top icon
Μακράς Διάρκειας

30 ημέρες με Kia ProCeed 1.6

Το μήνα που μας πέρασε, το 3θυρο μικρομεσαίο της Kia κατάφερε να μας κερδίσει, αφού ο κουπέ χαρακτήρας του συνδυάζεται πολύ καλά με την πρακτική πλευρά της καθημερινής ζωής μας…

Κατ’ αρχάς, από την πρώτη στιγμή που το κορεατικό μοντέλο ήρθε στην Ελλάδα, μας εντυπωσίασε με την αισθητική του: Καθαρά ευρωπαϊκή, αφού το αυτοκίνητο στη δική μας ήπειρο απευθύνεται, ενώ κατασκευάζεται μαζί με το 5θυρο cee’d στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Σλοβακία. Στο pro_cee’d, πιο έντονα από ό,τι στα άλλα μοντέλα, φαίνεται η δουλειά του επικεφαλής του τμήματος Ευρωπαϊκού Σχεδιασμού της Kia, Πίτερ Σράιερ, που μετακινήθηκε πριν από τρία χρόνια στον Κορεάτη κατασκευαστή, αφήνοντας την επίζηλη για πολλούς θέση του αρχισχεδιαστή της Αudi.

Φυσιογνωμικά
H Kia παρουσίασε την 3θυρη έκδοση λίγο καιρό μετά την 5θυρη, φροντίζοντας να τη διαφοροποιήσει σε αρκετά σημεία από εκείνη. Έτσι, σε σχέση με το cee’d, το pro_cee’d είναι μακρύτερο κατά 1,5 και χαμηλότερο κατά 3 εκ., ενώ διατηρεί, φυσικά, το ίδιο μεταξόνιο, όπως και το πλάτος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, παρά τη σπορ φιλοσοφία του, να παρέχει σε μικρούς και μεγάλους τα επίπεδα άνεσης της 5θυρης έκδοσης, εκτός ίσως από τον περίσσιο «αέρα» επάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Παράλληλα, δεν άλλαξαν και οι διαστάσεις του χώρου αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα παρέμεινε στα 340 λίτρα, που γίνονται 1.130 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε και την ευκολία στη φόρτωσή του, καθώς, για πρακτικούς λόγους, το κατώφλι της πίσω πόρτας βρίσκεται χαμηλά. Τέλος, ως προς τη συνολική εικόνα του, το pro_cee’d εξαρχής σε προδιαθέτει θετικά, αφού, πέρα από την ελκυστική του εμφάνιση, έχει και αυτό μερίδιο στην αναβαθμισμένη σημερινή εικόνα της Kia στη μικρομεσαία κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς.

Εν κινήσει…
Το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας ήταν εφοδιασμένο με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων, ο οποίος, με τους 126 ίππους ισχύος στις 6.200 σ.α.λ. και τα 15,7 χλγμ. ροπής στις 4.200 σ.α.λ., είναι ο ισχυρότερος ατμοσφαιρικός σε αυτήν την κατηγορία. Ο συνδυασμός «πλαίσιο-κινητήρας-ανάρτηση» μας άφησε ικανοποιημένους, ενώ σε καμία περίπτωση δεν κούρασε τους επιβάτες μας, είτε κινούμασταν σε χαλαρούς είτε σε σχετικά «σβέλτους» ρυθμούς. Τώρα, σε ό,τι αφορά τις καθημερινές μοναχικές μετακινήσεις μας και όποτε οι συνθήκες στο δρόμο το επέτρεπαν, το ταχύμετρο του pro_cee’d ανέβαινε παράλληλα με τις στροφές του κινητήρα, αποκαλύπτοντάς μας ένα ομοιογενές σύνολο με στιβαρή συμπεριφορά. Μόνη επισήμανση ο επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, καθώς οι μεγάλες διαδρομές του και ο τρόπος που «κουμπώνει» τον κάνουν λιγότερο ευχάριστο στη χρήση. Εδώ ίσως να χρειαζόμασταν μία επιπλέον σχέση, την 6η, ενώ και η ακρίβεια που προσφέρει το τιμόνι στην πληροφόρηση που λαμβάνει από το δρόμο είναι ικανοποιητική.

Ευχάριστη διαμονή
Η σχεδίαση του εσωτερικού στο pro_cee’d μπορεί να είναι λιγότερο τολμηρή από αυτό που θα περίμενε κανείς, χωρίς ωστόσο να παύει να είναι ευχάριστη και ανθρωποκεντρική: ευανάγνωστος πίνακας οργάνων, ποιότητα υλικών στο ταμπλό υπεράνω του μέσου όρου, καθίσματα από καλό ύφασμα και με εργονομία που δεν κουράζει στη διαδρομή ή στο ταξίδι και καλή ορατότητα προς παντού, παρά τα μικρά τριγωνικά πίσω παράθυρα με τους ανασηκωμένους «ώμους» στις πίσω κολόνες. Όσο για την ψυχαγωγία, το πολύ καλό ηχοσύστημα της εταιρείας με τα χειριστήρια στο δερμάτινο τιμόνι, που συνδυάζεται με ΜΡ3 και θύρα USB, σας εγγυάται πως δε θα πλήξετε κατά τη διάρκεια της «διαμονής» σας στο pro_cee’d.

Πληρότητα εξοπλισμού
Έξι αερόσακους (οδηγού και συνοδηγού, πλευρικούς και κουρτίνας) περιλαμβάνει το επίπεδο ασφαλείας του μοντέλου, καθώς επίσης ενεργά προσκέφαλα. Η έκδοση που οδηγήσαμε (SC2, η βασική με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων) έχει στο στάνταρντ εξοπλισμό της, εκτός των όσων προαναφέρθηκαν, ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέφτες, air condition, εμπρός προβολείς ομίχλης, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Η πλουσιότερη έκδοση SC3 παρέχει επιπλέον κλιματισμό, δερμάτινα στοιχεία στο σαλόνι, δερμάτινο λεβιέ ταχυτήτων, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες.

Ταμείο…
Η πρόταση της Kia για ένα μικρομεσαίο κουπέ καθημερινής χρήσης με εργοστασιακή εγγύηση επτά ετών, όπως το pro_cee’d που σας περιγράψαμε, βρίσκεται στα 16.100 ευρώ, τιμή ιδιαίτερα ανταγωνιστική και καθόλου άσχημη για την αίσθηση που βγάζει στο δρόμο το αυτοκίνητο και γι’ αυτά που γενικότερα προσφέρει. Για το κάτι παραπάνω (το επίπεδο SC2) απαιτούνται 17.900 ευρώ. Η γκάμα του κορεατικού μοντέλου στην ελληνική αγορά ξεκινά από τα 13.500 ευρώ, στην έκδοση SC1, με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων, που αποδίδει 109 ίππους. Στο σύνολό του το pro_cee’d αποτελεί μια ιδιαίτερα ελκυστική και προσιτή από πλευράς τιμών πρόταση, με τελικό αποδέκτη όχι μόνο τις νεανικές ηλικίες των υποψήφιων αγοραστών.

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
– 15% προκαταβολή, έως 60 δόσεις με 4,5% επιτόκιο, συμπεριλαμβανομένης της εισφοράς 0,6%
– 0% προκαταβολή, έως 100 δόσεις και επιτόκιο 7,6%, συμπεριλαμβανομένης της εισφοράς 0,6%
– Έκπτωση 1.100 ευρώ για αγορές τοις μετρητοίς ή χωρίς το επιτόκιο 4,5% και προσφορά δερμάτινο σαλόνι στην τιμή των 850 ευρώ

KIA PRO_CEE’D 1.6
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.591 κ.εκ. ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 126 ίπποι/6.200 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 15,7 χλγμ./4.200 σ.α.λ. ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ Εμπρός ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 5 σχέσεων ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι 280 χλστ. ΠΙΣΩ Δίσκοι 260 χλστ. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΗΚΟΣxΠΛΑΤΟΣxΥΨΟΣ 4.250×1.790×1.450 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.650 χλστ. ΒΑΡΟΣ 1.257 κιλά ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ 340 λίτρα ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 0-100 χλμ./ώρα 10,1 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 192 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ* 12 λίτρα/100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 152 γρ./χλμ.

*Μετρήσεις 4Τ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ