top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Αudi S3

Η Audi παρουσίασε την δεύτερη γενιά του S3, ανεβάζοντας τον πήχη του ανταγωνισμού της κατηγορίας των GTi ακόμα πιο ψηλά χάρη στην τετρακίνηση αλλά και τους 265 ίππους του υπερτροφοδοτούμενου TFSi

Χρειάστηκαν να περάσουν περισσότερα από τρία χρόνια από την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς του A3, ώστε το πολυτελές χάτσμπακ της Audi να αποκτήσει την κορυφαία του έκδοση S3. Οι τεχνικοί της γερμανικής εταιρείας φρόντισαν όμως ώστε η αναμονή να δικαιολογείται απόλυτα από τις ιδιαίτερα εντυπωσιακές προδιαγραφές του νέου τους μοντέλου.
 
Το δυνατό του όπλο ακούει βέβαια στο όνομα TFSi, τον κινητήρα «πασπαρτού» του group VAG, στην πιο δυνατή του έκδοση που φθάνει πλέον τους 265 ίππους και τα 35,7 χλγμ. ροπής χαρίζοντας στο S3 εξαιρετικές επιδόσεις όπως για παράδειγμα τα 5,7 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για την επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα και τα 250 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας. Για την επίτευξη αυτής της απόδοσης η πίεση υπερπλήρωσης έχει ανέβει στα 1,2 bar χρησιμοποιώντας ένα νέο μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του κινητήρα. Μαζί με αυτό στην εισαγωγή έχουν τοποθετηθεί εκχυτήρες (μπεκ) αυξημένης ροής, έχουν ενισχυθεί το μπλοκ, η κεφαλή και τα έμβολα ενώ μεγαλύτερος είναι και ο εναλλάκτης αέρα για καλύτερη ψύξη του αέρα υπερπλήρωσης.
 
Αντίστοιχα σημαντικό με την απόδοση του S3 είναι όμως και το γεγονός πως αυτή πλαισιώνεται και από τα κατάλληλα συστατικά που επιτρέπουν την εκμετάλλευσή της. Ο λόγος φυσικά για την μετάδοση και το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης τύπου haldex, που είναι το ίδιο που υπάρχει και στο νέο ΤΤ και ρυθμίζει την κατανομή του ποσοστού ροπής που μεταδίδεται στον εμπρός και πίσω άξονα μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη ο οποίος είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα για καλύτερη κατανομή του βάρους. Παράλληλα το κιβώτιο είναι αποκλειστικά χειροκίνητο έξι σχέσεων με τις διαδρομές του επιλογέα να έχουν μειωθεί για πιο σπορτίφ αίσθηση.
 
Ανάλογη φροντίδα έχει δεχθεί και η ανάρτηση, με πιο σφικτές ρυθμίσεις σε αμορτισέρ και ελατήρια, με το ύψος να έχει μειωθεί κατά 25 χιλιοστά ενώ μαζί με την εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε πολλά στοιχεία της για μείωση του βάρους έχουν τοποθετηθεί πιο σκληροί ελαστικοί σύνδεσμοι για καλύτερη απόκριση.
 
Στην πράξη, στους καλούς γερμανικούς δρόμους, παρά την βροχή που έκανε την εμφάνισή της κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, το S3 αναδεικνύει στον οδηγό έναν ιδιαίτερα ευχάριστο και αποτελεσματικό σπορ χαρακτήρα. Οι αλλαγές στην χαρτογράφηση της ηλεκτρικής υποβοήθησης του τιμονιού έχουν προσφέρει μια σαφή βελτίωση της αίσθησης, ο κινητήρας εκτός από δύναμη διαθέτει και πολύ καλή απόκριση από χαμηλά ενώ το κιβώτιο συμπληρώνει τις θετικές εντυπώσεις που λαμβάνεις από τον επιλογέα και με την καλή του κλιμάκωση.
 
Από εκεί και πέρα ο συνδυασμός της άφθονης πρόσφυσης με την ακρίβεια και την αμεσότητα των αντιδράσεων του καλοζυγισμένου πλαισίου πιστοποιούν με τον καλύτερο την αποτελεσματικότητα του S3 σε κάθε είδους συνθήκες.   
 
Η σαφής διαφοροποίηση του S3 σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του Α3 επεκτείνεται και σε αισθητικό επίπεδο χάρη στους διαφοροποιημένους προφυλακτήρες, τα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα, τους αλουμινένιους καθρέπτες και τις νέες ζάντες 18 ιντσών από τις οποίες διακρίνονται οι ευμεγέθεις μαύρες δαγκάνες των φρένων. Εσωτερικά η άφθονη χρήση αλουμινίου αποτελεί βασικό στοιχείο του διάκοσμου, ενώ όπως και στο RS4 υπάρχει η δυνατότητα επιλογής των πολύ καλών μπάκετ καθισμάτων και τιμονιού με επίπεδο κάτω κομμάτι της στεφάνης.
 
Το S3 αναμένεται στην ελληνική αγορά κοντά στο τέλος Νοεμβρίου, ενώ η τιμή του υπολογίζεται να ξεπερνά τα 40.000 ευρώ._Γ.Χ.
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ