top icon
Μακράς Διάρκειας

30 ημέρες με Subaru Impreza 2.0R

Το δίλιτρο Impreza κατάφερε να κερδίσει τελικά επάξια τις εντυπώσεις μας, έτσι ώστε στο τέλος της δοκιμής να το αποχωριστούμε με δυσκολία.

Η κληρονομιά ενός «θρύλου», σε κάθε περίπτωση, είναι βαρύ φορτίο για τους απογόνους του. Η ιστορία του Subaru Impreza πληροί με ακρίβεια τους όρους μιας τέτοιας περιγραφής. Έτσι, όση προσπάθεια και αν καταβάλαμε για να κατανοήσουμε «λογικά» ότι η δοκιμή μας αφορά το 2λιτρο μοντέλο, η συναισθηματική νοημοσύνη μας επέμενε σε υπερβάλλουσες προσδοκίες. Ούτε καν η χάτσμπακ εμφάνιση του Impreza του νεότερου δεν κατάφερε να… αμαυρώσει τις φαντασιώσεις μας. Αγκαλιά με αυτές, λοιπόν, και με το ηλεκτρονικό κλειδί ανά χείρας βρεθήκαμε στη θέση του οδηγού στο αυτοκίνητο που θα γινόταν ο σύντροφός μας για τις επόμενες 30 ημέρες. Το πάτημα στο μπουτόν έφερε στη ζωή τον μπόξερ κινητήρα, η ιδιαίτερη χροιά από το γουργουρητό του οποίου συνέτεινε στον «ενθουσιασμό» μας. Όπως συμβαίνει συνήθως σε αυτήν τη ζωή, όμως, όλα τα καλά τελειώνουν απότομα. Έτσι, ήταν αρκετό το κούμπωμα της 1ης για να επανέλθουμε στην πραγματικότητα. Η προσδοκώμενη δύναμη δεν ήρθε ποτέ, αντ’ αυτής μια αίσθηση νωθρότητας σκόρπισε τα όνειρά μας, που κόλλησαν όμως στο παρμπρίζ ξαφνιασμένα από τη δύναμη των φρένων. Καλώς ήρθατε στον κόσμο του 2λιτρου Impreza.

Γκάζι, φρένο, μουσική
Οδηγώντας προς το σπίτι και αναζητώντας τις συγκινήσεις που θα έδιωχναν το φόρτο της ημέρας, η πρώτη μας σκέψη ήταν να εκμεταλλευτούμε το δυνατό χαρτί του αυτοκινήτου, που ήδη είχαμε εντοπίσει: τα φρένα! Έτσι πιέζαμε το Impreza σε κάθε υποψία καμπής, για να έχουμε στη συνέχεια την ευκαιρία να απολαύσουμε τα φρένα και την αίσθησή τους. Και καθώς συνέβαινε αυτό, μια νέα… ποιότητα άρχισε να αναδύεται ξαφνικά. Το αμάξωμα αναδείκνυε σε κάθε περίπτωση τη στιβαρότητά του (τα καλά της παράδοσης), μεταφέροντας μέσα από το πολύ καλό κάθισμα με την εξαιρετική στήριξη κάθε πληροφορία σχετικά με τις κινήσεις του αυτοκινήτου. Αυτό είναι πολύ σημαντικό σε κάθε κατασκευή που αρέσκεται στο χαρακτηρισμό «σπορ», και με αυτόν τον τρόπο το Impreza κέρδισε εκ νέου την προσοχή και το ενδιαφέρον μας. Στο ίδιο μήκος κύματος, γενικά, η θέση οδήγησης, με τον οδηγό να κάθεται αρκετά χαμηλά και «μέσα» στο αυτοκίνητο και το ιδιαίτερο ταμπλό να πλαισιώνει το «χώρο εργασίας» του.
Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή ανταποκρίνεται σε ιαπωνικού τύπου στάνταρντ, ενώ η σχεδίαση του ταμπλό είναι ξεχωριστή, καταφέρνοντας να διαφοροποιείται, χωρίς όμως και να ξενίζει. Ιδιαιτερότητα της Subaru αποτελεί και ο δεύτερος λεβιές, που αναφύεται δίπλα στο χειρόφρενο και αποτελεί τον επιλογέα μεταξύ κανονικών και κοντών σχέσεων (το αίμα νερό δε γίνεται).
Σε κάθε περίπτωση, η αίσθηση που μας δημιούργησε το Impreza είναι εκείνη του «διαφορετικού», γεγονός που θεωρείται πολύ σημαντικό, κατά την άποψή μας, σε μια εποχή όπου οι περισσότερες κατασκευές τείνουν προς την κατεύθυνση της σύγκλισης.

Στο κρεβάτι του Προκρούστη…
… ή, αλλιώς, στην πιο κοντινή αγαπημένη μας διαδρομή, που αποτελεί άτυπο μέτρο σύγκρισης, και αναφερόμαστε φυσικά στις στροφές της Πεντέλης. Έχοντας στο μυαλό μας την πρόθεση να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα, αρχίσαμε να ανηφορίζουμε δεμένοι σφιχτά στο κάθισμα. Δεν πρόκειται για ένα… καθαρόαιμο αγωνιστικό Impreza, αλλά για ένα αυτοκίνητο που ακολουθεί τη λογική «Forester». Τι σημαίνει αυτό; Με μαλακές αναρτήσεις και αισθητές κλίσεις στις στροφές, δεν αποκλίνει της πορείας που έχει επιλέξει ο οδηγός, μεταφέροντας του μια αίσθηση σιγουριάς. Όχι όμως και σπορτίφ χαρακτήρα, που συναντάς στις μεγαλύτερες εκδόσεις της οικογένειας Impreza (βλ. υπερτροφοδοτούμενες). Και όλα αυτά χωρίς η ανάρτηση να «χτυπάει» στις ανωμαλίες, ταλαιπωρώντας τους επιβάτες. Φυσικά, στην αίσθηση της καλής επαφής με το δρόμο συνεισφέρει σημαντικά το σύστημα της μόνιμης τετρακίνησης. Η Subaru επιμένει στο All Wheel Drive με τα τρία διαφορικά, εκ των οποίων το κεντρικό είναι συνεκτικό περιορισμένης ολίσθησης. Εκεί, όμως, βρίσκεται κατά κύριο λόγο η πηγή του «κακού», η οποία τοποθετεί το 2λιτρο κινητήρα με τους 150 ίππους στην αφάνεια. Οι τριβές είναι πολλές, με αποτέλεσμα η ιπποδύναμη να εξανεμίζεται, στερώντας από τον οδηγό τις συγκινήσεις που ενδεχομένως θα προσδοκούσε. Βέβαια, και χωρίς καμία διάθεση «στρογγυλέματος», αυτό δε σημαίνει ότι το Impreza υστερεί σε επιδόσεις. Ίσα ίσα που από μια διαφορετική σκοπιά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και εξαιρετικά ισορροπημένο, αφού δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να κινείται αρκετά σβέλτα, χωρίς να υπάρχει η πιθανότητα να τον ξαφνιάσει δυσάρεστα. Απλώς, το πολύ δεμένο σύνολο φωνάζει ότι μπορεί να σηκώσει ακόμα περισσότερη δύναμη και προκαλεί όσους δεν αρκούνται στο συγκεκριμένο πακέτο να περάσουν στο επόμενο…
Με το ίδιο χαμόγελο στο στόμα εμείς περάσαμε και τις υπόλοιπες ημέρες που είχαμε το αυτοκίνητο στη διάθεσή μας. Το Impreza μάς έδινε καθ’ όλο αυτό το διάστημα την αίσθηση ότι το «φοράμε», και αυτό μας άρεσε πολύ. Από πλευράς χώρων, δε μας άφησε ακάλυπτους στις αστικές μετακινήσεις, αν και έχουμε την αίσθηση πως θα χρειαζόμασταν λίγο περισσότερο χώρο για τις αποσκευές στην περίπτωση ενός ταξιδιού. Ένα από τα πράγματα που εκτιμήσαμε και προδίδουν τη σημασία στη λεπτομέρεια ήταν ο βομβητής για τις ζώνες ασφαλείας: ήταν τόσο «ενοχλητικός» όσο χρειάζεται για να υπενθυμίζει την αναγκαιότητα της ζώνης, χωρίς όμως να προκαλεί «πανικό», όπως συμβαίνει σε ορισμένες άλλες εταιρίες. Τέλος, όσο είχαμε το αυτοκίνητο στα χέρια μας δεν προέκυψε η ανάγκη να χρησιμοποιήσουμε το κοντό διαφορικό, το οποίο όμως μας δημιουργούσε θετική προδιάθεση, με την αίσθηση ότι το Impreza θα μπορούσε να φανεί ακόμα πιο μάχιμο, εάν οι συνθήκες το απαιτούσαν.

Λόγω τιμής
Η έκδοση του Impreza της δοκιμής μας ήταν η 2.0R Sport, η οποία κοστίζει 23.900 ευρώ και είναι η πιο ακριβή ανάμεσα στις τρεις διαθέσιμες με το 2λιτρο κινητήρα. Οι υπόλοιπες είναι οι 2.0R με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο και τιμές 19.900 και 21.400 ευρώ, αντίστοιχα. Ο βασικός εξοπλισμός της είναι αρκετά πλούσιος, καθώς, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει αερόσακους τύπου κουρτίνας, σύστημα ISOFIX στο πίσω κάθισμα, σύστημα ελέγχου ευστάθειας VDC, μπάκετ καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σπορ πακέτο εμφάνισης, αυτόματο κλιματισμό και ηχοσύστημα με 10 ηχεία και 6CD Changer._ Γ. Κυρ.

Το Impreza παρέχει στον οδηγό όλη την απαραίτητη πληροφόρηση για τις κινήσεις του, με αποτέλεσμα να του επιτρέπει να κινείται γρήγορα και με καλή αίσθηση.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, το ίδιο η πλευρική στήριξη του μπάκετ καθίσματος. Δίπλα στο χειρόφρενο υπάρχει ο επιλογέας για τις κοντές σχέσεις.

Ο μπόξερ κινητήρας με τους 150 ίππους δε θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο, θα επιτρέψει όμως στον οδηγό του Impreza να κινηθεί αρκετά γρήγορα, χωρίς το ενδεχόμενο να τον ξαφνιάσει.

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
― Η άνεση της ανάρτησης
― Τα φρένα
― Η θέση οδήγησης
― Οι κοντές σχέσεις μετάδοσης

ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ
― Λίγο περισσότερη δύναμη
― Λίγο μεγαλύτερο χώρο αποσκευών

Μέση κατανάλωση*: 12,6 λτ./100 χλμ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.947 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 150 ίπποι/6.400 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 20,0 χλγμ./3.200 σ.α.λ.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Στους τέσσερις τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα MακΦέρσον, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική
ΠΙΣΩ Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι
ΠΙΣΩ Δίσκοι 302 χλστ.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΜΗΚΟΣxΠΛΑΤΟΣxΥΨΟΣ 4.415×1.740×1.475 χλστ.
METAΞONIO 2.620 χλστ.
ΒΑΡΟΣ* 1.392 κιλά
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ 301 λίτρα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 χλμ./ώρα* 10,1 δλ.
50-80 χλμ./ώρα (με 3η)* 5,2 δλ.
80-110 χλμ./ώρα (με 4η)* 8,0 δλ.
120-140 χλμ./ώρα (με 5η, 6η)* 10,7 δλ.
Τελική ταχύτητα 193 χλμ./ώρα
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 199 γρ./χλμ.

*ΜETPHΣEIΣ 4Τ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ