Δε συμπληρώσαμε τα 30.000 χλμ., τα οποία αποτελούν το όριο για το πρώτο σέρβις του αυτοκινήτου, αλλά είχαμε συμβιώσει μαζί του ήδη έναν ολόκληρο χρόνο, κι έτσι αποφασίσαμε να του κάνουμε την τεχνική «κούρα» που αρμόζει στην ιταλική κουλτούρα του.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: Fiat 500 1.4 100HP
ΠΑΡΑΛΑΒΑΜΕ: Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2007
ΧΛΜ. ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ: 12
ΧΛΜ. ΣΗΜΕΡΑ: Περίπου 20.000
ΕΠΙΣΤΡΕΨΑΜΕ: Μπορούμε να το κρατήσουμε για πάντα;

Πρώτος έλεγχος
Αφήσαμε για λίγο τις στιλάτες βόλτες μαζί του και το οδηγήσαμε στο συνεργείο για τον πρώτο τεχνικό έλεγχο. Ακόμα και εκεί, όμως, το Fiat 500 δεν έχασε ούτε για ένα λεπτό τη φινέτσα του!

Δε συμπληρώσαμε τα 30.000 χλμ., τα οποία αποτελούν το όριο για το πρώτο σέρβις του αυτοκινήτου, αλλά είχαμε συμβιώσει μαζί του ήδη έναν ολόκληρο χρόνο, κι έτσι αποφασίσαμε να του κάνουμε την τεχνική «κούρα» που αρμόζει στην ιταλική κουλτούρα του. Έχοντας, λοιπόν, περίπου 20.000 χλμ. στο οδόμετρο, το πήγαμε για λίγο πίσω στο σπίτι του, στο μέρος από όπου παραλαμβάνουμε τα δημοσιογραφικά αυτοκίνητα του Gruppo. Εκεί μας υποδέχτηκε ο υπεύθυνος του στόλου των δημοσιογραφικών αυτοκινήτων (Quality Champion), κ. Δημήτρης Δέδες, ο οποίος μαζί με το συνεργάτη του κ. Κώστα Μαλτέζο περιποιήθηκαν με το σωστό τρόπο το «500αράκι» μας στην πρώτη επίσκεψή του σε συνεργείο.

By the book!
Όπως ακριβώς θα πρέπει να κάνει κάθε μηχανικός που σέβεται τη δουλειά του κινήθηκαν και οι άνθρωποί μας στον έλεγχο του αυτοκινήτου. Το «βιβλίο του κατασκευαστή» είναι συγκεκριμένο σε κάθε εταιρεία και, αν τηρείται κατά γράμμα, σαφώς μειώνονται στο ελάχιστο οι περιπτώσεις λάθους και μηχανικού προβλήματος.
Συγκεκριμένα και με τη σειρά που αναφέρονται οι εργασίες κατά τη διαδικασία του πρώτου σέρβις, στο Fiat 500 1.4 των 100 ίππων πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω έλεγχοι:
1. Λειτουργίας συστήματος φωτισμού (προβολείς, φλας, αλάρμ, χώρος αποσκευών, χώρος επιβατών, λυχνίες πίνακα οργάνων κτλ.)
2. Λειτουργίας συστήματος υαλοκαθαριστήρων (τοποθέτηση μάκτρων) και ρύθμιση ψεκαστήρων
3. Φθοράς στα μπροστινά τακάκια και δισκόφρενα
4. Κατάστασης και ακεραιότητας του εξωτερικού αμαξώματος, του κάτω μέρους, των σωλήνων εξάτμισης, τροφοδοσίας καυσίμου, φρένων, ελαστικών αλλά και έλεγχος σε φούσκες, σινεμπλόκ κτλ.
5. Κατάστασης καθαριότητας κλειδαριών, καπό, κινητήρα και πορτ μπαγκάζ και λίπανση των μηχανισμών
6. Τάσης και πιθανή ρύθμιση ιμάντων βοηθητικών συστημάτων (εκτός από κινητήρες, που διαθέτουν αυτόματους τεντωτήρες)
7. Ρύθμισης διαδρομής της καστάνιας του χειρόφρενου
8. Εκπομπής καυσαερίων
9. Αποκατάσταση στάθμης υγρών (ψύξης κινητήρα, φρένων, πλυσίματος τζαμιών, μπαταρίας κτλ.)
10. Αντικατάσταση μπουζί
11. Λειτουργίας συστημάτων ελέγχου κινητήρα μέσω του διαγνωστικού
12. Αντικατάσταση λαδιού κινητήρα και φίλτρου λαδιού (εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι, στην περίπτωση που το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται κυρίως σε διαδρομές μέσα στην πόλη ή με ετήσια χλμ. στο οδόμετρό του λιγότερα από 10.000 χλμ., είναι απαραίτητη η αντικατάσταση του λαδιού και του φίλτρου κάθε 12 μήνες)
13. Αντικατάσταση φίλτρου σκόνης και γύρης
Όλα τα παραπάνω, λοιπόν, αφορούν το πρώτο μεγάλο σέρβις των 30.000 χλμ. Σύμφωνα με το πλάνο της προγραμματισμένης συντήρησης, οι επόμενοι έλεγχοι θα πρέπει να γίνονται κάθε 30.000 χλμ., ενώ καλό είναι να πραγματοποιούνται και διάφοροι περιοδικοί έλεγχοι για τη στάθμη των υγρών, την πίεση των ελαστικών και τη σωστή λειτουργία των φώτων και των υαλοκαθαριστήρων. Κάθε 3.000 χλμ., μάλιστα, θα πρέπει να ελέγχεται και ενδεχομένως να ρυθμίζεται η στάθμη του λαδιού του κινητήρα.

Κόστος;
Έφτασε η ώρα του ταμείου και ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι το κόστος για την εργατοώρα είναι 40 ευρώ, για τα λάδια 40 ευρώ, για το φίλτρο λαδιού 10 ευρώ και για την κάρτα καυσαερίων επίσης 10 ευρώ. Εφόσον, λοιπόν, δεν προκύψει κάτι διαφορετικό ή έκτακτο, το πρώτο σέρβις για ένα Fiat 500 1.4 100 ίππων θα κοστίσει περίπου 100 ευρώ.
Ας δούμε, όμως, πόσο κοστίζουν μερικά ακόμα ανταλλακτικά για το μοντέλο που μπορεί να χρειαστούν στο μέλλον. Οι παρακάτω τιμές είναι, φυσικά, ενδεικτικές με ΦΠΑ.
Δισκόπλακες εμπρός: 87,31 ευρώ (η μία)
Δισκόπλακες πίσω: 36,21 ευρώ (η μία)
Τακάκια εμπρός: 80,67 ευρώ (το σετ)
Τακάκια πίσω: 66 ευρώ (το σετ)
Συμπλέκτης: 163,93 ευρώ (το σετ)
Φίλτρο αέρα: 19,14 ευρώ
Μπουζί: 9,22 ευρώ (το ένα)
Ιμάντας εκκεντροφόρου: 26,71 ευρώ
Ρουλεμάν εκκεντροφόρου: 44,02 ευρώ
Καπό εμπρός: 212,23 ευρώ
Φανάρι εμπρός: 115,80 ευρώ
Φανάρι πίσω: 60,11 ευρώ
Προφυλακτήρας εμπρός: 292,89 ευρώ
Προφυλακτήρας πίσω: 240,43 ευρώ
Πόρτα: 346,50 ευρώ
Αμορτισέρ εμπρός: 76,83 ευρώ
Αμορτισέρ πίσω: 67,76 ευρώ

Στο δρόμο το Fiat 500 πατά σε ένα πολύ καλό πλαίσιο, που του εξασφαλίζει οδική συμπεριφορά ανάλογη μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Στον τομέα των επιδόσεων παρ’ όλα αυτά -όπως έχουμε σημειώσει και στο παρελθόν- θα περιμέναμε κάτι καλύτερο από το γοητευτικό σύνολο των 100 ίππων, με δεδομένο μάλιστα ότι το επίσης 100άρι Panda δείχνει πιο έντονα τις άγριες διαθέσεις του. Θυμίζουμε ότι στη διαδικασία των μετρήσεων τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ήρθαν σε 11,6 δλ., επίδοση που απέχει από την εργοστασιακή των 10,5 δλ. Ταυτόχρονα, το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου ακινητοποίησε το βάρους 1.042 κιλών αμάξωμα σε 60,2 μ. από την ταχύτητα των 120 χλμ./ώρα, ενώ οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι έπειτα από 20.000 χλμ. το αυτοκίνητο δε μας έχει ανησυχήσει ούτε για μια στιγμή τόσο με την απόδοση όσο και με την αντοχή του._ Μ. Σαλ.

«Τα δημοσιογραφικά αυτοκίνητα οδηγούνται και δοκιμάζονται στα όρια, με αποτέλεσμα η προετοιμασία τους να αποτελεί ένα ιδιαίτερο και πολύπλοκο θέμα. Η συγκεκριμένη αρμοδιότητα απαιτεί συνεχή τεχνική ενημέρωση, ετοιμότητα, διαίσθηση και πολύ πάθος!» Τα παραπάνω λόγια ανήκουν στον άνθρωπό μας στο δημοσιογραφικό στόλο του Gruppo, κ. Δημήτρη Δέδε, ο οποίος φροντίζει πάντα τα αυτοκίνητα των δοκιμών να είναι σε άριστη κατάσταση. Δημήτρη, σε ευχαριστούμε πολύ!

«Good Battery»: Και η μπαταρία του αυτοκινήτου μας ήταν σε καλή κατάσταση, σύμφωνα με το ειδικό μηχάνημα μέτρησης.

Η καλή κατάσταση των ελαστικών είναι άμεσα συνυφασμένη με την ασφάλεια ενός αυτοκινήτου. Οπότε πρέπει να τα ελέγχουμε σε κάθε επίσκεψή μας στο συνεργείο.

Συμπλήρωμα ψυκτικού υγρού αλλά και προστασία από μύκητες κ.ά. είναι μια επιπλέον εργασία στο σύστημα κλιματισμού που είναι καλό να γίνεται.

Δε νοείται τεχνικός έλεγχος, χωρίς να μπει το διαγνωστικό στην «πρίζα» του αυτοκινήτου.

FIAT 500 1.4 100HP
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.4
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.368 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 100 ίπποι/6.000 σ.α.λ. (δυναμόμετρο: 90,5 ίπποι/6.300 σ.α.λ.)
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 13,4 χλγμ./4.250 σ.α.λ. (δυναμόμετρο: 12 χλγμ./5.250 σ.α.λ.)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον με αλουμινένια ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος
ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική ράβδος
ΔIAΣTAΣEIΣ
MHK.xΠΛ.xYΨ. 3.546x1.627x1.488 χλστ.
METAΞONIO 2.300 χλστ.
BAPOΣ 930 κιλά (μέτρηση 4Τ: 1.042 κιλά)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 χλμ./ώρα 11,6 δλ. (εργοστασιακή τιμή: 10,5 δλ.)
0-400 μ. 18,1 δλ. (124 χλμ./ώρα)
0-1.000 μ. 33,7 δλ. (150 χλμ./ώρα)
120-0 χλμ./ώρα 60,2 μ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 182 χλμ./ώρα
*ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ 4Τ
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 6,3 λίτρα/100 χλμ.
ΕΛΑΧΙΣΤΗ 7,9 λίτρα/100 χλμ.
ΜΕΣΗ 9,1 λίτρα/100 χλμ.
ΜΕΓΙΣΤΗ 11,2 λίτρα/100 χλμ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 35 λίτρα
AYTONOMIA 315-445 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 149 γρ./χλμ.

FIAT 500 100HP
ΥΠΕΡ / ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ/ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ/ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ
ΚΑΤΑ / ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ΤΙΜΗ
Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: 500

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου