top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Kia Rio

Στην Λισαβόνα λοιπόν για να οδηγήσουμε την τέταρτη γενιά, ενός πολύ σημαντικού μοντέλου για τους Κορεάτες, τόσο για την ευρωπαϊκή όσο και για την παγκόσμια αγορά. Για την Ελλάδα; Βούτυρο στο ψωμί για την επικείμενη αλλαγή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς! 

Δεν υπερβάλουμε καθόλου όταν λέμε για το πόσο σημαντικό είναι το Rio, αφού μιλάμε για το δεύτερο στις πωλήσεις Κορεάτικο μοντέλο με 450.000 αντίτυπα παγκοσμίως για το 2016, με το νούμερο αυτό να αντιστοιχεί στο 15% των συνολικών πωλήσεων της Kia. Τώρα, όσο αφορά τα νέα δεδομένα που προκύπτουν για την ελληνική αντιπροσωπεία, τα οποία σας αναφέραμε στον πρόλογο, σας τα θυμίζουμε εδώ.

Ο λόγος λοιπόν για ένα εντελώς νέο μοντέλο (το γνωρίσαμε στο Σαλόνι Παρισιού του 2016), το οποίο σχεδιαστικά φαίνεται να έχει εξελιχθεί αρκετά με σήμα κατατεθέν την χαρακτηριστική πλέον στενόμακρη μάσκα, τα πιο “λεπτά” εμπρός φωτιστικά σώματα, τον μεγαλύτερο σε μήκος εμπρός πρόβολο καθώς και την πιο στενή και “όρθια” πίσω κολόνα. Αλλαγές έχουμε και στις διαστάσεις του Κορεάτικου σουπερμίνι, αφού το νέο Rio είναι μεγαλύτερο σε μήκος κατά 15 χλστ. (4.065 χλστ.) σε σχέση με το προηγούμενο, εκ των οποίων τα 10 χλστ. αφορούν διεύρυνση του μεταξονίου του, το οποίο πλέον είναι στα 2.580 χλστ. την ώρα που το ύψος του αμαξώματος όμως είναι χαμηλότερο κατά 5 χλστ. (1.450 χλστ.) Σαφέστατα πιο σπορτίφ από ποτέ η συνολική του εικόνα.

Ανοίγοντας τις πόρτες του 5θυρου μοντέλου, η πρώτη εντύπωση είναι αρκετά ευχάριστη, εξαιτίας του μοντέρνου σχεδιασμού του ταμπλό, στο οποίο κυριαρχεί η νέα οθόνη αφής, των 5 ιντσών, είτε των 7 στον προαιρετικό εξοπλισμό, από την οποία, οδηγός και συνοδηγός, χειρίζονται όλα τα απαραίτητα πολυμέσα, το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης (TomTom) κλπ. Η συνδεσιμότητα, συμβατή τόσο με Android όσο και με Apple και οι περιφερειακοί διακόπτες εμφανώς λιγότεροι σε σχέση με την τρίτη γενιά, αν και θα θέλαμε ακόμη λιγότερους στο τιμόνι. Τα υλικά δείχνουν ποιοτικά και με σωστή συναρμογή ενώ κομψή είναι και η αισθητική του πίνακα οργάνων. Σημεία στα οποία κυριαρχεί το πλαστικό, βέβαια υπάρχουν, χωρίς όμως να ενοχλούν. Το αυξημένο μήκος και μεταξόνιο (κυρίως) παίζουν τον ρόλο τους και στην μεγαλύτερη άνεση που προσφέρει πλέον το μοντέλο, σε επιβάτες και αποσκευές, με τα διαθέσιμα νούμερα να είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας. Σημειώστε 325 διαθέσιμα λίτρα για το πορτ μπαγκάζ (37 επιπλέον δηλαδή), τα οποία φτάνουν ως τα 980 λίτρα, με πεσμένα τα πίσω καθίσματα.

Σε ότι αφορά στα μηχανικά μέρη, το νέο Kia Rio προσφέρεται με 3κύλινδρα ή 4κύλινδρα σύνολα, τα οποία συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων και σε μία περίπτωση το αυτόματο “4άρι”. Η αλήθεια είναι ότι εδώ περιμέναμε να δούμε την σύγχρονη… ημιαυτόματη επιλογή. Συγκεκριμένα λοιπόν, η βενζινοκίνητη γκάμα του μοντέλου περιλαμβάνει τον 3κύλινδρο 1.000άρη (998 κ.εκ.) κινητήρα τούρμπο T-GDI που είδαμε στο cee’d, αλλά και στα αντίστοιχα Hyundai, ο οποίος είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις των 100 (στις 4.500 σ.α.λ.) και 120 ίππων (στις 6.000 σ.α.λ). Αμφότερες, έχουν μέγιστη ροπή 172 Nm στις 1.500-4.000 σ.α.λ. Ταυτόχρονα, η Kia προσφέρει και δύο ατμοσφαιρικά μοτέρ MPI 1,25 και 1,4 λίτρων, που αποδίδουν 84 και 100 ίππους αντίστοιχα. Σε ότι αφορά στους ντίζελ, το “παρών” δίνει ο 1.400άρης CRDi, σε εκδοχή 77 ή 90 ίππων ενώ σε κάθε περίπτωση μιλάμε για κινητήρες προδιαγραφών Euro 6. Το αυτόματο κιβώτιο των τεσσάρων σχέσεων, που προαναφέραμε, συνδυάζεται αποκλειστικά με τον 1.4 MPI ενώ με μηχανικό 6 σχέσεων (αντί για 5) συνδυάζεται το 1000άρη των 120 ίππων, το 1.4 MPI και το 1.4 CRDi σε κάθε εκδοχή του. Οδηγώντας το T-GDI των 100 ίππων, στην Λισαβόνα, γράψαμε στο μπλοκάκι μας για την καλή απόκριση στο πάτημα του δεξί πεντάλ, την εξαιρετική απόδοση του μοτέρ, ψηλά και χαμηλά, αλλά και την μαζεμένη σχετικά μέση κατανάλωση που είδαμε, ακόμη και όταν το πιέσαμε αρκετά, η οποία όμως απέχει πολύ από τις εργοστασιακές τιμές… (4,5 και 4,7 λίτρα για την έκδοση των 100 και 120 ίππων αντίστοιχα). Περιμέναμε περισσότερες πληροφορίες από το -ηλεκτρικό- σύστημα διεύθυνσης του μοντέλου, αλλά αποζημιωθήκαμε από την καλή αίσθηση των φρένων και το αρχοντικό πάτημα του αυτοκινήτου, όσο και αν το πιέσεις. Στα υπέρ του, η χρήση αντιστρεπτικής δοκού τόσο εμπρός (γόνατα MacPherson) όσο και πίσω (ημιάκαμπτος), με την συνολική λειτουργία της ανάρτησης, να μας αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις.

Στην Ελλάδα, το περιμένουμε στις αρχές του καλοκαιριού, σε όλες τις εκδόσεις του, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η ελληνική αντιπροσωπεία θα ρίξει όλο το βάρος της στην 1.25 MPI και στην diesel έκδοση, δίνοντας μάχη να την φέρει σε εξαιρετικά δελεαστική τιμή, κοντά στα 14.500 ευρώ. Περίπου τόσο, θα κοστίζει και ως 1000άρη turbo. H Kia επιστρέφει δυναμικά στην Ελλάδα (φυσικά και η Hyundai), από τον Ιούνιο και μετά, με την φαρέτρα της να είναι γεμάτη από εμπορικά “όπλα”. Μέχρι τότε όμως, στην προσπάθεια να κρατήσει ζεστό το εμπορικό ενδιαφέρον, πραγματοποιεί ενδιαφέρουσες προσφορές στα προηγούμενα μοντέλα της ως ιδανικό μεταβατικό στάδιο για την νέα εποχή που ξημερώνει. Μία βόλτα από τις εκθέσεις, αυτή την εποχή, θα σας πείσει… Ενδεικτικά σας αναφέρουμε την έκπτωση των 2.500 ευρώ στο Rio τρίτης γενιάς (1.1 diesel – έκδοση Inmotion), το οποίο μπορείτε να αποκτήσετε με 11.990 ευρώ._Μ.Σαλ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ