top icon
Παρουσιάσεις

Lexus IS

H Lexus, μετά από μία ιδιαιτέρως ενθαρρυντική χρονιά όπου βελτίωσε τις εμπορικές της επιδόσεις και συνάμα ανανέωσε ουσιαστικά τα περισσότερα μοντέλα της γκάμας της (GS, ES, LS), παρουσιάζει την τρίτη γενιά του IS, που έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί.

Το πρωταρχικό χαρακτηριστικό του νέου IS, είναι η νέα ιδιαιτέρως αιχμηρή εμφάνιση, όπου ξεχωρίζουν η μάσκα, τα φώτα και η χαρακτηριστική ακμή που ξεκινάει από τα μαρσπιέ και «ανηφορίζει» μέχρι τα πίσω φώτα. Ριζικά διαφορετική είναι η εικόνα στο νέο εσωτερικό, με την οδηγοκεντρική λογική και την εξαιρετική ποιότητα. Καθώς οι διαστάσεις έχουν αυξηθεί αρκετά, η προσφορά χώρων για τους (ουσιαστικά δύο λόγω του ογκώδους κεντρικού τούνελ της μετάδοσης) πίσω επιβάτες είναι αρκετά πλουσιοπάροχη. Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών των 450 λίτρων.

 

Σε ότι αφορά τους κινητήρες, το καινούργιο IS ξεκινάει την καριέρα του με δύο επιλογές, αμφότερες βενζινοκίνητες, κάτι που σημαίνει ότι καταργήθηκαν οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Και αυτό γιατί η Lexusαποφάσισε να επενδύσει στο αντικείμενο που έχει ειδικευτεί και δεν είναι άλλο από την υβριδική τεχνολογία. Έτσι το ISαποκτάει για πρώτη φορά υβριδική έκδοση με την ονομασία 300h. Το σύστημα αποτελείται 2.5 τετρακύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού κύκλου Άτκινσον, 181 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 143 ίππων, με συνδυασμένη τελικά απόδοση 223 ίππων. Για την μετάδοση φροντίζει ένα κιβώτιο E-CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων) και τα αποτελέσματα από πλευράς κατανάλωσης και ρύπων μεταφράζονται σε 4,3 λτ./100 χλμ και 99 γρ. χλμ. αντίστοιχα. O οδηγός έχει την δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ των προγραμμάτων ECO, NORMAL και SPORT, ενώ υπάρχει και ο διακόπτης EV για αποκλειστική ηλεκτροκίνηση.

 

Η άλλη έκδοση με την ονομασία IS 250 φοράει τον V6 των 2,5 λίτρων ο οποίος αποδίδει 208 ίππους και μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων. Πλήρως ανασχεδιασμένη είναι η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, όπου αρκετά τμήματα προέρχονται από το μεγαλύτερο GS. To ίδιο ισχύει και για το αναβαθμισμένο σε αίσθηση ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης. Στην έκδοση F Sport (χωρίς διαφοροποίηση στην απόδοση) αναρτήσεις και τιμόνι έχουν πιο σπορ ρυθμίσεις, ενώ προαιρετικά προσφέρεται ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση.   Ξεχωρίζει από μικροδιαφορές στην εξωτερική εμφάνιση, ενώ στον πίνακα οργάνων οι ψηφιακές ενδείξεις παραπέμπουν απευθείας στο LFA. 

 

Το νέο IS συνοδεύεται από ένα πλήρες πακέτο παθητικής (συμπεριλαμβάνεται καπό που ανασηκώνεται σε περίπτωση πρόσκρουσης με πεζό) και ενεργητικής ασφάλειας, με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Οι πρώτες οδηγικές εντυπώσεις επιτρέπουν στο IS 300hνα σταθεί επάξια στην κατηγορία των premium αυτοκινήτων της μεσαίας κατηγορίαw, ειδικά σε ότι αφορά την ποιότητα κύλισης. Προσπαθεί έντονα να είναι σπορτίφ (χαρακτηριστικό παράδειγμα το σύστημα που αναπαραγάγει μέσω των ηχείων μία πιο «αγωνιστική» συχνότητα) και μέχρις ενός σημείου τα καταφέρνει ικανοποιητικά, καθώς είναι δεδομένοι οι περιορισμοί στην πιο γρήγορη οδήγηση του συγκεκριμένου συστήματος μετάδοσης. Υπογραμμίζουμε ότι οδηγήσαμε την απλή έκδοση και όχι την πιo σφικτή F Sport και ίσως αυτό τελικά να αποτελεί πλεονέκτημα στην τελική εικόνα σε ότι έχει να κάνει με την ποιότητα κύλισης και τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα.

Στην χώρα μας αναμένεται άμεσα με τιμές που υπολογίζεται ξεκινούν από τις 40.000 ευρώ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ