top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε την ανανεωμένη BMW 3

Η BMW δίνει γενικότερα μεγάλη σημασία στη σειρά 3, κάτι που φαίνεται και από το γεγονός ότι δεν προχωρεί απλά σε ένα επιδερμικό facelift.

Τριάντα-τρία χρόνια έχουν μεσολαβήσει από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε η σειρά 3 και έκτοτε έχει σημειώσει το εντυπωσιακό ρεκόρ της πώλησης 12 εκατομμυρίων αυτοκινήτων. Αυτό μεταφράζεται στο 50% του συνόλου των πωλήσεων της Βαυαρικής εταιρίας, γεγονός που καταδεικνύει τη σημασία της επιτυχίας του συγκεκριμένου μοντέλου. Γι’ αυτό και η BMW δεν θέλησε να αρκεστεί απλά σε επιδερμικές βελτιώσεις, χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει και κοσμογονικές αλλαγές.
 
Μιλώντας για το εξωτερικό, η νέα σειρά 3 έχει διαφοροποιηθεί στο εμπρόσθιο μέρος της, δηλαδή έχει νέα φανάρια, μάσκα, και προφυλακτήρα, στενεύοντας λίγο τις γραμμές της. Τις αντίστοιχες επεμβάσεις παρατηρούμε και στο πίσω μέρος, όπου διαφορετικά είναι τα φανάρια και ο προφυλακτήρας, ενώ στο πλάι εκτός από τους νέους καθρέπτες, τονίζεται περισσότερο η διαμήκης γραμμή στο κέντρο του αμαξώματος. Στο εσωτερικό οι αισθητικές πινελιές περιορίζονται στην προσθήκη ορισμένων χρωμιωμένων διακοσμητικών, ενώ έχει διαφοροποιηθεί και η κονσόλα των διακοπτών στην πόρτα του οδηγού.
 
Οι πιο ουσιαστικές βελτιώσεις έχουν να κάνουν με το αυξημένο μετατρόχιο, κατά 6 χιλ. εμπρός και 24 χιλ. πίσω, ανάλογα με την έκδοση και το μέγεθος των ελαστικών. Αυτό πέρα από την εμφάνιση συμβάλει φυσικά και στην καλύτερη οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Στο εσωτερικό και σε επίπεδο ασφάλειας συναντάμε νέα ενεργά προσκέφαλα στις θέσεις οδηγού και συνοδηγού, ενώ νέο είναι και το σύστημα που κάνει τα πίσω φώτα στοπ να αναβοσβήνουν στο απότομο φρενάρισμα.
 
Περισσότερο εξελιγμένο είναι και το σύστημα που η BMW ονομάζει iDrive και πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο «εργαλείο» που περιλαμβάνει εκτός από το ηχοσύστημα, τον υπολογιστή του αυτοκινήτου, το σύστημα πλοήγησης, τις λειτουργίες του τηλεφώνου, ενώ τώρα παρέχει και πλήρη πρόσβαση στο διαδίκτυο! Αυτό παρέχει τη δυνατότητα ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ του ηλεκτρονικού σας υπολογιστή και του αυτοκινήτου, τις οποίες μπορείτε στη συνέχεια να αξιοποιήσετε εν κινήσει!
 
Επιπλέον το τετρακίνητο σύστημα xDrive της BMW συνδυάζεται για πρώτη φορά με ένα τετρακύλινδρο κινητήρα, και συγκεκριμένα στην 320xd. Το αυτόματο εξάρι κιβώτιο συνδυάζεται τώρα κατ’ επιλογή και με την 318d. Τέλος, το αυτόματο κιβώτιο υψηλών επιδόσεων, με τις 7 σχέσεις και το διπλό συμπλέκτη, τοποθετείται για πρώτη φορά στις 335i κουπέ και 335i καμπριολέ.
 
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει μια αρκετά μεγάλη ποικιλία σε κυβικά και ιπποδυνάμεις: από τα 1.600 κ.εκ. και τους 122 ίππους, έως τα 3.000 κ.εκ. και τους 306 ίππους. Μάλιστα, για πρώτη φορά παρουσιάζεται ένας εξαιρετικός εξακύλινδρος σε σειρά πετρελαιοκινητήρας, ο οποίος στη συνέχεια θα χρησιμοποιηθεί και σε αρκετά ακόμα μοντέλα της εταιρίας.
 
Πρόκειται για ένα σύνολο εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο, με τεχνολογία common rail τρίτης γενιάς και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας. Το αποτέλεσμα είναι 245 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ. και 6,1 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνεται είναι 5,7 λτ./100 χλμ. και η εκπομπή των ρύπων CO2 152 γρ./χλμ. Το εντυπωσιακό είναι ότι μπορεί κανείς να παραγγείλει τη συγκεκριμένη έκδοση (330d) από σήμερα με τις προδιαγραφές της νόρμας Euro 6! (οι οποίες θα ισχύσουν από το 2014).
 
Στο δρόμο αρκετές από τις εντυπώσεις μας κέρδισε το δίδυμο των κινητήρων με τους οποίους ήταν αποκλειστικά διαθέσιμες στην παρουσίαση οι νέες 3άρες. Είτε με τον νέο εξακύλινδρο ντίζελ (330d), είτε με τον επίσης εξακύλινδρο βενζινοκίνητο (335i), σε ελάχιστα σημεία μπορέσαμε να αντισταθούμε στον πειρασμό να παίζουμε με την ουρά μας… (με τα ηλεκτρονικά off).
 
Πέραν αυτών, το ακριβές τιμόνι, το καλοζυγισμένο αμάξωμα και τα δυνατά φρένα μας άφησαν επίσης τις καλύτερες εντυπώσεις. Από πλευράς αναρτήσεων, η 335i μας φάνηκε λίγο πιο ξερή και ειδικότερα πίσω, ενώ η 330d μάλλον βρίσκει μια καλύτερη ισορροπία, καθώς φαίνεται να απορροφά καλύτερα τις εγκάρσιες ανωμαλίες. Για τις μικρότερες εκδόσεις, οι οποίες αφορούν ουσιαστικά και τη δική μας πραγματικότητα, θα πρέπει να περιμένουμε τη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους.
 
Η νέα Σειρά 3 θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας από τις αρχές Οκτωβρίου και οι τιμές της θα διατηρηθούν σχεδόν στα ίδια επίπεδα με τα σημερινά, (+350 ευρώ περίπου με επιπρόσθετο εξοπλισμό)._Γ.Κυρ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ