top icon
Οδοιπορικά

Renault Megane 1.5 dCi: Οδοιπορικό στο Σαν Μαρίνο

Όταν σε ένα κρατίδιο μόλις 61 τ.χλμ. και 33.500 κατοίκων καταφθάνουν σχεδόν 80.000 άνθρωποι, μπορούμε κάλλιστα να κάνουμε λόγο για επιδρομή.

Μπορεί το κρατίδιο του Σαν Μαρίνο να είναι από τα γνωστότερα παγκοσμίως, αλλά δεν αποτελεί και τον πιο θελκτικό τουριστικό προορισμό. Έχετε ακούσει πολλούς να αναφέρουν πως φέτος δε θα ταξιδέψουν στη Ρώμη, στο Παρίσι, στη Βαρκελώνη, αλλά στον… Άγιο Μαρίνο; Παρ’ όλα αυτά, στα λίγα τετραγωνικά χιλιόμετρα που καταλαμβάνει στην ιταλική χερσόνησο θα βρει κανείς όμορφες τοποθεσίες και μεγάλη ιστορία, η οποία μάλιστα χρονολογείται πολλούς αιώνες πίσω. Η φετινή δεν ήταν η πρώτη μας επίσκεψη στο 3ο μικρότερο κρατίδιο παγκοσμίως, αλλά αναμφίβολα η πιο δύσκολη. Ο λόγος που ταξιδέψαμε στην Ιταλία ήταν η διεξαγωγή του Rally Legend. Με δεδομένη την παρουσία δέκα Παγκόσμιων Πρωταθλητών του WRC στον αγώνα, το Σαν Μαρίνο πλημμύρισε από κόσμο. Ογδόντα χιλιάδες άνθρωποι κατέκλυσαν την περιοχή, με τους μόνιμους κάτοικους να μην έχουν συναντήσει κάτι ανάλογο στο παρελθόν. Με αφετηρία την Αθήνα, συμμετείχαμε και εμείς σε αυτήν την… εισβολή, με «όπλο» το νέο Renault Megane με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.500 κ.εκ. απόδοσης 110 ίππων. Και μάλιστα στη σπορ έκδοση GT Line, για να είμαστε στο πνεύμα του αγώνα…

Αθήνα-Πάτρα η μεγαλύτερη απόσταση!

Σχεδιάζοντας το ταξίδι για Ιταλία, η πρώτη κίνηση ήταν η εξασφάλιση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για να καταλήξουμε στο λιμάνι της Ανκόνα. Η Superfast Ferries για ακόμα μία φορά αποδείχθηκε σύμμαχος στο ταξίδι, και με το Renault Megane βρεθήκαμε σε ελάχιστο χρονικό διάστημα στην Πάτρα. Η παλιά εθνική οδός αποτελεί μακρινή ανάμνηση και, με εξαίρεση κάποια μικρά κομμάτια, το ταξίδι μέχρι την πρωτεύουσα της Αχαΐας είναι άνετο, ασφαλές, ενώ φυσικά έχει μειωθεί δραστικά ο χρόνος για τη διαδρομή Αθήνα-Πάτρα.

Το εσωτερικό του Megane αποδεικνύεται ιδιαίτερα φιλόξενο, και ταξιδεύεις με χαρακτηριστική άνεση. Τα εντυπωσιακά σε όψη μπάκετ προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη αλλά και άνεση, αφού ακόμα και έπειτα από αρκετές ώρες στο δρόμο δεν αισθάνεσαι κούραση. Απαραίτητο αξεσουάρ σε ένα ταξίδι του είδους αποτελεί οτιδήποτε σχετικό με συνδεσιμότητα, με την κεντρική οθόνη να είναι ευδιάκριτη και εντυπωσιακή σε όψη, θυμίζοντας iPad, αν και απαιτείται ένα μικρό διάστημα εξοικείωσης.

Αυτό που ήταν γνωστό και αναμενόμενο είναι η ποιότητα κύλισης του Megane, με τους Γάλλους να κάνουν ακόμα μία φορά εξαιρετική δουλειά στη ρύθμιση της ανάρτησης. Χωρίς να είναι σκληρή, αλλά ούτε ιδιαίτερα μαλακή, αγγίζει τη χρυσή τομή για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας και του είδους, προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης. Οι 110 ίπποι του κινητήρα δεν είναι τιμή ικανή να σε βάλει σε… σκέψεις, όμως είναι η ροπή των 260 Nm, που μάλιστα είναι διαθέσιμα σχεδόν από τις 1.500 σ.α.λ., που σου επιτρέπει να κινηθείς άκοπα με υψηλή μ.ω.τ. στο εθνικό δίκτυο.

Όλα αυτά μέχρι την Πάτρα. Κάπου εκεί τελειώνουν τα πολλά χιλιόμετρα, αφού ο Άγιος Μαρίνος απέχει μόλις 20 χλμ. από το Ρίμινι και συνολικά 120 από το λιμάνι της Ανκόνα, όπου και η αποβίβασή μας. Έπειτα από ένα ξεκούραστο και ευχάριστο ταξίδι με τη Superfast, πατήσαμε ιταλικό έδαφος και χωρίς κόπο καταλήξαμε στο παραθαλάσσιο Ρίμινι, την πόλη που επιλέξαμε για τις ημέρες της παραμονής μας στην Ιταλία, αφού τα λιγοστά ξενοδοχεία του Σαν Μαρίνο είναι και τσιμπημένα από πλευράς τιμής. Το Ρίμινι μπορεί τους καλοκαιρινούς μήνες να σφύζει από ζωή, αφού και αυτό αποτελεί έναν από τους πλέον γνωστούς θερινούς προορισμούς, Οκτώβριο μήνα όμως η κυκλοφορία στον παραλιακό του δρόμο με τα στριμωγμένα κατά μήκος του ξενοδοχεία είναι χαμηλή. Η συνολική εικόνα προδίδει την ηλικία των περισσότερων ξενοδοχείων, που, παρά τις όποιες ανακαινίσεις, σε… γυρνούν πίσω στη δεκαετία του ’80. Αν είσαι Έλληνας, είναι δεδομένο ότι δε θα άλλαζες κανένα από τα ελληνικά νησιά για το εντελώς τουριστικό Ρίμινι…

Στο Μόντε Τιτάνο!

Η ιστορία του Αγίου Μαρίνου είναι αρκετά πλούσια, αφού συχνά αναφέρεται ως το πιο παλιό δημοκρατικό κράτος στον κόσμο. Ο χριστιανός λιθοξόος Μαρίνος, που καταγόταν από το νησί Άρμπε, ζούσε στην πόλη του Ρίμινι μέχρι το διωγμό των χριστιανών από τον Διοκλητιανό. Τότε κατέφυγε στο κοντινό Μόντε Τιτάνο, όπου και έχτισε μια μικρή εκκλησία. Γύρω από αυτήν ιδρύθηκε μια μικρή πόλη, η οποία κατέληξε στο Σαν Μαρίνο που γνωρίζουμε σήμερα. Αποτελείται από εννέα δήμους ή «castelli», όπως τα αποκαλούν οι ντόπιοι, και στα ελληνικά μεταφράζονται ως φρούρια. Κύρια αξιοθέατα είναι το ιστορικό κέντρο της πόλης και τα τρία μεσαιωνικά φρούρια, που δεσπόζουν σε διαφορετικούς λόφους, προσφέροντας πανοραμική θέα της ευρύτερης περιοχής. Παλιότερο είναι το Λα Γκουάιτα, που χτίστηκε τον 11ο αιώνα και μέχρι το 1975 ήταν φυλακή. Το Τσέστα βρίσκεται στην υψηλότερη κορυφή του Μόντε Τιτάνο και χτίστηκε το 13ο αιώνα, ενώ το Μοντάλε εντοπίζεται στο χαμηλότερο σημείο και χρονολογείται από το 14ο αιώνα. Η μεγαλύτερη πόλη του κρατιδίου είναι η Ντογκάνα, αλλά πρωτεύουσα το Σαν Μαρίνο. Βέβαια, όσοι ταξιδεύουν στον Άγιο Μαρίνο, οπωσδήποτε επισκέπτονται το ιστορικό κέντρο, το οποίο έχει χαρακτηριστεί από την Unesco ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς. Από την παρακμάζουσα παραλία του Ρίμινι, μια βόλτα στα γραφικά σοκάκια και στην πλατεία Γκαριμπάλντι είναι σαφώς προτιμότερη. Μικρά μαγαζιά, μπουτίκ για δώρα και εξαιρετικά εστιατόρια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της βόλτας στο κέντρο, που σίγουρα σε εντυπωσιάζει.

Ο τουρισμός αποτελεί μία από τις σημαντικότερες πηγές εσόδων για το κρατίδιο, αν και η προσέλευση των τουριστών τα τελευταία χρόνια είναι σαφώς μειωμένη. Οι τράπεζες και το γεγονός ότι μέχρι πρότινος αποτελούσε φορολογικό παράδεισο για αρκετές επιχειρήσεις ήταν η… βαριά επιχείρηση του Αγίου Μαρίνου, αυτό ωστόσο έχει πλέον αλλάξει. Παράλληλα, η περιοχή είναι γνωστή για τα κεραμικά της, αλλά και για τα κρασιά και τα τυριά της. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που αξίζει να σημειώσουμε είναι πως το κρατίδιο έχει ένα από τα μεγαλύτερα κατά κεφαλήν εισοδήματα παγκοσμίως, γεγονός που αποδεικνύει την ευμάρεια στην περιοχή. Ειδικά κατά το τριήμερο του Rally Legend, η οικονομία της περιοχής πρέπει να έζησε μεγάλες στιγμές!

Ιεροσυλία…

… και μάλιστα εκ μέρους μας! Υπάρχουν κάποια πρόσωπα που είναι υπεράνω της εκάστοτε μορφής του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μπορεί επί προσωπικού να μην παρακολουθούμε το MotoGP (ήδη ο πρώτος κεραυνός έπεσε να μας κάψει), αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε σεβόμαστε τους αναβάτες αυτής της ξεχωριστής μορφής αγώνων. Κάπως έτσι, δεν μπορείς παρά να μη νιώθεις δέος απέναντι στη μοναδική προσωπικότητα του Βαλεντίνο Ρόσι. Του Ιταλού που έχει γίνει συνώνυμο του MotoGP, αλλά και έχει επηρεάσει μία ολόκληρη γενιά μοτοσυκλετιστών, και όχι μόνο. «Δεν έχεις πάει στην Ταβουλία;», ρωτάει ο Θ.Η., και να σου το αίσθημα ντροπής… «Όχι», ψελλίζουμε, και χωρίς δεύτερη κουβέντα η γενέτειρα του Βαλεντίνο Ρόσι τέθηκε ως ο επόμενος προορισμός στο σύστημα πλοήγησης του Renault Megane.

Με λιγότερο από 40 χιλιόμετρα να χωρίζουν το Σαν Μαρίνο από την Ταβουλία, ξεκινήσαμε χωρίς περαιτέρω συζητήσεις. Για καλή μας τύχη, η διαδρομή δεν περιλάμβανε την αουτοστράντα, αλλά τους κλασικούς, φιδωτούς, ιταλικούς επαρχιακούς δρόμους. «Ας στρίψουμε και λίγο…» Αλλαγή προγράμματος και, με την ένδειξη «Sport» το σύστημα διεύθυνσης βαραίνει σημαντικά, αν και με τεχνητή αίσθηση, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι έχει απολέσει την ακρίβεια που έτσι κι αλλιώς το διακρίνει. Ο κινητήρας μπορεί να μη βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά ουσιαστικά εκμεταλλεύεσαι τη ροπή από τις πολύ χαμηλές στροφές. Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή, αν και κάπου κοντά στις 4.000 σ.α.λ. επιλέγεις την επόμενη σχέση, αφού δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να πιέζεις περισσότερο το σύνολο των 1.500 κ.εκ. Ο πετρελαιοκινητήρας δε βοηθά σε οδήγηση αυτού του είδους, όμως δεν ισχύει το ίδιο για το εξαιρετικό πλαίσιο και την πολύ καλή ανάρτηση. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι πολύ μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά. Δε θα σε προβληματίσει σε καμία περίπτωση και ακόμα και κάποιες τάσεις υποστροφής στο όριο είναι εύκολα ελεγχόμενες με το πεντάλ της βενζίνης. Μπορεί να μην είναι σπορ κατασκευή, αφού για αυτήν την κατηγορία η Renault έχει το Megane με τον κωδικό «R.S.», αλλά θα σου επιτρέψει να κινηθείς γρήγορα και ευχάριστα.

Με τον Θ.Η. να συστήνει να κόψουμε ρυθμό από το δεξί κάθισμα, συνειδητοποιούμε ότι έχουμε φτάσει στην Ταβουλία τόσο από τη σχετική πινακίδα (αν και δύσκολα διακρίνει κανείς το όνομα με τα αυτοκόλλητα που έχουν κολλήσει επάνω της οι τιμητές του «Βάλε»), όσο και από το κτίριο με την επιγραφή «V46». Ένας από τους λόγους που ο Ρόσι αντιμετωπίζεται ως «Μεσσίας» στη γενέτειρά του είναι ότι έχει προσφέρει δουλειά στους κατοίκους της πόλης. Τόσο με τη δημιουργία της έδρας της ομάδας του όσο και γενικότερα με την παρουσία του. Βλέπετε, η πόλη αποτελεί αξιοθέατο, και δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί από τους θεατές του Rally Legend είχαν εκμεταλλευθεί τον κενό χρόνο για να την επισκεφθούν.

Φυσικά, ακόμα και αν είσαι ο πλέον άσχετος με το θέμα, εύκολα καταλαβαίνεις ότι τα πάντα περιστρέφονται γύρω από το θρύλο του MotoGP. Σε κάθε κολόνα στο δρόμο που διασχίζει την Ταβουλία υπάρχει μια κίτρινη σημαία με το «V46», το οποίο καλύπτει και κάποιες μπαριέρες. Στο κέντρο της πόλης δεσπόζει μία τεράστια αφίσα του Βαλεντίνο από κάποιον αγώνα, ενώ το εστιατόριο που φέρει το όνομά του, όπως και το μαγαζί που διαθέτει τα επίσημα ρούχα ή σουβενίρ με την υπογραφή του, σφύζουν από κόσμο. Μία ολόκληρη πόλη που ζει από -και για- τον σπουδαιότερο αναβάτη στην ιστορία του MotoGP. Όσο «έξω» και αν είσαι από το σπορ, δεν μπορείς παρά να εντυπωσιαστείς, να σεβαστείς, αλλά και να εκτιμήσεις το τι έχει πετύχει ο θρύλος της μοτοσυκλέτας.

Μπορεί το Ρίμινι να είναι αρκετά τουριστικό για τα γούστα μας, αλλά αυτό δεν αναιρεί το ότι η γειτονική Ιταλία διαθέτει μερικά υπέροχα μέρη που αξίζει να επισκεφθεί κανείς. Ακόμα και το όχι πολυδιαφημισμένο Σαν Μαρίνο αποπνέει μια αύρα και προσφέρει εικόνες που αξίζει να δει κανείς έστω μία φορά στη ζωή του. Τώρα, αν αυτό συνδυάζεται με τη διεξαγωγή ενός γεγονότος όπως του Rally Legend, ακόμα καλύτερα! Το τερπνόν μετά του ωφελίμου. Αρκεί βέβαια να μην επικρατεί το αδιαχώρητο, κάτι που βιώσαμε φέτος και που, από όποια πλευρά κι αν το δει κανείς, αποδεικνύεται προβληματικό._ Π. Τ.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ


Renault Megane 1.5 dCi GT Line KINHTHΡΑΣ: 4κύλινδρος σε σειρά ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.461 κ.εκ. ΙΣΧΥΣ: 110 ίπποι/4.000 σ.α.λ. ΡΟΠΗ: 260 Nm/1.750 σ.α.λ. ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Κίνηση στους εμπρός τροχούς ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.359×1.814x 1.447 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.669 χλστ. ΒΑΡΟΣ: 1.205 κιλά ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,5 δλ. 50-80 ΧΛΜ./ΩΡΑ ΜΕ 3η: 4,1 δλ. 80-110 ΧΛΜ./ΩΡΑ ΜΕ 4η: 6,6 δλ. 120-140 ΧΛΜ./ΩΡΑ ΜΕ 5η-6η: 7,8/10,3 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 187 χλμ./ώρα *ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ 4Τ


ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ