Υπάρχουν ταξίδια που μένουν στη μνήμη ως εικόνες και άλλα που χαράζονται βαθιά ως συναίσθημα. Το αποκαλόκαιρο στη Μήλο, με συντροφιά το πρώτο τετρακίνητο Jeep Avenger, ανήκει αναμφίβολα στη δεύτερη κατηγορία.
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος
Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης
Ο ήλιος κατεβαίνει πιο γλυκά, οι παραλίες ησυχάζουν, τα χρώματα καθαρίζουν και οι Κυκλάδες αποκαλύπτουν το αυθεντικό τους πρόσωπο. Σε αυτήν ακριβώς την εποχή βρεθήκαμε στη Μήλο, το νησί των αντιθέσεων και των χρωμάτων, παρέα με το νέο Jeep Avenger 4xe, με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V και σε έκδοση «The North Face». Ένα compact SUV με τετρακίνηση για πρώτη φορά, που μας άνοιξε δρόμους σε χωμάτινες διαδρομές και μας συνόδευσε σε φωτογραφικά κυνηγητά: από το Σαρακήνικο μέχρι το Κλήμα και από το Τσιγκράδο και το Παλαιοχώρι έως το Κλέφτικο και τα Μανδράκια. Ένα ταξίδι που ξεκίνησε από τον Πειραιά, σφραγίστηκε από το φως του Σεπτεμβρίου και κατέληξε σε ένα οδοιπορικό γεμάτο εικόνες, οδηγική ουσία και την αίσθηση ότι το καλοκαίρι μπορεί να κρατήσει λίγο ακόμα.

Υποδειγματικό το ταξίδι μας και με χρονική ακρίβεια με τη Seajets, ως επιβάτες του ταχύτατου «Olympic Champion Jet». Ευχαριστούμε πολύ για τη φιλοξενία!
Στο νησί των αντιθέσεων και των χρωμάτων
Η αναχώρηση από τον Πειραιά με το «Olympic Champion Jet» της Seajets, στις εννέα το πρωί της Τρίτης 16 Σεπτεμβρίου, είχε εκείνο το γνώριμο συναίσθημα της προσμονής. Φορτωμένοι με μηχανές, φακούς και όρεξη για εικόνες, ξέραμε πως η Μήλος δεν θα μας απογοητεύσει, κυρίως με τις αντιθέσεις, τα χρώματα και τα κάδρα που προσφέρει.
Τρεις ώρες και κάτι αργότερα, στις 12.25, το νησί με το πιο δραματικό τοπίο των Δυτικών Κυκλάδων και το χαρακτηριστικό σχήμα πετάλου ανοίγεται μπροστά μας. Το λιμάνι του Αδάμαντα μας υποδέχεται, οργανωμένο και δομημένο τουριστικά σε υψηλό επίπεδο, πράγμα σπάνιο για κυκλαδίτικο λιμάνι.

Αυτή τη φορά «συνοδοιπόρος» μας ήταν το Avenger 4xe The North Face Edition, η πιο περιπετειώδης εκδοχή του μικρότερου Jeep. Η παγκόσμια παρουσίαση του μοντέλου έγινε στο Mont Blanc, με την Jeep να δημιουργεί έναν εύγλωττο συμβολισμό: η συγκεκριμένη έκδοση διατίθεται σε 4.806 αυτοκίνητα, ακριβώς όσα και τα μέτρα της κορυφής του θρυλικού «Λευκού Όρους», αποκτώντας έτσι και συλλεκτικό χαρακτήρα. Η άφιξη της έκδοσης 4xe, ωστόσο, σηματοδοτεί από μόνη της ένα σημαντικό βήμα για την γκάμα του μοντέλου.

Για πρώτη φορά, το Avenger αποκτά τετρακίνηση χάρη στο υβριδικό σύστημα που συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα με δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν εμπρός και έναν πίσω. Το αποτέλεσμα είναι ένα compact SUV με διαστάσεις που βολεύουν στην πόλη, αλλά και με δυνατότητες που δεν διστάζουν μπροστά σε χωματόδρομους, κοφτές ανηφόρες ή παραλίες με δύσκολη πρόσβαση.

Στην όμορφη Μήλο των Δυτικών Κυκλάδων. Λέγεται ότι το όνομά της προέρχεται από τη λέξη «βήλος», που εξελίχθηκε σε «μήλος» και σήμαινε «πρόβατο».
Η έκδοση The North Face, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, αποτυπώνει όλη τη φιλοσοφία της συνεργασίας της Jeep με το κορυφαίο brand outdoor εξοπλισμού: πιο σκληροτράχηλη εμφάνιση, ξεχωριστά χρώματα και λογότυπα, καθώς και στοιχεία εξοπλισμού που τονίζουν το lifestyle κομμάτι. Δεν μιλάμε απλώς για ένα αυτοκίνητο πόλης, αλλά για ένα εργαλείο εξερεύνησης και ταυτόχρονα την κορυφαία έκδοση του Avenger.

Διατίθεται σε τρεις χρωματισμούς (λευκό, μαύρο και γκρι) με μαύρες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Αισθητικά ξεχωρίζει για τα γραφικά που αναπαριστούν τις ισοϋψείς γραμμές του Mont Blanc, καθώς και για τα αυτοκόλλητα στο καπό, τα οποία ενισχύουν το στιλ, αλλά μειώνουν και τις αντανακλάσεις του ήλιου. Στο εσωτερικό συναντάμε λεπτομέρειες που παραπέμπουν στο Mont Blanc, ενώ τα πατάκια και τα καθίσματα διαθέτουν ανθεκτικές επενδύσεις με το λογότυπο The North Face. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 10,25 ιντσών –όσο και η οθόνη του συστήματος πολυμέσων– και μεταξύ άλλων εμφανίζει πληροφορίες για την τετρακίνηση και τη λειτουργία του πίσω ηλεκτροκινητήρα.
Διαβάστε επίσης: Οδοιπορικά by 4ΤΡΟΧΟΙ

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός τρικύλινδρος PureTech της Stellantis, με βελτιώσεις στο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας (VGT). Ο κινητήρας 1,2 λίτρων αποδίδει 136 ίππους (συνολικά 145 με τη συνδρομή του ηλεκτρικού συστήματος) και 230 Nm ροπής. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας των 21 kW (29 ίππων) είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, παρέχοντας δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά έως 30 χλμ./ώρα και για απόσταση μέχρι 1 χλμ. Στον πίσω άξονα, η ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους –όπως και στην Alfa Romeo Junior– προσφέρει ακόμη καλύτερη ποιότητα κύλισης και περισσότερη άνεση τόσο στην καθημερινότητα όσο και σε κάθε είδους απόδραση.

Η πρώτη μας στάση είναι στη Χώρα της Μήλου, την Πλάκα. Τα στενά σοκάκια, τα λευκά σπίτια και οι ανθισμένες βουκαμβίλιες συνθέτουν ιδανικό σκηνικό με το Avenger μας. Παρκάρουμε εύκολα χάρη και στις μικρές διαστάσεις του (λίγο πάνω από 4 μέτρα σε μήκος) και ανηφορίζουμε προς το Κάστρο, για μια πρώτη γεύση του νησιού από ψηλά.
Το Avenger μάς περιμένει από κάτω, σαν να ξέρει ότι σύντομα θα το βγάλουμε από τα στενά για να «αναπνεύσει». Ήδη, όμως, μας θυμίζει γιατί υπήρξε ένα από τα αγαπημένα μας μοντέλα τα τελευταία χρόνια και εκείνο που δικαίως απέσπασε τον τίτλο του Car of the Year για το 2023. Η αίσθηση πίσω από το τιμόνι είναι στιβαρή, ενώ την ίδια στιγμή το 4xe καταφέρνει να κρύβει το επιπλέον βάρος (1.475 κιλά), ελέω υβριδικού συστήματος, την ώρα που το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη συνεργάζεται ιδανικά, χωρίς δισταγμούς.

Στα «Σύρματα» και στο… σεληνιακό Σαρακήνικο
Κατηφορίζοντας από την Πλάκα, κάνουμε μια στάση στο Κλήμα, τον παραθαλάσσιο οικισμό με τα πολύχρωμα «σύρματα». Έτσι αποκαλούνται τα παλιά κτίσματα, συνήθως υπόσκαφα, στο κάτω μέρος των οποίων οι ψαράδες φύλαγαν τις βάρκες τους. Σήμερα, αυτή η πολύχρωμη σύνθεση αποτελεί ίσως την πιο καρτποσταλική εικόνα της Μήλου. Το Avenger παρκάρει διακριτικά στο πλάι, μέχρι να «κυνηγήσουμε» με τον φακό και το drone τα έντονα χρώματα που καθρεφτίζονται στη θάλασσα. Εδώ, το Jeep γίνεται κομμάτι του σκηνικού, ένα σύγχρονο μέσο εξερεύνησης σε ένα χωριό που μοιάζει να ταξιδεύει τον επισκέπτη δεκαετίες πίσω. Η επίσκεψή μας ολοκληρώνεται με ωραία συζήτηση και tips για ενδιαφέρουσες διαδρομές εντός και εκτός δρόμου στη Μήλο, από τον Μανώλη, ιδιοκτήτη της πανέμορφης ψαροταβέρνας Άστακας, που βρίσκεται στην γωνία του οικισμού.

Τα πολύχρωμα «σύρματα» στο Κλήμα καθρεφτίζονται στη θάλασσα, ενώ το Jeep ενσωματώνεται στη γραφικότητα του οικισμού.
Φύγαμε για το απόλυτο highlight του νησιού: το Σαρακήνικο! Ο πιο εξωπραγματικός γεωλογικός σχηματισμός του Αιγαίου αποτελεί ιδανικό «στούντιο» για εμάς και η εικόνα του Avenger, παρκαρισμένου δίπλα στις λευκές, σεληνιακές πλάκες, γίνεται μία από τις πιο δυνατές φωτογραφίες του ταξιδιού. Πραγματική μαγεία!

Συνεχίζουμε παίρνοντας τον δρόμο για τις νότιες παραλίες. Η Φυριπλάκα, το Τσιγκράδο και το Παλαιοχώρι είναι οι τρεις διαφορετικές εκδοχές της Μήλου σε λίγα χιλιόμετρα: ηφαιστειακά χρώματα, κόκκινοι βράχοι, κρυφές σπηλιές. Το Avenger αποδεικνύεται εξαιρετικός σύμμαχος, αφού σου επιτρέπει να κινείσαι με άνεση στους ανώμαλους δρόμους που οδηγούν στις παραλίες. Εδώ αναδεικνύεται το πλεονέκτημα του συστήματος 4xe. Δεν μιλάμε για «βαριά» off-road χρήση, αλλά για εκείνη τη σιγουριά ότι δεν θα σκεφτείς δεύτερη φορά πριν στρίψεις σε έναν χωματόδρομο.

Η πρώτη τετρακίνητη εκδοχή του μικρότερου Jeep, με σκληροτράχηλο look και υβριδική τεχνολογία. Στο χώμα, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει στα δύσκολα, στέλνοντας άμεσα ροπή στους τροχούς.
Ανάμεσα στους πίσω τροχούς βρίσκεται ο ηλεκτρικός κινητήρας ισχύος 21 kW (29 ίππων) και ροπής 88 Nm, ο οποίος μέσω μειωτήρα με λόγο μετάδοσης 22,7:1 πολλαπλασιάζει τη ροπή έως και 1.900 Nm. Έτσι, εξασφαλίζει στο Avenger 4xe το 20% της συνολικής πρόωσης ακόμη και με μηδενική πρόσφυση στους εμπρός τροχούς. Με τη συνδυασμένη λειτουργία όλων των κινητήρων, το τετρακίνητο Avenger μπορεί να αναρριχηθεί σε κλίση έως και 40%, ακόμη και σε ολισθηρά εδάφη, ενώ ο πίσω ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται συνεχώς με ενέργεια, επιτρέποντας στην τετρακίνηση να λειτουργεί χωρίς χρονικό περιορισμό.

Η απόσταση από το έδαφος στο Avenger 4xe The North Face Edition είναι 210 χλστ., δηλαδή 10 χλστ. μεγαλύτερη σε σχέση με το Avenger e-Hybrid. Παράλληλα, οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής φτάνουν τις 22°, 21° και 35° αντίστοιχα. Τέλος, το Avenger 4xe μπορεί να περάσει υδάτινο κώλυμα βάθους έως 400 χλστ.

Το νησί αποδείχθηκε ιδανική «πίστα» με κάθε μορφολογία εδάφους. Αξίζει να το κυκλώσετε με κατεύθυνση προς το Μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη, πέρασμα από το φημισμένο Κλέφτικο και κατεύθυνση πάλι προς Αδάμαντα. Διαδρομή που περιλαμβάνει από κομμάτι με ολοκαίνουργια άσφαλτο μέχρι πατημένο χώμα και πιο δύσκολα περάσματα.
Το απόγευμα, το φως γίνεται χρυσαφένιο και κάθε στροφή ανοίγει μπροστά μας ένα νέο κάδρο, ενώ το βράδυ, μετά από ένα γεμάτο φωτογραφικό πρόγραμμα, απολαμβάνουμε το φαγητό μας στην πανέμορφη και γαλήνια τοποθεσία Μανδράκια, με τα επίσης ωραία διαμορφωμένα «σύρματα». Εκεί βρίσκεται ένα από τα καλύτερα μαγαζιά του νησιού, η Μέδουσα, που προτείνουμε ανεπιφύλακτα λόγω τοποθεσίας και γεύσεων, ενώ λίγες ώρες αργότερα ολοκληρώνουμε το βράδυ μας με πέρασμα –για νυχτερινές λήψεις– από τα σοκάκια της Πλάκας.

Μαγεία, ειδικά το βράδυ, τα στενά σοκάκια στην Πλάκα, με το κόμπακτ και τετραγωνισμένο Avenger να ελίσσεται σε αυτά υποδειγματικά!
Όταν χαράζει στο Αιγαίο
Ξημερώνει στη Μήλο με εκείνη τη γαλήνη που έχουν τα νησιά τον Σεπτέμβριο. Ο κόσμος λιγοστεύει –αν και τα τελευταία χρόνια αυτό δεν ισχύει τόσο στις Κυκλάδες– και η συνολική αίσθηση γίνεται πιο αυθεντική. Σηκωνόμαστε νωρίς για να κυνηγήσουμε το πρώτο φως, ανηφορίζοντας προς τη Φυλακωπή και τις βόρειες ακτές. Ο δρόμος στενός, γεμάτος πέτρες και στροφές, κι όμως το Avenger 4xe δείχνει ξανά πόσο εντός έδρας νιώθει. Η ηλεκτρική υποβοήθηση στην εκκίνηση βοηθά σε κάθε ανηφόρα.

Στον Παπάφραγκα σταματάμε. Οι σπηλιές, οι στενές παραλίες και το τοπίο που μοιάζει σκαλισμένο από γλύπτη μάς κόβουν την ανάσα. Δεν θα μπορούσαμε όμως να φύγουμε χωρίς μια ουσιαστική δοκιμή εκτός δρόμου. Κατευθυνόμαστε στον Προβατά και συνεχίζουμε προς πιο απομονωμένα κομμάτια. Ο δρόμος είναι ανώμαλος, με χαλίκια και αυλάκια, αλλά εδώ φαίνεται η διαφορά του Avenger 4xe από τις προσθιοκίνητες εκδόσεις: το αυτοκίνητο πατά με σιγουριά, το traction δουλεύει αθόρυβα και εμείς κινούμαστε με την άνεση που μόνο η τετρακίνηση προσφέρει. Δεν είναι Wrangler, φυσικά, αλλά είναι ένα Jeep που τιμά το σήμα του – και αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό.

Τα ελαστικά με τα οποία εξοπλίζεται είναι M+S (Goodyear 215/60 R17), ενώ προαιρετικά διατίθενται και πιο ειδικά για αυξημένη πρόσφυση σε δύσκολες επιφάνειες. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα Selec-Terrain, μέσω του οποίου επιλέγονται τα οδηγικά προφίλ. Το βασικό είναι το Auto, που εμπλέκει την τετρακίνηση όποτε χρειάζεται, εξισορροπώντας υψηλή απόδοση με σχετικά συγκρατημένη κατανάλωση (δεν πέσαμε εύκολα κάτω από τα 10 λτ./100 χλμ.). Το Snow δίνει προτεραιότητα στη μέγιστη πρόσφυση και ευστάθεια, ενώ το Sand & Mud ενδείκνυται για κακοτράχαλα εδάφη, παραμετροποιώντας τη λειτουργία κιβωτίου και ελέγχου ευστάθειας. Τέλος, το Sport απελευθερώνει όλη τη δυναμική του συστήματος 4xe, με τη λειτουργία e-Boost να ενεργοποιεί τη συνεχή συνδρομή του πίσω ηλεκτροκινητήρα στις επιταχύνσεις.

Να μη θέλεις να γυρίσεις
Το μεσημέρι, η Μήλος μάς αποχαιρετά με φως εκτυφλωτικό, αναδεικνύοντας ακόμη περισσότερο τα κάλλη της και κάνοντας τον αποχωρισμό δύσκολο. Στο λιμάνι φτάνουμε φορτωμένοι με φωτογραφίες, εμπειρίες, νοσταλγία για το καλοκαίρι που πέρασε και με τη βεβαιότητα ότι το Jeep Avenger 4xe απέδειξε με άνεση πώς ένα compact SUV μπορεί να συνδυάσει την καθημερινότητα με την περιπέτεια. Στις 16.35 το «Olympic Champion Jet» σηκώνει άγκυρα από τη Μήλο και στις 19.55 δένουμε ξανά στον Πειραιά. Ένα οδοιπορικό γεμάτο αντιθέσεις, όπως και το ίδιο το νησί, μόλις ολοκληρώθηκε. Με ένα Jeep που στάθηκε αντάξιο του ονόματός του, ανοίγοντας δρόμους, κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Όλα τα οδοιπορικά των 4ΤΡΟΧΩΝ εδώ!

Όλα τα Jeep Avenger συνοδεύονται από 4 χρόνια εγγύησης για τα μηχανικά μέρη και από επίσης 4ετή οδική βοήθεια, ενώ στην ηλεκτρική έκδοση η μπαταρία καλύπτεται για 8 χρόνια ή 160.000 χλμ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
JEEP AVENGER 4xe THE NORTH FACE
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο (MHEV)
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ.
ΙΣΧΥΣ: 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ. (συνολικά 145 ίπποι)
ΡΟΠΗ: 230 Nm/2.750 σ.α.λ.
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 21 kW (29 ίπποι)
ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς (4xe)
ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (eDCT6)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.088 x 1.776 x 1.528 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.563 χλστ.
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 325-1.218 λίτρα
ΒΑΡΟΣ: 1.475 κιλά
ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 210 χλστ.
ΓΩΝΙΕΣ (Προσέγγισης / Ράμπας / Διαφυγής): 22 / 21 / 35 μοίρες
ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΒΥΘΙΣΗΣ: 400 χλστ.
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,5 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 194 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 10 λτ./100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 122-123 γρ./χλμ.
ΤΙΜΗ: Από 41.990 ευρώ

TIPS
Τι να δούμε/κάνουμε;
Σαρακήνικο: το «σεληνιακό» τοπίο της Μήλου. / Πλάκα και Κάστρο: για θέα στο ηλιοβασίλεμα και βόλτα στα σοκάκια. / Κλέφτικο: σπηλιές και θαλάσσια τοπία, προσβάσιμα με καραβάκι. / Παραλίες Κλέφτικο, Φυριπλάκα, Τσιγκράδο, Παλαιοχώρι, Πλάθιενα, Φυροπόταμος, Συκιά, Μανδράκια, Αλογόμαντρα. / Παπάφραγκας: σπηλιές με στενές λωρίδες θάλασσας. / Τα «σύρματα» στο Κλήμα αλλά και στα Μανδράκια. Η απόλυτη καρτ ποστάλ! / Στο Κλήμα, ιδιαίτερα σουβενίρ από τον Αντώνη στο Pliatsiko / Το Αρχαιολογικό Μουσείο της Μήλου στην Πλάκα. Εκεί θα βρείτε και το αντίγραφο από το γνωστό άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου, το οποίο βρέθηκε στο νησί το 1820 και σήμερα εκτίθεται στο μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι. Θα βρείτε και άλλο ένα (πιστό αντίγραφο του 2022) πάνω στον δρόμο – στην είσοδο του μονοπατιού που οδηγεί στο Αρχαίο Θέατρο της Μήλου.

Πού να φάμε;
Μέδουσα / Άστακας / Archodoula / Ζυγός / Ενάλιον / Μικρός Απόπλους / Ω Χαμός / Avli-Milos / Barrielo / Makris Milos / Ακρωτήρι / Ριφάκι







