top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε τη νέα Mercedes GLK

Η GLK αποτελεί παράδεισο για τους λάτρεις των ηλεκτρονικών και για όσους αρέσκονται στην επαφή με τη σύγχρονη τεχνολογία.

Με ακονισμένες τις ακμές της και έτοιμη να αντιπαρατεθεί σε ήδη καταξιωμένους (BMW Χ3) αλλά και νέους (AUDI Q5) επίδοξους ανταγωνιστές παρουσιάστηκε η νέα GLK κάνοντας το ντεμπούτο της στην κατηγορία των πολυτελών SUV. Η αιχμηρή αισθητική του αμαξώματος των 4,53 μ. αποτελεί χαρακτηριστικό της νέας «μικρής» Mercedes, αφού χρειάζεται προσπάθεια για να εντοπίσει κανείς τις ελάχιστες καμπύλες και αυτές μόνο στα σημεία που είναι εντελώς απαραίτητες. Οι επιθετικές της γραμμές ίσως να ξενίσουν κάποιους στην πρώτη επαφή, το σίγουρο πάντως είναι  ότι δεν πρόκειται να περάσει απαρατήρητη.
 
Η GLK αποτελεί παράδεισο για τους λάτρεις των ηλεκτρονικών και για όσους αρέσκονται στην επαφή με τη σύγχρονη τεχνολογία. Ο διαθέσιμος εξοπλισμός της είναι περισσότερο από επαρκής και δημιουργεί νέα στάνταρ στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ενδεικτικά αναφέρουμε από τη μακριά λίστα των «εξωτικών» προαιρετικών παροχών, το σύστημα PRE-SAFE -ένα σύστημα το οποίο λαμβάνοντας πληροφορίες από τους αισθητήρες των ABS, BAS και ESP «προβλέπει» το ενδεχόμενο ενός ατυχήματος και επενεργεί όπου απαιτείται προκαταβολικά– το σύστημα PARKTRONIC, το ILS (Intelligent Light System), τον κλιματισμό τριών περιοχών κα τα ενεργά προσκέφαλα για οδηγό και συνοδηγό. Αντίστοιχα μακρύς είναι και ο κατάλογος του βασικού εξοπλισμού, με το γνωστό για τη Mercedes  σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC (45/55 εμπρός/πίσω) να ξεχωρίζει, σε συνδυασμό με το 4ETS, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης. Ακολουθούν το 7G-TRONIC, το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, το ESP, το BAS (Brake Assist), το start-off assist (το σύστημα υποβοήθησης στην εκκίνηση σε ανωφέρεια), κ.α.
 
Στο εσωτερικό κυριαρχεί αντίστοιχη αισθητική με το εξωτερικό του αυτοκινήτου, καθώς και εδώ κυριαρχούν οι ακμές. Η θέση του οδηγού είναι υπερυψωμένη και προσφέρει καλή ορατότητα προς τα έξω, ενώ στο πίσω κάθισμα θα καθίσουν με σχετική άνεση τρία ενήλικα άτομα. Όμως, ο χώρος αποσκευών υπολείπεται του άμεσου ανταγωνισμού (450 λίτρα), αν και με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα μπορεί να φτάσει έως και τα 1.550 λίτρα.
 
Οι υψηλές προσδοκίες της Mercedes φαίνονται και από το γεγονός ότι η βασική βενζινοκίνητη έκδοση (GLK 280), ξεκινάει από τα 3,0 λίτρα. Ο εξακύλινδρος σε διάταξη V κινητήρας αποδίδει 231 ίππους και 30 χλγμ. ροπής από τις 2.500 στροφές, προσφέροντας στην GLK επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου. Τη γκάμα των κινητήρων συμπληρώνουν ένας ακόμα V6 κινητήρας στα 3,5 λίτρα και δύο πετρελαιοκινητήρες, ένας τετρακύλινδρος και ένας V6 στα 2,2 και στα 3,0 λίτρα αντίστοιχα. Οι ιπποδυνάμεις τους κυμαίνονται συνολικά από τους 170 έως και τους 272 ίππους. Στο δρόμο η GLK εκτός από τις σπορ επιδόσεις, παραδόξως επιδεικνύει και αντίστοιχη οδική συμπεριφορά. Υπεύθυνη γι’ αυτό, και πέρα από το καλό στήσιμο του αυτοκινήτου, είναι η εκτεταμένη χρήση των ηλεκτρονικών που επεμβαίνουν όταν και όσο πρέπει, ενώ και η μόνιμη τετρακίνηση φροντίζει να διατηρεί τους τροχούς σε στενή επαφή με το δρόμο. Το σύστημα «Agility control», το οποίο ρυθμίζει αυτόματα την απόσβεση της ανάρτησης, αποδεικνύεται στην πράξη πολύτιμος σύμμαχος, προσφέροντας σκληρότερη αίσθηση στα πολλά χιλιόμετρα και αντίστοιχα ηπιότερη στις μικρότερες ταχύτητες. Συνδυάζεται δε τέλεια με τη μεταβαλλόμενη υποβοήθηση του τιμονιού, προδιαθέτοντας τον οδηγό να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια. Το πακέτο συμπληρώνουν τα επίσης εξαιρετικά φρένα και έτσι το αποτέλεσμα είναι η GLK των 1.830 κιλών να στρίβει και να ελίσσεται ακόμα και σε στενές ορεινές διαδρομές με τρόπο εντυπωσιακό.
 
Εξίσου εντυπωσιακές είναι οι δυνατότητες του αυτοκινήτου και εκτός δρόμου με τα εύσημα και σε αυτή την περίπτωση να ανήκουν στα ηλεκτρονικά. Ένα ξεχωριστό πακέτο που περιλαμβάνει 17άρες ζάντες, προστατευτικά κάτω από το αυτοκίνητο και ειδικά προγράμματα για τα ηλεκτρονικά, θα σας δώσει την ευχέρεια να αντιμετωπίσετε αρκετές από τις αντιξοότητες που θα συναντήσετε μακριά από την άσφαλτο. Η GLK θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα από τα μέσα Οκτωβρίου και η βασική τιμή της 3λιτρης έκδοσης θα είναι 50.700 ευρώ._Γ.Κυρ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ