top icon
Δοκιμές

Οδηγούμε το ανανεωμένο Renault Twingo 0.9 TCe

Το Twingo συνδυάζει τη σπιρτάδα του τούρμπο κινητήρα των 95 ίππων με τα καλούδια του ανανεωμένου μοντέλου.

Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το Renault Twingo (μαζί με το αδελφάκι του, το Smart ForFour), προκάλεσε πολλές συζητήσεις γύρω από το ποιόν του. Βλέπετε, δεν παρουσιάζονται κάθε μέρα αυτοκίνητα με τον κινητήρα πίσω, πόσω μάλλον όταν ανήκουν στην κατηγορία Α. Διαχρονικά η γαλλική εταιρεία είχε να παρουσιάσει κάτι το ιδιαίτερο σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο μοντέλο. Ποιος μπορεί να ξεχάσει την πρώτη γενιά με τις καινοτομίες της, τους αξιοζήλευτους χώρους για το μίνιμαλ μέγεθος και φυσικά τη γαλλικού επιπέδου άνεση; Η δεύτερη γενιά άφησε στην άκρη τις όποιες επαναστάσεις, εστιάζοντας κατά βάση στην εμφάνιση του αυστηρά τρίθυρου αμαξώματος. H τρίτη γενιά, πάντως, που παρουσιάστηκε το 2014, κατέχει τη μερίδα του λέοντος σε ό,τι αφορά τη διαφορετικότητα.

side

Μία μικρή ανανέωση που έγινε πρόσφατα στο γαλλικό μικρό, αντικατοπτρίζεται σε επιμέρους λεπτομέρειες της εμφάνισης, όπως στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, στη διαφορετική μάσκα που τονίζει το πλάτος του αυτοκινήτου και στους νέους προβολείς, που ενσωματώνουν τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας σχήματος «C» (τα οποία λειτουργούν και ως φλας). Άλλα νέα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι τα διακοσμητικά χρωμίου στη γρίλια της μάσκας, τα πλευρικά προστατευτικά στο χρώμα του αμαξώματος, τα διακοσμητικά χρωμίου στο προφίλ και στον πίσω προφυλακτήρα, που υπάρχουν στις πλουσιότερες εκδόσεις, οι μεσαίες κολόνες σε γυαλιστερό μαύρο καθώς και οι νέας σχεδίασης τροχοί αλουμινίου 15 ιντσών. Το αποτέλεσμα, εκτός από ξεχωριστό, είναι πλέον και αεροδυναμικότερο, καθώς το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 10 χλστ.

Ανάλογου ύφους είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό, με νέα σχέδια και νέες επιλογές εξατομίκευσης. Πολύ όμορφα είναι τα μονοκόμματα εμπρός καθίσματα, τα οποία προσφέρουν ικανοποιητική πλευρική στήριξη. Στον πίνακα οργάνων η μεγάλη κεντρική ψηφιακή οθόνη απεικονίζει τις ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδίου (το στροφόμετρο συνεχίζει να απουσιάζει, κάτι πάντως που δε θα λέγαμε ότι μας ενόχλησε σε μια κατά βάση αστική χρήση), ενώ η κεντρική κονσόλα είναι ανασχεδιασμένη, φιλοξενώντας μία θέση που μπορεί να μετατραπεί είτε σε ποτηροθήκη είτε σε βάση κινητού τηλεφώνου, ενώ εκεί φιλοξενούνται πλέον δύο θύρες USB και μία θύρα AUX-in. To σύστημα πολυμέσων Core audio με οθόνη αφής 7 ιντσών ανήκει στο στάνταρντ εξοπλισμό και είναι συμβατό με Android auto και Apple CarPlay. Στάνταρντ είναι το air condition, ενώ έξτρα (στην πλουσιότερη έκδοση Intens) διατίθεται το σύστημα αυτόματου κλιματισμού.

dash

Σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα, πέρα από τη νέα θήκη στην κονσόλα, αυτές στις πόρτες χωρούν μπουκάλια 1,5 λίτρου, ενώ η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται σε ποσοστό 50/50. Οι χώροι είναι αρκετά ικανοποιητικοί για τέσσερις ενηλίκους, με το αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του απόλυτα επίπεδου πατώματος, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 210 με 240 λίτρα (μια εργοστασιακή τιμή όπου πάντως δε διευκρινίζονται οι προδιαγραφές μέτρησης) ανάλογα με την κλίση της πλάτης. Ιδιαίτερα εύχρηστη λεπτομέρεια στη μεταφορά αντικειμένων με μεγάλο μήκος αποτελεί η δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού. Να σημειώσουμε ότι τα πίσω παράθυρα συνεχίζουν να μην ανοίγουν, παρά μόνο να ανακλίνονται μερικώς προς τα έξω.

boot

Κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών βρίσκεται ο 900άρης τούρμπο κινητήρας των 95 ίππων, όταν η μικρότερη έκδοση 1.0 SCe υιοθετεί την ατμοσφαιρική των 65 ίππων του ελαφρώς μεγαλύτερου 1.000άρη κινητήρα. Η διαφορά στη ζωντάνια (σε σχέση με την ατμοσφαιρική έκδοση που είχαμε οδηγήσει στο προ ανανέωσης μοντέλο) είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Αυτό οφείλεται κυρίως στη ροπή των 135 Nm και στην ικανοποιητική ελαστικότητα. Το κιβώτιο των 5 σχέσεων είναι αρκετά εύχρηστο (προαιρετικά διατίθεται το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων, μία λύση σαφώς ανώτερη από τις πιό απλοποιημένες λύσεις αυτοματοποιημένου συμπλέκτη που υιοθετεί ο ανταγωνισμός), ενώ ο κινητήρας διαθέτει πρόγραμμα Eco και σύστημα ανάκτησης της ενέργειας πέδησης, με τη μέση κατανάλωση να διαμορφώνεται κατά την περίοδο της δοκιμής στα 7,5 λίτρα/100 χλμ.

rear

Στο δρόμο πάντως δεν υπάρχει περίπτωση να μπερδέψεις τη συμπεριφορά του Twingo με εκείνη κάποιου ανταγωνιστή του. Το βασικό χαρακτηριστικό έχει να κάνει με αυτή την απαράμιλλη ευελιξία, όπου η απουσία του κινητήρα από εμπρός επιτρέπει στους τροχούς να στρίβουν περισσότερο, κάτι που μεταφράζεται σε έναν κύκλο στροφής 8,6 μ. Αυτό σημαίνει ότι το Twingo, ακόμα και με έναν λιγότερο έμπειρο οδηγό πίσω από το τιμόνι, μπορεί να ελίσσεται απροβλημάτιστα στα σοκάκια πυκνοκατοικημένων συνοικιών ή ακόμα και μέσα στην άναρχη διαρρύθμιση ενός συνοικιακού πάρκινγκ. Από εκεί και πέρα, η μηχανολογική αρχιτεκτονική καθορίζει τα χαρακτηριστικά της οδικής συμπεριφοράς. Η οπισθόβαρη κατανομή και η πίσω κίνηση χαρίζουν μια φυσιολογική «ζωντάνια» στην ουρά, χωρίς αυτό να μεταφράζεται σε κάτι παραπάνω, μιας και το ESP φροντίζει να εκμηδενίζει τις υπερστροφικές τάσεις εν τη γενέσει τους. Το ελαφρύ τιμόνι και τα ικανοποιητικά φρένα συμπληρώνουν το πακέτο αυτού του τόσο ξεχωριστού μικρού αυτοκινήτου.

Συμπέρασμα

Το Renault Twingo είναι αναμφισβήτητα ένα ικανότατο αστικό μέσο μετακίνησης, χάρη στη μοναδική του ευελιξία, που μαζί και με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του το διαφοροποιεί από την πλειονότητα του ανταγωνισμού. Εκεί όπου θα πρέπει ο υποψήφιος αγοραστής να επιλέξει προσεκτικά είναι στο θέμα του κινητήρα. Η μικρή έκδοση των 65 ίππων διατηρεί ακέραιο αυτό τον αστικό χαρακτήρα. Αν θέλει κάποιος ένα ισχυρό μίνι αυτοκίνητο (ειδικά μάλιστα εάν το ζητούμενο είναι και το αυτόματο κιβώτιο), τότε το υπερτροφοδοτούμενο Twingo  τα καταφέρνει αρκετά καλά, με δεδομένο ότι δεν υπάρχει πλέον κάτι αντίστοιχο στον ανταγωνισμό. Η έκδοση των 95 ίππων του Twingo όμως , αν και αυξάνει θεωρητικά το πεδίο δράσης χάρη στα συγκριτικά μεγαλύτερα περιθώρια ισχύος, έχει ένα «τσιμπημένο» κόστος (ξεκινάει από τα 13.380 ευρώ στην έκδοση excite), το οποίο πλέον αρχίζει να φλερτάρει με μεγαλύτερα μοντέλα στην γκάμα της Renault, όπως τα νέα Clio και Captur, τα οποία έχουν ήδη κλέψει τις εντυπώσεις._ Σ. Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ