top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το Toyota GT86

Η Toyota επιστρέφει στον χώρο των πραγματικά σπορ αυτοκινήτων με τον πλέον πειστικό τρόπο και ταυτόχρονα επαναφέρει στο προσκήνιο την απλότητα και την πραγματική απόλαυση στην οδήγηση.

Η Toyota επιστρέφει στον χώρο των πραγματικά σπορ αυτοκινήτων με τον πλέον πειστικό τρόπο. Το νέο GT86 όχι μόνο συνεχίζει την μακρά παράδοση των Ιαπώνων στον χώρο των σπορ κατασκευών με μοντέλα που έχουν αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα τους όπως τα GT2000, Celica, Supra, MR2, αλλά ταυτόχρονα επαναφέρει στο προσκήνιο την απλότητα και την πραγματική απόλαυση στην οδήγηση.
 
Πολλά από τα στοιχεία του χαρακτήρα του νέου σπορ μοντέλου της Toyota έχουν αντληθεί από την ιστορία της εταιρίας όπως για παράδειγμα η ιδέα για ένα πισωκίνητο κουπέ με κινητήρα boxer από το S800 του ʼ62, ο στόχος για την δημιουργία ενός ελαφριού, προσιτού και οδηγικά ανταποδοτικού συνόλου από την θρυλική Corolla AE86 και βέβαια η σύλληψη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας που θα έπρεπε να έχει από το GT2000. 

 
Το GT86 όπως άλλωστε και το δίδυμο BRZ αποτελεί προϊόν της συνεργασίας Toyota και Subaru στο πλαίσιο της οποίας η μεν Toyota έβαλε την σφραγίδα της κυρίως στον σχεδιασμό του αυτοκινήτου, την οργάνωση της παραγωγής και στα ηλεκτρονικά συστήματα, ενώ η δε Subaru ανέλαβε το κομμάτι του μηχανολογικού τομέα αναλαμβάνοντας πλαίσιο, ανάρτηση, κινητήρα και μετάδοση. Βασικός στόχος από την αρχή της εξέλιξης αποτέλεσε η δημιουργία ενός καθαρά οδηγοκεντρικού σπορ μοντέλου. Όχι όμως με τα δεδομένα που έχουμε συνηθίσει σήμερα όπου κυρίαρχο ρόλο παίζουν οι εξωτικές ιπποδυνάμεις και οι εξεζητημένες λύσεις αλλά με οδηγό πιο παραδοσιακές αρχές όπως η πίσω κίνηση, το χαμηλό βάρος, η ευστροφία ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα και η αξία της μηχανολογικής αρτιότητας χωρίς την ανάγκη υιοθέτησης ή παρεμβολής ηλεκτρονικών βοηθημάτων.

 
Το αποτέλεσμα κατʼαρχήν σε οπτικό επίπεδο είναι ένα ιδιαίτερα δυναμικό και κόμπακτ κουπέ με μήκος 4,240 μ. και πλάτος 1,775 μ. αλλά με ένα αναλογικά μακρύ μεταξόνιο που αγγίζει τα 2,570 μ. Βέβαια τα στοιχεία που αποδεικνύουν την προσοχή που έχει δοθεί σε τομείς που συνδέονται άμεσα με τα δυναμικά χαρακτηριστικά έχουν να κάνουν με το βάρος που φθάνει μόλις τα 1.240 κιλά με την κατανομή να αγγίζει το 53/47 εμπρός/πίσω αλλά και με το ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους που βρίσκεται μόλις 460 χιλ. πάνω από το έδαφος. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έχει παίξει και η υιοθέτηση boxer κινητήρα και η τοποθέτησή του πίσω από το άξονα των εμπρός τροχών. Ο εξʼόλοκλήρου νέος ατμοσφαιρικός δίλιτρος boxer του GT86 έχει εξελιχθεί από την έμπειρη σε αυτόν τον τύπο κινητήρων Subaru αλλά διαθέτει το σύστημα άμεσου ψεκασμού D4-S της Toyota το οποίο συμβάλει καθοριστικά στην ευστροφία, στην απόδοση που φθάνει τους 200 ίππους και τα 20,9 χλγμ ροπής αλλά και στην χαμηλή κατανάλωση.  Η συνταγή από εκεί και πέρα περιλαμβάνει λύσεις που αποδειγμένα ταιριάζουν ιδανικά σε ένα σπορ μοντέλο όπως κατʼαρχήν η αρχιτεκτονική της ανάρτησης με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω καθώς και την μετάδοση στους πίσω τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων (ή εναλλακτικά από κλασικό αυτόματο εξάρι) αλλά και διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης Torsen χωρίς να λείπει το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, VSC, που όμως έχει δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης. Βέβαια δεν λείπουν και επιλογές που μοιάζουν περίεργες για το ύφος της κατασκευής και αναφερόμαστε βέβαια στην τοποθέτηση αναλογικά στενών ελαστικών διάστασης 215/45/17 τα οποία μάλιστα είναι όμοια με αυτά του Prius! Ωστόσο οι άνθρωποι της Toyota τονίζουν πως ακόμα και αυτό αποτελεί σκόπιμη απόφαση ώστε ο οδηγός να μπορεί εύκολα να απολαμβάνει το ζύγισμα και την ισορροπία του GT86 στο όριο της πρόσφυσης. Και βέβαια η πράξη δικαιολογεί απόλυτα όλες τις επιλογές που κρύβονται πίσω από αυτό το νέο δημιούργημα της Toyota όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε στο πλαίσιο της επίσης πανευρωπαϊκής παρουσίασης στην Βαρκελώνη οδηγώντας το GT86 στο δρόμο αλλά και στην πίστα. 

 
Σου φτιάχνει τη διάθεση από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι, καθισμένος χαμηλά στα εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα με όλα τα χειριστήρια σε ιδανική απόσταση και το μεγάλο στροφόμετρο να δεσπόζει στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Οι πρώτες εντυπώσεις έχουν να κάνουν με τον κινητήρα και βέβαια με την απόφαση της υιοθέτησης ατμοσφαιρικής αναπνοής, τουλάχιστον αρχικά, καθώς οι φήμες λένε πως η Subaru εξελίσσει και υπερτροφοδότηση για τη μελλοντική έκδοση STi του δικού της μοντέλου και τους ανθρώπους της Toyota να μην επιβεβαιώνουν σαφώς αλλά να αφήνουν να εννοηθεί ότι στο πλαίσιο της συνεχούς εξέλιξης πιθανότατα θα προκύψει και κάποια πιο δυνατή έκδοση. Ο δίλιτρος μπόξερ λοιπόν αποδεικνύεται εύστροφος από πολύ χαμηλά και χάρη και στην καλή κλιμάκωση του κιβωτίου φθάνει εύκολα στην κόκκινη περιοχή των 7.500 σ.α.λ. επιδεικνύοντας μια εξαιρετική ομοιογένεια σε όλο το φάσμα χωρίς κάποιο σκαλοπάτι ή ξέσπασμα μετά από κάποιο σημείο. Ίσως αυτό να ενισχύει την αίσθηση πως λείπει η ροπή που θα πρόσφερε μια πιο γεμάτη ώθηση στο πάτημα του γκαζιού αφού η αλήθεια είναι πως σήμερα η υπερτροφοδότηση μπορεί να σου προσφέρει κάτι τέτοιο ακόμα και σε μικρά σύνολα των 1,4 λίτρων. 

 
Βέβαια οι Ιάπωνες δεν ξεχνούν να τονίζουν σε κάθε ευκαιρία πως ο στόχος του GT86 δεν είναι οι απόλυτες επιδόσεις αλλά η χαμένη αμεσότητα της επικοινωνίας με τον οδηγό και η αλήθεια είναι πως οι όποιες σκέψεις σε σχέση με την κινητήρα χάνονται στο πίσω μέρος του εγκεφάλου όταν αρχίσεις να συνειδητοποιείς τα όσα προσφέρει το σύνολο πλαίσιο-ανάρτηση-τιμόνι. Σε ότι αφορά το τελευταίο μπορούμε να πούμε πως σίγουρα πρόκειται για ένα από τα κορυφαία συστήματα διεύθυνσης που σήμερα υπάρχουν σε μοντέλα μαζικής παραγωγής σε επίπεδο αίσθησης και πληροφόρησης αναιρώντας και τις πιο αυστηρές κριτικές σε σχέση με την ηλεκτρική υποβοήθηση. 

Από εκεί και πέρα το χαμηλό βάρος εισπράττεται με μια ευχάριστα ανάλαφρη αίσθηση και βέβαια με εξαιρετική αμεσότητα σε κάθε εντολή την στιγμή που το συνολικό ζύγισμα εκπλήσσει με την ακρίβεια και την ομοιογένεια ακόμα και στις ακραίες συνθήκες μέσα στην πίστα. Σε κάθε περίπτωση σε προκαλεί να θέσεις εκτός τα ηλεκτρονικά και να παίξεις με την ουρά χωρίς σε καμία περίπτωση να αιφνιδιαστείς και να τρομάξεις. Δεν μπορείς μάλιστα παρά να βγάλεις το καπέλο στους τεχνικούς για την ρύθμιση της ανάρτησης που καταφέρνει να ανταποκρίνεται με επιτυχία στις απαιτήσεις της πίστας και την ίδια στιγμή να προσφέρει και άνεση στον ανοιχτό δρόμο χωρίς καμία υποχώρηση σε όποιες απαιτήσεις συνεπάγεται ο πραγματικά σπορ χαρακτήρας. 

 

Το σίγουρο λοιπόν είναι πως το GT86 έχει πετύχει ακριβώς αυτό για το οποίο δημιουργήθηκε. Πρόκειται για ένα αυθεντικό σπορ αλλά ταυτόχρονα γήινο αυτοκίνητο που βάζει το οδηγό και τα «θέλω» του στην κορυφή των προτεραιοτήτων χαρίζοντας του απλόχερα το χαμόγελο και την απόλαυση. Αναμφίβολα αποτελεί μια διαφορετική προσέγγιση στα σύγχρονα δεδομένα όπου η δύναμη και η αποστειρωμένη αποτελεσματικότητα έχουν στερήσει τον χαρακτήρα και το χρώμα ακόμα και από τις σπορ κατασκευές.

Η έλευση του Toyota GT86 στην Ελλάδα αναμένεται στο τέλος Ιουνίου με την τιμή της πλούσια εξοπλισμένης βασικής έκδοσης να υπολογίζεται κοντά στα 35.000 ευρώ._Γ.Χ.  
 
TOYTOTA GT86
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.998 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 200 ίπποι/7.000 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 20,9 χλγμ./6.400 – 6.600 σ.α.λ.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Πίσω
ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων (μηχανικό ή αυτόματο)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
ΠΙΣΩ Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ. 4.240×1.775×1.285 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.570 χλστ.
ΒΑΡΟΣ 1.239 κιλά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 χλμ./ώρα 7,6 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 226 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7,8 λίτρα/100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 181 γρ./χλμ.
*Τιμές κατασκευαστή
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ