top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Nissan Leaf

H δεύτερη γενιά του Leaf έρχεται να αποδείξει πως η Nissan έπραξε σωστά, ποντάροντας σε κάτι που οι ανταγωνιστές της θεωρούσαν έως και παράλογο.

 

Τον καιρό που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θεωρούνταν ακόμη εκκεντρικά ή πειραματισμοί πάνω σε μια όχι ακριβώς νέα, αλλά ενδεχομένως υποσχόμενη τεχνολογία, την εποχή που τα λιγοστά οχήματα του είδους ήταν μικρά και δίπορτα και η Tesla είχε κάνει τα πρώτα δειλά της βήματα με το Roadster, η Νissan τόλμησε να παρουσιάσει ένα καθ’ όλα λειτουργικό οικογενειακό ηλεκτρικό μοντέλο. Σήμερα, η δεύτερη γενιά του Leaf έρχεται να αποδείξει πως η Nissan έπραξε σωστά, ποντάροντας σε κάτι που οι ανταγωνιστές της θεωρούσαν έως και παράλογο.

Οκτώ χρόνια, 300.000 αντίτυπα και 3,5 δισ. χιλιόμετρα αργότερα, η Nissan διατηρεί την πίστη της στην ηλεκτροκίνηση -μια στρατηγική επιλογή του ομίλου, που επιβεβαιώνεται και από τις κινήσεις της αδελφής Renault-, προσπαθώντας μάλιστα να τη φέρει πιο κοντά στον μέσο αγοραστή. Μια απόλυτα συνειδητή επιλογή, αφού, σύμφωνα και με τον αντιπρόεδρο προϊοντικού σχεδιασμού, Πονς Παντικουθίρα, η ιαπωνική εταιρεία δεν μπορεί ξαφνικά να απευθυνθεί στα υψηλά βαλάντια, αλλά ούτε και να περιμένει μέχρι οι τιμές των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων να εξισωθούν με αυτές των συμβατικών μοντέλων. Τα αποτελέσματα είναι σε αυτήν την περίπτωση ορατά: ακόμα κι αν το πρώτο Leaf ξεκίνησε ως μια διαδρομή σε αχαρτογράφητες περιοχές, η δεύτερη γενιά του είναι μια σαφώς ωριμότερη πρόταση. Μια ωριμότητα που φαίνεται από την πρώτη στιγμή, από την εμφάνιση και μόνο. Ναι, η νέα γενιά δε χρειάζεται να διατυμπανίσει τη διαφορετικότητά της, δεν οφείλει καν να ετεροκαθοριστεί σε σχέση με τα μοντέλα του ανταγωνισμού. Είναι άλλωστε από τα ελάχιστα αυθυπόστατα, αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα, και όχι απλώς ακόμα μία έκδοση στην ευρεία γκάμα ενός μικρομεσαίου αυτοκινήτου. Με λίγα λόγια, λοιπόν, είναι απόλυτα λογικό να έχουν εγκαταλειφθεί οι αισθητικές ακροβασίες, και το Leaf να έχει ενσωματωθεί αρμονικά στη σχεδιαστική φιλοσοφία της ιαπωνικής εταιρείας. Πράγμα που, αν το δεις από μια άλλη σκοπιά, δείχνει και το βαθμό διείσδυσης των νέων τεχνολογιών στην καθημερινότητά μας. Κάπως έτσι βρεθήκαμε στη Γαλλία, προσκεκλημένοι της Nissan, για να οδηγήσουμε το νέο Leaf, ενόψει της έναρξης πωλήσεων, για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά (υπενθυμίζουμε ότι η πρώτη γενιά του αυτοκινήτου δεν κυκλοφόρησε ποτέ στους ελληνικούς δρόμους).

Η εποχή της ωρίμανσης

Η επιλογή εξέλιξης μιας αποκλειστικά ηλεκτροκίνητης έκδοσης έχει, όμως, και άλλα σημαντικά πλεονεκτήματα: όπως και στην πρώτη γενιά, οι μπαταρίες του αυτοκινήτου ενσωματώνονται στο δάπεδο, φροντίζοντας έτσι ώστε το πρόσθετο βάρος να είναι τουλάχιστον τοποθετημένο χαμηλά, ένα ευεργετικό για την οδική συμπεριφορά μέτρο. Για την ακρίβεια, λίγα έχουν αλλάξει όσον αφορά το δάπεδο του Leaf, μιας και ακόμα και το μεταξόνιο παραμένει ίδιο (2.700 χλστ.), οι εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος και πλάτος είναι ελαφρώς αυξημένες (κατά 45 και 18 χλστ., αντίστοιχα) και το ύψος κατά 10 χλστ., ενώ το βάρος είναι μεταξύ 1.580 και 1.640 κιλών, ανάλογα με την έκδοση. Όπως υποδεικνύει ο συνδυασμός εξωτερικών διαστάσεων και μεταξονίου, το Leaf είναι ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο, το οποίο με άνεση θα φιλοξενήσει ακόμα και δίμετρους επιβάτες στο πίσω κάθισμα, με μοναδική ίσως παραξενιά το γεγονός πως αυτοί κάθονται λίγο ψηλότερα σε σχέση με οδηγό και συνοδηγό. Τεράστιος είναι και ο χώρος αποσκευών, που με τα 435 λίτρα του δε θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο. Σε αυτό συμβάλλει και η πίσω ανάρτηση με ημιάκαμπτο άξονα, η οποία δεν κλέβει πολύτιμο χώρο. Όπως στον προκάτοχο, εμπρός διατηρούνται τα γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης.

Μια σημαντική διαφορά σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά είναι οι βελτιώσεις του συστήματος μετάδοσης. Η κίνηση εξακολουθεί να μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, με αναβαθμισμένο όμως ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης ισχύος 150 αντί 107 ίππων και ροπής 320 αντί 254 Nm. Το ίδιο ισχύει και για την μπαταρία, η οποία πλέον έχει χωρητικότητα 40 kWh, εξασφαλίζοντας εκτεταμένη αυτονομία 270 χλμ., σύμφωνα με το νέο κύκλο μέτρησης WLTP (378 χλμ. σύμφωνα με τον παλιότερο NEDC). Μάλιστα, έχει ήδη προαναγγελθεί η παρουσίαση μιας έκδοσης ακόμα μεγαλύτερης εμβέλειας 360 χλμ., με μπαταρία 60 kWh και ισχύ 220 ίππων, στο τέλος της τρέχουσας χρονιάς. Στα τεχνικώς σημαντικά, το νέο Leaf εφοδιάζεται με τρεις εξίσου σημαντικές τεχνολογίες, το propilot -ένα σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης-, το e-pedal, που επιτρέπει την οδήγηση με ένα μόνο πεντάλ, και το propilot park, το πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα αυτόματης στάθμευσης.

Kαιρός για οδήγηση

Καθήμενος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, βρίσκεις γύρω σου ένα καθ’ όλα λειτουργικό ταμπλό, που δε θα διεκδικήσει βέβαια δάφνες πρωτοτυπίας ή σύγχρονου σχεδιασμού. Μόνο ο πίνακας οργάνων, ο οποίος περιλαμβάνει αναλογικό ταχύμετρο και μεγάλη, ηλεκτρονική οθόνη, δείχνει τη διαφορετικότητα του Leaf. Δεν μπορείς ωστόσο να μην παρατηρήσεις τα κατασκευασμένα από σκληρό πλαστικό τμήματα σε ταμπλό και πόρτες. Το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο πάνω-κάτω, και όχι κατά τον εγκάρσιο άξονα, πράγμα που σίγουρα δε θα βολέψει τους ψηλότερους οδηγούς, δεδομένης και της σχετικά ψηλής θέσης του καθίσματος. Η ορατότητα είναι πάντως καλή προς όλες τις κατευθύνσεις, και δεν έχεις πάρα να κινήσεις τον κοντό λεβιέ προς τα πίσω για να ξεκινήσεις απολύτως αθόρυβα τη δοκιμή. Ο ταχυφορτιστής έχει γεμίσει κατά 88% την μπαταρία, και μας μένουν 212 χλμ., σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδίου. Από τα πρώτα μέτρα γίνεται αντιληπτή η μεγάλη ροπή του κινητήρα, που αποδίδεται από τις 0 κιόλας σ.α.λ., πράγμα που στην πράξη μεταφράζεται σε καθηλωτική επιτάχυνση έως τα περίπου 60 χλμ./ώρα. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως για τα 100 χλμ./ώρα από στάση το Leaf χρειάζεται μόλις 7,9 δλ.! To νέο μοντέλο της Nissan μπορεί να κινηθεί άνετα και πολύ σβέλτα στο αστικό περιβάλλον, ενώ διαθέτει και αξιοσημείωτη ποιότητα κύλισης. Το βάρος δε φαίνεται, καθότι τοποθετημένο χαμηλά, οπότε δεν επηρεάζει και την οδική συμπεριφορά. Ελαφρύ είναι το τιμόνι, αλλά ταιριαστό στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που μάλιστα έχει αρκετά μικρή διάμετρο κύκλου στροφής, διευκολύνοντας τους ελιγμούς. Η αποκάλυψη είναι, όμως, το σύστημα e-pedal, το οποίο ενεργοποιείται από ένα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα. Εδώ, το ηλεκτρικό μοτέρ γυρνά ανάποδα για ανάκτηση ενέργειας, μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το πεντάλ γκαζιού, επιβραδύνοντας αυτόματα το αυτοκίνητο. Πρακτικά, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, δε χρησιμοποιείς καθόλου το πεντάλ φρένου κατά την κίνηση στην πόλη. Χρειάζεται λίγη εξοικείωση, μιας και η επιβράδυνση είναι μεγαλύτερη απ’ ό,τι αρχικά περιμένεις, αλλά μόλις συνηθίσεις, πραγματικά απολαμβάνεις την οδήγηση με ένα πεντάλ. Γενικά, οι πρώτες εντυπώσεις που μας άφησε το νέο Leaf είναι πολύ θετικές. Μάλιστα, αν συνυπολογίσει κανείς ότι θα διατίθεται στην Ελλάδα σε τιμή γύρω στα 30.000 ευρώ, τότε σίγουρα θα πρέπει να θεωρηθεί ένας πολύ δυνατός αντίπαλος όχι μόνο άλλων ηλεκτροκίνητων μοντέλων, αλλά και του συμβατικού ανταγωνισμού στη μικρομεσαία κατηγορία._ Ν. Κ.

Πιο γρήγορα, πιο δυνατά, πιο μακριά!

Με αναβαθμισμένο σύστημα μετάδοσης 150 ίππων και μεγαλύτερη αυτονομία, χάρη στην μπαταρία 40 kWh, το νέο Leaf φιλοδοξεί να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία της πρώτης γενιάς. Ήδη έχουν παραγγελθεί περισσότερα από 40.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως, και πούλησε περίπου 300.000 αντίτυπα σε οκτώ χρόνια. Στο τέλος του χρόνου αναμένεται και η παρουσίαση ισχυρότερης έκδοσης, 220 ίππων και 60 kWh, με αυξημένη αυτονομία, που σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες θα ξεπερνά τα 360 χλμ.


ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Ηλεκτρικός > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 150 ίπποι/3.283-9.795 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 320 Nm/0-3.283 σ.α.λ. ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ 40 kWh > ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα τύπου ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας > MHK.xΠΛ.xYΨ. 4. 490×1.788×1.530 χλστ. (1.540 με ζάντες 17″) METAΞONIΟ 2.700 χλστ. > BAPOΣ 1.580-1.640 κιλά > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ 435 λίτρα > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ* 7,9 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ* 144 χλμ./ώρα > ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ* 270 χλμ. (WLTP) *ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ


ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΝΙΤΗΣ. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ