top icon
Παρουσιάσεις

Hyundai i30 N Fastback: Το οδηγούμε στα Κανάρια Νησιά

Η επιτυχημένη συνταγή του i30 N περνάει και στο αμάξωμα του Fastback, με το αποτέλεσμα να είναι αντίστοιχα εκρηκτικό!

Όσοι είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν το Hyundai i30 N, δεν έκρυψαν τον ενθουσιασμό τους με τον χαρακτήρα του κορεάτικου μοντέλου. Το καυτό χάτσμπακ κέρδισε τον Ειδικό Τύπο από την πρώτη ημέρα της παρουσίασης του, και μόνο τυχαίο δεν είναι ότι τα περισσότερα Μέσα το χαρακτήρισαν ως ένα από τα κορυφαία της κατηγορίας. Με το Veloster N να μην εισάγετε στην Ευρώπη, η Hyundai προχώρησε στην παρουσίαση ακόμα μίας έκδοσης με τον κωδικό “N”, τη δεύτερηστην ευρωπαϊκή αγορά, και συγκεκριμένα στο αμάξωμα του i30 Fastback. Η πρώτη μας επαφή με νέο αποκύημα του N Department έγινε στα Κανάρια Νησιά, όπου είχαμε τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε τόσο στο δρόμο, όσο και στην πίστα!

Καταρχήν, με τις πωλήσεις του i30 N να έχουν ξεπεράσει τις προσδοκίες των ανθρώπων της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας, δεν χρειάστηκε ιδιαίτερη σκέψη για το λανσάρισμα μίας καυτής εκδοχής στο αμάξωμα του Fastback. Στόχος είναι η προσέλκυση ενός διαφορετικού κοινού, το οποίο ενδιαφέρεται περισσότερο για τη σχεδίαση του αμαξώματος, με το Fastback ακόμα και στην απλή του εκδοχή να χαρακτηρίζεται ελκυστική. Στην έκδοση N το αποτέλεσμα μετά τις παρεμβάσεις των μηχανικών είναι ακόμα πιο όμορφο, και αναμφίβολα επιθετικό. Οι διαφοροποιημένοι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, που έχουν μεγάλες ομοιότητες με τη χάτσμπακ έκδοση, τα πλαϊνά μαρσπιέ και οι μεγάλοι τροχοί σε διάσταση 18 ή 19 ιντσών, συμβάλλουν στη δημιουργία της “mucho” εικόνας. Όμορφη προσθήκη, αλλά με ουσιαστικό λόγο ύπαρξης, είναι η τοποθέτηση της ευδιάκριτης σταθερής αεροτομής στην 5η πόρτα. Σε σχέση με το χάτσμπακ οι διαστάσεις του είναι αυξημένες, αλλά το ύψος είναι χαμηλότερο, γεγονός που προσθέτει… μερικούς πόντους στην πιο επιθετική εικόνα.

Όπως και η πεντάθυρη έκδοση, έτσι και το Fastback Ν παίρνει ζωή από το γνωστό δίλιτρο σύνολο, με απόδοση 250 ή 275 ίππων και τη ροπή των 353 Nm και στις δύο περιπτώσεις (378 Νm με overboost). Η ισχυρότερη εκδοχή, με τον κωδικό Perfomance, ήταν και αυτή που είχαμε στη διάθεση μας στα Κανάρια Νησιά, ενώ σημειώστε ότι και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Μάλιστα, πολύ σύντομα είναι πιθανό να διατίθεται και αυτόματο διπλού συμπλέκτη, επιλογή που προσφέρει μεγάλο μέρος του ανταγωνισμού. Πίσω στο Fastback N, οι τεχνικοί της Hyundai προχώρησαν σε μία σειρά αλλαγών στην ανάρτηση, οι οποίες και εντοπίζονται στα νέα πιο μαλακά εμπρός ελατήρια, τα κατά 6 χλστ. μεγαλύτερα σε μήκος bump stop, αλλά και τη νέα αντιστρεπτική. Στόχος τους ήταν να αυξηθεί ακόμα περισσότερο η πρόσφυση στους εμπρός τροχούς και με τις παραπάνω αλλαγές έχουν καταφέρει σύμφωνα με μετρήσεις, να περνούν μικρότερο φορτίο στα ελαστικά. Tην ίδια ώρα, διαφοροποιημένη είναι η γεωμετρία του πίσω άξονα, ενώ όλα τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα να αλλάξουν οι παράμετροι τόσο στο σύστημα ευστάθειας (ESC) και στο σύστημα διεύθυνσης. Μάλιστα, όπως μας είπαν, όλες οι παραπάνω αναβαθμίσεις θα υιοθετηθούν και στην 5θυρη έκδοση του 2019.

Περνώντας στο εσωτερικό το περιβάλλον είναι αντίστοιχο με το γνωστό μας i30 N χάτσμπακ. Ο πίνακας οργάνων, το τιμόνι με τις τρεις ακτίνες και τη χοντρή στεφάνη ξεχωρίζουν, ενώ το μάτι πέφτει φυσιολογικά στο μπάκετ κάθισμα, το οποίο παράλληλα προσφέρει εξαιρετική πλευρική στήριξη. Φυσικά, από το Fastback N δεν λείπουν τα δύο χαρακτηριστικά κουμπιά για την επιλογή του προγράμματος οδήγησης. Από το αριστερό μπορεί να επιλέξει κανείς ανάμεσα στα Eco, Normal και Sport, ενώ από το δεξί το “σκληροπυρηνικό” N και το Custom, όπου ο καθένας μπορεί να διαλέξει τις παραμέτρους που επιθυμεί.

Στους δρόμους έξω από το Las Palmas, με την εξαιρετική άσφαλτο, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, με την ανάρτηση να διαβάζει το δρόμο, χωρίς όμως να ενοχλεί τους επιβαίνοντες. Ο κινητήρας διακρίνεται για την ελαστικότητα του, όντας εξαιρετικά γραμμικός και με ωραίο μπάσο ήχο. Αλλά το Fastback δεν σε προδιαθέτει να κινηθείς σε αυτούς τους ρυθμούς, με τα σπορτίφ χαρακτηριστικά του να είναι ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες ευδιάκριτα. Κινούμενοι στα βουνά και τους στενούς φιδωτούς δρόμους του νησιού, έχοντας επιλέξει το ακραίο πρόγραμμα “N” ο εκρηκτικός του χαρακτήρας αποκαλύπτεται. Το σύστημα διεύθυνσης αποκτά το επιθυμητό βάρος, ο κινητήρας ακόμα καλύτερη απόκριση, ενώ η ανάρτηση σφίγγει σε σημείο που θυμίζει αγωνιστική κατασκευή. Ότι ακριβώς μας άρεσε στην 5θυρη έκδοση, υφίσταται αναλλοίωτο και στο Fastback. Εξαιρετικό μπροστινό σύστημα, με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό να εξαφανίζει τις όποιες τάσεις υποστροφής και με τα περιθώρια πρόσφυσης να είναι πολύ υψηλά για δημόσιο δρόμο. Η αμεσότητα στις αντιδράσεις του αμαξώματος και η κατευθυντικότητα του είναι τα δύο στοιχεία που σε εντυπωσιάζουν, μαζί φυσικά με το πολύ καλό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης.

Βέβαια, η μέρα μας με το i30 N Fastback δεν ολοκληρώθηκε εκεί, αλλά σε μία πίστα που συνδυαζόταν με παλιό αεροδρόμιο λίγο έξω από το Las Palmas, και μάλιστα με μήκος σχεδόν 4.5 χιλιομέτρων! Εκεί, μπορέσαμε να διαπιστώσουμε και πάλι τις αρετές του κορεάτικου μοντέλου, το οποίο όπως προαναφέραμε διακρίνεται για τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το μπλοκέ διαφορικό δουλεύει υπερωρίες, αλλά ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις, ενώ τα φρένα είναι υπεράνω κριτικής σε απόδοση και διάρκεια. Ο κινητήρας δεν θα σε εντυπωσιάσει με την εκρηκτικότητα του (όπως ο αντίστοιχος του Cupra), αφού παραμένει γραμμικός από τις πολύ χαμηλές στροφές, ενώ ανεβάζει μέχρι το όριο περιστροφής του χωρίς πρόβλημα. Αυτό που κάνει ιδιαίτερο το i30 N, και το Fastback φυσικά, είναι η οδική του συμπεριφορά και η συμμετοχικότητα που το χαρακτηρίζει. Μάλιστα, στο Fastback με τη νέα γεωμετρία, διαπιστώσαμε ότι το πίσω μέρος είναι ελαφρώς πιο ενεργό, αφού παρουσιάζει την τάση να ελαφρώσει περισσότερο σε σχέση με το 5θυρο. Όχι απότομα και τρομάζοντας τον οδηγό, αλλά προοδευτικά βοηθώντας στην τοποθέτηση πριν την στροφή.

Η συνταγή της Hyundai είναι άκρως επιτυχημένη και προφανώς δύσκολα δεν θα είχε αντίστοιχο αποτέλεσμα και στο αμάξωμα του Fastback. Οι Κορεάτες συνεργάστηκαν με τους πρώην μηχανικούς του M Division της BMW και σήμερα προσφέρουν κορυφαίες σε οδηγική ευχαρίστηση κατασκευές. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, ο εκρηκτικός χαρακτήρας συνδυάζεται με ένα όμορφο και ξεχωριστό αμάξωμα, όπως είναι το Fastback, χωρίς όμως να χάνει μέρος της φιλοσοφίας του. Στη χώρα μας αναμένεται το Μάρτιο, ενώ οι τιμές του αναμένεται να κυμαίνονται κοντά σε αυτές της πεντάθυρης έκδοσης, η οποία και ξεκινάει από τα 27.000 ευρώ για την έκδοση των 250 ίππων και 28.750 για την κορυφαία Perfomance._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ