Δοκιμές Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το Αudi A4 Allroad quattro

Στο δρόμο που άνοιξε το μεγαλύτερο Α6 το 2000, με το allroad quattro για την Avant εκδοχή του, μπαίνει σήμερα και το Α4 που αποκτά τη δική του έκδοση ελεύθερου χρόνου.

Η έκδοση quattro υπήρχε ήδη στην γκάμα του A4 Avant, οπότε δεν έμεναν παρά τα στοιχεία εκείνα που θα έφερναν το μικρότερο στέισον της φίρμας ακόμα ένα βήμα πιο μακριά από τον ανταγωνισμό: Διαφοροποιημένοι προφυλακτήρες βαμμένοι είτε μαύροι είτε γκρι (ανάλογα με το χρώμα του αμαξώματος), πλαϊνά μαρσπιέ και προστατευτικά «φρύδια» στους θόλους, στο ίδιο μοτίβο, αποτελούν την ταυτότητα της νέας έκδοσης.
 
Τα παραπάνω έχουν συμβάλει σε μια μικρή αύξηση διαστάσεων συγκριτικά με το «απλό» Avant (μ. 4721 x π. 1841 x υ.1495 χλστ.), τη στιγμή, όμως που η ειδοποιός διαφορά βρίσκεται στη μεταξύ των δύο μοντέλων διαφορά σε ό,τι αφορά την απόσταση των αμαξωμάτων τους από το έδαφος. Το allroad quattro για να πάρει τον τίτλο του... οχήματος ελεύθερου χρόνου, χρειάστηκε να «σηκωθεί» κατά 37 χλστ., κάτι που επετεύχθη με χρήση ψηλότερων κατά 26 χλστ. ελατηρίων, αλλά και με μεγαλύτερους σε διάσταση τροχούς. Εδώ, το εργοστάσιο διαθέτει ζάντες 17 ιντσών σαν στάνταρ και 18¨ προαιρετικά.
 
Αν και πολλοί θα περίμεναν από ένα εργοστάσιο σαν αυτό της Audi, με την πληθώρα μηχανικών συνόλων, να λανσάρει... αμέτρητες εκδόσεις, οι αρμόδιοι κατέλεξαν στις εξής τρεις που θεωρούν σαν τις πιο ενδεδειγμένες για τη φιλοσοφία του μοντέλου: πρόκειται για το 2λιτρο TFSI με τους 211 ίππους, τον ίδιας χωρητικότητας τουρμποντίζελ με τους 170 ίππους και τον 3λιτρο TDI με την πολύ καλή τιμή ροπής (51 χλγμ).
 
Στο δρόμο, και ειδικά στην άσφαλτο που σίγουρα θα αποτελέσει το προσφιλές του πεδίο, το Α4 allroad quattro παρότι ψηλότερο και ανεπαίσθητα πιο μαλακό από το αδερφό Avant παραμένει το ίδιο σταθερό και ακριβές. Η ποιότητα κύλισης και πάλι αποδεικνύεται κορυφαία, κάτι στο οποίο μπορεί να συμμετέχει και ο οδηγός -ανάλογα με το στιλ οδήγησης και την ποιότητα του οδοστρώματος- χάρη στην ύπαρξη και εδώ του Audi drive select που αλλάζει τη ρύθμιση της ανάρτησης, την απόκριση του κινητήρα και την αίσθηση του τιμονιού.
 
Στο χώμα (σ.σ. σε ειδικά διαμορφωμένη πίστα της εταιρείας), η απόσβεση της ανάρτησης και η ικανότητα του τιμονιού να απορροφά τις ανωμαλίες δείχνουν να είναι τα ατού του. Σε αυτά προσθέτουμε και τη συμπεριφορά του εξελιγμένου για την περίσταση ESP (εκτός δρόμου η αναβαθμισμένη λειτουργία επιλέγεται είτε από μπουτόν στην κονσόλα είτε –μέχρι ενός σημείου- αυτόματα), που επεμβαίνει «διακριτικά» και σε συνδυασμό με το ABS ώστε να μη σπινάρουν οι τροχοί.
 
To A4 Allroad Quattro θα ξεκινήσει την πορεία του στις ευρωπαϊκές αγορές τον ερχόμενο Μάιο. Αν και είναι νωρίς για να μιλήσουμε για την αξία του στην ελληνική αγορά, αναφέρουμε πως στη Γερμανία η τιμή για τη βασική έκδοση του 2.0 TDI καθορίστηκε στα 37.100 ευρώ. _Ε.Ξ.
Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: A4 Allroad quattro

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου