δε γίνεται ενοχλητική, κάτι το οποίο ισχύει μόνο στην περίπτωση που επιλέξεις Race, αφού το συγκεκριμένο mode αφορά ουσιαστικά οδήγηση σε πίστα.

VW T-Roc R

Αν «πολεμήσεις» όμως μαζί του, αν ψαχτείς ανάμεσα σε προγράμματα και διαδρομές όπως αυτές της Κορινθίας και της Αργολίδας, θα βρεις τον ιδανικό συνδυασμό, με το μυστικό να κρύβεται στο Individual. Τώρα το απολαμβάνουμε! Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης σε καθεστώς Normal, ενώ η απόκριση στο γκάζι, στο κιβώτιο αλλά και το σύστημα διεύθυνσης βρίσκονται στο Race. Σε κάθε ασφάλτινο οδόστρωμα -εκτός αυτοκινητοδρομίου- αυτή είναι η πρότασή μας!

Την ίδια ώρα, δεν είναι μόνο η δύναμη και η απόδοση του συνόλου, αλλά και ο σωστός τρόπος που αυτή περνάει στο δρόμο. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι εξαιρετικά υψηλά, με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION να λειτουργεί υποδειγματικά. Χαρακτηριστικό του είναι ότι, όταν εμφανίζεται υποστροφή, είναι ρυθμισμένο να στέλνει μεγαλύτερο μέρος της ισχύος στο πίσω μέρος, με αποτέλεσμα και να κινείσαι με απόλυτη ασφάλεια, και να το ευχαριστιέσαι, σε άσφαλτο αλλά και στο μαλακό χώμα.

VW T-Roc R

Στο ίδιο μοτίβο και το σύστημα διεύθυνσης που έχει στα χέρια του ο οδηγός του T-Roc R, το οποίο είναι πολύ καλό σε αίσθηση και βάρος, χαρίζοντάς του άμεσους και ακριβείς χειρισμούς και επιτρέποντάς του να κινηθεί πολύ γρήγορα χωρίς κόπο. Στις απότομες αλλαγές πορείας και μεταφοράς βάρους και παρά το γεγονός ότι αυτήν τη στιγμή μαζί με οδηγό και συνοδηγό το αυτοκίνητο υπερβαίνει τα 1.650 κιλά, αλλά και παρά το ψηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση με του αντίστοιχου Golf, οι κλίσεις του αμαξώματος παραμένουν ελάχιστα μεγαλύτερες.

VW T-Roc R

Μας... «R»εσε

Η υλοποίηση του T-Roc R μοιάζει περισσότερο με επίδειξη ισχύος ως προς τις δυνατότητες του σχετικού παραρτήματος της γερμανικής εταιρείας. Στην πράξη αποτελεί ένα όχημα 365 ημερών, το οποίο, όσο εύκολα μπορεί να σε χαλαρώσει στις καθημερινές μετακινήσεις, άλλο τόσο μπορεί να σε τσιγκλήσει να το απολαύσεις σε ιδανικές διαδρομές, ικανοποιώντας απόλυτα τις ανάγκες του Πραγματικού Οδηγού._ Μ. Σαλ.

VW T-Roc R

 

VW T-Roc R

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.984 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 300 ίπποι

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 400 Nm (2.000-5.200 σ.α.λ.)

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων

ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.234x1.819x1.573 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.595 χλστ.

ΒΑΡΟΣ: 1.500 κιλά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 4,8 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 χλμ./ώρα

ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΣΗ ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 8,7 λτ./100 χλμ.

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 13 λτ./100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 197 γρ.

ΤΙΜΗ: 48.600 ευρώ

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: 57.688 ευρώ

VW T-Roc R

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: T-Roc

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας Παγκόσμιος Πρωταθλητής Formula 1 από το 1970 μέχρι σήμερα;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά