top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο RAV4

Το Toyota RAV4, με το οποίο άνοιξε ο χορός της κατηγορίας των SUV πριν από 19 χρόνια, αισίως έφτασε στην τέταρτη γενιά του.

Το RAV4, με το οποίο άνοιξε ο χορός της κατηγορίας των SUV πριν από 19 χρόνια, αισίως έφτασε στην τέταρτη γενιά του. Δε θα αναλωθούμε εδώ στην ιστορία που σαφώς έχει πίσω του, αλλά στη τη νέα σελίδα που άνοιξαν οι Ιάπωνες στο μοντέλο που τους καθιέρωσε στη συγκεκριμένη κατηγορία, η οποία παρά τη γενικότερα πτωτική τάση της αγοράς αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια, εξακολουθεί να παρουσιάζει άνοδο στην ευρωπαϊκή αγορά. Το τέταρτης γενιάς RAV4, μεσούσης της οικονομικής κρίσης, παρουσιάζεται μεγαλύτερο από ποτέ, επιμένει σε «απαγορευμένους» κινητήρες 2.0 και 2.2 λίτρων, διατηρεί στις τάξεις του τα υπάρχοντα κιβώτια, αλλά δεν έχει θυσιάσει κανένα από τα χαρακτηριστικά που τουλάχιστον στην καρδιά του πραγματικού οδηγού το έκανε να κερδίσει το τίτλο του Gti των SUV.
 
Η μεγαλύτερη αλλαγή εντοπίζεται στο σχεδιασμό του, και δη στα στοιχεία που είδαμε πρόσφατα στο νέο Auris. Τα οβάλ φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω έχουν δώσει τη θέση τους σε νέα γωνιώδη που εμπρός εφαρμόζουν πάνω σε μια στενή σφηνοειδή μάσκα, ενώ πίσω πλαισιώνουν την ολοκαίνουργια πίσω πέμπτη η οποία για πρώτη φορά ανοίγει προς τα πάνω, αφού αυτό το RAV4 είναι το πρώτο που δε θα διατίθεται με ρεζέρβα τοποθετημένη εξωτερικά. Με διαστάσεις 4.570×1.845×1.660, είναι ήδη κερδισμένο συκριτικά 205 χλστ. ως προς το μήκος και 30 ως προς το πλάτος, τη στιγμή που το χαμηλότερο κατά 25 χλστ. αμάξωμα είχε σαν αποτέλεσμα συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξης του 0.31 Cd. Τόσο η αύξηση των διαστάσεων όσο και αυτή του μεταξονίου (κατά 100 χλστ.) γίνονται άμεσα αισθητές στο εσωτερικό, όπου ο χώρος για πέντε επιβάτες είναι υπέρ αρκετός, όπως και για τις αποσκευές τους που μπορούν να μεταφερθούν στο επίπεδο πορτ μπαγκάζ των 547 λίτρων (+100 λίτρα στην περίπτωση μεταφοράς κιτ επισκευής ελαστικών, +30 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης και 506 λίτρα συνολικά με κανονική ρεζέρβα).
 
Σχεδιαστικά εντελώς νέο είναι και το εσωτερικό, με τις εντυπώσεις να κερδίζει το ογκώδες ταμπλό, στο κέντρο του οποίου φιλοξενείται μια οθόνη TFT όπου προβάλονται οι βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου και το σύστημα πλοήγησης. Οι πλουσιότερες εκδόσεις θα είναι διακοσμημένες με δέρμα σε διάφορα σημεία τους, ωστόσο και χωρίς αυτό, το RAV4 διαθέτει την «ιαπωνική συναρμογή» που δεν επιτρέπει στον κριτή να βρει ψεγάδι στα κατά τʼ άλλα σκληρά πλαστικά του.
 
Από εκεί και πέρα, ο οδηγός πλέον κάθεται πιο χαμηλά, χωρίς αυτό να του στερεί κάτι αναφορικά με την επαφή του με τα δρώμενα γύρω από το αμάξωμα. Το αντίθετο, ίσως η νέα θέση οδήγησης να ενισχύει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του μοντέλου. Μηχανικά οι Ιάπωνες έχουν ακολουθήσει την πεπατημένη με τετρακίνητες αλλά και δικίνητες εκδόσεις, και με το δίλιτρο βενζινοκινητήρα Vemvematic των 2.0 λίτρων (151 ίπποι σʼαυτήν την έκδοση), όπως και τον ντίζελ των 2.2 λίτρων (150 ίπποι). Νέος στην οικογένεια –τον οποίο ωστόσο δε θα δούμε στην Ελλάδα τουλάχιστον το πρώτο διάστημα- είναι ένας δίλιτρος ντίζελ 124 ίππων, ο οποίος σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων θα τοποθετείται μόνο σε δικίνητες εκδόσεις.
Αντίστοιχα, η στάνταρ τετρακίνητη έκδοση με τον βενζινοκινητήρα θα διατίθεται είτε με εξάρι μηχανικό είτε με το κιβώτιο Multidrive S της Toyota, ενώ για την έκδοση D4-D το εργοστάσιο πέρα από το μηχανικά θα διαθέτει και αυτόματο κιβώτιο επίσης 6 σχέσεων.
 
Στο δρόμο, το νέο RAV4 είναι το… Rav που αγαπήσαμε. Ευθύβολο, χάρη στο αισθητά βελτιωμένο τιμόνι, εύχρηστο με το σαφές σε κούμπωμα χειροκίνητο κιβώτιο (σ.σ. το προτιμούμε συγκριτικά με το αυτόματο το ντίζελ), άνετο χάρη και στα ψηλοπρόφιλα ελαστικά στα οποία εμμένει το εργοστάσιο, μπορεί να αποδειχτεί περισσότερο παιχνίδι από πολλά «απλά» επιβατικά. Οι όποιες κλίσεις του αμαξώματος είναι κυριολεκτικά άνευ σημασίας και μόνος σκόπελος –τουλάχιστον για τη δική μας αγορά- είναι οι μεγάλου κυβισμού κινητήρες που πλέον αποτελούν απαγορευμένο καρπό.
 
Περισσότερα τον Απρίλιο, οπότε και η έλευσή του στη χώρα μας, σε τετρακίνητες εκδόσεις και με τιμές, οι οποίες σύμφωνα με την ελληνική αντιπροσωπεία, θα κυμανθούν στο ύψος αυτών της τρίτης γενιάς του μοντέλου._Ε.Ξ.
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ