top icon
Παρουσιάσεις

Νέο Fiat Scudo Panorama

Για πρώτη φορά παρουσιάστηκε χωριστά η επιβατική έκδοση ενός κατά βάση επαγγελματικού οχήματος.

Το πανέμορφο Portofino, κοντά στη Γένοβα της Ιταλίας, επέλεξε η Fiat για να παρουσιάσει το ολοκαίνουριο Fiat Scudo Panorama. Ενδεικτικό της σημασίας που δίνει η εταιρεία στο νέο της μοντέλο, είναι το γεγονός ότι για πρώτη φορά παρουσιάστηκε χωριστά η επιβατική έκδοση ενός κατά βάση επαγγελματικού οχήματος. Η παρουσίαση είχε διπλό νόημα για την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς ταυτόχρονα με το νέο Scudo παρουσιάστηκε και το νέο σήμα της “Fiat Professional”, του επαγγελματικού κλάδου του Gruppo, ονομασία που αντικαθιστά την “Fiat Vehicoli Commerciali” που εχρησιμοποιείτο ως τώρα.

Στα του Scudo τώρα, το 9-θέσιο αυτοκίνητο, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο σε συνεργασία με το Group PSA,  μεγάλωσε κι άλλο σε διαστάσεις, δίνοντας έμφαση στην άνεση των επιβατών, αλλά και στην μεταφορική ικανότητα. Οι δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού χώρου είναι σχεδόν… άπειρες με δυνατόητα επιλογής από 2θέσια έως 9θέσια διάταξη και χώρο αποσκευών του οποίου ο όγκος μπορεί να μεταβληθεί από 327 ως 6.000 (!) λίτρα. Μάλιστα, οι 3 σειρές καθισμάτων είναι τοποθετημένες σε «αμφιθεατρική» διάταξη, δηλαδή η καθεμία πιο ψηλά από την αμέσως μπροστινή της, κάτι που προσφέρει άπλετη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις και στους 9 επιβάτες. Όλες οι θέσεις είναι αρκούντως άνετες, με ικανοποιητικό χώρο τόσο για τα γόνατα, όσο και για το κεφάλι, ενώ οι πλευρικές συρόμενες πόρτες δεν αφήνουν κανένα παράπονο όσον αφορά στην ευκολία πρόσβασης στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η απτή ποιότητα του σαλονιού είναι αναβαθμισμένη σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, αν και πιθανόν να ξενίσει όσους είναι συνηθισμένοι στο κλασικό στιλ των Fiat, μιας και όλα τα χειριστήρια, οι διακόπτες, τα όργανα, το ηχοσύστημα και το κλιματιστικό προέρχονται απευθείας από την Citroen.

Περνώντας στο τεχνικό μέρος του αυτοκινήτου, θα πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι δεν παράγεται πλέον με κινητήρα βενζίνης, θυμίζοντάς μας για ακόμη μια φορά πόσο υποβαθμισμένοι θα πρέπει να αισθανόμαστε όσοι ζούμε εντός των τειχών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Τα διαθέσιμα κινητήρια σύνολα είναι τρία. Βασικός κινητήρας είναι θεωρητικά ο 1,6 mjt με 90hp, 180Nm ροπής και 5τάχυτο κιβώτιο, αλλά πιο ουσιαστικό ενδιαφέρον έχει ο εξαιρετικός 2,0 mjt της Fiat με 120hp και 300Nm ροπής ή 140hp και 320Nm ροπής, συνδυαζόμενος με 6τάχυτο κιβώτιο. Και στις δύο περιπτώσεις, αρκεί για να κινήσει το βαρύ όχημα με αξιοπρεπέστατους ρυθμούς και αποτελεί υπόδειγμα αθόρυβης λειτουργίας και οικονομίας. Το αυτοκίνητο διατίθεται σε δύο μεταξόνια και δύο εκδόσεις εξοπλισμού (Family & Executive). Στο δρόμο, είναι χαρακτηριστική η ευκολία με την οποία «καταπίνει» τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ καταφέρνει και κρύβει επιτυχώς τον όγκο και το μήκος του. Μοναδική ένσταση το τιμόνι, το οποίο δεν «κόβει» αρκετά στους επιτόπιους ελιγμούς.

Στην Ελλάδα, θα παρουσιαστεί επίσημα στην Θεσσαλονίκη στις 8 Μαΐου, οπότε και επιφυλασσόμαστε για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την τιμή του και τη συμπεριφορά του στους ελληνικούς δρόμους._Σ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ