top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Ford Ka

Η νέα γενιά είναι λιγότερο εκκεντρική εξωτερικά. Λογικό, αφού το σύγχρονο αυτοκίνητο δεν πρέπει να διχάζει τους εν δυνάμει αγοραστές.

Μπορεί να σας φαίνεται περίεργο ή τέλος πάντων να μην το είχατε προσέξει αλλά το Ka είναι ένα από τα πιο ανθεκτικά οχήματα της αγοράς, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, αφού φέτος συμπληρώνονται αισίως 12 χρόνια εμπορικής πορείας για το μικρότερο των Ford. Αυτό που είναι σίγουρα εκπληκτικό είναι ότι αυτό το μίνι όχημα με την αιρετική σχεδίαση, τα μαύρα πλαστικά φτερά του (όταν πρωτοπαρουσιάστηκε) και τις έντονες καμπύλες, ήταν το όχημα με το μεγαλύτερο δείκτη εμπιστοσύνης από πλευράς των πελατών σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο Ford. To προηγούμενο μοντέλο λοιπόν είχε τη δυνατότητα, πέρα από οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό του, να δημιουργεί απίστευτα στενούς δεσμούς με τον οδηγό του.
 
Η νέα γενιά είναι λιγότερο εκκεντρική εξωτερικά. Αυτό είναι λογικό. Το σύγχρονο αυτοκίνητο δεν πρέπει να διχάζει τους εν δυνάμει αγοραστές του. Οφείλει να διατηρεί βέβαια ένα όσο το δυνατόν πιο ξεχωριστό στιλ, ειδικά εάν μιλάμε για ένα προϊόν με νεανικό κοινό-στόχο όπως το Ka, αλλά πάνω απ’ όλα πρέπει να είναι ελκυστικό σε ένα ευρύ πεδίο της αγοράς. Αυτό επέλεξε και η Ford: επιθετικό στιλ εξωτερικά, όμορφες λεπτομέρειες και φυσικά στοιχεία του kinetic design να κυριαρχούν ειδικά στο εμπρός μέρος.
 
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι ανάλογη. Υπάρχει ένα αγριεμένο ύφος το οποίο προκύπτει από το σχήμα των διαφόρων διακοπτών και του πίνακα οργάνων αλλά εξίσου έντονα αισθητή είναι και η συγγένεια με τη Fiat και το «500» αφού το σχήμα της κεντρικής κονσόλας, η θέση του επιλογέα και η διάταξη των οργάνων στον πίνακα εμπρός από τον οδηγό μαρτυρούν ότι το γερμανικό μίνι αποτελεί προϊόν συνεργασίας με την ιταλική εταιρεία.
 
Η παραγωγή τους μάλιστα γίνεται στον ίδιο χώρο στην πόλη Τιχί της Πολωνίας. Η ποιότητα είναι ικανοποιητική όπως και η συναρμολόγηση ενώ από πλευράς χώρων, το επίπεδο εσωτερικά είναι καλύτερο τελικά από αυτό για το οποίο σε έχει προετοιμάσει η εξωτερική όψη και το σχήμα του νέου μοντέλου για το οποίο, επί τη ευκαιρία, να αναφέρουμε ότι έχει διατηρήσει το ίδιο συνολικό μήκος με το πρώτης γενιάς (3,62 μέτρα). Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών στα 224 λίτρα.
 
Το πλαίσιο και η ανάρτηση προέρχονται από το «αδερφό» Fiat 500, ωστόσο η Ford έχει κάνει νέες ρυθμίσεις σε πλήθος επιμέρους στοιχειών (μάλιστα έχει τοποθετηθεί και αντιστρεπτική δοκός στον πίσω άξονα) με αποτέλεσμα η αίσθηση που δίνει το νέο Ka από τη μία πλευρά να μην μπορεί να συγκριθεί σε καμία περίπτωση με το παλιό αυτοκίνητο και από την άλλη, να αποστασιοποιείται αισθητά από τον Ιταλό -τεχνικώς- συγγενή του, δίνοντας μια γεύση οχήματος ανώτερης κατηγορίας.
 
Η κύλιση λοιπόν θυμίζει αρκετά το πολύ καλό επίπεδο που γνωρίσαμε πρόσφατα στο νέο Fiesta, ενώ και η συμπεριφορά πάνω από λακκούβες (όσες τέλος πάντων συναντήσαμε στους εξαιρετικούς δρόμους της Ιμπίθα στην Ισπανία) είναι πολύ πιο εξευγενισμένη από ότι παλαιότερα. Οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι δύο με πρωταγωνιστικό ρόλο για εμάς τους Έλληνες να έχει βέβαια το σύνολο βενζίνης στα 1,2 λίτρα με 69 ίππους και λιγότερο ο ντίζελ των 1,3 λίτρων με τους 75 ίππους. Σε κάθε περίπτωση ο πρώτος, αποδείχθηκε θετικός με καλό τράβηγμα και σίγουρα ικανός να προσδώσει την ευελιξία που θα αναζητήσουν οι οδηγοί κυρίως εντός πόλης. Στον αυτοκινητόδρομο το ταξίδι γίνεται επίσης άνετα. Σε ό,τι αφορά τις τιμές υπολογίστε ένα σημείο εκκίνησης κοντά στα 10.000 ευρώ και περίοδο έλευσης τον Ιανουάριο που μας έρχεται. _Κ.Μ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ