Πάρτι γενεθλίων! Με αφορμή τα σαράντα χρόνια της θηριώδους Mercedes G-Class, πραγματοποιούμε ένα οδοιπορικό περνώντας από τη Γερμανία στην Αυστρία, αναζητώντας μέρη που να «δένουν» με την καταγωγή και
την ισχυρή προσωπικότητά της.

Πάνε τέσσερις δεκαετίες από την παγκόσμια πρεμιέρα της εμβληματικής Mercedes G-Class, που έλαβε χώρα στις 4-9 Φεβρουαρίου 1979 στην Τουλόν της Γαλλίας. Ωστόσο, η ιστορία της ξεκίνησε μία δεκαετία νωρίτερα, και συγκεκριμένα το καλοκαίρι του 1969, όταν η γερμανική Daimler-Benz AG και η αυστριακή Steyr-Daimler-Puch AG ξεκίνησαν συνομιλίες με επίκεντρο μια πιθανή συνεργασία τους, και παρά το γεγονός ότι και οι δύο ήδη διέθεταν στις τάξεις τους οχήματα με εξαιρετικές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, όπως τα Mercedes-Benz Unimog, Puch Haflinger και Puch Pinzgauer.

Mercedes G-Class

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτοφραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Το φθινόπωρο του 1972 οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι των δύο εταιρειών, Γιοάχιμ Τζαν (Daimler-Benz AG) και Καρλ Ράμπους (Steyr-Daimler-Puch AG), κατέληξαν σε μια συμφωνία για την από κοινού εξέλιξη και ανάπτυξη ενός αυτοκινήτου με τα παραπάνω χαρακτηριστικά, ορίζοντας ως επικεφαλής του όλου εγχειρήματος τον Ίριχ Λέντγουινκα, με το πρωτότυπο μοντέλο να είναι κατασκευασμένο αρχικά από... ξύλο. Ο τελικός σχεδιασμός του μοντέλου «G», βέβαια, καθορίστηκε αποκλειστικά από τη Mercedes-Benz, έχοντας ως επικεφαλής της όλης προσπάθειας τον Μπρούνο Σάκο.

Mercedes G-Class

Το Φεβρουάριο του 1979 ξεκίνησε να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Πουχ στο Γκρατς-Τόντορφ, εκεί όπου παράγεται από το Μάιο του 2018 και η νέα και μόλις δεύτερη σειρά G-Class (463), την οποία πρωτοείδαμε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Βόρειας Αμερικής (NAIAS) στο Ντιτρόιτ, τον Ιανουάριο του 2018, ενώ το 2017 θεωρείται η πιο επιτυχημένη εμπορικά χρονιά για το μοντέλο, αφού πούλησε 22.000 αντίτυπα παγκοσμίως.

Έπειτα από αυτήν τη σύντομη αναδρομή επιβιβαζόμαστε στη θηριώδη μπλε G 500 και φεύγουμε για Γερμανία και Αυστρία, με στάσεις στο γραφικό Νόρντλιγκεν και στο μαγευτικό Καπρούν!

Mercedes G-Class
 

Το γνωστό σημείο «G» της αυτοκίνησης, πλέον καλύτερο!

Δε θέλουμε να χάσουμε ούτε ώρα από τις ημέρες που θα την έχουμε στη διάθεσή μας, οπότε με τη «γαλατάδικη» πτήση της Lufthansa ξεκινάμε στις 06:05 για Μόναχο, και από εκεί με εσωτερική πτήση για Στουτγάρδη, όπου προσγειωνόμαστε στις 09:05. Είμαστε από αυτούς τους... ενοχλητικούς τύπους που πάνε με το «καλημέρα» στις εταιρείες και απάγουν τα αυτοκίνητά τους - αυτό ακριβώς κάνουμε και στις 6 Μαΐου, με το «λάφυρο» αυτήν τη φορά από τα κεντρικά της Mercedes-Benz να είναι επιπέδου... 190.000 ευρώ, με τιμές ελληνικής αγοράς.

Mercedes G-Class

Υπογραφές στα σχετικά έγραφα, παράδοση του κλειδιού μέσα σε ένα καλαίσθητο κουτί, και λίγα μέτρα περπάτημα μέχρι το υπόγειο πάρκινγκ, όπου μας περιμένει, σε αυτό το ιδιαίτερο και εντυπωσιακό μπλε χρώμα, από τα 24 (9 μεταλλικά) στα οποία μπορεί κανείς να την επιλέξει.

Ένα αυτοκίνητο που διατηρεί το γνώριμο σχεδιαστικό DNA του παρελθόντος, διαθέτοντας εντούτοις μια πλειάδα αλλαγών και αναβαθμίσεων που έρχονται να εκσυγχρονίσουν τον οδηγικό και τεχνολογικό χαρακτήρα του.

Αναγνωρίσιμη από χιλιόμετρα σιλουέτα, θηριωδών εξωτερικών διαστάσεων, που σε αυτήν τη γενιά μάλιστα είναι 53 χλστ. πιο μακριά (4.817) και 64 χλστ. πιο φαρδιά (1.931) από την προηγούμενη, με το ύψος των 1.969 χλστ. να ολοκληρώνει την επιβλητική εμφάνιση του icon μοντέλου, το οποίο μπορείς να χαρακτηρίσεις και ως vintage, λόγω και των χαρακτηριστικών στρογγυλών εμπρός φωτιστικών σωμάτων. Βέβαια, το γεγονός ότι πρόκειται για προβολείς τεχνολογίας LED ή Multibeam LED επιβεβαιώνει πως πρόκειται για μοντέλο του σήμερα.

Μια τόσο ιδιαίτερη κατασκευή δε θα μπορούσε να είναι για... πολλούς. Στην Ελλάδα, η γκάμα της ξεκινάει από τα 158.220 ευρώ για την ντίζελ G 350 d και φτάνει τα 253.130 ευρώ για την AMG G 63. Η «δική μας» G 500 κοστίζει 184.900 ευρώ.
Μια τόσο ιδιαίτερη κατασκευή δε θα μπορούσε να είναι για... πολλούς. Στην Ελλάδα, η γκάμα της ξεκινάει από τα 158.220 ευρώ για την ντίζελ G 350 d και φτάνει τα 253.130 ευρώ για την AMG G 63.
Η «δική μας» G 500 κοστίζει 184.900 ευρώ.
 

Το αμάξωμα διατηρεί το χαρακτηριστικό τετραγωνισμένο σχήμα με το κάθετο παρμπρίζ εμπρός, όπως και την επίσης κάθετη πέμπτη πόρτα με τη ρεζέρβα, η οποία εν μέρει περιορίζει την ορατότητα. Οι εξωτερικές χειρολαβές, όπως και οι ορατοί μεντεσέδες στις πόρτες, αποτελούν κάποια από τα στοιχεία στην εμφάνιση ενός μοντέλου του είδους, ενώ για να ενισχυθεί η δυναμική εμφάνιση έχουν εν προκειμένω επιλεγεί τροχοί 19 ιντσών (18΄΄ έως 20΄΄ η γκάμα).

Κάπως έτσι, τα πράγματα όσον αφορά την εικόνα εκτός μπορεί να μη διαφέρουν σημαντικά σε σχέση με όσα γνωρίζαμε, αλλά ανοίγοντας τις πόρτες και... σκαρφαλώνοντας στο εσωτερικό τα δεδομένα έχουν αλλάξει κατά πολύ. Το μόνο που ίσως προειδοποιεί για τις «άγριες» βλέψεις της Mercedes G-Class είναι μια χειρολαβή συγκράτησης για τον συνοδηγό στο ταμπλό, για τις περιπτώσεις που η «G» θα ριχτεί σε πραγματικά άγριες εκτός δρόμου συνθήκες.

Mercedes G-Class

Από εκεί και πέρα, το εσωτερικό είναι παραπάνω από πολυτελές, με τα κορυφαίας ποιότητας υλικά και τα ωραία χρώματα στις επιφάνειες (επτά διαθέσιμα) να πλαισιώνουν δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας 12,3 ιντσών στα πρότυπα των E- και S-Class, οι οποίες κυριαρχούν εντός μαγνητίζοντας το βλέμμα, αλλά και καλούδια όπως το σύστημα infotainment Comand, που διαχειρίζεται λειτουργίες όπως την πανοραμική θέαση 360 μοιρών, καθώς και τα οκτώ προγράμματα μασάζ στα καθίσματα. Την ίδια ώρα, η νέα, προαιρετική ηλεκτρική οροφή θυμίζει ότι τα χρόνια έχουν αλλάξει, και ακόμα και ο πολεμιστής θέλει τη χλιδή του.

Εκτός όμως από αυτά, πλέον είναι σημαντικά μεγαλύτερος και ο χώρος της καμπίνας που έχουν στη διάθεσή τους οι πέντε επιβάτες του μοντέλου. Το αυξημένο κατά 40 χλστ. μεταξόνιο των 2.890 χλστ. έχει παίξει το ρόλο του εδώ, με το χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών να έχει αυξηθεί κατά 15 εκατοστά και αυτόν για οδηγό και συνοδηγό κατά 3,8 εκατοστά, ενώ εξαιρετικά πρακτικό είναι το γεγονός ότι τα πίσω καθίσματα μπορούν να πέσουν κατά 40%, 60% ή 100%.

Πολυτέλεια, ποιότητα και δύο οθόνες 12,3 ιντσών κυριαρχούν στο εσωτερικό της G-Class, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσα από τρία διαφορετικά στυλ απεικόνισης, Classic, Sporty και Progressive, και να έχει μία τεράστια γκάμα από τεχνολογικά καλούδια στη διάθεσή του, νιώθοντας πολλές φορές ότι είναι μέσα σε κάποια Ε- ή S-Class.
Πολυτέλεια, ποιότητα και δύο οθόνες 12,3 ιντσών κυριαρχούν στο εσωτερικό της G-Class, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσα από τρία διαφορετικά στυλ απεικόνισης, Classic, Sporty και Progressive, και να έχει μία τεράστια γκάμα από τεχνολογικά καλούδια στη διάθεσή του, νιώθοντας πολλές φορές ότι είναι μέσα σε κάποια Ε- ή S-Class.
 


Mercedes G-Class

Welcome to paradise!

Έχουμε παραλάβει, έχουμε φορτώσει και παρελαύνουμε αρχοντικά ήδη πάνω στον κορυφαίο αυτοκινητόδρομο Α8 με κατεύθυνση από Στουτγάρδη προς Μόναχο και με τερματικό σταθμό -έπειτα από περίπου 400 χιλιόμετρα, με 9,20 ευρώ για την αυστριακή βινιέτα διάρκειας 10 ημερών (26,80 ευρώ η δίμηνη και 89,20 ευρώ η ετήσια)- μερικά από τα πιο ειδυλλιακά μέρη της Αυστρίας και γενικότερα της Ευρώπης, όπως το Τσελ αμ Ζι και το Καπρούν, στην επαρχία του Ζάλτσμπουργκ.

Τοποθεσίες όπως το επιβλητικό όρος Σμίτενχοουε, η παραλίμνια οδός της λίμνης-καρτ ποστάλ Τσελ, η οποία κυκλώνει με το αυτοκίνητο, ο μοναδικός παγετώνας του Ζάλτσμπουργκ στο Κίτσταϊνχορν και πολλά ακόμα μέρη στην ευρύτερη περιοχή, η οποία σε μαγνητίζει σε κάθε χιλιόμετρο, σε κάθε στροφή της. Αυτή μάλιστα, σε σχέση με τους περισσότερους προορισμούς της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, έχει ένα τεράστιο πλεονέκτημα: το ποικιλόμορφο αλπικό τοπίο του Τσελ αμ Ζι-Καπρούν αποτελεί ιδανικό φόντο και πεδίο για αξέχαστες διακοπές, τόσο χειμερινές, που είναι το φυσιολογικό και το αναμενόμενο αν θέλετε, όσο και καλοκαιρινές.

Mercedes G-Class

Αν είστε λάτρεις των χειμερινών σπορ, στα Κίτσταϊνχορν, Μάισκογκελ και Σμίτενχοουε σας περιμένουν χιονοδρομικές πίστες κάθε βαθμού δυσκολίας, με συνολικό μήκος 138 χιλιόμετρα, αλλά και πάνω από 50 τελεφερίκ ή λιφτ. Ο παγετώνας του Κίτσταϊνχορν, σε υψόμετρο περίπου 3.000 μέτρων, εγγυάται αρκετό χιόνι από το φθινόπωρο έως και το καλοκαίρι(!), ενώ το Σμίτεν ξεχωρίζει για τις πανέμορφες πίστες του μέχρι χαμηλά στην κοιλάδα. Ακόμα και αν είστε απλώς φυσιολάτρης, όμως, στη μοναδική εξέδρα Γκίπφελβελτ 3000 του Κίτσταϊνχορν (στα 3.029 μέτρα για την ακρίβεια), θα μαγευτείτε από τη θέα στις περισσότερες από τριάντα αλπικές κορυφές, νιώθοντας ότι είστε σε αεροπλάνο, αλλά... παρκαρισμένο στον ουρανό για να απολαύσετε το σημείο και τη στιγμή.

Αυτός ο ιδανικός προορισμός, όμως, προσφέρεται ακόμα και για το καλοκαίρι, εξαιτίας του καταπράσινου τοπίου, το οποίο απολαμβάνουμε και εμείς αυτήν τη στιγμή, και των αστραφτερών νερών της λίμνης Τσελ, η οποία θεωρείται μία από τις πιο καθαρές της Ευρώπης για να απολαύσετε το μπάνιο σας, σε θερμοκρασία 24 βαθμών Κελσίου και σε νερό που θεωρείται πόσιμο! Εξαιρετικά κέντρα ευεξίας, όπως το Tauern Spa στο Καπρούν, εγγυώνται τη χαλάρωσή σας, ενώ όμορφες εκδηλώσεις γύρω από τη λίμνη, όπως το Magic Lake Show ή το Sommernachtsfest, θα γεμίσουν ιδανικά το πρόγραμμα των διακοπών σας, το οποίο μπορεί να εμπλουτιστεί από μαγικούς περιπάτους, ποδηλασία, και για τους τολμηρούς... αλεξίπτωτο πλαγιάς.

Από τα πιο ωραία σημεία του Καπρούν αλλά και ολόκληρης της διαδρομής μας, το περίφημο «Μπουργκ-Καπρούν», με άλλα λόγια το κάστρο του 12ου αιώνα, το οποίο έχει ανακαινιστεί τα τελευταία χρόνια, αποτελώντας μία από τις πιο διάσημες καρτ ποστάλ της ευρύτερης περιοχής.
Από τα πιο ωραία σημεία του Καπρούν αλλά και ολόκληρης της διαδρομής μας, το περίφημο «Μπουργκ-Καπρούν», με άλλα λόγια το κάστρο του 12ου αιώνα, το οποίο έχει ανακαινιστεί τα τελευταία χρόνια, αποτελώντας μία από τις πιο διάσημες καρτ ποστάλ της ευρύτερης περιοχής.
 

Tip: Προμηθευτείτε την εκπτωτική κάρτα Zell am See-Kaprun, μέσα από την οποία μπορείτε να βρείτε δωρεάν εκδρομές σε πολλά ενδιαφέροντα σημεία της περιοχής, σε ορεινά μονοπάτια, στις οργανωμένες παραλίες, στις λίμνες του Καπρούν, σε διάφορα μουσεία και πολλά ακόμα. Η κάρτα δεν πωλείται, αλλά παρέχεται δωρεάν μόνο αν μείνετε σε κάποιο από τα συνεργαζόμενα καταλύματα της περιοχής, όπως το Avenida Panorama Suites Kaprun, όπου έχουμε φτάσει νωρίς το απόγευμα.

Παρκάρουμε με ασφάλεια την G 500 στο πάρκινγκ έξω από τη ρεσεψιόν και ο ευγενέστατος ιδιοκτήτης μάς παραδίδει την κάρτα-κλειδί του δωματίου μας, από όπου προέκυψε και ο μεσότιτλος, «καλώς ήρθατε στον παράδεισο». Χωρίς καμία δόση υπερβολής, σε αυτήν την πρόταση κρύβεται όλη η αλήθεια και μια σύντομη περιγραφή για το μέρος. Επίγειος παράδεισος, και εμείς είμαστε εδώ και το ζούμε!

Mercedes G-Class

Σημειώστε μάλιστα ότι η ευρύτερη περιοχή έχει πολλές ιδιαίτερες τοποθεσίες που αξίζει να επισκεφθείτε, και λίγο πιο μακριά, όπως για παράδειγμα το χωριό Χάλστατ. Πρόκειται για Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, με την ομώνυμη λίμνη σε υψόμετρο 508 μ. και σε απόσταση περίπου 110 χιλιομέτρων από το Καπρούν, όπου και το πρώτο αλατωρυχείο του κόσμου, το οποίο είναι προσβάσιμο στο κοινό, όπως και πολλά ακόμα μέρη στη σκιά των Άλπεων.

Ειδικεύεται στο χώμα, κάνει τα πάντα στην άσφαλτο!

Ξύπνημα πολύ νωρίς, πρωινό στο ξενοδοχείο και γρήγορα έξω... Ήλιος, πεντακάθαρη ατμόσφαιρα, χιονισμένες βουνοκορφές και μαγικές ορεινές διαδρομές, με την άσφαλτο να οριοθετείται από περιποιημένες στην εντέλεια εκτάσεις από πράσινο.

Η νέα Mercedes G-Class, σε αυτήν την έκδοση ως G 500, κινείται από το γνωστό V8 4λιτρο κινητήρα της εταιρείας, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 422 ίππους στις 5.250-5.500 σ.α.λ. και 610 Nm ροπής από τις 2.250 έως και τις 4.750 σ.α.λ. Θυμίζουμε ότι η πετρελαιοκίνητη G 350 d των 286 ίππων και η κορυφαία Mercedes-AMG G 63 των 585 ίππων αποτελούν τις άλλες δύο επιλογές.

Mercedes G-Class

Οδηγώντας την, και αφού έχουμε ξεπεράσει το πρώτο «ψάρωμα» που προκαλεί με το βρυχηθμό του ο 4λιτρος biturbo V8, αρχίζουμε να διαπιστώνουμε ότι έχει βελτιωθεί αρκετά αναφορικά με την ποιότητα κύλισης, ακόμα και στο άλλοτε αδύναμο σημείο της, στην άσφαλτο. Ο κινητήρας καταφέρνει να χαρίζει σε αυτό το βαρύ (2.429 κιλά) και ό,τι χειρότερο από πλευράς αεροδυναμικής αμάξωμα με το κάθετο παρμπρίζ, επιτάχυνση από στάση σε μόλις 5,9 δευτερόλεπτα (τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα).

Το συμπέρασμά μας ενισχύεται και στις ορεινές διαδρομές, κάτι που οφείλεται κατά κύριο λόγο στο κατά 30% πιο άκαμπτο αμάξωμα, το οποίο ζυγίζει 170 κιλά λιγότερο σε σχέση με το απερχόμενο. Στη συνολική βελτίωση το ρόλο του φυσικά παίζει ο ροπάτος κινητήρας (δουλεύει ιδανικά μεταξύ 2.500 και 4.500 σ.α.λ.) με το 9G-Tronic με μετατροπέα ροπής, το οποίο σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης διανέμει υπό φυσιολογικές συνθήκες τη ροπή σε ποσοστό 40/60 εμπρός/πίσω.

Mercedes G-Class

Συγκριτικά με την προκάτοχό της, αυτή η «G» αποδεικνύεται πολύ πιο ταξιδιάρα, όπως και σαφέστατα πιο οικονομική και οικολογική -όσο οικονομική μπορεί να θεωρηθεί με μια μέση κατανάλωση της τάξης των 15,6 λίτρων/100 χλμ. που σημειώσαμε εμείς στα 1.022 χλμ. του οδοιπορικού μας (12,1 λίτρα/100 χλμ. η εργοστασιακή τιμή)- ή οικολογική, με εκπομπή CO2 από 263 έως 276 γρ./χλμ.

Αξίζει να αναφερθεί μια τιμολογιακή διαφορά στην τιμή της βενζίνης ανάμεσα σε Αυστρία και Γερμανία, την οποία διαπιστώσαμε όταν βάλαμε καύσιμα στο ρεζερβουάρ των 75 λίτρων της G 500. Στο Καπρούν η σχετική τιμή ήταν 1,369 ευρώ/λίτρο και στη Στουτγάρδη 1,539 ευρώ/λίτρο.

Από πλευράς αίσθησης και ποιότητας, ο θόρυβος που περνά στο αναβαθμισμένο εσωτερικό είναι περιορισμένος, ενώ και οι αλλαγές των 9 σχέσεων πραγματοποιούνται εξαιρετικά ομαλά.

Mercedes G-Class

Φυσικά, ως ο ορισμός του αυτοκινήτου-«κατερπίλαρ» με μοναδικό αντίλογο από το Land Rover Defender, ίσως και το Toyota Land Cruiser, τα οποία επίσης αναμένουμε με τεράστιο ενδιαφέρον στις επόμενες γενιές τους, το αμάξωμα βασίζεται σε νέο, ανεξάρτητο πλαίσιο τύπου σκάλας, ενώ διαθέτει τρία μπλοκέ διαφορικά τα οποία κλειδώνουν με τα τρία αντίστοιχα μπουτόν που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα.

Τιμώντας το είδος του, διαθέτει κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού σχέσεων, που επιλέγεται μέσω του διακόπτη Low Range, με πιο κοντό μάλιστα λόγο μετάδοσης σε σχέση με το παρελθόν (2,93 έναντι 2,1). Η μετάβαση στις κοντές σχέσεις μπορεί να γίνει εν κινήσει μέχρι τα 40 χλμ./ώρα, ενώ η επαναφορά σε μακριές μέχρι τα 70 χλμ./ώρα.

Mercedes G-Class

Στον τομέα των αναρτήσεων, ο άλλοτε εμπρός άκαμπτος άξονας έχει δώσει τη θέση του σε μια διάταξη με διπλά ψαλίδια, ώστε οι μηχανικοί να μπορέσουν να προσαρμόσουν το νέο σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, την ώρα που πίσω διατηρείται ο σκληροτράχηλος άκαμπτος άξονας, που συνεπικουρείται από ράβδο Panhard και τέσσερις διαμήκεις βραχίονες. Άξιο αναφοράς είναι το αριθμητικό στοιχείο που αφορά τη διαδρομή των ελατηρίων εμπρός (85/100 χλστ.) και πίσω (82/142 χλστ.).

Τι γίνεται κάθε φορά που αφήνεις την άσφαλτο για κάποια ορεινή χωμάτινη διαδρομή; Πολύ απλά, νιώθεις ότι συνεχίζεις να κινείσαι σε ασφάλτινη επιφάνεια, με το όχημα των 2,5 τόνων να τα κάνει όλα «εθνική οδό» και τα περιθώρια για εκτός δρόμου... αντιξοότητες να μην έχουν ταβάνι. Σημειώστε εδώ ότι η μέγιστη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ανέρχεται πλέον στα 241 χλστ. (+6 χλστ. από την Mercedes G-Class της πρώτης γενιάς), ενώ οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής στις 31 (+1 μοίρα από την προηγούμενη) και 30 μοίρες, αντίστοιχα, την ώρα που η δυνατότητα κίνησης σε επιφάνειες κλίσης είναι έως 45 μοίρες, με τη δυνατότητα διέλευσης από νερό βάθους 70 εκατοστών.

Mercedes G-Class

Άξιο αναφοράς είναι το σύστημα G-Mode, το οποίο ενεργοποιείται αυτόματα κάθε φορά που ο οδηγός θα επιλέξει να «κλειδώσει» ένα από τα τρία διαφορικά ή θα επιλέξει τις κοντές σχέσεις. Το πρόγραμμα προσαρμόζει τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση, την υποβοήθηση του τιμονιού, την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού αλλά και τον τρόπο λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου. Ταυτόχρονα, πλέον, παρέχει μέσω του συστήματος Dynamic Select στον οδηγό τη δυνατότητα να παραμετροποιήσει τη λειτουργία υποσυστημάτων (από την ενεργή ανάρτηση έως το ESP) σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα, Comfort, Sport, Eco και Individual.

Mercedes G-Class

Χρόνια πολλά, «G»!

Μέσα σε αυτές τις τέσσερις δεκαετίες, μπορεί οι αλλαγές που δέχθηκε το αρχικό σχήμα αυτής της ιδιαίτερης Mercedes να είναι μηδαμινές, όμως το σύνολο υπηρετεί με συνέπεια την ιδέα και την προσωπικότητα που το έχει αναδείξει ως ένα από τα ικανότερα επιβατικά αυτοκίνητα για εκτός δρόμου οδήγηση.

Mercedes G-Class

Αυτό επιβεβαιώσαμε στο οδοιπορικό μας σε Γερμανία και Αυστρία, και επιστρέφοντας μέσω του αδιάφορου... τουριστικά αλλά βολικού για τη διαμονή μας Άουγκσμπουργκ - ουσιαστικά της πρωτεύουσας της διοικητικής περιοχής Σουηβίας της Βαβαρίας, που βρίσκεται στη συμβολή των ποταμών Βέρταχ και Λεχ. Βολτάρουμε για λίγο στο κέντρο και καληνυχτίζουμε την πόλη, η οποία ιδρύθηκε το 15 π.Χ. από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Αύγουστο, ως Augusta Vindelicorum, ενώ έγινε ελεύθερη αυτοκρατορική πόλη στις 9 Μαρτίου του 1276, καθώς και σημαντικό εμπορικό κέντρο, εξαιτίας της στρατηγικής θέσης της, στους εμπορικούς δρόμους για την Ιταλία.

Mercedes G-Class

Δε θα είναι αυτή όμως η τελευταία εικόνα του οδοιπορικού μας, αφού για την υψηλή καλεσμένη μας είχαμε και... ρομαντικά σχέδια. Επιστροφή από το «Ρομαντικό Δρόμο» (Romantische Strasse) των 395 χλμ. της Δυτικής Βαβαρίας, που εκτείνεται ανάμεσα στις πόλεις Βούρτσμπουργκ και Φούσεν, και διάλειμμα στο γραφικό Νορντλίγκεν. Το Νορντλίγκεν, με πληθυσμό 24.000 κατοίκους, είναι μία από τις μόλις τρεις πόλεις της Γερμανίας που εξακολουθούν να διαθέτουν ολοκληρωμένο τείχος που τις περικλείει (οι άλλες δύο είναι το Ρότενμπουργκ ομπ ντερ Τάουμπερ και το Ντίνκελσμπουλ).

Κάπου εδώ ολοκληρώνεται το οδοιπορικό μας, με ένα αυτοκίνητο τόσο εκτός ελληνικής πραγματικότητας, όσο οι εκτός δρόμου ικανότητές του. Ένα μοντέλο το οποίο πολύ πιθανόν και στην τρίτη γενιά του, έπειτα από... τριάντα με σαράντα χρόνια, να παραμένει κάπως έτσι. Όπως πρέπει δηλαδή!_ Μ. Σαλ

Mercedes G-Class

 

Δείτε το βίντεο που ακολουθεί:


MERCEDES G 500
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 3.982 κ.εκ., V8
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 422 ίπποι/5.250-5.500 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 610 Nm/2.250-4.750 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 9 σχέσεων (9G-Tronic)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Διπλά ψαλίδια
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Άκαμπτος άξονας
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.817x1.931x1.969 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.890 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 2.429 κιλά
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,9 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: 15,6 λίτρα/100 χλμ.
ΝΤΕΠΟΖΙΤΟ: 75 λίτρα
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 263-276 γρ./χλμ.
ΤΙΜΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: 184.900 ευρώ