Σε πείσμα των «δύσκολων» καιρών το θρυλικό μεγάλο σεντάν της VW συνεχίζει την πορεία του με σημαντικές αναβαθμίσεις σε θέματα αυτόνομης οδήγησης και συνδεσιμότητας.

Όταν πίσω στο μακρινό 1973 η VW παρουσίαζε το Type 511, εκείνο το μεγάλο τρίθυρο χάτσμπακ (!), ίσως λίγοι ήταν εκείνοι που μπορούσαν να προβλέψουν την πορεία του. Ύστερα από σχεδόν μισό αιώνα και 30 εκατομμύρια πωλήσεων παγκοσμίως, το Passat παραμένει το best seller στην κατηγορία των μεσαίων σεντάν. Μία κατηγορία που έχει δεχθεί βεβαίως πολύ μεγάλες εμπορικές πιέσεις τόσο διεθνώς, όσο και στην χώρα μας, από τα SUV. Παρά τις δυσκολίες όμως το Passat συνεχίζει την πορεία του και πλέον έφθασε η ώρα της ανανέωσης για την όγδοη γενιά που παρουσιάστηκε το 2015 και λανσαρίστηκε επίσημα από την ελληνική αντιπροσωπεία.

Εξωτερικά οι μικροαλλαγές εντοπίζονται στα 8 χλστ. που προστέθηκαν στο μήκος (και αφορούν εξολοκλήρου τον εμπρός πρόβολο), τους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, την μάσκα και το λογότυπο Passat που βρίσκεται τώρα στο κέντρο του πίσω μέρους, ενώ οι προβολείς είναι τεχνολογίας led (ενώ έξτρα προσφέρεται το προσαρμοζόμενο σύστημα IQ Light).

rear

Στο εσωτερικό έχει δοθεί ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στο προσφερόμενο επίπεδο άνεσης και πολυτέλειας, υπάρχουν νέες επενδύσεις και διακοσμητικά στις πόρτες, στην θέση του αναλογικού ρολογιού υπάρχει πλέον το φωτιζόμενο λογότυπο Passat, ενώ έχει αναβαθμιστεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25' (όπου μέσω του διακόπτη view ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις διαφορετικές απεικονίσεις). Φυσικά το Passat συνεχίζει να προσφέρει τεράστιους χώρους για επιβάτες, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό μόλις καθίσεις στις πίσω θέσεις. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 586 λίτρων (που αυξάνεται μέχρι τα 1.152 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων), ενώ προσφέρεται και σύστημα εύκολου ανοίγματος κλεισίματος της πίσω πόρτας.

dashboard

Στα μηχανικά μέρη οι κυριότερες αλλαγές αφορούν στην αναβάθμιση του 2λιτρου πετρελαιοκινητήρα των 150 ίππων (χαμηλότερες εκπομπές χάρις σε ένα σύστημα διπλής έγχυσης ad blue), την μεγαλύτερη μπαταρία του plug in υβριδικού GTE (του οποίου η ηλεκτρική αυτονομία φθάνει τώρα στα 56 χλμ.), αλλά και το μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων του ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενου συστήματος απόσβεσης (DCC). Μεγαλύτερο βάρος δόθηκε στις αυτοματοποιημένες ικανότητες κίνησης, με την πλατφόρμα IQ Drive να κάνει το ντεμπούτο της. Χάρις στο travel assist το νέο Passat έχει πλέον ημιαυτόνομες οδηγικές ικανότητες μέχρι τα 210 χλμ., το προνοητικό (και προσαρμοζόμενο φυσικά) cruise control έχει την δυνατότητα να λαμβάνει υπόψιν του δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης, τα σήματα κυκλοφορία και τα όρια ταχύτητας. Όλα αυτά εξυπηρετούνται τώρα πια αποτελεσματικότερα χάρις στο νέο διαισθητικό τιμόνι, το οποίο αντιλαμβάνεται την επαφή με τα χέρια του οδηγού (και όχι μόνον τις κινήσεις) αντιδρώντας γρηγορότερα στις εντολές των διαφόρων υποσυστημάτων.

engine

Σε ότι αφορά την γκάμα των κινητήρων , το νέο Passat διαθέτει τέσσερις εκδόσεις βενζίνης και άλλες τόσες πετρελαίου. Τα σύνολα βενζίνης αποτελούνται από τον 1.5 των 150 ίππων, τον 2λιτρο TSI σε εκδόσεις με 190 και 272 ίππους, καθώς και από την plug in υβριδική GTE με συνδυαστική απόδοση 218 ίππων. Στους πετρελαιοκινητήρες η γκάμα ξεκινάει από τον 1.6 των 120 ίππων, ο νέος TDI EVO αποδίδει 150 ίππους και πλαισιώνεται από τους υπάρχοντες 2λιτρους TDI των 190 και 240 ίππων. Σε όλες τις περιπτώσεις είναι στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο DSG και μόνο η μικρότερη βενζινοκίνητη έκδοση προσφέρεται και με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Κατά την διάρκεια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μία πρώτη γεύση και από τα δύο άκρα της γκάμας. Οδηγήσαμε τον 1.5 TSI με χειροκίνητο κιβώτιο και τον 1.6 με στάνταρ πλέον DSG και οι εντυπώσεις μας επανέφεραν στην μνήμη τα πολύ καλά δεδομένα που συνοδεύουν ένα καλοστημένο μεγάλο σεντάν. Οι αντιδράσεις είναι εξαιρετικά προοδευτικές, η απόσβεση διατηρεί μία αρχοντιά στην πλειοψηφία των περιπτώσεων και μόνο το τιμόνι είναι κάπως ελαφρύ. Στο άλλο άκρο της γκάμας το GTE αποτελεί μία ιδιαίτερη περίπτωση, μιας και χάρις στην υποβοήθηση του ισχυρού ηλεκτροκινητήρα, καμουφλάρεται έντεχνα το βάρος που ξεπερνάει τα 1.700 κιλά, την στιγμή που η εργοστασιακή κατανάλωση βρίσκεται στα 1,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 32 γρ./χλμ. Σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.

side

To ανανεωμένο Passat είναι άμεσα διαθέσιμο στην χώρα μας με τιμή εκκίνησης τα 27.300 ευρώ, μία πολύ συμφέρουσα τιμή δεδομένου του πολύ αναβαθμισμένου εξοπλισμού της αρχικής έκδοσης. Η γκάμα των εξοπλιστικών εκδόσεων ξεκινάει από την Executive, συνεχίζεται με τις Elegance και R Line, ενώ το κορυφαίο GTE είναι το πλουσιότερο μιας και περιλαμβάνει τα πάντα.

Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής του νέου Passat έχουν ως εξής:

Νέο Volkswagen Passat

 

Executive

Elegance

R-Line

GTE

1.5 TSI ACT EVO 150ps

 

 

27.300 €

30.930 €

 

1.5 TSI ACT EVO 150ps DSG7

 

 

31.450 €

33.560 €

 

2.0 TSI 190ps DSG7

 

 

 

36.870 €

 

 

 

 

 

 

 

1.6 TDI 120ps DSG7

 

27.300 €

 

32.560 €

 

2.0 TDI 150ps DSG7

 

 

34.900 €

 

 

2.0 TDI 190ps DSG7

 

 

 

40.510 €

 

 

 

 

 

 

 

1.4 TSI 218ps DSG6

 

 

 

 

53.700 €

 

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά