H Mercedes GLB αποτελεί την πρόταση της γερμανικής εταιρείας στην κατηγορία των οικογενειακών C-SUV. Την οδηγούμε στην Ισπανία.

Η Mercedes, έστω και καθυστερημένα, εμπλουτίζει την γκάμα της με ένα αμιγώς οικογενειακό C-SUV στοχευμένο στην πρακτικότητα. Η καθυστέρηση αυτή της έδωσε ένα πλεονέκτημα, να τοποθετήσει δηλαδή την GLB στην αγορά με έναν τρόπο διαφορετικό, ώστε να διαφοροποιηθεί από τον υφιστάμενο premium ανταγωνισμό της κατηγορίας. Έτσι, τη στιγμή που όλοι σπεύδουν να προσδώσουν έναν κουπέ χαρακτήρα στα SUV τους, η Mercedes επιλέγει έναν πιο τετραγωνισμένο σχεδιασμό, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, αγγίζοντας όμως παράλληλα το συναίσθημα του κοινού της, καθώς υπάρχουν οι εύλογες αναφορές στο αρχετυπικό σχήμα της G-Class. Όχι ότι το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από επίπεδες επιφάνειες. Το αντίθετο. Όμως εκεί παραπέμπουν το πιο κάθετο παρμπρίζ και η εξίσου απότομη διαμόρφωση της πίσω πόρτας. Οι μικροί πρόβολοι εμπρός και πίσω έρχονται να υπογραμμίσουν τα εκτός δρόμου γονίδια της Mercedes GLB.

https://www.4troxoi.gr/sites/default/files/images/articles/images/2019/11/MERCEDES%20GLB_02.jpg

The rain in Spain...

Αφήσαμε τη μουντή Αθήνα, για να μας υποδεχθεί μια ακόμα πιο βροχερή Μάλαγα, η οποία αποτέλεσε και το επίκεντρο της παρουσίασης της GLB. Σπεύδουμε να βολευτούμε στο κάθισμα το οδηγού. Γύρω μας συναντάμε την προσδοκώμενη αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας, αλλά και το γνώριμο σχεδιασμό με τον παραλληλόγραμμο πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) της εταιρείας. Κάποιες επιπλέον πινελιές από αλουμίνιο στο ταμπλό, στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα προσδίδουν μια αίσθηση στιβαρότητας στην κατασκευή.

Mercedes GLB

Η εξασφάλιση πλούσιων εσωτερικών χώρων επιτυγχάνεται από το μεταξόνιο των 2.829 χλστ., που είναι κατά 10 εκ. μεγαλύτερο της πολυμορφικής B-Class. Καθόμαστε σε πιο όρθια θέση εν συγκρίσει με την GLA, η ορατότητα γύρω μας είναι εξαιρετική και ο χώρος πάνω από το κεφάλι μας είναι εντυπωσιακά πλούσιος. Η Mercedes καυχιέται πως είναι ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, ενώ ιδιαίτερα ευρύχωρο είναι και το πορτ μπαγκάζ, με τη μεταφορική του ικανότητα να κυμαίνεται μεταξύ 560 και 1.755 λίτρων στη 5θέσια διαμόρφωση, επισήμανση που υπογραμμίζει το γεγονός πως η GLB μπορεί να παραγγελθεί και με μια τρίτη σειρά καθισμάτων, στην οποία θα βολευτούν ακόμα δύο επιβάτες. Τα πολυμορφικά στοιχεία του αυτοκινήτου συμπληρώνει η συρόμενη δεύτερη σειρά καθισμάτων (έξτρα στην 5θέσια εκδοχή).

Mercedes GLB

Πάντως, παρά το συρόμενο κάθισμα, η πρόσβαση στην τελευταία σειρά απαιτεί επιπλέον ευελιξία. Σύμφωνα με τη Mercedes, η τρίτη σειρά μπορεί να φιλοξενήσει επιβάτες αναστήματος έως 1,68 μ., στην πράξη όμως θα χωρέσουν οριακά και ψηλότεροι (1,80).

Mercedes GLB

Η Mercedes GLB εφοδιάζεται με γνώριμα 4κύλινδρα σύνολα βενζίνης και πετρελαίου. Στη βάση της γκάμας, η GLB 200 κινείται από το βενζινοκινητήρα 1.33, που εφοδιάζεται με σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων και αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm. Η GLB 250 φοράει το 2λιτρο σύνολο βενζίνης (224 PS, 350 Nm), ενώ για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει η έκδοση 35 AMG, εξοπλισμένη με τον 2.0 των 306 ίππων και με μέγιστη ροπή 400 Nm. Την γκάμα συμπληρώνουν οι 2λιτρες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις GLB 180 d, GLB 200 d και GLB 220 d, με 116, 150 και 190 ίππους και ροπή 280, 320 και 400 Nm, αντίστοιχα.

Στον τομέα της μετάδοσης, όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, πλην της GLB 200, που διαθέτει 7άρι κιβώτιο. Οι βασικές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητες, η GLB 200 d διαθέτει και τετρακίνητη εκδοχή, ενώ οι ισχυρότερες εκδόσεις έρχονται μόνο ως 4MATIC.

Η πρώτη εντύπωση έχει να κάνει με την εξαιρετική κύλιση που προσέφεραν όλες οι εκδόσεις που οδηγήσαμε, ακόμα κι εκείνες που φορούσαν τους μεγάλους τροχούς των 20 ιντσών. Κρατάμε μία επιφύλαξη για να δούμε πώς θα διαχειρίζεται η ανάρτηση (εμπρός γόνατα ΜακΦέρσον, πίσω πολλαπλών συνδέσμων) τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, αλλά και για το γεγονός ότι όλα τα αυτοκίνητα της παρουσίασης διέθεταν τα έξτρα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, που προσαρμόζουν την απόσβεση ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξει ο οδηγός από το Dynamic Select.

Σε κάθε περίπτωση, και παρά το γεγονός ότι η έμφαση έχει δοθεί στην άνεση, οι κλίσεις του αμαξώματος ελέγχονται αποτελεσματικά και προδιαθέτουν τον οδηγό να ανεβάσει ρυθμό. Η GLB 200 με το 1.300άρη κινητήρα επ' ουδενί δε δυσκολεύεται να κινήσει τα 1.555 κιλά του αμαξώματος, καθώς το κινητήριο σύνολο είναι γνωστό για την προθυμία του σε όλο το φάσμα των στροφών.

Στη 220 d με τους 190 ίππους είναι περισσότερο τα 400 Nm που χαρακτηρίζουν τη λειτουργία του κινητήρα, όπου η χαρακτηριστική χροιά του ντίζελ καταφέρνει να εισχωρεί στην καμπίνα του αυτοκινήτου.

Τέλος, η AMG 35 εντυπωσιάζει με τη δύναμή της, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η GLB μεταμορφώνεται σε μια σπορ κατασκευή, δεδομένης και της απόστασης που τη χωρίζει από το έδαφος. Εντούτοις, στην επιλογή Sport, το τιμόνι βαραίνει και ο έλεγχος του αμαξώματος είναι πολύ καλός, με την ανάρτηση φυσικά πλέον να «διαβάζει» σε μεγαλύτερο βαθμό τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ στη ρύθμιση Comfort η ανάρτηση εξασφαλίζει την επιθυμητή άνεση που πολλές φορές απουσιάζει στις εκδόσεις AMG.

Mercedes GLB
Ακόμα και στο έντονα λασπωμένο έδαφος, η Mercedes GLB κατάφερνε να κινηθεί χάρη στα σχετικά προγράμματα οδήγησης.

Εκτός δρόμου

Οι τετρακίνητες εκδόσεις μπορούν να εφοδιαστούν με το σύστημα μεταβλητής κατανομής της ροπής, το οποίο είχαμε την εμπειρία να γευτούμε σε μια χωμάτινη διαδρομή, όπου λόγω της καταρρακτώδους βροχής η πρόσφυση ήταν ελάχιστη, με τα ελαστικά να έχουν στομώσει από τη λάσπη. Εντούτοις, παρ' ότι χρειαζόταν προσοχή, η κατάσταση δεν περιόρισε τη δυνατότητα κίνησης του αυτοκινήτου. Εν προκειμένω επελέγη το πρόγραμμα οδήγησης Οff-road, όπου η ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες κατανέμεται σε αναλογία 50:50. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ακόμα δύο προγράμματα, όπου διαφοροποιείται ο σχετικός λόγος: Eco/Comfort (80:20) και Sport (70:30). Εξαιτίας των συνθηκών, δεν πραγματοποιήθηκαν οι υπόλοιπες δοκιμασίες που είχε σχεδιάσει η εταιρεία προκειμένου να μας δείξει τις εκτός δρόμου δυνατότητες της GLB, στο πλαίσιο φυσικά των δεδομένων μιας SUV κατασκευής. Το σύστημα DSR (Downhill Speed Regulation) με το οποίο ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την ταχύτητα κατάβασης ανάμεσα στα 2 και τα 18 χλμ./ώρα, αποδεικνύεται επίσης χρήσιμο στις πιο οριακές καταστάσεις.

Φυσικά, το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, αρκετά από τα οποία είναι δανεισμένα από την S-Class. Αξιοποιεί την τελευταίας γενιάς κάμερα και ραντάρ «βλέποντας» μέχρι 500 μ. εμπρός, γεγονός που της δίνει τη δυνατότητα, υπό συνθήκες, να κινηθεί ημιαυτόνομα και να ρυθμίζει μόνη της την ταχύτητα πριν από στροφές, διασταυρώσεις ή πλατείες, αξιοποιώντας το Active Distance Assist DISTRONIC, που παίρνει πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης.

Πού απευθύνεται τελικά η Mercedes GLB; Με τιμή εκκίνησης τα 37.235 ευρώ, αποτελεί μονόδρομο για εκείνον που θα αναζητήσει ένα "προσιτό" οικογενειακό μοντέλο στη γκάμα της εταιρείας γι αυτό και αναμένεται πως θα είναι ιδιαίτερα δημοφιλές ανάμεσα σε εκείνους που αναζητούν μια αναβάθμιση στον τομέα των χώρων, προερχόμενοι από την A-Class , αλλά και από αντίστοιχα premium μοντέλα του ανταγωνισμού. Στη χώρα μας αναμένεται μετά τον ερχόμενο Απρίλιο, εντούτοις η αντιπροσωπεία ήδη δέχεται παραγγελίες._ Μ. Σ.

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: GLB

Πιστεύετε πως μετά την πανδημία...

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά