top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε την BMW X2

Μπορεί να είναι το μικρότερο μέλος της οικογένειας «Χ» της BMW, αυτό όμως δε μειώνει καθόλου τη σημασία της, μιας και η Χ2 θα κληθεί να αντιμετωπίσει πολύ σπουδαίους αντιπάλους. 

Η ενασχόληση της BMW με τα SUV είναι έντονη, μιας και η οικογένεια ολοένα και μεγαλώνει. Το 2018, μάλιστα, θα είναι η χρονιά που θα οριοθετήσει την γκάμα. Στο χαμηλότερο άκρο βρίσκεται πλέον η Χ2, ενώ προς τα τέλη της χρονιάς η πολυαναμενόμενη Χ7 απευθύνεται στην κατηγορία των μεγάλων πολυτελών οχημάτων «ελεύθερου χρόνου», δίνοντας έμφαση στους χώρους, στην άνεση και στην πολυτέλεια.

Εντελώς διαφορετικές προτεραιότητες δηλαδή σε σχέση με την Χ2, η οποία αφήνει τα πιο πρακτικά ζητήματα για την αδελφή της, την Χ1, και επικεντρώνεται στο δυναμισμό, σε επίπεδο τόσο εμφάνισης όσο και οδήγησης. Αυτό είναι, άλλωστε, κοινός παρονομαστής για τα μοντέλα «Χ» με ζυγή αρίθμηση.

Πώς είναι η Χ2 εξωτερικά;

Η αλήθεια είναι ότι σε σχέση με την πιο χυτή σιλουέτα των Χ4 και Χ6, η Χ2 μοιάζει πιο τετραγωνισμένη και αποστασιοποιημένη από τα χαρακτηριστικά ενός κουπέ. Είναι πάντως σε κάθε περίπτωση πιο κόμπακτ από την Χ1, όντας κοντύτερη (4.360 χλστ. έναντι 4.439 χλστ. της Χ1) και πιο χαμηλή (1.526 χλστ. έναντι 1.598 χλστ.), χωρίς ουσιαστικές διαφορές στο πλάτος και το μεταξόνιο.

Εμφανής είναι η προσπάθεια των σχεδιαστών να της δώσουν ένα δικό της χαρακτήρα. Δεν είναι και λίγο πράγμα άλλωστε το γεγονός ότι η Χ2 είναι το πρώτο μοντέλο στο οποίο έρχονται κυριολεκτικά τα «πάνω κάτω» στην τοποθέτηση της μάσκας με τα δίδυμα νεφρά, ενώ ύστερα από πάρα πολλά χρόνια (για την ακρίβεια από την εποχή των 2000 CS και 3.0 CSL) το σήμα της εταιρείας φιλοξενείται και πάλι στις πίσω κολόνες. Κοιτώντας προσεκτικότερα μπορεί κανείς να ανακαλύψει και άλλες λεπτομέρειες, όπως τη διαμόρφωση του προφυλακτήρα στις εκδόσεις M Sport, τα μαρσπιέ, το χρυσαφί χρώμα με τις γκρι περιμετρικές λεπτομέρειες, ενώ οι απολήξεις της εξάτμισης έχουν μεγαλύτερη διάμετρο ακόμα και από αυτές της Χ6 Μ.

Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί κανείς να μη σταθεί στον αεροδυναμικό συντελεστή του 0,28 (xDrive 20d), που είναι και μια εξαιρετική τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας και τα χαρακτηριστικά τέτοιων οχημάτων.

Πώς είναι η Χ2 στο εσωτερικό;

Στο εσωτερικό οι ομοιότητες σε σχέση με την Χ1 είναι φυσικά μεγαλύτερες. Θα ξεχωρίσουμε τον πίνακα οργάνων με τεχνολογία black panel, το έγχρωμο σύστημα head up display, που προβάλλει βασικές πληροφορίες στο παρμπρίζ, ενώ στην έκδοση M Sport X την παράσταση κλέβουν τα σπορ καθίσματα και οι επενδύσεις αλκαντάρα. Στο μέσον δεσπόζει η 8,8 ιντσών (6,5΄΄ στις μικρότερες εκδόσεις) οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, που πλαισιώνεται από την έκτη πλέον γενιά του χειριστηρίου iDrive (μακρινή ανάμνηση πια οι δυσκολίες στο χειρισμό που χαρακτήριζαν την πρώτη γενιά του).

Με αυτά τα καθίσματα είναι δύσκολο για οποιονδήποτε οδηγό να μην καταφέρει να βρει την ιδανική θέση. Πίσω, παρά την κόμπακτ εικόνα της, η Χ2 προσφέρει αρκετά καλούς χώρους. Οι πίσω επιβάτες κάθονται ακόμα υψηλότερα, έχοντας αρκετά ικανοποιητικό διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια. Ο χώρος αποσκευών, μάλιστα, είναι αρκούντως γενναιόδωρος, ξεκινώντας από τα 470 λίτρα (κάτω από το κάλυμμα του δαπέδου υπάρχει πολύς χώρος, μιας και απουσιάζει η ρεζέρβα) και φτάνοντας μέχρι τα 1.355 λίτρα με την αναδίπλωση των τριών τμημάτων της πλάτης των καθισμάτων.

Κάτω από το καπό

Η Χ2 βασίζεται στην προσθιοκίνητη πλατφόρμα της εταιρείας, κάτι που σημαίνει ότι οι εγκάρσια τοποθετημένοι κινητήρες έχουν έως και τέσσερις κυλίνδρους. Αρχικά προσφέρονται 2λιτρα σύνολα βενζίνης (sDrive 20i με 192 ίππους) και πετρελαίου (xDrive 20d με 190 ίππους και 25d με 231 ίππους), όλα με αυτόματα κιβώτια. Σε ό,τι αφορά το τελευταίο, θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι τα βενζινοκίνητα μοντέλα φέρουν το νέο, 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ τα πετρελαιοκίνητα διατηρούν το κλασικό αυτόματο 8άρι με μετατροπέα ροπής. Πολύ γρήγορα (δηλαδή μέσα στον ερχόμενο Μάρτιο) η γκάμα θα εμπλουτιστεί με τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 των 140 ίππων, ενώ θα προστεθεί και η έκδοση του 2λιτρου ντίζελ με 150 ίππους.

Στο δρόμο

Πέρα όμως από τους κινητήρες, η Χ2 δανείζεται και τα υπόλοιπα παρελκόμενα της πλατφόρμας. Έτσι, η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με τρία διαφορετικά set-up. H στάνταρντ ανάρτηση των απλών μοντέλων εξασφαλίζει απόσταση από το έδαφος 182 χλστ. Η σφιχτότερη M Sport είναι χαμηλότερη κατά 10 χλστ. και συνοδεύεται από διαφορετικά ρουλεμάν στις αντιστρεπτικές δοκούς, ενώ το προαιρετικό σύστημα ενεργού απόσβεσης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ επίσης μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 10 χλστ. Μόνο στο μικρό 3κύλινδρο μοντέλο (sDrive 18i) δε θα προσφέρεται το σύστημα τετρακίνησης xDrive, το οποίο ενσωματώνει και το Hill Descent Control, που διατηρεί μία σταθερή ταχύτητα στις κατωφέρειες.

Σε ό,τι αφορά τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, το Driving Assistant περιλαμβάνει προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών, αυτόματη μεγάλη σκάλα προβολέων, ενώ στο πακέτο Plus υπάρχουν επιπλέον ενεργό cruise control και traffic jam assistant.

To μεγάλο ερωτηματικό όμως που γυρόφερνε στο μυαλό μας είχε να κάνει φυσικά με τις οδηγικές εντυπώσεις, σε σχέση πάντα και με την Χ1. Οι άνθρωποι της BMW, αντιλαμβανόμενοι ότι θα έπρεπε να μας δώσουν μια γερή γεύση των δυνατοτήτων της Χ2, φρόντισαν να έχουν διαθέσιμη την Χ2 με τον 2λιτρο ντίζελ των 190 ίππων και όλα τα καλούδια που συνοδεύουν την έκδοση M Sport X. Από την άλλη, όμως, δεν μπορείς να μην αναρωτιέσαι για ποιο λόγο θα πρέπει να ταξιδεύεις μέχρι το δυτικότερο άκρο της Ευρώπης και το πρόγραμμα της παρουσίασης να είναι τόσο πιεσμένο, χωρίς αρκετή διαθέσιμη ώρα για οδήγηση (κάτι στο οποίο ομολογουμένως δε μας έχει συνηθίσει η BMW).

Ακόμα και έτσι, πάντως, η Χ2 πρόλαβε να μας κερδίσει. Από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα βολευτείς στο σπορ κάθισμα, με την αλκαντάρα να σε αγκαλιάζει, κρατώντας αυτό το χορταστικό τιμόνι με το λογότυπο «Μ» και τη νεο-ρετρό σχεδίαση, ψυλλιάζεσαι ότι αυτή η κατασκευή δε θα σε αφήσει αδιάφορο. Σίγουρα στην προκειμένη περίπτωση ο σπορτίφ χαρακτήρας έχει τον πρώτο λόγο με αυτήν την ανάρτηση και το τιμόνι. Παρά τους αρκετά καλούς δρόμους στο νοτιοδυτικό άκρο της Πορτογαλίας, αντιλαμβάνεσαι τη σφιχτή απόσβεση της ανάρτησης, που διατηρεί όμως τον απόλυτο έλεγχο του αμαξώματος, και προς στιγμήν έχεις την εντύπωση ότι βρίσκεσαι σε κουπέ «2άρα». Η αποκάλυψη όμως έρχεται από το τιμόνι, το οποίο αποτελεί μέρος του πακέτου M Sport. Έχει την αίσθηση και την ακρίβεια που περιμένεις από μια BMW, και σίγουρα θα θέλαμε να το συναντάμε συχνότερα.

Ο κινητήρας, από τη μεριά του, έχει να αντιμετωπίσει ένα βάρος 1,6 τόνων (άδειο), αλλά έχει τη βοήθεια από την κλιμάκωση του κιβωτίου των 8 σχέσεων. Η σπιρτάδα του είναι ικανοποιητική, αλλά σε ένα τέτοιο η ισχυρότερη παραλλαγή των 231 ίππων θα ταίριαζε καλύτερα, τουλάχιστον μέχρι να εμφανιστούν βενζινοκινητήρες με ανάλογη ιπποδύναμη.

Ευτυχώς, δε θα χρειαστεί να περιμένουμε πολύ για τις εντός έδρας εντυπώσεις, μιας και το λανσάρισμα στη χώρα μας τοποθετείται στις αρχές Μαρτίου. Μάλιστα, έχουν ήδη ανακοινωθεί οι τιμές, που είναι οι εξής:

X2 sDrive18i 33.200 ευρώ

X2 sDrive20i 42.300 ευρώ

X2 xDrive20i 45.100 ευρώ

X2 sDrive18d 40.900 ευρώ

X2 xDrive18d 44.800 ευρώ

X2 xDrive20d 51.700 ευρώ

X2 xDrive25d 52.900 ευρώ 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ