Η Mercedes A Class ανανεώνει την δυναμική της μεταξύ των premium χάτσμπακ με ένα διακριτικό αισθητικό φρεσκάρισμα αλλά και μια ουσιαστική αναβάθμιση στον εξοπλισμό και το τεχνολογικό της προφίλ.

Μετά από σχεδόν τρία χρόνια παρουσίας η Mercedes A Class ανανεώνεται με σκοπό να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία της. Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην γκάμα της Mercedes η οποία είδε την απόφαση της για ριζική αλλαγή του χαρακτήρα του μικρού της μοντέλου να αποδεικνύεται εξαιρετικά εύστοχη. Η τελευταία γενιά της A Class κατάφερε να διπλασιάσει τον όγκο των πωλήσεων σε σχέση με την προηγούμενη, κάτι που σε μεγάλο ποσοστό οφείλεται στην θετική ανταπόκριση που βρήκε σε ένα νεώτερο ηλικιακά κοινό. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε αναμφίβολα η σχεδίαση που διατηρεί μέχρι και σήμερα την ελκυστικότητά της οπότε είναι παραπάνω από λογικό το ενδιάμεσο φρεσκάρισμα του μοντέλου σήμερα να συνοδεύεται από λίγες και άκρως διακριτικές αισθητικές αλλαγές. Αυτές αφορούν κάποιες διαφοροποιήσεις στον αεραγωγό της μάσκας, στους προφυλακτήρες τα φωτιστικά σώματα και στις ενσωματωμένες πλέον στον πίσω προφυλακτήρα απολήξεις της εξάτμισης. Αντίστοιχα πολύ λίγα έχουν αλλάξει και στο εσωτερικό με την εικόνα να παραμένει ως είχε με την αναβάθμιση του φινιρίσματος να ενισχύει περεταίρω την ευρύτερη ποιοτική εικόνα. Μεταξύ των αλλαγών περιλαμβάνεται πλέον και η δυνατότητα επιλογή μιας μεγαλύτερης κεντρικής οθόνης 8 ιντσών έναντι της βασικής των 7 ιντσών ενώ αναβαθμισμένες είναι και οι δυνατότητες του συστήματος πολυμέσων καθώς και των δυνατοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας με smartphones. Άλλωστε η νέα Α Class θα είναι το πρώτο μοντέλο της Mercedes που από τις αρχές του 2016 θα μπορεί να εφοδιάζεται με τις πλατφόρμες Apple CarPlay (για συνεργασία με iPhone) και MirrorLink.

Πιο ουσιαστικές είναι όμως οι αλλαγές που συνοδεύουν το ανανεωμένο μοντέλο σε τεχνολογικό υπόβαθρο σε μηχανολογικό και λειτουργικό επίπεδο. Έτσι λοιπόν πλέον υπάρχει η δυνατότητα εξοπλισμού της Α Class με το σύστημα επιλογής οδηγικού προφίλ, Dynamic Select που αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού για τις πιο δυνατές εκδόσεις αλλά και αυτές με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ή το πακέτο AMG Line. Το σύστημα διαθέτει συνολικά τέσσερις ρυθμίσεις (Comfort, Sport, Eco και Individual) οι οποίες επιδρούν ανάλογα την απόκριση του κινητήρα, στην υποβοήθηση του τιμονιού αλλά και στην λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, όπου αυτό υπάρχει. Πρόσθετα σε αυτό υπάρχει πλέον και η δυνατότητα επιλογής και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης ανάρτησης η οποία στο κανονικό πρόγραμμα λειτουργίας Comfort, στην πρώτη μας επαφή με την A Class στους γερμανικούς δρόμους, δείχνει να προσφέρει μια σαφώς πιο άνετη και πιοτική απόσβεση σε σχέση με την συμβατική ανάρτηση.

Η ανανέωση έχει αγγίξει όμως και την γκάμα των κινητήρων τόσο με αλλαγές των ποιοτικών χαρακτηριστικών και της απόδοσης όσο και με την προσθήκη νέων εκδόσεων. Σε ότι αφορά τους πετρελαιοκινητήρες που πλέον δεν συνοδεύονται από τον κωδικό CDI αλλά από το γράμμα d δίπλα στην έκδοση του μοντέλου η βασική έκδοση ξεκινά από την Α160d με τον κινητήρα των 1.5 λίτρων και 90 ίππους ενώ η αμέσως επόμενη και ιδιαίτερα δημοφιλής στην ελληνική αγορά Α180d με τον ίδιο κινητήρα και 109 ίππους στην έκδοση BlueEFFICIENCY καταφέρνει μια εξαιρετική απόδοση σε επίπεδο κατανάλωσης και ρύπων με τις εκπομπές CO2 να είναι μόλις 89 γρ./χλμ. Οι μεγαλύτερες εκδόσεις χρησιμοποιούν τον γνωστό κινητήρα των 2,1 λίτρων με την Α200d να φθάνει του 136 ίππους και την Α220d να έχει κερδίσει σε απόδοση σε σχέση με το παρελθόν ανεβαίνοντας από τους 170 στους 177 ίππους. Σε ότι αφορά τους βενζινοκινητήρες η γκάμα επεκτείνεται προς τα κάτω με την νέα έκδοση Α160 η οποία χρησιμοποιεί τον υπερτροφοδοτούμενο 1.600αρη με απόδοση 102 ίππων συμπληρώνοντας τις πιο ισχυρές εκδόσεις Α180 και Α200 με το ίδιο σύνολο και απόδοση 122 και 156 ίππων αντίστοιχα. Στο άνω άκρο των...γήινων εκδόσεων παραμένουν οι Α 220 και Α250 (που προσφέρονται και ως τετρακίνητες) με δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και απόδοση 184 και 211 ίππων ενώ έχει προστεθεί και η ελαφρώς πιο δυνατή έκδοση Α250 Sport με 218 ίππους.

ΑMG A45 4MATIC: Με επιδόσεις supercar

Ήταν φυσικό η ανανέωση της A Class να αγγίξει και την πλέον σκληροπυρηνική της έκδοση, AMG A45 φέρνοντας μάλιστα ένα ιδιαίτερα εύστοχο και ουσιαστικό πακέτο αναβαθμίσεων. Μεταξύ αυτών με τον πιο επικοινωνιακό χαρακτήρα είναι η περεταίρω αύξηση της ισχύος του δίλιτρου κινητήρα που πλέον φθάνει τους 381 ίππους και τα 475 Νm ροπής δίνοντας και πάλι στην Α45 τον τίτλο του ισχυρότερου χάτσμπακ παραγωγής που για ένα μικρό διάστημα της είχε κλέψει το νέο Audi RS3. Αναμενόμενα λοιπόν στην σφαίρα των άκρως εντυπωσιακών δεδομένων να έχουν περάσει και οι επιδόσεις με πιο χαρακτηριστική την τιμή της επιτάχυνσης από τα 0-100χλμ./ώρα που έχει μειωθεί κατά 0,4 δλ. σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση αγγίζοντας πλέον τα 4,2 δλ. (!), κάτι που βάζει την AMG Α45 σε αυτό τον τομέα στα χωράφια των supercars. Βέβαια δεν είναι μόνο η αύξηση της ισχύος που οδήγησε σε αυτό το αποτέλεσμα καθώς αρκετές και ουσιαστικές είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει και στο κομμάτι της μετάδοσης. Μεταξύ άλλων λοιπόν το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη μαζί με τις απαραίτητες κατασκευαστικές αναβαθμίσεις ώστε η αντοχή του να συμβαδίζει με την αυξημένη ισχύ του κινητήρα έχει δεχθεί αλλαγές στο λογισμικό με στόχο την περεταίρω βελτίωση της απόκρισης και της ταχύτητας λειτουργίας ενώ την ίδια στιγμή έχει αποκτήσει πιο κοντή κλιμάκωση σε όλες τις σχέσεις από την 3η έως την 7η ενισχύοντας έτσι ακόμα περισσότερο το κομμάτι των επιδόσεων και ειδικά την ζωντάνια των ενδιάμεσων επιταχύνσεων.

Επίσης το έξτρα πακέτο AMG DYNAMIC PLUS γίνεται ακόμα πιο πλούσιο σε σχέση με το παρελθόν καθώς πλέον προσθέτει και εδώ την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση καθώς και ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης εμπρός. Και βέβαια στην AMG A45 όλα τα παραπάνω προσφέρουν και επιπλέον δυνατότητες διαμόρφωσης σε σχέση με τα απλά μοντέλα καθώς το σύστημα Dynamic Select διαθέτει και την επιλογή RACE στην οποία ανάρτηση, κιβώτιο, σύστημα διεύθυνσης και κινητήρας αποκτούν τις πιο επιθετικές ρυθμίσεις με στόχο την χρήση ακόμα και μέσα στην πίστα. Όπως μάλιστα είχαμε την δυνατότητα να διαπιστώσουμε στην πίστα Λάουσιτζρινγκ η αναβάθμιση των δυνατότητων της A45 δεν μένει μόνο στα χαρτιά αλλά αποτυπώνεται και στην πράξη καθώς η σαφώς μεγαλύτερη ζωντάνια στο πάτημα του γκαζιού συνοδεύεται από μια πιο γρήγορη απόκριση του κιβωτίου στις εντολές του οδηγού, έστω και αν δεν έχει εξαλειφθεί εντελώς σε ορισμένες περιπτώσεις κάποια στιγμιαία απροθυμία στο οριακό κατέβασμα σχέσεων, ενώ η πιο σημαντική θετική αλλαγή αφορά την σημαντική βελτίωση της πρόσφυσης του εμπρός μέρους και μαζί με αυτό της κατευθυντικότητας και της ακρίβειας στις πολύ κλειστές στροφές ακόμα και σε φάση έντονης επιτάχυνσης.

Η ανανεωμένη γκάμα της Mercedes A Class αναμένεται στη Ελλάδα μέσα στον Οκτώβριο χωρίς να αναμένονται σημαντικές διαφοροποιήσεις στην τιμολογιακή διαμόρφωση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ

Α 160d

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.461 κ.εκ

ΙΣΧΥΣ 90/2.750-4.000 ίπποι/σ.α.λ.

ΡΟΠΗ 240/1.700-2.500 Nm/σ.α.λ.

0-100 χλμ./ώρα 13,8 (7G-DCT: 13,6) δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 180 (7G-DCT: 180) χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 3,7 (7G-DCT: 3,7) λιτ./100χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 98 (7G-DCT: 98) γρ./χλμ.

 

Α 180d BlueEFFICIENCY

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.461 κ.εκ

ΙΣΧΥΣ 109/4.000 ίπποι/σ.α.λ.

ΡΟΠΗ 260/1.750-2.500 Nm/σ.α.λ.

0-100 χλμ./ώρα 11,3 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 190 χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 3,5 λιτ./100χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 89 γρ./χλμ.

 

Α 200d

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.143 κ.εκ

ΙΣΧΥΣ 136/3.200-4.000 ίπποι/σ.α.λ.

ΡΟΠΗ 300/1.400-3.000 Nm/σ.α.λ.

0-100 χλμ./ώρα 9,3 (7G-DCT: 8,8) δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 210 (7G-DCT: 210) χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 4,1 (7G-DCT: 3,8) λιτ./100χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 106 (7G-DCT: 99) γρ./χλμ.

 

Α 220d

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.143 κ.εκ

ΙΣΧΥΣ 177/3.600-3.800 ίπποι/σ.α.λ.

ΡΟΠΗ 350/1.400-3.400 Nm/σ.α.λ.

0-100 χλμ./ώρα 7,5 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 224 χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 4,0 λιτ./100χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 104 γρ./χλμ.

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ

Α 160

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.595 κ.εκ

ΙΣΧΥΣ 102/4.500-6.000 ίπποι/σ.α.λ.

ΡΟΠΗ 180/1.200-3.500 Nm/σ.α.λ.

0-100 χλμ./ώρα 10,6 (7G-DCT: 10,4) δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 190 (7G-DCT: 190) χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 5,4 (7G-DCT: 5,1) λιτ./100χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 124 (7G-DCT: 119) γρ./χλμ.

 

Α 180

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.595 κ.εκ

ΙΣΧΥΣ 122/5.000 ίπποι/σ.α.λ.

ΡΟΠΗ 200/1.250-4.000 Nm/σ.α.λ.

0-100 χλμ./ώρα 8,9 (7G-DCT: 8,6) δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 202 (7G-DCT: 202) χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 5,5 (7G-DCT: 5,1) λιτ./100χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 127 (7G-DCT: 119) γρ./χλμ.

 

Α 200

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.595 κ.εκ

ΙΣΧΥΣ 156/5.300 ίπποι/σ.α.λ.

ΡΟΠΗ 250/1.250-4.000 Nm/σ.α.λ.

0-100 χλμ./ώρα 8,1 (7G-DCT: 7,8) δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 224 (7G-DCT: 224) χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 5,5 (7G-DCT: 5,1) λιτ./100χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 128 (7G-DCT: 119) γρ./χλμ.

 

Α 220 4ΜΑTIC

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.991 κ.εκ

ΙΣΧΥΣ 184/5.500 ίπποι/σ.α.λ.

ΡΟΠΗ 300/1.200-4.000 Nm/σ.α.λ.

0-100 χλμ./ώρα 6,9 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 228 χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6,3 λιτ./100χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 148 γρ./χλμ.

 

Α 250

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.991 κ.εκ

ΙΣΧΥΣ 211/5.500 ίπποι/σ.α.λ.

ΡΟΠΗ 350/1.200-4.000 Nm/σ.α.λ.

0-100 χλμ./ώρα 6,5 (7G-DCT: 6,4) δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 240 (7G-DCT: 240) χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6,6 (7G-DCT: 5,8) λιτ./100χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 154 (7G-DCT: 136) γρ./χλμ.

 

Α 250 Sport

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.991 κ.εκ

ΙΣΧΥΣ 218/5.500 ίπποι/σ.α.λ.

ΡΟΠΗ 350/1.200-4.000 Nm/σ.α.λ.

0-100 χλμ./ώρα 6,4 (7G-DCT: 6,3) δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 240 (7G-DCT: 240) χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6,8 (7G-DCT: 6,2) λιτ./100χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 158 (7G-DCT: 143) γρ./χλμ.

 

ΑMG A45 4MATIC

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.991 κ.εκ

ΙΣΧΥΣ 381/6.000 ίπποι/σ.α.λ.

ΡΟΠΗ 475/1.250-5.000 Nm/σ.α.λ.

0-100 χλμ./ώρα 4,2 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 250 χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6,9 λιτ./100χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 162 γρ./χλμ.

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: A-Class

H Volvo αποφάσισε κάθε νέο αυτοκίνητο της να διαθέτει πλέον ανώτατο όριο ταχύτητας τα 180 χλμ./ώρα. Πιστεύετε πώς αυτό θα συνεισφέρει στην μείωση των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά