Ενώ στις σελίδες του τεύχους Μαΐου μπορείτε να βρείτε ήδη το Hyundai i30 N, απέναντι στο Seat Leon Cupra, σε ειδικές διαδρομές της Φθιώτιδας, σήμερα το πρόγραμμα είχε... πίστα. Στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων λοιπόν με έναν Κορεάτη για τον “πραγματικό οδηγό”. Στις ειδήσεις; Και η ελκυστική τιμή του στην Ελλάδα...

Στις σελίδες του τεύχους Μαΐου και έπειτα από μετρήσεις, δυναμομετρήσεις και φυσικά πολλά χιλιόμετρα σε πανέμορφες διαδρομές, σας εξηγούμε με χρόνους, επιχειρήματα και συμπεράσματα, αυτό που είχαμε διαπιστώσει και όποτε είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στο εξωτερικό. Με το Hyundai i30 N οι Κορεάτες αποδεικνύουν περίτρανα ότι δεν αστειεύονται, ειδικά όταν μιλάμε για τα διαμάντια που προκύπτουν από το τμήμα “Ν” της εταιρείας. Τμήμα το οποίο το αντιμετωπίζουν ως διαφορετική εταιρεία, μέσα στην εταιρεία, και από το οποίο θα δούμε πολλά ακόμη στο μέλλον. Πιο σύντομα απ’ όλα το i30 Ν Fastback, ως φυσική συνέχεια.

Hyundai i30 NΠλέον, στην ελληνική παρουσίαση του μοντέλου, σε ιδανικές συνθήκες, αφού για τέτοιου είδους κατασκευές, η πίστα αποτελεί πάντα κάτι σαν το σπίτι τους, ειδικά όταν αυτές είναι εφοδιασμένες με το Performance Pack, κάτι που σημαίνει ότι επρόκειτο για την κορυφαία εκδοχή του i30 N! Τα δύο “δικά μας” λοιπόν, διαθέτουν επιπλέον το μπλοκέ διαφορικό με ηλεκτρονική διαχείριση, εξάτμιση με variable exhaust valve, μπάρες θόλων στα πίσω σημεία στήριξης της ανάρτησης και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών σε ελαστικά που έχουν εξελιχθεί αποκλειστικά για το κορεατικό μοντέλο.

Hyundai i30 NΕμφανισιακά, ο εμπρός προφυλακτήρας διαθέτει μεγάλες εισαγωγές αέρα, ενώ χαμηλά διακρίνεις και το μπροστινό σπλίτερ για βελτίωση της αεροδυναμικής. Ακόμα πιο μάχιμη είναι η εικόνα του πίσω μέρους, με την αεροτομή, το διαχύτη αλλά και τις δύο ξεχωριστές απολήξεις της εξάτμισης να σε προειδοποιούν για το τι ακριβώς είναι αυτό το μοντέλο που σου έχει τραβήξει την προσοχή. Στα εντός, το μάτι πάει αμέσως πάνω στο τριάκτινο τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη (εξαιρετικό στην αίσθηση) και τα δύο κουμπιά, στην ίδια... πολεμική απόχρωση από τα οποία επεμβαίνεις στα προγράμματα οδήγησης.

Hyundai i30 NΚάτω από το καπό, φιλοξενείται ο 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, ο οποίος στην έκδοση με το Performance Pack αποδίδει 275 ίππους, αντί των 250 της πιο “απλής”. Μιλώντας όμως για την απόδοση του κινητήρα, αξίζει να σημειώσουμε κάτι το οποίο θα έχετε ήδη παρατηρήσει και στο τεύχος μας, όπου για τις ανάγκες της συγκεκριμένης “ειδικής διαδρομής”, οδηγήσαμε το i30 N και στο δυναμόμετρο της Opel Πετρόπουλος στη Νέα Σμύρνη. Των φίλων του περιοδικού και εξαιρετικών επαγγελματιών, Πάνου Πετρόπουλου και Γιάννη Φωτεινέλη. Εκεί, το Hyundai i30 N, “έβγαλε” 261,6 ίππους, περίπου 14 λιγότερους από τις εργοστασιακές προδιαγραφές, κάτι που σύμφωνα με τον Γ. Φ. ίσως να οφειλόταν στο χαμηλό αριθμό χιλιομέτρων που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Παρ' όλα αυτά, η ροπή του άγγιξε τα 373 Nm, και μάλιστα στις 3.900 σ.α.λ.

Hyundai i30 NΕπιλέγοντας το “Normal”, η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση σου αποδεικνύει ότι το Hyundai i30 N μπορεί να άνετο και φιλικό, παρόλο που η ρύθμισή της είναι σφιχτή, ενώ όπως διαπιστώσαμε στον γύρο αποφόρτισης αλλά και όσο το είχαμε στην κατοχή μας στο περιοδικό, σε αυτό το πρόγραμμα, κινείσαι ή ταξιδεύεις άνετα μαζί του, με τον ήχο της εξάτμισης να συμβαδίζει με την γενικότερη ηρεμία που προσφέρει το σύνολο εκείνη την ώρα. Ακόμα και στο Sport” όμως, το Hyundai i30 Ν δεν αλλάζει εντυπωσιακά τη συμπεριφορά του, με το μοτέρ σε κάθε περίπτωση να είναι ελαστικό και με όση απόκριση χρειάζεσαι ενώ αν θέλεις να κάνεις και οικονομία, υφίσταται και επιλογή “ECO”. Στο “Μέγαρο” όμως... πατάς χωρίς δεύτερη σκέψη το κουμπί για το πρόγραμμα “N”! Αυτό που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του τιμονιού, με την καρό σημαία που το “στολίζει” να σε ενημερώνει για το τι θα ακολουθήσει. Επιπλέον, μέσω του “custom mode” μπορείς να διαφοροποιήσεις την απόκριση του κινητήρα και τον ήχο του, τη σκληρότητα της ανάρτησης, την εμπλοκή του διαφορικού, την αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης, το σύστημα ευστάθειας τριών σταδίων, αλλά και να ενεργοποιήσεις το “rev match”. Το σύστημα δηλαδή, που διατηρεί ψηλά τις στροφές του κινητήρα, με αποτέλεσμα να μην κινδυνεύεις να μείνεις εκτός ωφέλιμης περιοχής ισχύος του κινητήρα στην είσοδο της στροφής. Πιο απλά; Το σύστημα που προσομοιάζει τη διαδικασία "μύτη-τακούνι"... 

Hyundai i30 NΣτην πράξη, συνειδητοποιείς αμέσως τη διαφορά, αφού ο ήχος από την εξάτμιση γίνεται πιο έντονος, τα σκασίματα κάνουν την εμφάνισή τους σε κάθε άφημα του δεξιού πεντάλ ενώ η απόκριση στο γκάζι είναι ακόμη πιο άμεση. Καθαρόαιμο! Αυτή η πρώτη αίσθηση-σκέψη που συνοδεύεται και από ουσία. Σε καμιά περίπτωση δεν τρομάζεις με τις δυνατότητες του μοτέρ, αλλά αυτό προσφέρει δύναμη από χαμηλά, όντας μάλιστα γεμάτο μέχρι τις 6.000 σ.α.λ. Όλα τα λεφτά όμως είναι το πλαίσιο του Hyundai i30 N, που σε κάνει αμέσως να νιώθεις ότι σήκωνε και πολλά περισσότερα άλογα, το ακριβές και άμεσο σύστημα διεύθυνσης και η λειτουργία της ανάρτησης! Κλίσεις του αμαξώματος εντός πίστας; Λάμπουν δια της απουσίας τους.

Την ίδια ώρα, το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων αποδεικνύεται ευχάριστο, με τις μικρές διαδρομές να σε κάνουν να αλλάζεις σχέσεις ακόμα και όταν δεν χρειάζεται και τις όποιες σκέψεις για τον απόλυτο χρόνο στα Μέγαρα να περνούν σε δεύτερη μοίρα όταν είσαι στο πλαίσιο μιας παρουσίασης πολλών ατόμων και μάλιστα με συνοδηγό. Εντός πίστας, εκμεταλλεύεσαι επίσης και το εξαιρετικό εμπρός σύστημα αλλά και το μπλοκέ διαφορικό, στοιχεία τα οποία σε γεμίζουν με σιγουριά και αυτοπεποίθηση! Στα πιο ανοιχτά και πατημένα κομμάτια, πατάς περισσότερο πάνω στο άκαμπτο πλαίσιο, το οποίο σε συνδυασμό με όλα τα παραπάνω σε βοηθάει να τοποθετείς το “N”  ακριβώς εκεί που θέλεις, με το πίσω μέρος να σε αρνείται να σε προδώσει ακόμη και αν του συμπεριφερθείς “βάναυσα”.

Hyundai i30 NHyundai για τον “πραγματικό οδηγό”! Αυτό είναι το Hyundai i30 N και μας το απέδειξε περίτρανα και εντός πίστας. Δημιούργησαν ένα εξαιρετικό σύνολο, αφιερωμένο στην οδήγηση, το οποίο στη χώρα θα κοστίζει –μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2018- 26.990 ευρώ το απλόενώ η έκδοση με τους 275 ίππους 28.750 ευρώ. Με όπλο και την εξαιρετική τιμή του λοιπόν και μοναδικό μείον την εποχή που ζούμε, ιδιαίτερα στη χώρα μας._Μ. Σαλ.

Δύο γύροι στα Μέγαρα με το Hyundai i30 N. Ο πρώτος με "Sport", ο δεύτερος με πρόγραμμα "N".
 

Hyundai i30 N

Με Hyundai i30 N και Seat Leon Cupra σε ειδικές διαδρομές της Φθιώτιδας. Θα το βρείτε ήδη στις σελίδες του τεύχους μας! Μην το χάσετε... #4Τροχοί #Μάιος2018

 

HYUNDAI i30 N

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

KINHTHΡΑΣ: 4κύλινδρος σε σειρά

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.998 κ.εκ.

ΙΣΧΥΣ: 275 ίπποι/6.000 σ.α.λ.

ΡΟΠΗ: 373 Nm/1.450-4.700 σ.α.λ.

ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.335x1.795x1.447 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.650 χλστ.

ΒΑΡΟΣ: 1.429 κιλά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,3 δλ.

0-400 Μ. / ΧΛΜ./ΩΡΑ: 14,2 δλ./162 χλμ.

50-80 ΧΛΜ./ΩΡΑ ΜΕ 3η: 2,5 δλ.

80-110 ΧΛΜ./ΩΡΑ ΜΕ 4η: 3,6 δλ.

120-140 ΧΛΜ./ΩΡΑ ΜΕ 5η: 3,5 δλ.

120-140 ΧΛΜ./ΩΡΑ ΜΕ 6η: 4,1 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 χλμ./ώρα