top icon
Συγκριτικές δοκιμές

Fiat 500 0.9 TwinAir 105 ps – Mini One 1.2 102 ps

Δεν πρόλαβαν καλά καλά να κατέβουν από τα κοντέινερ οι «μικρές» υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις των 100+ ίππων, και εμείς τις θέσαμε απέναντι, για να διαπιστώσουμε πώς ανταποκρίνονται κάτω από τα καπό των Fiat 500 και Mini One

ΕΦΤΑΣΑΝ ταυτόχρονα στη χώρα μας και, φυσικά, μας έβαλαν αυτόματα σε σκέψεις. Κοινά τους στοιχεία; Πολλά και, πέρα από τα γνωστά και μη εξαιρετέα, που έχουν να κάνουν με τα ιστορικά τους ονόματα, τη ρετρό αλλά και trendy διάθεση και την αποδεδειγμένα σωστή και με σεβασμό μεταφορά τους στο σήμερα, πλέον υπάρχει και ένας ακόμα λόγος για να τοποθετήσεις το ένα απέναντι στο άλλο, παρά το γεγονός ότι το Mini, σε αυτήν την τρίτη γενιά, μεγάλωσε αισθητά, διευρύνοντας την ψαλίδα σε αυτόν τον τομέα από το μοντέλο της Fiat. Φυσικά, αναφερόμαστε στους μικρούς υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες 0,9 και 1,2 λίτρων, που αποδίδουν 105 και 102 ίππους σε «500» και One, αντίστοιχα, φιλοδοξώντας να δημιουργήσουν δύο ολοκληρωμένα πακέτα, εντός και εκτός πόλης.

Logistics

Στο Σκαραμαγκά, λοιπόν, σε έναν εντυπωσιακό χώρο, όπου τα logistics και οι μεταφορές έχουν την τιμητική τους, σε ένα πρωινό που νιώθαμε σαν τις -δύο- μύγες μες στο γάλα ανάμεσα σε περίπου 4.000 κοντέινερ. Στις καλές μέρες, πάνω από 10.000… Ξεκινάμε τη φωτογράφιση με μεγάλη προσοχή, για να μη μας κάνουν ένα με τη γη τα θηριώδη οχήματα φόρτωσης-εκφόρτωσης, αλλά και για να φανούμε αντάξιοι της ευγένειας και της βοήθειας των ανθρώπων που μας υποδέχθηκαν εκεί.

Τι έχουμε μαζί μας; Από τη μία, το ανανεωμένο Fiat 500 ή «Model Year 2014», αν προτιμάτε, με τη βασικότερη -αισθητικά- αλλαγή του να βρίσκεται στο εσωτερικό του, αφού εξωτερικά το μόνο που έχεις να σημειώσεις είναι τα τρία νέα χρώματα αμαξώματος, Lattementa Green, Three-layer White και Italia Blue – το τελευταίο αποκλειστικά στην έκδοση S με τρεις νέες ζάντες αλουμινίου 15 ή 16 ιντσών. Ο χώρος των επιβατών έχει ανανεωθεί στον τομέα του εξοπλισμού, με highlight το νέο πίνακα οργάνων με οθόνη TFT, 7 ιντσών, ο οποίος εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Magneti Marelli. Το σύστημα, που προσφέρει στον οδηγό όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται, αποτελεί ένα ιδανικό πάντρεμα της ρετρό αισθητικής με τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό. Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό της οθόνης TFT είναι η ενσωμάτωσή της στο δοκιμασμένο σύστημα πλοήγησης Blue&Me TomTom 2, συγκεντρώνοντας τελικά στην ίδια οθόνη όλες τις πληροφορίες για το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο και τον υπολογιστή ταξιδίου μαζί με την πλοήγηση. Επιπλέον, η οθόνη δείχνει το σήμα ενεργοποίησης του διακόπτη Sport ως Turbo (eco Index, όταν απενεργοποιείται) στην έκδοση της δοκιμής μας, με τον κινητήρα 0.9 TwinAir Turbo 105 ίππων.

Απέναντί του το νέο Mini One, το οποίο, όσο το βλέπουμε και το ζούμε, τόσο πιο πολύ συνειδητοποιούμε την αύξηση των διαστάσεών του. Μην ξεχνάμε ότι, εξαιτίας της νέας πλατφόρμας της UKL της BMW, είναι κατά 98 χλστ. μακρύτερο (+28 χλστ. το μεταξόνιο), κατά 48 χλστ. πιο φαρδύ και κατά 7 χλστ. ψηλότερο από τον προκάτοχό του. Βέβαια, όλα τα παραπάνω δεν ανταποκρίνονται άμεσα στη βελτίωση των εσωτερικών χώρων, εντούτοις οι τελευταίοι είναι σαφώς πιο άνετοι από αυτούς που προσφέρει το «500αράκι», τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους, με το μεν Mini να διαθέτει 211 λίτρα (160 το προηγούμενο), το δε Fiat 185 λίτρα.

Σε ποιο από τα δύο -κλασικά 3θυρα χάτσμπακ- βολεύεσαι καλύτερα; Η απάντηση είναι εύκολη και, παρά τον αέρα φρεσκάδας και άνεσης που δίνουν στο Fiat το χρώμα του ταμπλό -ίδιο μεταλλικό με αυτό του αμαξώματος- και η ηλιοροφή, το One, αναμενόμενα, επικρατεί σε αυτήν τη μάχη, την ίδια ώρα μάλιστα που προσφέρει ιδανική θέση οδήγησης. Κάθεσαι σωστά, χαμηλά, και το φοράς απευθείας. Ταυτόχρονα, γίνεσαι δέκτης της ποιοτικής αναβάθμισης των υλικών στη νέα γενιά του, αλλά και της βελτίωσης στην εργονομία. Επιτέλους, οι διακόπτες για τα παράθυρα, τις κλειδαριές και τους καθρέφτες είναι στην πόρτα…

Γραφείο κίνησης…

Σε μια εποχή που η πετρελαιοκίνηση έχει πάρει το πάνω χέρι, το να έχεις μια συγκριτική δοκιμή ανάμεσα σε δύο μικρά βενζινοκίνητα τούρμπο αποτελεί είδηση. Ο κινητήρας της δοκιμής μας στο Fiat 500 αποτελεί το πιο πρόσφατο μέλος της οικογένειας κινητήρων TwinAir και συνδυάζεται αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Θυμίζουμε ότι η έκδοση των 85 ίππων χρησιμοποιεί 5τάχυτο κιβώτιο, ενώ με επιβάρυνση 1.050 ευρώ μπορεί να «φορέσει» το σύστημα μετάδοσης αυτοματοποιημένου συμπλέκτη, Dualogic. Ο νέος 0.9 TwinAir αποδίδει 105 ίππους στις 5.500 στροφές, με μέγιστη ροπή 14,8 χλγμ. στις 2.000 στροφές. Εντύπωση προκαλεί εδώ το γεγονός ότι, παρά την αύξηση των 20 ίππων, η ροπή παραμένει ακριβώς η ίδια με αυτήν που έχει το 85άρι. Πώς η αλλαγή της απόδοσης αποτυπώνεται στις επιδόσεις; Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η τελική του ταχύτητα διαμορφώνεται στα 188 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 10 δλ., όταν τα αντίστοιχα εργοστασιακά νούμερα για την έκδοση των 85 ίππων είναι 177 και 11. Την ίδια ώρα, η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων CO2 κυμαίνονται, αντίστοιχα, στα 4,2 λίτρα/100 χλμ. και τα 99 γρ./χλμ., ενώ στάνταρντ είναι και το σύστημα Start & Stop. Όπως και στις προηγούμενες εφαρμογές του Turbo TwinAir, το ECO mode είναι επίσης διαθέσιμο στη νέα έκδοση του Fiat 500. Η μέγιστη ροπή υπό αυτές τις συνθήκες, βέβαια, υποχωρεί στα 12,2 «κιλά» και η ισχύς στους 98 ίππους.

Στην πράξη, τώρα, στο Ακραίφνιο δηλαδή, και με τη ρύθμιση Sport επιλεγμένη, το «0-100» ήρθε σε 11,2 δλ. (12,7 το 85άρι), και αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι ο 2κύλινδρος κινητήρας δε σου επιτρέπει να ξεκινήσεις τη διαδικασία πάνω από τις 3.000 σ.α.λ. Σαν να μην έφτανε αυτό, για τα 100 θέλεις και 3η ταχύτητα, οπότε αυτή η επιπλέον αλλαγή επιβαρύνει την τελική επίδοση. Η κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου είναι ιδιαίτερα κοντή – αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι, με 3η σχέση στο μηχανικό κιβώτιο και τις στροφές του κινητήρα στον κόφτη (κοντά στις 6.000), μετά βίας το ψηφιακό κοντέρ δείχνει τα 114 χλμ./ώρα. Την ίδια ώρα, με 3η στο επίσης 6τάχυτο κιβώτιο του One ταξιδεύεις… φλερτάροντας με τα 160 χλμ./ώρα. Καμία σχέση στη λογική τους, λοιπόν, αφού, όπως φαίνεται, έχουν αποφασίσει να ακολουθήσουν διαφορετικούς δρόμους σε αυτόν τον τομέα.

Στην αντίπερα όχθη, τώρα, το νέο μικρό καλούδι της BMW, o 3κύλινδρος σε σειρά των 1.198 κ.εκ., αποδίδει στο One 102 ίππους στις 4.250-6.000 σ.α.λ. και ροπή 18,3 χλγμ. στις 1.400-4.000 σ.α.λ. Ελάχιστα λιγότερη ιπποδύναμη, αλλά διαφορά 3,5 χλγμ. ροπής υπέρ του, η οποία φαίνεται κυρίως στο ταξίδι και στην άνεση με την οποία κινεί το βαρύτερο -κατά 95 κιλά- αμάξωμα, σύμφωνα με τη ζυγαριά μας. Στη διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση, όμως, η πιο σωστή λειτουργία του κινητήρα -σαφώς μεγαλύτερο φάσμα ωφέλιμων στοφών- αλλά και το γεγονός ότι σου επιτρέπει να στηθείς και να ξεκινήσεις με περισσότερες στροφές τού δίνουν μια πρώτη νίκη με 10,6 δλ. Στις ρεπρίζ, τώρα, όσο βρισκόμαστε χαμηλά, το «500» έχει σαφές προβάδισμα, όπως θα δείτε και στον αναλυτικό πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών. Όσο, όμως, τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν και μαζί και οι σχέσεις στο κιβώτιο, το One ανακτά τα σκήπτρα, τα οποία διατηρεί και στο «120-0», με 58,1 μέτρα έναντι 59,8, με τα δύο αυτοκίνητα να χρησιμοποιούν αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω, όντας πολύ θετικά στην αίσθηση του φρεναρίσματος.

Στο δρόμο το One προσφέρει αισθητά πιο πολιτισμένη και άνετη λειτουργία της ανάρτησης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το Fiat κουράζει, ενώ και η αίσθηση των χειριστηρίων του είναι καλύτερη, βγάζοντας μάλιστα και έναν πιο σπορτίφ χαρακτήρα, κυρίως στον επαρχιακό δρόμο. Σε γενικές γραμμές, το Mini έχει πάτημα ανάλογο με το μεγαλύτερο μέγεθός του, σε σχέση με το πιο ευπαθές στους πλευρικούς ανέμους Fiat, και σαφώς καλύτερη ηχομόνωση, που του χαρίζει μια αρχοντιά στα μακρινά ταξίδια.

Τέλος, στον τομέα της κατανάλωσης το Mini υπερτερεί, ζητώντας κάτω από τα 8 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χλμ., όταν το Fiat ξεπερνά σταθερά τα 9 λίτρα.

Έκδοση παραστατικών και τιμολογίου

Επίλογος, λοιπόν, και ώρα έκδοσης των παραστατικών – ή συμπερασμάτων, στην περίπτωσή μας… Ανάμεσα σε αυτές τις δύο εκδόσεις των θρύλων, το Mini One 1.2 αναδεικνύεται σε ξεκάθαρο νικητή. Σαφέστατα πιο ολοκληρωμένο και σωστά μελετημένο το πακέτο που προσφέρει σε σχέση με αυτό του Fiat 500, κάτι που έχει βέβαια και το ανάλογο τίμημα, καθώς κοστίζει 2.000 ευρώ ακριβότερα (17.900 ευρώ, έναντι 15.900).

Από εκεί και πέρα, βέβαια, με δεδομένο ότι μιλάμε για δύο προτάσεις στάτους ή lifestyle, αν προτιμάτε, ισχύει και το… περί ορέξεως. Για όσους πάντως θα στραφούν στο «500αράκι», το ιδανικό πακέτο, κατά τη γνώμη μας, εξακολουθεί να είναι το ντίζελ 1.3 MTJ των 95 ίππων (από 15.200 ευρώ)._ 4Τ

 
ΜΟΝΤΕΛΟ
500
ONE
Κυβισμός (κ.εκ.)
875
1.198
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
105/5.500
102/4.250
Ροπή (χλγμ./σ.α.λ.)
14,8/2.000
18,3/1.400
Κιβώτιο
Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΜxΠxΥ (χλστ.)
3,546×1.627×1.488
3.821×1.727×1.414
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.300
2.495
Χώρος αποσκ. (λτ.)
185
211
Βάρος (κιλά)
940
1.090
CO2  (γρ./χλμ.)
99
108
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (τιμές 4Τ)
 
 
0 – 100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,2
10,6
50 – 80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.)
4,5
5,4
80 – 110 χλμ./ώρα με 4η/5η(δλ.)
9,4/12,1
9,9/13,2
120 – 140 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.)
9,2/12,7
8,8/11,5
120 – 0 χλμ./ώρα (μ.)
59,8
58,1
Μέση κατ.(λτ./100χλμ.)
9,2
7,9
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ