top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Mazda 3 1.6 Diesel

Η Mazda, βλέποντας πως τα 2/3 των πωλήσεων της σειράς «3» αφορά στις ντίζελ εκδόσεις, αποφάσισε να βελτιώσει περαιτέρω τον 1.6 πετρελαιοκινήτηρα της (κωδικός: MZ-CD).

Η Mazda, βλέποντας πως τα 2/3 των πωλήσεων της σειράς «3» αφορά στις ντίζελ εκδόσεις, αποφάσισε να βελτιώσει περαιτέρω τον 1.6 πετρελαιοκινήτηρα της (κωδικός: MZ-CD).
 
Στην χώρα μας, ακόμα περιμένουμε από τους αρμόδιους φορείς, να πάρουν επιτέλους τη μεγάλη απόφαση για άρση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μέχρι να… ξημερώσει βέβαια αυτή η ημέρα δεν έχουμε να κάνουμε τίποτε άλλο παρά να παρακολουθούμε τις εξελίξεις αμέτοχοι, απολαμβάνοντας όποτε μας δίνεται η ευκαιρία τα οφέλη των πετρελαιοκίνητων μοντέλων. Μια τέτοια ευκαιρία μας δόθηκε για μια ακόμα φορά πριν από λίγες ημέρες στα πλαίσια της παρουσίασης του νέου Mazda 3 1.6 Diesel. Προορισμός μας η Γαλλία και στόχος μας να διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι γιατί οι Ευρωπαίοι εταίροι μας επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους ντίζελ μοντέλα. Όχι πως δεν γνωρίζαμε το λόγο αλλά θα προσπαθήσουμε να τα γράψουμε για πολλοστή φορά μπας και φιλοτιμηθεί κανείς και μας ακούσει και αλλάξει μυαλά!
 
 
Πιο συγκεκριμένα, σε ότι αφορά στην έκδοση 1,6, οι ιθύνοντες της εταιρείας αντικατέστησαν το 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων με ένα νέο 6άρι, επέλεξαν νέα τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και νέο σύστημα ψεκασμού (δουλεύει στα 1.600 bar), ενώ αύξησαν και τη συμπίεση με τη σχέση πλέον να ορίζεται στα 16,0:1. Αποτέλεσμα όλων αυτών των ενεργειών είναι το αναβαθμισμένο μοτέρ των 1,6 λίτρων να αποδίδει 6 περισσότερους ίππους από τη προγενέστερη γενιά (115 PS) και μάλιστα σε χαμηλότερες στροφές λειτουργίας (3.600 σ.α.λ. έναντι 4.000 σ.α.λ.), 270 Nm ροπής στις 1.750-2.700 σ.α.λ. (+30 Nm), 2,2% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου (4,4 λτ./100 χλμ.) και 1,7% μειωμένες εκπομπές διοξειδίων του άνθρακα (117 γρ./χλμ. CO2). Στην πράξη έχουμε να κάνουμε με ένα μηχανικό σύνολο γεμάτο δύναμη σχεδόν από το ρελαντί, που κινεί το αμάξωμα των 1,255 κιλών με χαρακτηριστική ευκολία, δίνοντας σου την εντύπωση ότι βρίσκεσαι μέσα στην καμπίνα ενός μοντέλου με πολλά κυβικά κάτω από το καπό του… Αυτό όμως που θα πρέπει να κρατήσουμε είναι πως τέτοιου είδους κινητήρες δεν είναι μόνο αποδοτικοί, αλλά κυρίως οικονομικοί σε κατανάλωση καυσίμου και με έντονες περιβαλλοντικές ανησυχίες.
 

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του Mazda 3 (σεντάν και χατσμπακ) θα βρίσκεται στη χώρα μας από τις αρχές του νέου έτους. _Π.Χ.
 

Ποιος θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Μόντε Κάρλο (20-23 Ιανουαρίου 2022);

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ