top icon
Παρουσιάσεις

Μercedes V-Class: Οδηγούμε την ανανεωμένη γενιά στην Ισπανία

O μεγάλος πολυμορφικός «ανθρωπομεταφορέας» της Mercedes ανανεώνεται στα σημεία και γίνεται ακόμα καλύτερος.

Μπορεί τα μικρά και μεσαία MPV να έχουν δεχθεί τεράστια πλήγματα από την επέλαση των SUV, η μεγάλη κατηγορία όμως αντιστέκεται, και η V-Class της Mercedes αποτελεί τρανό παράδειγμα. Από το 2014, που βρίσκεται στην αγορά, οι συνολικές πωλήσεις της έφτασαν τις 209.000 μονάδες, σημειώνοντας μάλιστα ετήσιο ρεκόρ 64.000 μονάδων τη χρονιά που πέρασε. Η Mercedes, όμως, βλέποντας στο μέλλον, επενδύει σε ένα πρόγραµµα ανάπτυξης ηλεκτροκίνητων van. Το eVito είναι ήδη διαθέσιµο, το εµπορικό λανσάρισµα για το eSprinter είναι προγραµµατισµένο για το δεύτερο εξάµηνο του 2019, ενώ στην τελευταία Έκθεση της Γενεύης παρουσιάστηκε το πρωτότυπο EQV, το οποίο αποτελεί την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή της V-Class.

Η Mercedes, λοιπόν, ανανέωσε το μεγαλύτερο μοντέλο που διαθέτει στην γκάμα των επιβατικών της μοντέλων. Η V-Class απευθύνεται: σε οικογένειες με δύο ή περισσότερα παιδιά που δίνουν έμφαση στις δραστηριότητες και τις εκδρομές, σε ένα κοινό με ένα ενεργό lifestyle «ελεύθερου χρόνου», που απαιτεί ένα όχημα με μεταφορικές ικανότητες του ανάλογου εξοπλισμού, καθώς και σε εταιρικούς ιδιοκτήτες για επαγγελματική χρήση, VIP μετακινήσεις και hotel shuttle services. Δεν είναι λοιπόν διόλου τυχαίο που το μεγάλο μοντέλο της Mercedes έχει γίνει μια παγκόσμια επιτυχία.

Από πλευράς εξωτερικής εμφάνισης, αλλαγές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος, στον προφυλακτήρα, στη μάσκα και στον αεραγωγό χαμηλά, ο οποίος είναι πλέον ενιαίος. Η παρουσία του διακοσμητικού χρωμίου είναι περισσότερο αισθητή και πλαισιώνεται από νέα χρώματα για το αμάξωμα και σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου. Πέρα από τα επίπεδα εξοπλισμού Avantgarde και Exclusive, οι δυνατότητες εξατομίκευσης επεκτείνονται με τις σπορτίφ πινελιές της έκδοσης AMG Line στους προφυλακτήρες και στη μάσκα.

Μικρές αλλαγές έγιναν και στο εσωτερικό, κυρίως στους επανασχεδιασμένους αεραγωγούς (με το χαρακτηριστικό σχέδιο turbine, που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας), στα όργανα και στις επενδύσεις. Η V-Class μπορεί να μεταφέρει έως και οκτώ άτομα, σε μία ευρεία γκάμα χωροταξικών διαμορφώσεων (προαιρετικά με 6 ή 7 θέσεις). Την παράσταση όμως κλέβουν τα έξτρα luxury seats, που προσφέρουν δυνατότητες θέρμανσης, εξαερισμού, μασάζ και ανάκλισης, με ξεχωριστά μάλιστα υποπόδια.

Φυσικά, όπως και πριν, έτσι και το ανανεωμένο μοντέλο διατίθεται σε τρία μήκη αμαξώματος (Compact, Long και Extra Long), ενώ συνεχίζει να προσφέρεται η έκδοση «ελεύθερου χρόνου» που φέρει την ονομασία «Marco Polo». To εν λόγω μοντέλο διαθέτει μία σειρά από αξεσουάρ κατάλληλα για κάμπινγκ (εστίες υγραερίου, ψυγείο, τραπεζάκι, αποθηκευτικοί χώροι και ντεπόζιτο νερού), ενώ η οροφή μπορεί να ανακλιθεί ηλεκτρικά, δημιουργώντας έτσι ένα διπλό κρεβάτι (επιπλέον αυτού που δημιουργείται όταν ανακλιθούν οι δύο κεντρικές θέσεις). Αξίζει πάντως σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε ότι παράλληλα προσφέρεται και η οικονομικότερη έκδοση Marco Polo Activity, η οποία βασίζεται στο Vito.

Στα μηχανικά μέρη το μεγαλύτερο νέο αυτής της ανανέωσης αφορά την υιοθέτηση του 2λιτρου πετρελαιοκινητήρα της γενιάς ΟΜ654, ο οποίος είναι ελαφρύτερος κατά 17% σε σχέση με τον 4κύλινδρο των 2,1 λίτρων που αντικαθιστά. Θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις ιπποδύναμης, με 163 (V220d), 190 (V250d) και 239 ίππους (V300d). Ο κινητήρας αυτός υιοθετεί σύστημα common rail τέταρτης γενιάς, με την πίεση να φτάνει έως και τα 2.500 bar. Για τον περιορισμό των τριβών έχει χρησιμοποιηθεί επίστρωση nanoslide, ενώ έγιναν αλλαγές για τον περιορισμό του θορύβου αλλά και των κραδασμών. Το σύνολο καλύπτει τη νόρμα Euro 6d temp (μελλοντικά θα μπορεί να καλύπτει τις RDE προδιαγραφές), χάρη στην υιοθέτηση κυκλωμάτων χαμηλής και υψηλής πίεσης για την επανακυκλοφορία των καυσαερίων, φίλτρο σωματιδίων και δύο συστημάτων SCR.

Αλλαγές έχουν γίνει και στη μετάδοση, όπου θα είναι στάνταρντ σε όλες τις εκδόσεις το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων, 9G-TRONIC. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του (όπως και η απόκριση στο γκάζι καθώς και η αίσθηση του τιμονιού) μπορούν να προσαρμοστούν στις επιθυμίες του οδηγού μέσω του Dynamic Select και των διαθέσιμων προγραμμάτων λειτουργίας Comfort και Sport. Μάλιστα, υπάρχει και επιλογή χειροκίνητης λειτουργίας, όπου ο οδηγός μπορεί να αλλάζει σχέσεις μέσω των σταθερά τοποθετημένων στο τιμόνι paddles.

H Mercedes V-Class είναι κατά βάση πισωκίνητη, προαιρετικά όμως θα μπορεί και πάλι να παραγγελθεί με σύστημα τετρακίνησης, ενώ σε ό,τι αφορά την ανάρτηση θα προσφέρονται τρεις επιλογές: η ανάρτηση άνεσης, το σύστημα Agility Control με μεταβαλλόμενα χαρακτηριστικά απόσβεσης και η σπορ ανάρτηση. Φυσικά, θα μπορεί να εξοπλιστεί με μια πλήρη γκάμα συστημάτων: πολυμέσων, συνδεσιμότητας και υποβοήθησης του οδηγού (για πρώτη φορά θα είναι διαθέσιμο το Active Brake Assist με αναγνώριση πεζών και οι προσαρμοζόμενοι προβολείς LED matrix).

Προσκεκλημένοι της Mercedes, λοιπόν, βρεθήκαμε στη Σίτζες της Ισπανίας, ένα παραθεριστικό θέρετρο έξω από τη Βαρκελώνη. Κάτι ο ωραίος καιρός (μιας και εντός έδρας τα καιρικά τερτίπια είναι πλέον συνηθισμένα), κάτι το περιβάλλον και, όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες, δεν κρατηθήκαμε, και διαλέξαμε την εκδρομική έκδοση. Μπορεί λόγω κόστους και χαρακτήρα η συγκεκριμένη να μην έχει ουσιαστικό ενδιαφέρον για τη χώρα μας, δε σου δίνεται όμως κάθε μέρα η ευκαιρία να οδηγήσεις ένα τέτοιο όχημα. Μαζί με κάτι υπερπολυτελείς λιμουζίνες, κάτι τέτοια οχήματα είναι που ενδόμυχα θα ήθελες να απολαμβάνεις τη θέα από τις πίσω θέσεις, παρά από τις εμπρός. Σε αυτό συμβάλλουν και οι προδιαγραφές, αφού δεν είναι και ό,τι καλύτερο σε ένα στενό δρόμο, με τσιμεντένιο στηθαίο από τη μία και κάθετο βράχο από την άλλη, όπου κυκλοφορούν όλων των ειδών τροχοφόρα, να προσπαθείς εσύ να στρίψεις με το «οροφοδιαμέρισμα» που ξεπερνάει τα 5 μ. και τους 2,5 τόνους. Αυτό βέβαια αφορά περισσότερο τον οδηγό, παρά τον «Μάρκο», ο οποίος δεν έδειξε να προβληματίζεται, χάρη στη ροπή των 500 Nm (σε αυτήν την έκδοση για έκτακτες περιπτώσεις υπάρχει και το πρόγραμμα Overtorque, όπου αποδίδονται επιπλέον 30 Nm), την κλιμάκωση του κιβωτίου, την τετρακίνηση, αλλά και την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση. Πραγματικά, πάντως, δεν μπορούμε να καταλάβουμε ποιος αγοραστής που έχει σώας τας φρένας θα επιλέξει τη σπορ ανάρτηση, όταν έχει στη διάθεσή του ένα τόσο καλορυθμισμένο set-up. Μπορεί ίσως η σπορ ανάρτηση να δίνει το κάτι παραπάνω σε ακρίβεια αντιδράσεων, το πιθανότερο όμως είναι ότι οι επιβαίνοντες δε θα δουν με καλό μάτι τέτοιες διαθέσεις. Την επόμενη μέρα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την ενδιάμεση έκδοση V250d των 190 ίππων, αυτήν τη φορά χωρίς εκδρομικά παραφερνάλια και τετρακίνηση. Η οδική συμπεριφορά και οι επιδόσεις δε χαρακτηρίστηκαν από κάποιες εκπτώσεις, πέρα από μία μικρή αύξηση στο επίπεδο του θορύβου από τον κινητήρα.

Η ανανεωμένη V-Class είναι ήδη διαθέσιμη στη χώρα μας, με τις τιμές να ξεκινούν από τα 77.000 ευρώ. Περισσότερες πληροφορίες μπορείται να βρείται στον ιστότοπο των επαγγελματικών οχημάτων της Mercedes

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ