Γνωρίσαμε από κοντά το Karsan Atak Electric στο BMW Driving Academy στο Μόναχο και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις πίσω από το τιμόνι του.

Βρεθήκαμε στο Μόναχο και πιο συγκεκριμένα στο BMW Driving Academy, καλεσμένοι της τούρκικης εταιρείας, για να ενημερωθούμε και να γνωρίσουμε από κοντά το Karsan Atak Electric. Ήταν η δεύτερη φορά που το περιοδικό μας ήρθε σε επαφή με τις δραστηριότητες και τα μοντέλα της, καθώς τον Νοέμβριο τιυ 2018 είχαμε οδηγήσει στον ίδιο χώρο το Jest, ένα ηλεκτρικό λεωφορείο των 5,8 μέτρων με το ηλεκτρικό σύστημα του BMW i3, που μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Ύστερα από αίτημα της Karsan, η γερμανική εταιρεία συμφώνησε να της παρέχει το ηλεκτρικό σύστημα του i3, καθώς με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε κι αυτή με τη σειρά της να εκμεταλλευτεί σε ένα νέο πεδίο την τεχνολογία την οποία έχει αναπτύξει στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Έτσι φτάσαμε στο Atak, ένα ηλεκτρικό λεωφορείο των 8 μέτρων, με την αποκάλυψή του να πραγματοποιείται σε ένα υπόστεγο του πρώην αεροδρομίου.

Το Atak Electric αποδίδει ονομαστική ισχύ 230 kWh και ροπή 2400 Nm. Λειτουργώντας με μπαταρίες συνολικής δυναμικότητας 220 kWh (πέντε των 44 kWh που αναπτύχθηκαν από τη BMW) έχει αυτονομία 300 χιλιόμετρα. Οι μπαταρίες του μπορούν να φορτιστούν σε 5 ώρες με φόρτιση AC, και σε 3 ώρες με μονάδες ταχείας φόρτισης. Επίσης ένα σύστημα πέδησης με ανάκτηση ενέργειας ανακυκλώνει την ενέργεια, με αποτέλεσμα οι μπαταρίες να έχουν τη δυνατότητα αυτο-επαναφόρτισης έως και 25%. Ακόμη, είναι εφοδιασμένο με μια οθόνη αφής πολυμέσων 10.1 ιντσών, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3 ιντσών, εκκίνηση χωρίς κλειδί, θύρες USB και Wi-Fi-ready βάση, χαρακτηριστικά που προσθέτουν λειτουργικότητα.

Η ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς προσφέρει αυξημένα επιπεδα άνεσης και αξιόλογη οδική συμπεριφορά, ενώ η κίνηση μεταφέρεται μέσω ενός κιβωτίου μιας σχέσης στους εμπρός τροχούς, επιλογές που ακολουθήθηκαν και στο μικρότερο και προγενέσρερο Jest. Στη σύντομη οδηγική μας επαφή διαπιστώσαμε την αθόρυβη κίνηση, την ευκολία στην επιτάχυνση, όπως και τον έξυπνο τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το σύστημα ανάκτησης, όπου ο οδηγός μπορεί να κινείται αξιοποιώντας αποκλειστικά το δεξί πεντάλ. Η δοκιμή περιλάμβανε και ένα σφιχτό σλάλομ, το οποίο το ηλεκτρικό λεωφορείο των 8,315 μέτρων κατάφερνε να εκτελεί γρήγορα, μεταφέροντας συνάμα και κόσμο, με το αμάξωμα να παίρνει ελάχιστες κλίσεις. Αξίζει ασφαλώς να αναφερθεί η έξυπνη διαμόρφωση στο εσωτερικό του Atak Electric, που έχει δυνατότητα μεταφοράς έως και 52 επιβατών.

Η τιμή εκκίνησης του Atak Electric είναι 310.000 ευρώ (όταν για ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο της κατηγορίας των 8 μέτρων απαιτούνται 165.000 ευρώ). Η μαζική παραγωγή του θα ξεκινήσει τον Αύγουστο, ενώ η Karsan προσφέρει εγγύηση απόδοσης με διάρκεια 4 ετών και 200.000 χλμ για τις BMW μπαταρίες της. Θα διατίθεται με δύο επιλογές διαρρύθμισης καθισμάτων, 18+4 ή 21+4 πτυσσόμενα για συνολική δυναμικότητα 52 επιβατών.

Στην πάνω από 50 ετών ιστορία της η Karsan κατασκεύαζε τα δικά της οχήματα, καθώς και εξαρτήματα για τις εξέχουσες εταιρείες στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων. Από το 1981 η εταιρεία έφερνε εις πέρας όλες αυτές τις εργασίες με 100% εγχώριο κεφάλαιο και το εργοστάσιό της στη Bursa μπορεί να παράγει έως και 18.200 οχήματα το χρόνο σε μία βάρδια. Είναι μια εγκατάσταση που χαρακτηρίζεται από ευελιξία κατασκευάζοντας αυτοκίνητα, φορτηγά, μίνι βαν και λεωφορεία στον ίδιο χώρο. Βρίσκεται 30 χλμ από το κέντρο της πόλης Bursa και έχει δημιουργηθεί σε ένα εμβαδόν 206.000 τ.μ., από τα οποία 90.000 τ.μ. είναι ο κλειστός χώρος. Σήμερα στα προϊόντα της Karsan περιλαμβάνεται το νέο ελαφρύ van H350 που κατασκευάζει για λογαριασμό της Hyundai, τα λεωφορεία (10, 12 και 18 μ.) της Menarinibus και το 25μετρο ηλεκτρικό λεωφορείο της Bozankaya. Η γκάμα που φέρει την επωνυμία της διαμορφώνεται από το mini bus Jest και τα 8μετρα λεωφορεία και πούλμαν Atak και Star.