top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το ανανεωμένο Honda CR-V

Το CR-V δε χρειάζεται συστάσεις. Άλλωστε, τι συστάσεις να χρειάζεται ένα από τα πιο δημοφιλή SUV της παγκόσμιας αγοράς, όταν οι πωλήσεις του μιλούν από μόνες τους για το ποιόν του μοντέλου;

Το CR-V δε χρειάζεται συστάσεις. Άλλωστε, τι συστάσεις να χρειάζεται ένα από τα πιο δημοφιλή SUV της παγκόσμιας αγοράς, όταν οι πωλήσεις του μιλούν από μόνες τους για το ποιόν του μοντέλου;

750.000 ταξινομήσεις στην Ευρώπη (από το 1997 έως το 2014), με τις 50.000 εξ αυτών να αφορούν το πρώτο 9μηνο του 2014, και δη της τέταρτης γενιάς, αν μη τι άλλο, μαρτυρούν την εκτίμηση που τρέφει το κοινό για το CR-V. Οι Ιάπωνες, ωστόσο, δεν επαναπαύτηκαν στις δάφνες τους και προχώρησαν σε βελτιωτικές κινήσεις στο «ελεύθερου χρόνου» μοντέλο τους, εστιάζοντας κυρίως στις τεχνικές αναβαθμίσεις, και λιγότερο στις αισθητικές.

Έτσι, το ανανεωμένο CR-V κρύβει κάτω από το καπό του ένα νέο 1.600άρη ντίζελ κινητήρα της σειράς Earth Dream Technology (με δυο τούρμπο), απόδοσης 160 ίππων με 350 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ., ο οποίος είναι ελαφρύτερος, πιο ισχυρός, πιο οικονομικός και με περισσότερες περιβαλλοντικές ευαισθησίες σε σχέση με τον 2.2 i-DTEC που αντικαθιστά. Το νέο αυτό μηχανικό σύνολο (στάνταρντ με σύστημα τετρακίνησης) συνεργάζεται είτε με 6άρι χειροκίνητο σασμάν είτε με το νέο αυτόματο 9 σχέσεων της ZF.

Στη Βαρκελώνη, όπου και έλαβε χώρα η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε από κοντά σε ποιο βαθμό οι αλλαγές αυτές ωφέλησαν το CR-V. Στην πράξη, λοιπόν, ο νέος αυτός κινητήρας καταφέρνει να σταθεί στο ύψος των απαιτήσεων οδηγού και αμαξώματος. Αν και σε επίπεδο αίσθησης σε ξεγελά σε πρώτη φάση, ρίχνοντας μια κλεφτή ματιά στον πίνακα οργάνων διαπιστώνεις με έκπληξη ότι ήδη έχει «φορτώσει» πολλά χιλιόμετρα στο ταχύμετρο. Αυτή η «παραπλανητική εικόνα» οφείλεται, κατά την άποψή μας, σε τρεις λόγους: Πρώτον, στην πολιτισμένη και δίχως εξάρσεις λειτουργία του μοτέρ, δεύτερον, στην πολύ καλή ηχομόνωση του μοντέλου (σημαντικά βελτιωμένη στην ανανεωμένη αυτή βερσιόν) και, τρίτον, στο αυτόματο 9άρι σασμάν. Ένα νέο κιβώτιο με σχετικά σφιχτή κλιμάκωση, το οποίο όμως αλλάζει συνεχώς και γρήγορα σχέσεις στο πρόγραμμα «D», θυμίζοντας περισσότερο CVT ως προς τη φιλοσοφία παρά κλασικό αυτόματο, αποδεικνύοντας ξεκάθαρα πως η λογική του είναι ο περιορισμός της κατανάλωσης και του θορύβου. Με το 6άρι -εξαιρετικό ως προς την αίσθηση και την κλιμάκωση- χειροκίνητο σασμάν, τόσο ο κινητήρας όσο και η συνολική αίσθηση που αποκομίζεις είναι σαφώς πιο ευχάριστες.

Πέρα, όμως, από τις μηχανικές αλλαγές, οι τεχνικοί της Honda έβαλαν το χεράκι τους και σε άλλους τομείς του μοντέλου. Αύξησαν εμπρός και πίσω τα μετατρόχια (κατά 15 χιλ.), μεγάλωσαν κατά μισή μοίρα τη γωνία κάμπερ, προέβησαν σε νέες ρυθμίσεις σε αποσβεστήρες-βραχίονες και τοποθέτησαν νέας γεωμετρίας silent block. Το ήδη εξαιρετικό σε οδική συμπεριφορά CR-V είναι πλέον το κορυφαίο του είδους, θυμίζοντας περισσότερο στο δρόμο σπορ χάτσμπακ παρά SUV, με το σύστημα διεύθυνσής του να κλέβει για πολλοστή φορά τις εντυπώσεις.

Το ανανεωμένο μοντέλο θα βρίσκεται στη χώρα μας από αρχές Μαρτίου, όντας σε πρώτη φάση διαθέσιμο με το 6άρι σασμάν και από τον Ιούνιο και μετά και με το 9άρι αυτόματο, έχοντας ως τιμή εκκίνησης τα 32.270 ευρώ και τα 35.270 ευρώ, αντίστοιχα.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ