Δοκιμές Παρουσιάσεις

#KUGAdventure: Οδηγούμε το νέο Ford Kuga

Σε Βουλγαρία και Σερβία με το ανανεωμένο SUV της εταιρείας, το οποίο εκτός από τις τεχνολογικές καινοτομίες, όπως το ανανεωμένο σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 3, έχει πλέον ως μεγάλο ατού και τον νέο κινητήρα 1.5 λίτρων TDCi των 120 ίππων. 

Γίναμε μέρος μιας ιδιαίτερης παρουσίασης, την οποία θα βρείτε στο διαδίκτυο ως #KUGAdventure, η οποία ξεκίνησε στις 17 Οκτωβρίου από την Αθήνα και θα ολοκληρωθεί στις 18 Νοεμβρίου στο Βόρειο Ακρωτήρι της Νορβηγίας. Το έξυπνο και καλοστημένο αυτό κόνσεπτ έχει στο πρόγραμμά του συνολικά 15 σκέλη, στα οποία συμμετέχουν 450 δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο με εμάς να παίρνουμε μέρος στο 3ο, οδηγώντας 1 από τα 15 διαθέσιμα Kuga, τα οποία συμμετέχουν σε όλο το KUGAdventure. Το Βαλκανικό μενού λοιπόν, στην περίπτωσή μας, περιλαμβάνει παραλαβή του αυτοκινήτου στην Σόφια και οδήγηση, μέσα από ωραίες διαδρομές και τοπία, έως το Βελιγράδι από όπου θα φύγουμε αύριο το πρωί και πάλι για Αθήνα. Ποιες λοιπόν οι πρώτες μας εντυπώσεις από την ανανεωμένη εκδοχή ενός αυτοκινήτου, το οποίο πάντα μας άρεσε αλλά πλέον έχουμε και κάποιους λόγους παραπάνω, να το θεωρούμε πιο ολοκληρωμένο από ποτέ;

Η Ελληνική αποστολή στα σύνορα Βουλγαρίας - Σερβίας

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή τους και συγκεκριμένα από την εμφάνιση του νέου Kuga η οποία είναι στην ίδια λογική με τα EcoSport και Edge της οικογένειας, με χαρακτηριστικά γνωρίσματα την μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα και το μικρότερο αεραγωγό τα οποία πλαισιώνονται από νέους προβολείς με φώτα ημέρας LED και προβολείς ομίχλης. Στο πίσω μέρος, παρατηρείς τα ανασχεδιασμένα φώτα ενώ το μοντέλο προσφέρεται και με μία νέα σειρά ζαντών αλουμινίου 17 έως 19 ιντσών αλλά και δύο καινούργια χρώματα με το τους κωδικούς “Guard Grey και Copper Pulse”.

Ανοίγοντας τις πόρτες του τώρα, αποκαλύπτεται ένα αναβαθμισμένο εσωτερικό με έμφαση στην εργονομία και την άνεση, αλλά και μερικές νέες -στιλάτες- πινελιές. Στα σημεία που στην προηγούμενη γενιά επικρατούσε ένα “μπλέξιμο” με τους πολλούς διακόπτες και τα μπουτόν, όπως στο τιμόνι (προσφέρεται πλέον και ως δερμάτινο - θερμαινόμενο) και στο σύστημα του A/C, τώρα τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα, με λιγότερα και πιο ευδιάκριτα χειριστήρια.

Άνετο το εσωτερικό του και ανανεωμένο στα σημεία...

Ως “καλούδια” τώρα, της νέας γενιάς, μπορούμε να θεωρήσουμε τα paddles αλλαγής ταχυτήτων για όλα τα αυτόματα Kuga αλλά και το ηλεκτρονικό χειρόφρενο, το οποίο απελευθερώνει χρήσιμο χώρο από την κεντρική κονσόλα. Παράλληλα, το σύστημα “Adaptive Front Lighting” της Ford διατίθεται για πρώτη φορά με το Kuga. Θυμίζουμε ότι πρόκειται για το σύστημα που παρακολουθεί τις συνθήκες φωτισμού του περιβάλλοντος και βελτιστοποιεί αυτόματα την ορατότητα προσαρμόζοντας το σχήμα της δέσμης των νέων προβολέων bi-xenon σε μία από τις επτά ρυθμίσεις ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, τη γωνία διεύθυνσης και την απόσταση από ένα αντικείμενο. Επίσης, το νέο Kuga θα προσφέρει το αναβαθμισμένο -με πρόσθετους αισθητήρες- σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης “Perpendicular Parking” το οποίο βοηθά τους οδηγούς να παρκάρουν σε παράλληλες αλλά και κάθετες θέσεις στάθμευσης, ως συνέχεια του γνωστού μας ημιαυτόνομου συστήματος υποβοήθησης στάθμευσης “Active Park Assist” αλλά και μία βελτιωμένη έκδοση του συστήματος αποφυγής σύγκρουσης “Active City Stop” το οποίο πλέον λειτουργεί σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα, αντί για τα 30 χλμ./ώρα που ίσχυε. 

Το γνωστό μας σύστημα “Hands-Free” το οποίο αποδείχτηκε ότι αρέσει πολύ στους πελάτες Kuga στην Ευρώπη, με μία στις τρεις παραγγελίες πέρυσι να το περιλαμβάνει και αφορά το άνοιξε - κλείσε της πίσω πόρτας με μία απλή κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα, φυσικά και διατηρείται. Τέλος, θυμίζουμε ότι το Kuga προσφέφει προηγμένες τεχνολογίες όπως τo έξυπνο σύστημα τετρακίνησης “Ford Intelligent All Wheel Drive”, που ρυθμίζει την ποσότητα ροπής που αποστέλλεται σε κάθε τροχό, βελτιστοποιώντας τη συμπεριφορά και την πρόσφυση κυρίως σε ολισθηρές συνθήκες, το σύστημα “Curve Control”, που μετριάζει την απώλεια ελέγχου σε περίπτωση που ο οδηγός μπαίνει σε μια στροφή με υπερβολική ταχύτητα αλλά και το σύστημα “Torque Vectoring Control”, που εφαρμόζει ελαφρά πίεση πέδησης στους εσωτερικούς τροχούς, για καλύτερη πρόσφυση και ευστάθεια κατά το στρίψιμο.

Του ταιριάζει γάντι ο νέος -και εμπορικότατος- 1.5 diesel των 120 ίππων...

Πάμε λοιπόν στα βασικά, χωρίς να θέλουμε να μειώσουμε όλες τις παραπάνω αλλαγές. Το λέγαμε και το γράφαμε πάντα όταν δοκιμάζαμε κάποιο diesel Kuga το οποίο μέχρι σήμερα όμως ήταν δίλιτρο... “Η εποχή προστάζει για έναν μικρότερο κινητήρα”. Έγινε λοιπόν, με τον νέο 1.5 TDCi των 120 ίππων να προστίθεται στην γκάμα του και να του ταιριάζει γάντι, συμβαδίζοντας και αυτό με την σειρά του, στα δεδομένα της εποχής μας. Στην πράξη, δεν αντιμετωπίζει το παραμικρό πρόβλημα να κινήσει με αξιοπρέπεια και όχι μόνο το αμάξωμα του Kuga, να σε βοηθήσει να ταξιδέψεις αρχοντικά μαζί του, να σε προκαλέσει να εκμεταλλευτείς την καλή ροπή των 270 Nm (300 Nm όταν συνδυάζεται με το Powershift των 6 σχέσεων, έκδοση που θα δούμε λίγο αργότερα από το λανσάρισμα και στην χώρα μας) και στην τελική να πεις: Αυτόν τον κινητήρα, πραγματικά τον χρειαζόταν! Μεγάλο του ατού βέβαια, η χαμηλή κατανάλωση, με το εργοστάσιο να αναφέρει ως μέση τα 4,4 λίτρα/100 χλμ. και τις  εκπομπές CO2 115 γρ./χλμ. και εμείς να βλέπουμε σε πραγματικές συνθήκες ότι η μέση των 6,2 λίτρων/100 χλμ. είναι εφικτή! Δεν είναι όμως μόνο ο κινητήρας, αλλά και γενικότερα το στήσιμο του αυτοκινήτου, με την ανάρτηση πλέον να δουλεύει καλύτερα και το συνολικό πακέτο -όπως προείπεμε- να δείχνει πιο ώριμο ή σωστό αν προτιμάτε, από ποτέ.

Εκτός όμως από αυτόν τον νέο κινητήρα, το νέο Kuga θα διατίθεται με τον 2.0 TDCi diesel με τους 150 ίππους με την κίνηση εμπρός, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις με Ford Intelligent All Wheel Drive θα καταναλώνουν 4,7 λίτρα και εκπομπές CO2 122 γρ../χλμ. την ώρα που η τετρακίνητη  έκδοση 180 ίππων, σύμφωνα με την Ford πάντα, θα καταναλώνει από 5,2 λίτρα/100 χλμ. με CO2 135 γρ./χλμ. Ο βενζινοκινητήρας 1.5 λίτρων EcoBoost, υπάρχει σε έκδοση 120 ή 150 ίππων (το «150άρι» θα δούμε στην Ελληνική αγορά) με κίνηση εμπρός και εργοστασιακή κατανάλωση 6,3 λίτρα/100 χλμ. και 145 γρ. CO2 ανά χλμ., την ώρα που η τετρακίνητη έκδοση με τον ίδιο κινητήρα και απόδοση 182 ίππους θα καταναλώνει από 7,5 λίτρα/100 χλμ με εκπομπές CO2 173 γρ./χλμ.

Ο φωτογράφος της Ελληνικής αποστολής, Γιώργος Καραγιωργάκης, στο πρώτο "κλικ" της ημέρας!

Τα σημαντικά νέα όμως συνεχίζονται, και ο λόγος για το το νέο σύστημα συνδεσιμότητας με τον κωδικό “SYNC 3” το οποίο προσφέρει έλεγχο των συστημάτων του αυτοκινήτου όπως το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης, κλιματισμού, αλλά και των συνδεδεμένων smartphones χρησιμοποιώντας απλές φωνητικές εντολές. Το SYNC 3, μέσω μιας οθόνης 8 ιντσών, προσφέρει ταχύτερη απόδοση («10 φορές πιο γρήγορο...» μας λένε οι άνθρωποι της Ford, καμαρώνοντας), απλούστερες εντολές ενώ υποστηρίζει και πέντε επιπλέον γλώσσες. Να σας αναφέρουμε ένα παράδειγμα; Πιέζοντας απλά ένα μπουτόν και αναζητώντας κάτι, ο οδηγός του μπορεί να εντοπίσει γειτονικά καφέ, σταθμούς ανεφοδιασμού ή πάρκινγκ αυτοκινήτων και να βρίσκει σταθμούς τρένων, αεροδρόμια, ξενοδοχεία κλπ. Οι κάτοχοι iPhone μπορούν να ενεργοποιούν το Apple CarPlay για να ακούνε μουσική, να στέλνουν και να λαμβάνουν μηνύματα, να λαμβάνουν βελτιστοποιημένες οδηγίες για τις συνθήκες κυκλοφορίας και άλλα, παραμένοντας πάντα προσηλωμένοι στο δρόμο ενώ οι χρήστες Android μπορούν να ενεργοποιούν το Android Auto απολαμβάνοντας με μεγαλύτερη ασφάλεια τις ήδη γνωστές και αγαπημένες εφαρμογές και υπηρεσίες, όπως το Google Search, το Google Maps και το Google Play. Σημειώστε μάλιστα ότι το λογισμικό ενημερώνεται ασύρματα, μέσω Wi-Fi.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, γίνονται προσπάθειες από την Ελληνική αντιπροσωπεία, το νέο Ford Kuga να έρθει στην χώρα μας πριν το τέλος του 2016, χωρίς όμως να γνωρίζουμε, μέχρι στιγμής, τις τιμές του. Το ενδιαφέρον φυσικά επικεντρώνεται στο νέο 1.5 diesel των 120 ίππων... Με αυτή την έκδοση, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο ανταγωνισμός βρήκε «κακό μπελά» στον δρόμο του, την ώρα που στην Ford το περιμένουν, δικαιολογημένα, πως και πως στις εκθέσεις τους... _Μ. Σαλ.

Καλό ξημέρωμα και από εμάς @ Σερβία!

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Kuga

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου