Δοκιμές Παρουσιάσεις

BMW 2 Gran Coupe: Οδηγούμε το μικρότερο κουπέ της γκάμας

Το νέο αυτό μέλος των τετράθυρων κουπέ ανήκει στην σειρά 2, αλλά βασίζεται στα μηχανικά μέρη της Σειράς 1.

Η σειρά 2 της BMW αποτελεί το σταυροδρόμι των δύο φιλοσοφιών που υπάρχουν στο DNA της BMW, της εμπρός και της πίσω κίνησης, με τους ανθρώπους της εταιρείας να δείχνουν απόλυτα ξεκάθαροι στους σκοπούς τους. Οι δίποτρες κλειστές και ανοικτές, εκδοχές της σειράς 2 διατηρούν την πισωκίνητη πλατφόρμα με διαμήκη κινητήρα (κάτι που σύμφωνα με τα λεγόμενα τους, θα συνεχιστεί και στην επόμενη γενιά), στοχεύοντας σε ένα πιο δυναμικό αποτέλεσμα (με αποκορύφωμα φυσικά την Μ2).

Τώρα πια όμως η σειρά 2 εμπλουτίζεται με μία τετράπορτη εκδοχή, η οποία όμως βασίζεται στην πλατφόρμα της σειράς 1, κάτι που συνεπάγεται εμπρός κίνηση και εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες. Έτσι ολοκληρώνεται η γκάμα των Gran Coupe της εταιρείας (που περιλαμβάνουν μοντέλα από τις σειρές 4, 6 και 8), ενώ θα αποτελεί και το μοντέλο εισόδου για εκείνες τις αγορές (όπως αυτές των ΗΠΑ και του Καναδά) όπου δεν προσφέρεται η σειρά 1. Με αυτό το νέο μοντέλο η BMW θέλει παράλληλα να δώσει μία απάντηση στον ανταγωνισμό, που αποτελείται κυρίως από την Mercedes CLA και λιγότερο από το Audi A3 sedan.

front and rear

Αυτός ο διαχωρισμός γίνεται γιατί είναι φανερή η προσπάθεια της BMW να δημιουργήσει ένα σχήμα που παραπέμπει σε ένα αθλητικό κουπέ, παρά σε ένα πιο ουδέτερο σεντάν. Για αυτό το λόγο πέρα από τις δυναμικές αναλογίες, χρειάστηκε να χαμηλώσουν την οροφή, κάτι που το κατάφεραν χάρις στην κατάργηση των πλαισίων από τα παράθυρα. Από εκεί και πέρα οι οπτικοί δεσμοί με την σειρά 1 είναι εμφανείς στο εμπρός μέρος, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα και η διπλή ξεχωριστή απόληξη της εξάτμισης.

dash

Στο εσωτερικό συναντάμε την γνώριμη εικόνα της σειράς 1. Αυτό σημαίνει ότι ανάλογα με την έκδοση υπάρχει το Live Cockpit Professional με τις μεγάλες οθόνες 10,25΄΄ για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, το head up display, το σύστημα πολυμέσων (με την έβδομη έκδοση του λειτουργικού συστήματος της BMW και υπηρεσίες Connected Navigation που επιτρέπουν την ενσωμάτωση εσωτερικών και εξωτερικών πληροφοριών στον προγραμματισμό της διαδρομής), αλλά και τον προσωπικό βοηθό intelligent personal assistant.

rear seats

Η BMW Σειρά 2 Gran Coupe έχει μήκος 4.526 χλστ, πλάτος 1.800 χλστ. και ύψος 1.420 χλστ. Παρά τη χαμηλωμένη σπορ σιλουέτα, η ευρυχωρία είναι αξιοσημείωτη χάρη στο μεταξόνιο των 2.670 χλστ., ενώ η προσθιοκίνητη πλατφόρμα με τον εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα, έχει αυξήσει την ευρυχωρία στις πίσω θέσεις, αλλά και τον χώρο αποσκευών ο οποίος φθάνει στα 430 λίτρα.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τους τρικύλινδρους 1500αρηδες βενζίνης και πετρελαίου με 140 και 116 ίππους αντίστοιχα, οι οποίοι προαιρετικά θα συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων. Μετά υπάρχει η 220d με τον 2λιτρο ντίζελ των 190 ίππων, ενώ στην κορυφή βρίσκεται η M235i xDrive με τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα των 306 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων (το τελευταίο προσφέρεται και στην 220d). Η βενζινοκίνητη 228i xDrive (2.0 231ps) θα είναι διαθέσιμη μόνο για τις αγορές στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

rear turn

Σε ότι αφορά την ανάρτηση, όλες οι εκδόσεις διαθέτουν την πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και φυσικά εμπρός γόνατα ΜακΦέρσον. Υπάρχουν τρία διαθέσιμα setup ρυθμίσεων: η στάνταρ, η Μ Sport (χαμηλωμένη κατά 10 χλστ. και με σφικτότερες αντιστρεπτικές δοκούς) και η adaptive με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Η κορυφαία έκδοση M235i διαθέτει μία ειδικά εξελιγμένη εκδοχή της M Sport ανάρτησης (προαιρετικά διατίθεται και το adaptive σύστημα) με αντίστοιχες επεμβάσεις στα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης, καθώς και μία σειρά ειδικών ενισχύσεων στο σασί, το κεντρικού τούνελ και τα υποπλαίσια των αναρτήσεων. Στην μετάδοση το αυτόματο sport steptronic κιβώτιο των οκτώ σχέσεων ενσωματώνει ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό τύπου Τόρσεν το οποίο διαχειρίζεται την ροπή στους εμπρός τροχούς, ενώ υπάρχει και τετρακίνηση η οποία μπορεί να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς. Σε όλες τις εκδόσεις πάντως υπάρχουν επιπλέον συστήματα για την διαχείριση της ροπής όπως το ARB (επενεργεί απευθείας στο ν ηλεκτρονικό εγκέφαλο του κινητήρα για ταχύτερη απόκριση), το Performance Control με χαρακτηριστικά torque vectoring, καθώς και τα DSC.

side

Κατά την διάρκεια της επίσημης παρουσίασης που έγινε στην Πορτογαλία, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μία πρώτη γεύση από την 220d αλλά και την κορυφαία M235. To ντίζελ μοντέλο έχει τον GT χαρακτήρα που αρμόζει σε μία κουπέ BMW, με δεδομένο ότι όσο και αν στήσαμε αυτί, ποτέ ο κινητήρας δεν προδόθηκε από την εξαιρετική ηχομόνωση. Την παράσταση πάντως όπως είναι λογικό έκλεψε η ενδυναμωμένη αδελφή της. Χωρίς το παραδοσιακό μπλέ χρώμα που συνηθίζεται στα M Performance μοντέλα της εταιρείας, αλλά με μία κομψή λευκή φορεσιά όπου ξεχώριζαν οι μαύρες αποχρώσεις των τροχών και του διακριτικού body kit, η M235 δεν είναι ένα σκληροπυρηνικό χάτσμπακ με ουρά, αλλά ένα πολύ γρήγορο κουπέ, με το οποίο μπορείς να διατηρείς πολύ υψηλές μ.ω.τ. με απόλυτη σιγουριά, ανεξάρτητα από την μορφολογία του δρόμου. Μπορεί η αντιπαράθεση που είχαν πριν από μερικά τεύχη η BMW M135i xDrive με την Mercedes -AMG A35 να έβγαλε νικήτρια την δεύτερη, εδώ όμως πραγματικά περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον την αντιπαράθεση με την Mercedes-AMG CLA35, με δεδομένο τον χαρακτήρα (και τις απαιτήσεις) που αποπνέει ένα τετράπορτο κουπέ.

Διαβάστε εδώ περισσότερα για την δοκιμή της BMW M135i xDrive

front turn

Η διάθεση της BMW 2 Gran Coupe έχει ήδη ξεκινήσει στην χώρα μας, με τις τιμές να έχουν ως εξής:

218i (1.5 140ps) 31.900 ευρώ

M235i xDrive (2.0 306ps) 62.550 ευρώ

216d (1.5 116ps) 34.380 ευρώ

220d (2.0 190ps) 44.750 ευρώ

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: 2 Series Gran Coupe

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας Παγκόσμιος Πρωταθλητής Formula 1 από το 1970 μέχρι σήμερα;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου