Δοκιμές Παρουσιάσεις

Mini Cooper SE Countryman ALL4: Οδηγούμε το ανανεωμένο plug-in υβριδικό

Βρεθήκαμε αυθημερόν στη Φρανκφούρτη για μια οδηγική γνωριμία με το ανανεωμένο plug-in υβριδικό Mini Cooper SE Countryman ALL4 των 220 ίππων και των 385 Nm ροπής, συνδυαστικά.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, αναφερόμενοι στις αισθητικές αλλαγές της ανανεωμένης γενιάς του Mini Countryman. Σημειώστε, νέα σχεδίαση εμπρός με νέα μάσκα. Προβολείς LED και φώτα ομίχλης LED, πλέον και στον βασικό εξοπλισμό, αλλά και πίσω φώτα LED σε σχέδιο Union Jack (μοτίβο βρετανικής σημαίας). Νέα φινιρίσματα αμαξώματος, νέα επιλογή Piano Black Exterior, καθώς και νέες ζάντες αλουμινίου.

Mini Cooper SE Countryman ALL4

Στα εντός, και σε σχέση με το παρελθόν, μεταξύ άλλων συναντάμε νέο ψηφιακό cockpit με προαιρετική έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών, ενώ στο plug-in υβριδικό όπως αυτό της γνωριμίας μας, στάνταρντ είναι και η κεντρική οθόνη των 8,8 ιντσών με το Connected Navigation Plus σύστημα. Νέας σχεδίασης και επίσης προαιρετικό είναι το κεντρικό όργανο, σε σχέδιο Piano Black High Gloss. Διαθέτει επίσης σπορ δερμάτινο τιμόνι στάνταρντ σε όλες τις εκδόσεις, νέα γκάμα δερμάτινων επενδύσεων και επιφανειών εσωτερικού. Υπάρχει νέα έκδοση Mini Yours Interior Style. Επίσης, Mini Connected με νέες λειτουργίες, καθώς και μεγαλύτερη γκάμα αξεσουάρ της εταιρείας.

Mini Cooper SE Countryman ALL4

Στα δικά μας τώρα, καθώς στη Φρανκφούρτη οδηγήσαμε το ανανεωμένο Mini Cooper SE Countryman ALL4, το οποίο συνδυάζεται στάνταρντ με το σύστημα τετρακίνησης που είναι σχεδιασμένο για υβριδικό μοντέλο. Η λειτουργία του βασίζεται στη σωστά ελεγχόμενη αλληλεπίδραση μεταξύ ενός 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα, που κατανέμει την ισχύ στους εμπρός τροχούς, και ενός ηλεκτρικού μοτέρ, που επενεργεί στους πίσω.

Οι δύο κινητήριες μονάδες αποδίδουν συνδυασμένη ισχύ 162 kW (220 ίππων) και ροπή 385 Nm. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 10 kWh παρέχει στο νέο Mini Cooper SE Countryman ALL4 μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία 55-61 χιλιομέτρων (με μέγιστη ταχύτητα ηλεκτρικής κίνησης τα 135 χλμ./ώρα.), σύμφωνα με τις υποσχέσεις του κατασκευαστή, νούμερο απόλυτα εφικτό, όπως διαπιστώσαμε στη Γερμανία. Το μοντέλο εφοδιάζεται δε με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic των 6 σχέσεων.

Mini Cooper SE Countryman ALL4

Ουσιαστικά, πρόκειται για τον γνωστό 3κύλινδρο 1.500άρη Twinpower turbo κινητήρα των 125 ίππων και ροπής 220 Nm από τις 1.500 σ.α.λ., ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω του 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου που προείπαμε, και πλαισιώνεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 95 ίππων και ροπής 165 Nm. Η ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης διάταξης εντοπίζεται στο γεγονός ότι ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στο πίσω μέρος, και μέσω ενός κιβωτίου μίας σχέσης κινεί τους πίσω τροχούς, δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις για μια «ηλεκτρική» τετρακίνηση, χωρίς δηλαδή κάποια μηχανική εμπλοκή.

Mini Cooper SE Countryman ALL4

Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από το ελαφρώς ανυψωμένο πίσω κάθισμα, χωρίς όμως να έχουν επηρεάσει τον διαθέσιμο χώρο πάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών, κάτι που έχει συμβεί αμυδρά με τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, η οποία από τα 450 λίτρα είναι στα 405 στο υβριδικό, και φτάνει έως τα 1.275 λίτρα (1.390 στο μη υβριδικό) με πεσμένα τα πίσω καθίσματα σε 40:20:40. Θυμίζουμε εδώ ότι «μίνι» είναι μόνο στο όνομα, αφού μιλάμε ουσιαστικά για ένα όχημα διαστάσεων 4.297x1.822x1.559 χλστ., ικανό να μεταφέρει με άνεση τέσσερα άτομα (διαθέτει πέντε καθίσματα κανονικών διαστάσεων), και με προϋποθέσεις τις αντίστοιχες αποσκευές... 3ημέρου.

Ο χρόνος φόρτισης (από 0% έως 80%) των μπαταριών σε ένα wallbox (3,6 kW) δεν ξεπερνά τις 2,5 ώρες, ενώ στο οικιακό δίκτυο θα χρειαστούν περίπου 3 ώρες και 45 λεπτά για το ίδιο ποσοστό.

Mini Cooper SE Countryman ALL4

Για τους λάτρεις των νούμερων και των επιδόσεων, το «0-100» μπορεί να επιτευχθεί σε 6,8 δλ. και η τελική ταχύτητα του μοντέλου φτάνει τα 196 χλμ./ώρα. Την ίδια ώρα, το plug-in υβριδικό Mini Cooper SE Countryman ALL4 υπόσχεται μέση κατανάλωση καυσίμου 2,0-1,7 λίτρα/100 χλμ., μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 14,0-13,1 kWh/100 χλμ. και εκπομπές CO2 στον μικτό κύκλο: 45-40 γρ./χλμ.

Τα τρία διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης επιλέγονται μέσω του διακόπτη αεροπορικού τύπου eDrive. Συγκεκριμένα: Στο στάνταρντ AUTO eDRIVE ο βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται μετά τα 80 χλμ./ώρα, στη γρήγορη επιτάχυνση και στη χαμηλή στάθμη της μπαταρίας.

Στο MAX eDRIVE έχουμε αμιγώς ηλεκτρική κίνηση έως τα 135 χλμ./ώρα, με τον κινητήρα βενζίνης να ενεργοποιείται στις υψηλότερες ταχύτητες και στο kickdown.

Στο SAVE BATTERY το μοντέλο κινείται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, έτσι ώστε η στάθμη της μπαταρίας να φτάσει και να διατηρηθεί στο 90%.

Mini Cooper SE Countryman ALL4

Οδηγώντας το, διαπιστώνεις την ουσιαστική συνεισφορά του ηλεκτροκινητήρα στο γνωστό μας σύνολο, αφού προσφέρει ακαριαία απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ και ως εκ τούτου άμεση ροπή στην εκκίνηση, αλλά και βοήθεια όπου χρειάζεται στις υψηλότερες ταχύτητες, καλύπτοντας ουσιαστικά και με ζωντάνια τα όποια κενά σημεία του συγκεκριμένου 1.500άρη κινητήρα του BMW Group.

Από εκεί και πέρα, το σύνολο είναι αρκετά άνετο στο ταξίδι, με το σύστημα διεύθυνσης να προσφέρει πολλές πληροφορίες και ακρίβεια στις στροφές, και το κιβώτιο να υποστηρίζει με τη σωστή λειτουργία του το σβέλτο ρυθμό. Σε εκείνο το σημείο, ο οδηγός θα εκτιμήσει πολύ και τα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης που προσφέρει η ηλεκτρική τετρακίνηση του Mini Cooper SE Countryman ALL4.

Mini Cooper SE Countryman ALL4

Αν έχουμε δύο ενστάσεις έπειτα από την οδηγική γνωριμία μαζί του, είναι ότι υπάρχουν στιγμές που γίνεται αντιληπτή η χροιά του 3κύλινδρου μοτέρ, σε καμία περίπτωση όμως ενοχλητική, αλλά και το γεγονός ότι χρειάζεσαι λίγο χρόνο για να συνηθίσεις την αίσθηση του συστήματος πέδησης, κάτι που συμβαίνει όμως με τα φρένα των περισσότερων υβριδικών προτάσεων.

Το Mini Cooper SE Countryman ALL4 αναμένεται στην ελληνική αγορά τον Οκτώβριο και ο τιμοκατάλογός του θα ξεκινάει περίπου από τα 41.000 ευρώ._ Μ. Σαλ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: BERNHARD FILSER (MINI)

Mini Cooper SE Countryman ALL4

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου