Η κορυφαία έκδοση του ανανεωμένου Mini Clubman αποδίδει πλέον 306 ίππους και υπόσχεται πολύ περισσότερες συγκινήσεις.

 

H πλήρης ονομασία της κορυφαίας αυτής έκδοσης είναι Mini John Cooper Works Clubman All4 Automatic. Από το όνομα και μόνο καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για μία ιδιαίτερη περίπτωση, κάτι που ενισχύεται από το γεγονός ότι πρόκειται για ένα όχημα που θέλει να συνδυάσει την αυξημένη πρακτικότητα των έξι θυρών ενός στέισον, με καυτές επιδόσεις, σε ένα πακέτο που οπτικά φέρει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της Mini.

Είχε έρθει πια ο καιρός για την καθιερωμένη ανανέωση, μιας και το Clubman της δεύτερης γενιάς παρουσιάστηκε το 2015. Όσο ανεπαίσθητες όμως είναι οι αλλαγές στις επιμέρους λεπτομέρειες των απλούστερων εκδόσεων (μάσκα, φώτα, εξοπλισμός και ένα νέο εφτάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στις μικρότερες εκδόσεις), τόσο εντυπωσιακά είναι τα «πυροτεχνήματα» που συνοδεύουν την έκδοση που βρίσκεται στην κορυφή, μιας και δεν είναι λίγο πράγμα να βελτιώνεται η απόδοση κατά σχεδόν ένα τρίτο!

Mini John Cooper Works Clubman All4

Ο γνωστός 2λιτρος κινητήρας TwinPower που τροφοδοτεί την κορυφαία έκδοσης της νέας BMW Σειράς 1, όσο και την αντίστοιχη έκδοση του Mini Countryman, αποδίδει πλέον 306 ίππους (75 επιπλέον σε σχέση με το παρελθόν) και ροπή 450 Nm (από 350 στο προηγούμενο μοντέλο), χάρη σε μία σειρά αλλαγών στους εκκεντροφόρους, την τουρμπίνα, το σύστημα ψύξης και ψεκασμού που λειτουργεί με πίεση 350 bar, τη σχέση συμπίεσης (από 10,2:1 σε 9,5:1) και το σύστημα «αναπνοής». Ο κινητήρας με το διπλό Vanos και το σύστημα Valvetronic συνδυάζεται κατ’ αποκλειστικότητα πλέον με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (το οποίο σε αυτήν τη σπορ έκδοσή του, διαθέτει paddles στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές), ενώ χάρη στη δυνατότητα του launch control το Clubman JCW σπάει το φράγμα των 5 δλ. στην επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα. Μιας και πρόκειται για το δυνατότερο Mini παραγωγής που έχει παρουσιαστεί μέχρι σήμερα, οι μηχανικοί έκριναν ότι έπρεπε πλέον να τοποθετηθεί ηλεκτρονικός περιοριστής ταχύτητας, κάτι που γίνεται στα 250 χλμ./ώρα.

Το πακέτο της μετάδοσης πλαισιώνεται από την τετρακίνηση All4 με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, ενώ για την κατανομή της ροπής, στους εμπρός τροχούς υπάρχει ένα μηχανικού τύπου μπλοκέ διαφορικό. Εκτεταμένες επεμβάσεις έχουν γίνει και στην ανάρτηση, η οποία διακρίνεται για τη βελτιωμένη ακαμψία (στάνταρ η εμπρός μπάρα θόλων) και κινηματική της που επέτρεψαν συνάμα τη διαφοροποίηση του κάμπερ των εμπρός τροχών. Παράλληλα, τόσο τα αμορτισέρ (έξτρα τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα σε δύο θέσεις), όσο και τα ελατήρια (10 χλστ. πιο χαμηλά σε σχέση με το παρελθόν) διαθέτουν νέες ρυθμίσεις. Επιπρόσθετα, η παραπανίσια ισχύς επέβαλε και την αναβάθμιση του συστήματος πέδησης, που πλέον αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους με διάμετρο 360 και 330 χιλιοστά εμπρός και πίσω, με τις δαγκάνες των τελευταίων να διαθέτουν τέσσερα έμβολα.

Mini John Cooper Works Clubman All4

“Το Mini Clubman μπορεί να ξεχωρίζει για τον αέρα πολυτέλειας του εσωτερικού του, όντας πρακτικό και άνετο και συνδυάζοντας τις καλές επιδόσεις, αλλά είναι περισσότερο ένα GT παρά ένα hot hatch, ενώ αποτελεί μια πολύ ιδιαίτερη κατασκευή.” Αυτό ήταν το συμπέρασμα στο οποίο είχαμε καταλήξει όταν συγκρίναμε το προηγούμενο Clubman JCW, με τα GTI των Peugeot και VW, καθώς και το Seat Leon Cupra. Στο νέο Clubman JCW η παραπανίσια δύναμη, ο ερεθιστικότερος ήχος και η σφιχτότερη ανάρτηση με το μπλοκέ διαφορικό, το κάνουν περισσότερο hot και λιγότερο all around, σε σχέση πάντα με το παρελθόν. Η τετρακίνηση με το μπλοκέ διαφορικό και τα Michelin Pilot Super Sport εκμηδενίζουν τα περιθώρια για απώλειες πρόσφυσης στην εξαιρετική, στεγνή γερμανική άσφαλτο.

Οι μεγαλύτερες διαστάσεις του Clubman το κάνουν λίγο πιο ουδέτερο σε σχέση με το πιο μικροκαμωμένο τρίθυρο Mini, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε παρεξηγήσεις σχετικά με την ευελιξία του. Ίσα ίσα μάλιστα που κάπου μπερδεύεσαι από την υπερβολική αμεσότητα του τιμονιού, μιας και ορισμένες φορές στρίβεις πιο γρήγορα από ό,τι έχεις συνηθίσει με άλλα πιο προοδευτικά συστήματα διεύθυνσης. Αυτή η αμεσότητα ενισχύεται και από την παροχή της ισχύος. Δεν είναι μόνο η άκρως καλοδεχούμενη επιπλέον δύναμη, αλλά και η βιαιότητα των αλλαγών στο σπορ πρόγραμμα λειτουργίας του κιβωτίου. Η ανάρτηση είναι σφιxτή, αν και το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε δε φορούσε ούτε τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, ούτε τους τροχούς των 19 ιντσών.

To Mini Clubman JCW θα συνεχίσει να ξεχωρίζει με την ιδιαιτερότητα του αμαξώματός του, αλλά πλέον έχει κερδίσει πολλούς επιπλέον πόντους που του επιτρέπουν να συμπεριληφθεί στην καυτή ομάδα των κόμπακτ αυτοκινήτων. Σίγουρα δεν είναι το πιο σκληροπυρηνικό, δεν είναι όμως και το πιο αδιάφορο. Η διάθεσή του, όπως και των υπόλοιπων ανανεωμένων εκδόσεων στην εγχώρια αγορά έχει ήδη ξεκινήσει, με το κόστος της κορυφαίας έκδοσης να βρίσκεται λίγο πάνω από τις 54.000 ευρώ._Σ.Τ.