Η Ford ήταν από τους πρώτους κατασκευαστές που πήραν εκκίνηση στην κούρσα της οικολογίας, με αποτέλεσμα σήμερα να είναι σε θέση να παρουσιάσουν τη δεύτερη γενιά του προγράμματος ECOnetic.

Η Ford ήταν από τους πρώτους κατασκευαστές που έσπευσαν να πάρουν εκκίνηση στην κούρσα της οικολογίας, με αποτέλεσμα σήμερα να είναι σε θέση να παρουσιάσουν τη δεύτερη γενιά του προγράμματος, που φέρει την ονομασία ECOnetic, το οποίο ήδη εφαρμόζεται σε δημοφιλή μοντέλα, όπως τα Fiesta, Focus, Mondeo, αλλά και στο επαγγελματικό Transit.
 
Σε αυτή τη νέα γενιά ECOnetic, που προς το παρόν περιλαμβάνεται μόνο το Focus (φυσικά σταδιακά θα επεκταθεί και στα υπόλοιπα μοντέλα), το σημαντικότερο νέο αφορά στην τοποθέτηση για πρώτη φορά, συστήματος start/stop. Από εκεί και πέρα υπάρχει σύστημα ανάκτησης της ενέργειας πέδησης, που αξιοποιεί κινητική ενέργεια που αλλιώς θα χανόταν, προκειμένου να επαναφορτίζεται η μπαταρία. Οι τροποποιήσεις περιλαμβάνουν νέας σχεδίασης βάση έδρασης εναλλάκτη και τροχαλία ιμάντα που επιτρέπουν τη μείωση της τάσης του ιμάντα περιφερειακών εξαρτημάτων, μακρύτερες σχέσεις μετάδοσης, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης (Michelin Energy Saver, μικρότερη απόσταση από το έδαφος και αεροδυναμικές βελτιώσεις.
 
Τα δυσάρεστα νέα για την χώρα μας είναι ότι κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός 1.600άρης Duratorq πετρελαιοκινητήρας των 109 ίππων, στον οποίο έχουν γίνει αλλαγές στα μπεκ ψεκασμού, τα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής και την ηλεκτρονική χαρτογράφηση. Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω μεταφράζεται σε μία μέση κατανάλωση 3,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ. Παράλληλα διατίθεται και σε έκδοση χωρίς το σύστημα start/stop, όπου οι αντίστοιχες τιμές είναι 4 λτ./100 χλμ. και 104 γρ./χλμ.
 
Οδηγώντας πάντως αυτό το «οικολογικό» Focus εκείνο που προκαλεί το ενδιαφέρον, είναι το νέο σύστημα ECO mode. Στην κεντρική οθόνη του πίνακα οργάνων απεικονίζονται υπό μορφή ροδοπέταλων, οι βασικές παράμετροι της οικονομικής οδήγησης. Έτσι ανάλογα με το εκάστοτε οδηγικό στυλ, το σύστημα επιβραβεύει τις προσπάθειες του οδηγού στους τομείς των αλλαγών ταχυτήτων, της προνοητικότητας (την διατήρηση δηλαδή ενός σταθερού ρυθμού που να επηρεάζεται όσο το δυνατόν λιγότερο από τις κυκλοφοριακές συνθήκες) και της βέλτιστης ταχύτητας. Από την στιγμή λοιπόν που αποφασίσεις να ακολουθήσεις τους κανόνες του παιχνιδιού, τότε η ανταμοιβή δεν έρχεται μόνον από τα αναμμένα ροδοπέταλα, αλλά και από τις τιμές κατανάλωσης, που διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι ότι μπορούν να πλησιάσουν τα 4 λτ./100 χλμ. To νέο Ford Focus ECOnetic διατίθεται ήδη στην χώρα μας και η τιμή του έχει διαμορφωθεί στα 23.380 ευρώ.
 
Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Focus

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά